Qubs Napisano 4 Wrzesień 2013 Napisano 4 Wrzesień 2013 Witam. Generalnie mam kłopot, z nachodzącą na siebie siatką w 3ds max. Zależy mi na czasie, i szukam w miarę szybkiego sposobu uporania się z tym, dlatego też usuwani i przesuwanie kolejnych vertexów nie wchodzi w grę. Mam nadzieję że nie stworzyłem tego wątku w nie odpowiednim dziale bądź cokolwiek innego. Pisze tutaj pierwszy raz od dawna. Ale żeby wszystko było jasne zacznę od początku z przykładami. Otóż miałem model logotypu na spline'ach i użyłem opcji renderowania tychże spline'ów. Jako, że model ten ma rogi: Siatka w owych rogach układa się tak: Chodzi mi o to miejsce w którym siatka nakłada się na siebie. Model ten jest sklonowany i jeden ma wielkość 4 drugi 8 i na tym mniejszym jest materiał neonu a na większym szkła, ażeby neon nie był tylko świecącą rurką tylko bardziej przypominał prawdziwy neon. Problem zaś polega na tym, że owa nachodząca na siebie siatka nie robi nic złego w samym neonie ale w modelu z materiałem szkład juz niestety tworza się artefakty. Dokładnie takie:
Ajgor Napisano 4 Wrzesień 2013 Napisano 4 Wrzesień 2013 Obawiam się, że właśnie nie zostaje Ci nic innego, niż przesuwane vertexów (lub używanie skalowania na lopach). Tak się chyba właśnie takie rzeczy robi. Żeby jednak poprawić Ci humor napiszę, że możesz śmiało rozrzedzić trochę tu siatkę, a po nałożeniu SDS nie stracisz na jakości. Coś w podobnym stylu znajdziesz w tym tutorialu: http://www.youtube.com/watch?v=b6zr2KDnbZQ Mniej więcej od 3:33.
mafida Napisano 5 Wrzesień 2013 Napisano 5 Wrzesień 2013 Zmienić w spline vertexy w rogach na "bezier" i pomachać wajchami.
Ajgor Napisano 5 Wrzesień 2013 Napisano 5 Wrzesień 2013 Nie jestem pewien, czy tu machanie bezierami coś pomoże. Może tyle, że vertexy będą na siebie trochę mniej zachodzić. Ale przestawianie punktów nadal będzie chyba konieczne.
mafida Napisano 5 Wrzesień 2013 Napisano 5 Wrzesień 2013 Nie no, jak ma zostać tak super ostro w narożnikach to napewno same beziery nie wystarczą. Ale troche chyba pomogą.
Ajgor Napisano 5 Wrzesień 2013 Napisano 5 Wrzesień 2013 W końcu na tym polega modelowanie :) Na przesuwaniu vertexów :) Raczej rzadko się zdarza, żeby nie było trzeba...
mafida Napisano 5 Wrzesień 2013 Napisano 5 Wrzesień 2013 No raczej:D. Ale jak sie śpieszy to można zrobić bardziej zaokrąglone na rogach i świat się nie zawali;)
stormwind Napisano 5 Wrzesień 2013 Napisano 5 Wrzesień 2013 Możesz też: Dać większy interpolation na spline, zamienić na editable poly. Złapać loop z edgy w połowie zaokrąglenia. Wybrać split, potem cap wszystkich borderów, rozdzielić powstałe obiekty detachem, a potem połączyć booleanem. Na koniec poweldowac niedoskonałości.
Qubs Napisano 23 Wrzesień 2013 Autor Napisano 23 Wrzesień 2013 Dzięki za odpowiedzi, wyszło z nich że jednak najszybciej będzie trochę zaokrąglić rogi. Jednak musiałem też zmniejszyć grubość rurki z materiałem szkła bo nadal miałem tam artefakty. Tak czy siak mozna uznać że juz po problemie. Sorry że odpisuje dopiero teraz ale byłem odcięty od świata.
Rekomendowane odpowiedzi