Jump to content

Pawlito

Jak ocenisz poziom tej pracy?  

17 members have voted

  1. 1. Jak ocenisz poziom tej pracy?

    • jestem na nie
      2
    • nie za ciekawa
      5
    • zasadniczo spoko
      10
    • czadowe ;)
      0


Recommended Posts

Prezentuję wreszcie ukończoną pracę. Jest wiele niedociągnięć, wiele rzeczy mozna było wykonać inaczej lepiej, bla bla bla. Dlatego kieruję do Was prośbę, aby rzeczowo wytykać niedostatki, które są efektem małego doświadczenia i problemów o których nie wiem, i które dla kogoś są oczywiste. I w tym miejscu, wielkie podziękowania dla kolegi ikkiza który całkowicie bezinteresownie, rzeczowo opisywał swoje uwagi i podawał sposoby na rozwiązanie trudnych zadań. Jeszcze krótko o samej pracy, jest ona inspirowana kultowym filmem Ridleya Scotta "Blade Runner". Obiekty w tle (budynki, pojazdy) są ściągnięte z serwisów z darmowymi modelami 3d. Software to 3ds max 2013, Marvelous Designer (ubrania), Photoshop (tekstury, post), wtyczka BonesPro (skinowanie), jeden mały skrypt i customowy szader włosów. Pozdrawiam, zachęcam do komentowania.

 

ms6v.png

 

Edit: Wiem, że dużej części forumowiczów nie chce się pisać bardziej lub mniej wyczerujacych wypocin z cyklu "co mi pasuje a co nie" i z myślą o nich zamieszczam ankietę (u góry). Jest ona anonimowa, i nie obchodzi mnie *kto* wcisnął *którą* opcję, jestem dorosły, nie potnę się ;) Bardziej mnie obchodzi dlaczego.

Edited by Pawlito
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 10
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

po pierwsze to brakuje jakiejkolwiek postprodukcji, pozwole sobie:

 

8vb2.jpg

 

 

 

a po drugie materialy i swiatlo sa bardzo plaskie, i twarz tej laski jakas taka bez wyrazu,

 

wiec gdybys usiadl do tej sceny, poprawil maty, swiatlo i zrobil kobiecie przyzwoita twarz to byla by calkiem niczego sobie scenka :)

 

 

pozdro

Link to comment
Share on other sites

W zasadzie wszystko to mozna uzyskac w poserze zasysajac darmowe modele. Ani to stylizowane ani realistyczne. Bardzo plastikowo, bez dynamizmu, sztucznie. Do glowy przychodzi wlasnie poser lub nawet bryce. Ot takie modeliki gotowe poukladane i click na "render".

Jest strasznie pusto - wyglada jakby ta pani chodzila po opuszczonym miescie. Jesli nie chcesz sie pakowac w tlum postaci to po co pokazywac nieciekawa, pusta ulice? Zagraj cos kadrem - tutaj jest banalny, calosciowy. Poprobuj kamere z roznych ujec, przyjrzyj sie jak to robia na filmach, obejrzyj troche zdjec. Nie musisz pokazac calej kobitki, nie musisz pokazywac tla na ktorym nic sie nie dzieje. To jakbys zaczal opowiadac historie nie majac nic do powiedzenia - nie bedzie ciekawie. Tak jak juz ktos wspomnial - twarz kobiety do wymiany - martwa, pusta, plastikowa. Material podobnie a fryzura wygladajaca jak czapka z rowno przycietych, brazowych kolcow tez nie pomaga. Sporo roboty zeby to jakos wygladalo, ale nie lam sie ;)

Link to comment
Share on other sites

Shader twarzy wygląda jak zwykły diffuse bez niczego.

Światło jak pisał plasti, można by więcej wyciągnąć, jakiś rim light (ostre oświetlenie brzegów), jakieś bardziej zróżnicowane oświetlenie twarzy i ciała. Masz tam kolorowe neony w scenie, a na postaci nic z nich nie widać. To idealna scena żeby poeksperymentować i oświetlić postać jakimiś mocno kolorowymi kolorami. Parasol aż prosi się o jakiś silny SSS z lampy ustawionej gdzieś za nim.

 

Ekran i neony na planie tylnym za bardzo odrywają uwagę, ponieważ się bardziej wyróżniają od tła niż sama postać. Nie widziałam filmu więc piszę jak mi się wydaje z samego obrazka. To by wyglądało lepiej gdyby ekranu i neonów nie było, ALBO gdyby ich było dużo więcej i wtedy postać byłaby spokojnym centrum na którym można zawiesić wzrok.

 

Dla testów mógłbyś ustawić postać w złotym przedziale, i sprawdzić czy będzie wyglądało lepiej niż w centrum. (może to już zrobiłeś i centrum wygrało, nie czytałam wipa, jeśli tak to ignoruj mnie).

Link to comment
Share on other sites

Twarz i ta zgięta ręka faktycznie narzuca skojarzenia z Poserem (Nie żeby mi to jakoś bardzo przeszkadzało, sam go przecież używam :P Ale jak rozumiem wolałbyś uniknąć tego efektu). Nogi ma za to ładniejsze niż poserowe modele ;) Ogólnie rzecz biorąc widać, że jest sztuczna a w świecie Blade Runnera powinna się wtopić w tłum ;)

 

No i tu też rzuciłeś się od razu na bardzo głęboką wodę, bo Blade Runner to wizualnie niedoścignione arcydzieło. Także nawet jak byś w Arnoldzie renderował to i tak nic by z tego nie wyszło :P Tego filmu się nie da podrobić.

 

Ale próbować oczywiście można ;) I tak jak inni już wspominali, przede wszystkim za mało się tam dzieje w tle. Przeanalizuj sobie ten klip z filmu. Zobacz ile tam się rzeczy dzieje na raz, aż wszystko pulsuje.

 

 

Blade Runner był też stylizowany na filmy noir. A tamte filmy operowały sporym kontrastem, mocny backlight był wtedy w modzie (spójrz na thumbnail filmiku). Klasyczne filmy były dla nich dużą inspiracją jeśli chodzi o oświetlenie. Szybki przykład, że mówię prawdę ;)

 

Obywatel Kane:

dyqGbh1l.jpg

 

Blade Runner:

ineomjSl.jpg

 

Ale też nie bali się eksperymentować z oświetleniem (źródła światła z różnych dziwnych miejsc). Nie zapominajmy też o dużych ilościach dymu i deszczu (Ridley Scott uwielbia takie sprawy ;) ). Powinieneś najpierw zrobić tak żeby obrazek dobrze wyglądał w czerni i bieli a dopiero później przejść do kolorów. No i popracować dłużej nad kompozycją.

Edited by michalz00
Link to comment
Share on other sites

Duuuuży kubeł zimnej wody spłynął po mojej głowie, ścieka z nosa i wlewa się do butów. Macie rację. Rzuciłem sie na głęboką wodę, próbujac wejść w stylistykę filmu przełomowego i mimo starań popłynąłem z nurtem. Na usprawideliwienie powiem że dotąd postaci nie robiłem. Jednak sam ton waszych wypowiedzi zdaje się dawać jakąś szansę. Za wyjątkiem obiektów tła nie było gotowców, postać wymodelowana uczciwie od podstaw. Komp nie pozwalał na większe urozmaicenie scenerii bo gdy zalałem scenę 5000 partykli, ich prekalkulacje trwały dobre pół godziny, a to wytrącało mnie z tropu, żeby cos dodawać, zmieniać kadr, gdy byłem na 80% ukończenia myślałem tylko o finiszu.

 

Edit: Wiele mądrych stwierdzeń tutaj padło dlatego na nie odpowiem.

@plasi: Postpro było, filtr fotograficzny (deep emerald) i poziomy, lecz widać że zbyt subtelne.

