kuba098 Napisano 15 Wrzesień 2013 Share Napisano 15 Wrzesień 2013 Robię wizualke pomieszczenia, własnie oteksturowałem szybę i co ?? Po renderze zero przezroczystości a duże odbicie. P.S Gdy robię render z zewnątrz budynku szyba jest ok... W czym rzecz ?? Czego nie zaznaczyłem, bądź nie odchaczyłem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawelkos Napisano 15 Wrzesień 2013 Share Napisano 15 Wrzesień 2013 Zaznaczyles fresnel dla odbic ? A najlepiej daj screena z mateditora z ustawieniami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucas Napisano 15 Wrzesień 2013 Share Napisano 15 Wrzesień 2013 A szyba ma swoją grubość czy to po prostu plane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuba098 Napisano 15 Wrzesień 2013 Autor Share Napisano 15 Wrzesień 2013 To moje ustawienia. Frasnel włączony, Szyba nie jest zrobiona z plane'a i ma jakąś tam grubość. Zrobiłem gotowe okno postawione na wall'u. W viewportcie szkło faktycznie jest niewidoczne, ale po renderze środka pomieszczenia szyba jest mniej więcej jak lustro weneckie, a nawet dokładnie.. Szkło w środku pomieszczenia wychodzi bardzo ciemne i tylko daje odbicia, a z drugiej - na zewnątrz budynku jest idealnie przeźroczyste. To też sztuka... Ledwo co modeluje najprostszą scenę, a tu już lustro weneckie mi wychodzi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecet Napisano 15 Wrzesień 2013 Share Napisano 15 Wrzesień 2013 może w tym pomieszczeniu jest za ciemno po prostu ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukis8787 Napisano 15 Wrzesień 2013 Share Napisano 15 Wrzesień 2013 Wartość IOR w refraction jest za mała. Zwiększ do co najmniej 1.4, poza tym nie warto ustawiać różnej wartości index do refleksów i refrakcji. Pozdrawiam:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bajtek Napisano 16 Wrzesień 2013 Share Napisano 16 Wrzesień 2013 Można też spróbować obkręcić samą szybę i sprawdzić czy to wina modelu czy materiału. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuba098 Napisano 16 Wrzesień 2013 Autor Share Napisano 16 Wrzesień 2013 Ja już nic nie wiem... Tak wygląda render. Pokój jest prześwietlony bo wyłączyłem sufit żeby spróbować go lepiej doświetlić. To czarne to szyba, a ta biała obwódka z tyłu to rama okna którą wysunąłem na zewnątrz. Czyli wychodzi na to, że szyba jednak przepuszcza skoro rame widać... Tylko czemu nie widzę mapy hdri która tam troche wystaje... Czemu szkło nie jest białe i przejrzyste ?? Może coś pomoże. -Okno przekonwertowałem z casement window do edytable poly - za oknem jest v-ray ligh jako plane, ale zaznaczyłem invisible i odznaczyłem affect spectular i reflection. -Czy widoczne czy ukreyte problem dalej jest - obracanie szyby, mirror, flip nic nie pomaga - dalej z zewnątrz działa a w środku nie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
l337 Napisano 16 Wrzesień 2013 Share Napisano 16 Wrzesień 2013 Zobacz w ustawieniach VR czy nie masz refraction env. overwrite zaznaczonego. Jak masz to wrzuć tam mapę HDR. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuba098 Napisano 16 Wrzesień 2013 Autor Share Napisano 16 Wrzesień 2013 To się wyjaśniło... l3337 miałeś racje... Ciapa zaznaczyłem checkboxy, ale zapomniałem przeciągnąć mapy. Kombinowałem z materiałem, oświetleniem, ale w tamto miejsce nie przyszło mi nawet do głowy by zaglądać bo byłem pewien, że już tam te mapy ładowałem. Jeszcze raz dzięki l337 Swoją drogą wiecie już jak zrobić lustro weneckie xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się