TomaszK Napisano 8 Sierpień 2013 Napisano 8 Sierpień 2013 (edytowane) Witam Założyłem teczkę, aby nie rozrzucać modeli po forum :) Model wykonany w Blenderze. Aktualnie 427k tri na całość Link do dropboxa ( gdyby powyższy wygasł) https://www.dropbox.com/s/3z2srxfii0zb4dd/untitled12.png Edytowane 22 Październik 2013 przez TomaszK
Tweester Napisano 8 Sierpień 2013 Napisano 8 Sierpień 2013 Podoba mi się. Zawsze tego typu statki mnie kręciły i nawet sam mam jakoś w przyszłości taki zrobić. Jedyne co miałbym na tą chwile zastrzeżenia to że żagle jakoś tak nienaturalnie według mnie wyglądają. A i mam dwa pytania do Ciebie jako osoba raczkująca, a nawet 3. Robiłeś to z blueprintów czy samemu? Jaki jest czas pracy nad tym oraz czy pokażesz siatkę? : )
TomaszK Napisano 8 Sierpień 2013 Autor Napisano 8 Sierpień 2013 Hull statku robiłem z blueprintów, pozostałe elementy bardziej "na oko" z zdjęć oraz podglądając zdjęcia podobnego typu statków. Masz rację co do żagli, ale je jeszcze będę modyfikował. Hmm... Czas pracy ciężko określić ponieważ robię to po godzinach pracy w czasie "wolnym" a tego zbyt wiele nie mam (większość zrobiłem w 3-4 dni po 5-10h oczywiście z przerwami) :). Mogę pokazać, ale pokazywanie siatki w blenderze to masakra, więc wrzuciłem screeny z Viewportu.
thecrev Napisano 9 Sierpień 2013 Napisano 9 Sierpień 2013 co do modelu to można się czepiać ale najbardziej rzuciły mi się w oczy żagle ale po za tym jest spoko. Będziesz go renderować czy takiego już zostawisz?
TomaszK Napisano 9 Sierpień 2013 Autor Napisano 9 Sierpień 2013 Oczywiście będzie końcowy render (mam w planach zrobienie 2). Jak już pisałem wcześniej żagle jeszcze poprawię :).
Tweester Napisano 20 Sierpień 2013 Napisano 20 Sierpień 2013 Według mnie za ciemne trochę i takie "paćkowata" tekstura samej armaty. Albo jakiś materiał z noisem (dobrze mowie?) w celu uzyskania takiego efekty , albo może po prostu przygotowana tekstura i coś takiego?
TomaszK Napisano 21 Sierpień 2013 Autor Napisano 21 Sierpień 2013 Faktycznie masz rację, ale nie w zakresie ciemności materiału, ale jego speculara. Nie używałem noise material, tylko użyłem zmodyfikowanej tekstury http://cgtextures.com/texview.php?id=55194&PHPSESSID=tnjlo24e9iod75lpktj6pkn7v0 do normal mapy + 20% diffuse map + spec mapy(powinienem zmniejszyć kontrast - zmęczenie robi swoje:) ) Poprawię na nodach dopiero po oteksturowaniu hull-a statku, wtedy będę mógł dokładniej dopasować speculara. Dzięki za komentarz. Pozdrawiam
JakóbM Napisano 5 Wrzesień 2013 Napisano 5 Wrzesień 2013 Ładny model. Dużo roboty. Ale materiał nie dodaje mu uroku.
Tweester Napisano 5 Wrzesień 2013 Napisano 5 Wrzesień 2013 Tak jak JakóbM powiedział, model fajny, ale materiał nie najlepszy. Za ciemne drewno jak na fregatę, spróbuj może jakiegoś jaśniejszego, żeby było widać szczegół nad którym pracowałeś bo w tym mroku niestety to ginie. Zaś jeżeli chodzi o model, to osobiście uważam że na pierwszym renderze bardzo razi brak węzłów na "siatce"
Cent Napisano 7 Wrzesień 2013 Napisano 7 Wrzesień 2013 Straszna monotonność tekstur. Mógł byś użyć więcej rodzajów drewna. Tak wszystko się ze sobą zlewa.
TomaszK Napisano 23 Wrzesień 2013 Autor Napisano 23 Wrzesień 2013 Koledzy i koleżanki poratujcie co jeszcze zmienić (oprócz piany za statkiem która wygląda jeszcze źle ;d)
Tweester Napisano 23 Wrzesień 2013 Napisano 23 Wrzesień 2013 Sprobówalbym dać teksturę masztów (samego materiału na ten z poprzedniego render), oraz bardziej zajął się wyspą lub dodał jakieś foto w postpro, bo o ile model zaczyna fajnie wyglądać o tyle wyspa w tle odbiera fotorealizmu.
maciek.m Napisano 23 Wrzesień 2013 Napisano 23 Wrzesień 2013 Jak na taka scenerie i pogode to statek jest zdecydowanie za ciemny. a wyspe chyba bym wklejal ze zdjecia bo drzewa jakos dziwnie wygladaja a gory sa za oble.
