gryzon Napisano 20 Sierpień 2013 Napisano 20 Sierpień 2013 Da się jakoś przyśpieszyć wyświetlanie ciężkich obiektów np. z ZBrush? Chodzi mi o takie jakieś oszczędniejsze wyświetlanie, niektóre softy to mają i różnie się to nazywa. Może ktoś będzie wiedział o co mi chodzi.
ikkiz Napisano 20 Sierpień 2013 Napisano 20 Sierpień 2013 można włączyć modyfikator decimate w widoku, a w renderze zostawić wyłączony jeśli potrzebujesz kształtów zgrubnych w viewporcie na przykład do komponowania sceny, jeśli nie potrzebujesz, to możesz w panelu object właczyć, żeby się model wyświetlał jako bounding box - to dobre zwłaszcza dla jakichś systemów cząsteczek, gdzie dużo modeli i w sumie się robi ciężko, ale pytałeś chyba o obiekt z masywną geometrią, więc decimate.
gryzon Napisano 20 Sierpień 2013 Autor Napisano 20 Sierpień 2013 A da się zrobić tak jak np w XSI. Wyświetla się jako shaded a jak poruszę kamerą to zamienia się na bounding box?
ikkiz Napisano 20 Sierpień 2013 Napisano 20 Sierpień 2013 nie, nie spotkałem się z tym. jedno co mi podobne przychodzi do głowy, to w sculpt mode jest opcja fast navigate, która przy nawigacji wyłącza multires. czyli jak rzeźbisz to jest 8 poziom na przykład wyświetlany, a jak obracasz, to podstawowa siatka, czy tam pierwszy poziom. Mnie to prywatnie dezorientuje, już wolę [h] i ukryć kawał siatki.
Gość Chrupek3D Napisano 20 Sierpień 2013 Napisano 20 Sierpień 2013 jest jeszcze coś takiego jak globalny poziom subdiv, który będzie wyświetlany w viewporcie bez względu na wartość subdiv ustawioną w modyfikatorze dla poszczególnego obiektu... ale to działa raczej dla obiektów od początku robionych w Blenderze, nie w zbrushu. Pozostaje pytanie, po co Tobie obiekt z zbrusha w Blenderze... możesz go potraktować decimation masterem i nim operować w viewporcie, a ciężkiego klocka z zbrusha włączyć tylko dla renderu. O ile mi wiadomo, po to wymyślili xnormal, żeby takich klocków z zbrusha nie ładować do Blendera :-)
animag Napisano 20 Sierpień 2013 Napisano 20 Sierpień 2013 A da się zrobić tak jak np w XSI. Wyświetla się jako shaded a jak poruszę kamerą to zamienia się na bounding box? Da się. To jest coś takiego link -> Adaptive Degradation in Viewports pozdrawiam A.
rice Napisano 20 Sierpień 2013 Napisano 20 Sierpień 2013 animag pozamiatałeś, on o blendera pyta gryzon jest cos takiego ale obawiam się z tylko w trybie sculptu, to co podał ikkiz i chrupek to jedyne sposoby które do głowy mi przychodzą
Barti87 Napisano 20 Sierpień 2013 Napisano 20 Sierpień 2013 Czy Blender (v. 2.68) generalnie dobrze sobie radzi w operowaniu na scenie, gdzie mamy wiele takich obiektów high-poly?
Kramon Napisano 20 Sierpień 2013 Napisano 20 Sierpień 2013 odemnie tutek: [video=youtube;p-qXUFroP_M]
mookie Napisano 21 Sierpień 2013 Napisano 21 Sierpień 2013 Fajny trik z Remeshem usprawniający nawigację w Viewporcie, dzięki!
gryzon Napisano 21 Sierpień 2013 Autor Napisano 21 Sierpień 2013 animag pozamiatałeś, on o blendera pyta gryzon jest cos takiego ale obawiam się z tylko w trybie sculptu, to co podał ikkiz i chrupek to jedyne sposoby które do głowy mi przychodzą A propo maxa. Przez ostatni rok musiałem go używać po raz pierwszy odkąd się zetknąłem z grafiką3d. I powiem wam szczerze że byłem bardzo zaskoczony jak toporny jest to soft, rozumiem że po prostu przestarzały. (musiałem się wygadać, przepraszam)
Kramon Napisano 21 Sierpień 2013 Napisano 21 Sierpień 2013 Fajny trik z Remeshem usprawniający nawigację w Viewporcie, dzięki! hehe służe pomocą jakmasz czas to polecam obczaić pozostałe filmiki
animag Napisano 22 Sierpień 2013 Napisano 22 Sierpień 2013 animag pozamiatałeś, on o blendera pyta za dużo maksa w maksie, macie mnie :p co do Blendera to nie mam pojęcia pzdr. A
ikkiz Napisano 23 Sierpień 2013 Napisano 23 Sierpień 2013 Da się przy nawigacji podmieniać modele na bounding boxy! tym: http://wiki.blender.org/index.php/Extensions:2.6/Py/Scripts/3D_interaction/Display_Tools (i dużo więcej)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się