gryzon Napisano 17 Wrzesień 2013 Napisano 17 Wrzesień 2013 Wiem że dwa meshes mogę łączyć przez ctrl+j. A czy da się jakoś automatycznie mergować najbliższe vertices tych sklejonych meshes z ustaleniem jakiegoś parametru bliskości? Bez konieczności slekcjonowania vertices i ciągłego wciskania ctrl+m.
szczuro Napisano 17 Wrzesień 2013 Napisano 17 Wrzesień 2013 (edytowane) aby automatycznie przy przesuwnaniu mergował to w nagłówku w edit mode trzecia ikonka od prawej (takie dwie strzałki)->Automaticaly merge vertices a odległość ustawia się w panelu po lewej w "mesh options" -> "double threshold" można też z zaznaczone wierzchołki scalić za pomocą W -> remove doubles i dostosować merge distance edit:\\ ale byka strzeliłem "przesównaniu":) Edytowane 17 Wrzesień 2013 przez szczuro
gryzon Napisano 17 Wrzesień 2013 Autor Napisano 17 Wrzesień 2013 .... i dostosować merge distance ok, a gdzie się go ustawia? Dzięki!
Monio Napisano 17 Wrzesień 2013 Napisano 17 Wrzesień 2013 Wszystkie takie ustawienia po odpaleniu jakiejś funkcji masz w panelu Operator który jest u dołu ToolShelfa. Jeśli masz go wyłączonego to przy dolnej krawędzi okienka z toolshelfem będzie taki mały plusik, klikasz i masz.
szczuro Napisano 17 Wrzesień 2013 Napisano 17 Wrzesień 2013 można też F6, po zrobieniu remove doubles :)
ikkiz Napisano 17 Wrzesień 2013 Napisano 17 Wrzesień 2013 "trzeciej ikonki" bym unikał i nie tykał. Przeważnie się o niej zapomina i potem nawet nie wiesz co i kiedy się zmerdżowało. Dla mnie to działa jak rozchlapany superglue.
szczuro Napisano 17 Wrzesień 2013 Napisano 17 Wrzesień 2013 ja tam to uwielbiam Automerga ;P za czasów jak nie było tej ikonki, to sobie robiłem przycisk na toolshelfie.
ikkiz Napisano 18 Wrzesień 2013 Napisano 18 Wrzesień 2013 (edytowane) mi się skojarzyło z superglue, bo ponoć trzeba uważać z cyjanoakrylowymi klejami zwłaszcza na powieki, żeby sobie oka nie zatrzeć, bo te kleje wiążą dzięki wilgoci. Klej w oku to murowana katastrofa. A mi się automergem skleiły verteksy w powiekach w modelu, jak już był origowany, oteksturowany, miał shapekeye, sculpt... Bo supporting edge nieraz trzeba zrobić bardzo blisko żeby wyostrzyć krawędź. To były jeszcze czasy jak nie było snap to symmetry i każde odstępstwo od symetrii sprawiało problemy z shapekeyami, weight paintingiem i nie wiadomo jeszcze czym. poprawka w takiej sytuacji, to by było chyba tylko usunięcie połowy siatki, ponownie mirror, ponownie uv-unvrap (i to tak, żeby trafić na gotową namalowaną teksturę), shapekeye od nowa ... Automerge sobie włączyłem dla innych elementów, jak już ciało było skończone i nie zauważyłem że się połączyły w powiekach i zapisałem plik potem już parę razy. Jak bym nie zapisywał wersji, to z tydzień (co najmniej) roboty był by w d. . Na szczęście udało się appendować obiekt ze starego pliku, dla tego trzymam się z daleka od automerge'a. Oczywiście można włączyć i wyłączyć, ale ktoś jak ja, kto przynajmniej raz w roku pali czajnik gotując wodę na twardo, powinien się trzymać z daleka. Ze względu na BHP. Edytowane 18 Wrzesień 2013 przez ikkiz
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się