gryzon Posted September 17, 2013 Share Posted September 17, 2013 Wiem że dwa meshes mogę łączyć przez ctrl+j. A czy da się jakoś automatycznie mergować najbliższe vertices tych sklejonych meshes z ustaleniem jakiegoś parametru bliskości? Bez konieczności slekcjonowania vertices i ciągłego wciskania ctrl+m. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczuro Posted September 17, 2013 Share Posted September 17, 2013 (edited) aby automatycznie przy przesuwnaniu mergował to w nagłówku w edit mode trzecia ikonka od prawej (takie dwie strzałki)->Automaticaly merge vertices a odległość ustawia się w panelu po lewej w "mesh options" -> "double threshold" można też z zaznaczone wierzchołki scalić za pomocą W -> remove doubles i dostosować merge distance edit:\\ ale byka strzeliłem "przesównaniu":) Edited September 17, 2013 by szczuro Link to comment Share on other sites More sharing options...
gryzon Posted September 17, 2013 Author Share Posted September 17, 2013 .... i dostosować merge distance ok, a gdzie się go ustawia? Dzięki! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Monio Posted September 17, 2013 Share Posted September 17, 2013 Wszystkie takie ustawienia po odpaleniu jakiejś funkcji masz w panelu Operator który jest u dołu ToolShelfa. Jeśli masz go wyłączonego to przy dolnej krawędzi okienka z toolshelfem będzie taki mały plusik, klikasz i masz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczuro Posted September 17, 2013 Share Posted September 17, 2013 można też F6, po zrobieniu remove doubles :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ikkiz Posted September 17, 2013 Share Posted September 17, 2013 "trzeciej ikonki" bym unikał i nie tykał. Przeważnie się o niej zapomina i potem nawet nie wiesz co i kiedy się zmerdżowało. Dla mnie to działa jak rozchlapany superglue. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczuro Posted September 17, 2013 Share Posted September 17, 2013 ja tam to uwielbiam Automerga ;P za czasów jak nie było tej ikonki, to sobie robiłem przycisk na toolshelfie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ikkiz Posted September 18, 2013 Share Posted September 18, 2013 (edited) mi się skojarzyło z superglue, bo ponoć trzeba uważać z cyjanoakrylowymi klejami zwłaszcza na powieki, żeby sobie oka nie zatrzeć, bo te kleje wiążą dzięki wilgoci. Klej w oku to murowana katastrofa. A mi się automergem skleiły verteksy w powiekach w modelu, jak już był origowany, oteksturowany, miał shapekeye, sculpt... Bo supporting edge nieraz trzeba zrobić bardzo blisko żeby wyostrzyć krawędź. To były jeszcze czasy jak nie było snap to symmetry i każde odstępstwo od symetrii sprawiało problemy z shapekeyami, weight paintingiem i nie wiadomo jeszcze czym. poprawka w takiej sytuacji, to by było chyba tylko usunięcie połowy siatki, ponownie mirror, ponownie uv-unvrap (i to tak, żeby trafić na gotową namalowaną teksturę), shapekeye od nowa ... Automerge sobie włączyłem dla innych elementów, jak już ciało było skończone i nie zauważyłem że się połączyły w powiekach i zapisałem plik potem już parę razy. Jak bym nie zapisywał wersji, to z tydzień (co najmniej) roboty był by w d. . Na szczęście udało się appendować obiekt ze starego pliku, dla tego trzymam się z daleka od automerge'a. Oczywiście można włączyć i wyłączyć, ale ktoś jak ja, kto przynajmniej raz w roku pali czajnik gotując wodę na twardo, powinien się trzymać z daleka. Ze względu na BHP. Edited September 18, 2013 by ikkiz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now