Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Da się jakoś przyśpieszyć wyświetlanie ciężkich obiektów np. z ZBrush? Chodzi mi o takie jakieś oszczędniejsze wyświetlanie, niektóre softy to mają i różnie się to nazywa. Może ktoś będzie wiedział o co mi chodzi.

  • Odpowiedzi 13
  • Wyświetleń 1,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

można włączyć modyfikator decimate w widoku, a w renderze zostawić wyłączony jeśli potrzebujesz kształtów zgrubnych w viewporcie na przykład do komponowania sceny, jeśli nie potrzebujesz, to możesz w panelu object właczyć, żeby się model wyświetlał jako bounding box - to dobre zwłaszcza dla jakichś systemów cząsteczek, gdzie dużo modeli i w sumie się robi ciężko, ale pytałeś chyba o obiekt z masywną geometrią, więc decimate.

Napisano
  • Autor

A da się zrobić tak jak np w XSI. Wyświetla się jako shaded a jak poruszę kamerą to zamienia się na bounding box?

Napisano

nie, nie spotkałem się z tym. jedno co mi podobne przychodzi do głowy, to w sculpt mode jest opcja fast navigate, która przy nawigacji wyłącza multires. czyli jak rzeźbisz to jest 8 poziom na przykład wyświetlany, a jak obracasz, to podstawowa siatka, czy tam pierwszy poziom. Mnie to prywatnie dezorientuje, już wolę [h] i ukryć kawał siatki.

Napisano

jest jeszcze coś takiego jak globalny poziom subdiv, który będzie wyświetlany w viewporcie bez względu na wartość subdiv ustawioną w modyfikatorze dla poszczególnego obiektu... ale to działa raczej dla obiektów od początku robionych w Blenderze, nie w zbrushu.

Pozostaje pytanie, po co Tobie obiekt z zbrusha w Blenderze... możesz go potraktować decimation masterem i nim operować w viewporcie, a ciężkiego klocka z zbrusha włączyć tylko dla renderu.

O ile mi wiadomo, po to wymyślili xnormal, żeby takich klocków z zbrusha nie ładować do Blendera :-)

Napisano

animag pozamiatałeś, on o blendera pyta

gryzon jest cos takiego ale obawiam się z tylko w trybie sculptu, to co podał ikkiz i chrupek to jedyne sposoby które do głowy mi przychodzą

Napisano

Czy Blender (v. 2.68) generalnie dobrze sobie radzi w operowaniu na scenie, gdzie mamy wiele takich obiektów high-poly?

Napisano
  • Autor
animag pozamiatałeś, on o blendera pyta

gryzon jest cos takiego ale obawiam się z tylko w trybie sculptu, to co podał ikkiz i chrupek to jedyne sposoby które do głowy mi przychodzą

 

A propo maxa. Przez ostatni rok musiałem go używać po raz pierwszy odkąd się zetknąłem z grafiką3d. I powiem wam szczerze że byłem bardzo zaskoczony jak toporny jest to soft, rozumiem że po prostu przestarzały. (musiałem się wygadać, przepraszam)

Napisano
Fajny trik z Remeshem usprawniający nawigację w Viewporcie, dzięki!

 

hehe służe pomocą jakmasz czas to polecam obczaić pozostałe filmiki

Napisano
animag pozamiatałeś, on o blendera pyta

 

za dużo maksa w maksie, macie mnie :p

 

co do Blendera to nie mam pojęcia

 

pzdr.

A

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności