Napisano 20 Sierpień 201311 l Da się jakoś przyśpieszyć wyświetlanie ciężkich obiektów np. z ZBrush? Chodzi mi o takie jakieś oszczędniejsze wyświetlanie, niektóre softy to mają i różnie się to nazywa. Może ktoś będzie wiedział o co mi chodzi.
Napisano 20 Sierpień 201311 l można włączyć modyfikator decimate w widoku, a w renderze zostawić wyłączony jeśli potrzebujesz kształtów zgrubnych w viewporcie na przykład do komponowania sceny, jeśli nie potrzebujesz, to możesz w panelu object właczyć, żeby się model wyświetlał jako bounding box - to dobre zwłaszcza dla jakichś systemów cząsteczek, gdzie dużo modeli i w sumie się robi ciężko, ale pytałeś chyba o obiekt z masywną geometrią, więc decimate.
Napisano 20 Sierpień 201311 l Autor A da się zrobić tak jak np w XSI. Wyświetla się jako shaded a jak poruszę kamerą to zamienia się na bounding box?
Napisano 20 Sierpień 201311 l nie, nie spotkałem się z tym. jedno co mi podobne przychodzi do głowy, to w sculpt mode jest opcja fast navigate, która przy nawigacji wyłącza multires. czyli jak rzeźbisz to jest 8 poziom na przykład wyświetlany, a jak obracasz, to podstawowa siatka, czy tam pierwszy poziom. Mnie to prywatnie dezorientuje, już wolę [h] i ukryć kawał siatki.
Napisano 20 Sierpień 201311 l jest jeszcze coś takiego jak globalny poziom subdiv, który będzie wyświetlany w viewporcie bez względu na wartość subdiv ustawioną w modyfikatorze dla poszczególnego obiektu... ale to działa raczej dla obiektów od początku robionych w Blenderze, nie w zbrushu. Pozostaje pytanie, po co Tobie obiekt z zbrusha w Blenderze... możesz go potraktować decimation masterem i nim operować w viewporcie, a ciężkiego klocka z zbrusha włączyć tylko dla renderu. O ile mi wiadomo, po to wymyślili xnormal, żeby takich klocków z zbrusha nie ładować do Blendera :-)
Napisano 20 Sierpień 201311 l A da się zrobić tak jak np w XSI. Wyświetla się jako shaded a jak poruszę kamerą to zamienia się na bounding box? Da się. To jest coś takiego link -> Adaptive Degradation in Viewports pozdrawiam A.
Napisano 20 Sierpień 201311 l animag pozamiatałeś, on o blendera pyta gryzon jest cos takiego ale obawiam się z tylko w trybie sculptu, to co podał ikkiz i chrupek to jedyne sposoby które do głowy mi przychodzą
Napisano 20 Sierpień 201311 l Czy Blender (v. 2.68) generalnie dobrze sobie radzi w operowaniu na scenie, gdzie mamy wiele takich obiektów high-poly?
Napisano 21 Sierpień 201311 l Autor animag pozamiatałeś, on o blendera pyta gryzon jest cos takiego ale obawiam się z tylko w trybie sculptu, to co podał ikkiz i chrupek to jedyne sposoby które do głowy mi przychodzą A propo maxa. Przez ostatni rok musiałem go używać po raz pierwszy odkąd się zetknąłem z grafiką3d. I powiem wam szczerze że byłem bardzo zaskoczony jak toporny jest to soft, rozumiem że po prostu przestarzały. (musiałem się wygadać, przepraszam)
Napisano 21 Sierpień 201311 l Fajny trik z Remeshem usprawniający nawigację w Viewporcie, dzięki! hehe służe pomocą jakmasz czas to polecam obczaić pozostałe filmiki
Napisano 22 Sierpień 201311 l animag pozamiatałeś, on o blendera pyta za dużo maksa w maksie, macie mnie :p co do Blendera to nie mam pojęcia pzdr. A
Napisano 23 Sierpień 201311 l Da się przy nawigacji podmieniać modele na bounding boxy! tym: http://wiki.blender.org/index.php/Extensions:2.6/Py/Scripts/3D_interaction/Display_Tools (i dużo więcej)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto