legomir Posted September 10, 2013 Share Posted September 10, 2013 Tutorial Alberta, znalezłem przeglądając vimeo w szkole ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek Posted September 10, 2013 Share Posted September 10, 2013 Widziałem to kilka dni temu -- moim zdaniem jeden z najlepszych tutoriali. Może warto dać linka, jeśli już napisałeś: http://tmdag.com/vopraytracer-pt1/. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tmdag Posted September 11, 2013 Share Posted September 11, 2013 dddddddzieki ;] Poki co zaczalem od podstaw, potem dodam path tracing i inne bajery. Szczegolnie w Houdinim (lecz nie tylko) dobrze jest ROZUMIEC zasady w 3D. Latwiej jest debugowac sceny :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
adek Posted September 11, 2013 Share Posted September 11, 2013 Czy da się to jakoś przetłumaczyć na polski (tak się zastanawiam jak to wrzucić w newsy) :) Muszę zgooglać Houdini VOP... Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek Posted September 11, 2013 Share Posted September 11, 2013 VOP w Houdinim to takie programowanie przy użyciu graficznych bloczków zamiast kodu, więc po polsku VOP Raytracer to będzie VOP Raytracer. Chyba, że słowo Raytracer przetłumaczymy ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
adek Posted September 11, 2013 Share Posted September 11, 2013 Nie nie. O to mi chodziło. Dla siebie i na przyszłość tez chciałem wiedzieć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
legomir Posted September 11, 2013 Author Share Posted September 11, 2013 O ile pamiętam to VOP znaczy mniej więcej visual operators, sop surfce operators, pop particle operators, więc raczej nie ma sensu tego tłumaczyć to raczej: "ten typ(operator) tak ma". Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek Posted September 11, 2013 Share Posted September 11, 2013 VOP to VEX operator, a VEX to taki język. Z dokumentacji: VEX is a high-performance expression language used in many places in Houdini. VEX evaluation is typically very efficient giving performance close to compiled C/C++ code. VEX is not an alternative to scripting, but rather a smaller, more efficient general purpose language for writing shaders and custom nodes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
legomir Posted September 11, 2013 Author Share Posted September 11, 2013 Oj zapomniało mi się ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xaia Posted September 13, 2013 Share Posted September 13, 2013 what kind of sorcery is this? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam_Guzowski Posted September 14, 2013 Share Posted September 14, 2013 Świetny artykuł. Nigdy za dużo wiedzy o VOPach ;) poziękować chciałem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr0cK Posted September 15, 2013 Share Posted September 15, 2013 Naprawde swietna sprawawa. Wielkie dzieki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
michax56 Posted September 15, 2013 Share Posted September 15, 2013 Super materiały edukacyjne! Nie korzystam z Houdini ale raytracing wytłumaczony i zaprezentowany świetnie! Dużo lepiej do mnie trafiło niż książkowe opisy. Dzięki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
norden Posted September 16, 2013 Share Posted September 16, 2013 oj tam oj tam ; ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now