TomaszK Napisano 23 Wrzesień 2013 Autor Napisano 23 Wrzesień 2013 Faktycznie coś z nią jest nie tak. (bez mgły wyglądała znacznie lepiej)
ikkiz Napisano 23 Wrzesień 2013 Napisano 23 Wrzesień 2013 coś jest nie tak ze skalą, albo z perspektywą, albo sam nie wiem. w Każdym razie moje osobiste wrażenie jest takie, że wyspa ma rozmiar 2 do 3 długości statku a na niej posadzono pomidory, albo kukurydzę. moim zdaniem też jest zbyt miękkie światło jak na taką dobrą pogodę i niebieskie niebo. i ostatnia rzecz, to blaszane żagle. Jak by dodać do materiału shadera transculency to wyglądały by na lżejsze.
TomaszK Napisano 23 Wrzesień 2013 Autor Napisano 23 Wrzesień 2013 W oryginale nie wygląda, aby żagle miały widoczną przeźroczystość() http://www.allthetests.com/quiz28/picture/pic_1292873134_8.jpg Zrobię od nowa teksturę kadłuba (nie chcę miętolić po raz kolejny całą siatkę nodów ;d)
rice Napisano 23 Wrzesień 2013 Napisano 23 Wrzesień 2013 wg mnie powinieneś zdecydować co jest focal pointem obrazka, bo wyspa miała być tylko dodatkiem, a nie głównym obiektem za którym podąża wzrok, na twoim miejscu bym doświetlił maszt jakimś spotem (imitacja przebijającego słońca przez chmury i promienie na maszt). Nie czuć przestrzeni, jakiś dof by się przydał + dużo mniejsza saturacja wyspy co wpłynie na atmosferę(mgła to był dobry pomysł). Lampy z tyłu statku są jakieś doklejone nie za bardzo rozumiem po co one tam. No i zdecydowanie jakieś postpro musi być, na refce masz kolorystykę dość zimną zielenie/niebieskie a u siebie ciepłe czerwienie, co nie do końca dobrze wygląda w połączeniu z niebem i woda (niebieskie/zielone).
maciek.m Napisano 1 Październik 2013 Napisano 1 Październik 2013 Ten statek jakos taki wyplowialy jest nie wiem o co chodzi. Ale za to wyspa duzo lepiej az zapytam jak ja zrobiles ?:)
TomaszK Napisano 22 Październik 2013 Autor Napisano 22 Październik 2013 Poprzednia wyspa była wykonana tak naprawdę z kilku plane-ów z alphą z wyciętęj oraz podmalowanej wyspy. To by było na tyle, chyba że macie jeszcze jakieś propozycje?
KoMic Napisano 29 Październik 2013 Napisano 29 Październik 2013 witam, Nooo wyglada calkiem zacnie ;] Ciesze sie, ze zaatakowales taka tematyke, baaaardzo malo osob probuje robic okrety, a jeszcze mniej okrety zaglowe. wyszlo jak wyszlo, mozna by sie czepiac, ale nie warto. Masz fajny skonczony kawalek pracy. Pewnie sporo sie nauczyles. Moja prosba na przyszlosc, jesli bys lapal sie za jakis inny okret pomysl o planach jako bazie do pracy i budowania modelu. pozdr i ode mnie ***** : ]
YetoKnight Napisano 29 Październik 2013 Napisano 29 Październik 2013 Ja liczę na większą rozdziałkę ;P
TomaszK Napisano 29 Październik 2013 Autor Napisano 29 Październik 2013 Dziękuję za miłe słowa. Wiem, że model nie jest idealny, ale spędziłem zbyt dużo czasu na detalach, których tutaj nawet nie widać, dlatego mam w planach zrobić jeszcze jeden render z przodu. Jakoś nie kręci mnie już klepanie tych samych/powtarzających się tematów, dlatego łapię się za niekonwencjonalne środki. Jeżeli ktoś chce, to poniżej są wyższe rozdzielczości: 1920x800 https://www.dropbox.com/s/1lmq0a3wvn7ucsm/progres201920x800.png Hi Res poniżej: 7680x3200 https://www.dropbox.com/s/g98icblne8d4hq5/progres20.png
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się