@polka dot: dzięki

@Nezumi: Siłą rzeczy wyszły braki i błędy początkującego, dobrze poczytać rzeczową opinię i dzięki Ci za to.

@Ania: Braków ciąg dalszy. O złotym podziale i o oświetleniu konturowym nie słyszałem, moze tak ale nie zwróciłem uwagi, światło kadr ustawiłem na wyczucie. Dzięki że o tym napomknęłaś, zaprocentuje na przyszłość. Nie ma czego ignorowac bo masz rację.

@michalz00: Racja, może trzeba nabrać pokory.

Edited by Pawlito
Link to comment
Share on other sites

@michalz00: Racja, może trzeba nabrać pokory.

 

Mój post nie miał na celu Cię zdołować, bardziej chciałem Ci zwrócić uwagę na kilka szczegółów... i pocieszyć :) Blade Runner to jest po prostu unikat. Tak się złożyło, że przy jego produkcji brało udział paru geniuszy, którzy akurat wtedy byli w szczycie formy (Scott, Ford, Cronenweth, Vangelis i Mead). Ciężko będzie komukolwiek zbliżyć się do tego poziomu ;)

 

Zainspirowałeś się Blade Runnerem i bardzo dobrze, nie narzucaj sobie żadnych ograniczeń. Z tej pracki wyciągasz wnioski i powodzenia z następną.

Link to comment
Share on other sites

Komp nie pozwalał na większe urozmaicenie scenerii bo gdy zalałem scenę 5000 partykli, ich prekalkulacje trwały dobre pół godziny
Deszcz? Wyrzuć deszcz (zrób w postpro, w photoshopie czy gdzieś), jeśli chcesz zmieścić więcej "normalnych" obiektów. Jeśli są problemy z performance, warto też collapsować obiekty które mają wysoki modifier stack (przedtem zapisać gdzieś kopię zapasową przed collapsem), i attachować drobne pojedyncze obieky w jeden duży.

 

gdy byłem na 80% ukończenia myślałem tylko o finiszu.
To normalne ;) A na 100% ukończone nigdy nie będzie, lepiej weź się za nową pracę, każda następna będzie lepsza. Fajnie że skończyłeś w ogóle :)
Link to comment
Share on other sites

Tlo nie musi byc wyrazne - nie musisz walczyc z detalem. Podobnie tlum ludzi mozna uzyskac calkiem tanim kosztem jesli ostrosc ustawiona jest na tej konkretnej osobie a oni gdzies tam w tle sie przewijaja w zblurowani. Mozna tez walnac jakas rozmazana osobe czy element jak parasol na pierwszym planie. Cos jakbys skupial uwage na tej kobiecie ale przed kamera ktos ci przechodzil. Do tego jakis ciekawszy kadr i jedziesz. Takie rzeczy jak deszcz - tak jak mowi Ania, walnij w postpro. Nie ma sensu robic jakiejs symulacji, liczy sie koncowy efekt a to w koncu ilustracja a nie animacja.

 

Znowu kopiujac Anie - rob cos innego. Mnie sie zdarzylo walkowac jeden temat dluzszy czas i bylo tylko gorzej ;) Moze byc w tym samym klimacie jesli bardzo chcesz ale inna scenka. Powodzenia!

Link to comment
Share on other sites

szacun za klimat, nigdy za dużo cyberpunka :) od połowy wątku nie czytałem komentów, może kogoś powtarzam ale :

widać ile roboty włożyłeś w tą pracę i myślę, że zamiast poprawiać tą ( wiesz już co jest nie teges ) to ciśnij z nową :). Moim zdaniem to najlepsza motywacaja, pomysłów na pewno masz sporo tak samo jak wniosków z tej :).

Jak komp Ci nie wyrabia to rób detale, partykle, cokolwiek w nowych scenach i nakladaj w szopie.

plasti - podświetlany kij od parasola genialny :)

Link to comment
Share on other sites




×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy