Skocz do zawartości

Dziwne zachowanie myszki w blenderze


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ave, jestem nowym użytkownikiem i założyłem ten temat specjalnie po to, zeby spróbować rozwiązać pewien problem.

 

w czasie używania blendera, np. przy zaznaczaniu krawędzi (z shiftem,kilka na raz) Robi się tak:

 

Zaznaczam wierzchołek, nie podświetla się. Zaznaczę następny - podświetli się ten który zaznaczyłem poprzednio. I tak jakby zostaje o jedno zaznaczenie w tyle. A kiedy chce zakończyć, klikam ostatni wierzchołek, nic się nie dzieje. Dopiero kiedy klikne np. kółko myszy, zaznaczy się ostatni wierzchołek.

 

Blender 2.68a, na Win 64 bit.

 

Moj lapek: Win7 64 bit ultimate, Intel i3 2330-M 2.20 GhZ, 8GB Ramu, grafika Radeon 6450 1GB

 

Proszę o pomoc, będę wdzięczny.

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 21
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

A czy ktoś wie jak to rozwiązać? Mam najnowsze stery, nawet Winda jest oryginalna. Nie działa żadna wersja poprawna, nawet starsze z blender.org ani najnowsze buildy z graphical..

Napisano

To jest lapek i nie mam jak podmienic grafy. Ale w pececie mam radeona 3800HD, procka Intel Core Duo 3.00 2GB ramu i blender śmiga pięknie ;/

Napisano

Może spróbuj starsze sterowniki do karty graficznej? Miałeś wcześniej ten problem, czy dopiero teraz pierwszy raz testujesz blendera na tym sprzęcie?

Napisano

Pierwszy raz :/ testowałem sterowniki, nawet dałem sobie dzień czasu na ciągłe formaty i podmianę sterów, a to dalej ni uja :c

Napisano

Czyli hardware. Współczuje. :/ Wina jest głównie po stronie AMD i tego przykładają się do swoich produktów mid-range. Mimo to developerzy blendka też mogliby znaleźć dużo obejść problemy stworzone przez AMD a tego nie robią bo na ich makach działa... Mógłbyś zgłosić sprawę na bugtrackerze albo jakiejś liście mailingowej? Jest spora szansa że to naprawią.

Napisano (edytowane)
Czyli hardware. Współczuje. :/ Wina jest głównie po stronie AMD i tego przykładają się do swoich produktów mid-range. Mimo to developerzy blendka też mogliby znaleźć dużo obejść problemy stworzone przez AMD a tego nie robią bo na ich makach działa... Mógłbyś zgłosić sprawę na bugtrackerze albo jakiejś liście mailingowej? Jest spora szansa że to naprawią.

 

ale perd. za przeproszeniem. Blender współracuje z AMD i już został nawet skompilowany jeden build który renderuje na GPU na AMD w pełni i przy współpracy z teamem blendera były pisane najnowsze stery do najnowszych kart AMD żeby umożliwiały biblioteki/kompilatory skompilowanie poprawnego kodu. A nie jak Octane meh nie działa to leją na to.

 

Swoją drogą to AMD strasznie promuje luxrendera :>

Edytowane przez Kramon
Napisano
ale perd. za przeproszeniem. Blender współracuje z AMD i już został nawet skompilowany jeden build który renderuje na GPU na AMD w pełni i przy współpracy z teamem blendera były pisane najnowsze stery do najnowszych kart AMD żeby umożliwiały biblioteki/kompilatory skompilowanie poprawnego kodu. A nie jak Octane meh nie działa to leją na to.

 

Ciekawie mówisz... a masz może dostęp do tej kompilacji? Bo chciałbym w końcu modelować "mobilnie", bo jest mi to potrzebne.

Napisano
No nieźle że Cycles działa w na AMD. Szkoda że viewport nie. lol.

 

Nie od dziś wiadomo że AMD w kwesti sterowników i bibliotek no, nie wymiata w tym rejonie. I takie sytuacje się pojawiają. Szukałeś może coś na forach poobnego przypadku? z tą samą kartą? Patrzyłeś czy ona wspiera wszystkie wymogi blendera? (chociaż to nie trudne bo blendera viewport jest na openGL 2.3? bodajże podobno wykorzystuje feature z 3.0 ale jakoś tak średnio kumam jak niby.

 

Przyszły rok będzie na prawdę ciekawy AMD zapowiedziało że wszystkie nowe karty będą wspierały już te drivery na których śmiga teraz cycles w niektórych buildach. A to będzie świetną nowiną bo jak wszyscy wiedzą Radeony koszą Nvidie w openGL czyli wyświetlaniu viewportu.

 

Jeszcze tylko rozwiązać takie przypadki i gotowe.

 

Co do twojego problemu, może załóż topic na forum blendera czy też amd. (międzynarodowego)

Napisano

Albo na sprzęcie Nvidii, "który jak wszyscy wiedzą, kosi" Radeony w niezawodności.

Hehe, obiecanki cacanki. Odkąd pamiętam Radeony są na krawędzi rozwiązania swoich problemów ze sterownikami.

 

Do tematu:

Mephi, a twój lapek nie ma zintegrowanej karty oprócz tego radeona?

Napisano

Dobra chłopaki,wypowiedź o przełączaniu nasunęła mi pewien pomysł. Odinstalowałem stery od zintegrowanej, wyłączyłem ja kompletnie i wymusiłem działanie CAŁY czas dedykowanej. I wiecie co? Problem zniknął :D Dzięki wam wszystkim, bo aż takiego waszego zaangażowania pod takim "błachym" problemem to sie nie spodziewałem :D Temat można śmiało zamknąć, ale zostawić gdzieś w poradnikach czy coś, może komuś się przyda :D Dzięki :D:D:D

Napisano
Dobra chłopaki,wypowiedź o przełączaniu nasunęła mi pewien pomysł. Odinstalowałem stery od zintegrowanej, wyłączyłem ja kompletnie i wymusiłem działanie CAŁY czas dedykowanej. I wiecie co? Problem zniknął :D Dzięki wam wszystkim, bo aż takiego waszego zaangażowania pod takim "błachym" problemem to sie nie spodziewałem :D Temat można śmiało zamknąć, ale zostawić gdzieś w poradnikach czy coś, może komuś się przyda :D Dzięki :D:D:D

 

Ej mógłbyś wstawić kostkę i strzelić subdivision do tego momentu aż zacznie ci się ciąć viewport tzn no ogólnie bo ciekaw jestem jak sprawuje się ta karta.

Napisano
Dobra chłopaki,wypowiedź o przełączaniu nasunęła mi pewien pomysł. Odinstalowałem stery od zintegrowanej, wyłączyłem ja kompletnie i wymusiłem działanie CAŁY czas dedykowanej. I wiecie co? Problem zniknął :D Dzięki wam wszystkim, bo aż takiego waszego zaangażowania pod takim "błachym" problemem to sie nie spodziewałem :D Temat można śmiało zamknąć, ale zostawić gdzieś w poradnikach czy coś, może komuś się przyda :D Dzięki :D:D:D

Ciesze sie że to rozwiązało problem.

 

Wydaje mi się, że powinien być trochę mniej drastyczny sposób niż wyłączenie Radeona w ogóle.

Może wystarczyłoby żeby sam blender był renderowany na intelu, a wszystko inne niech sobie z Radka korzysta, skoro tylko blender sobie z nim nie radził.

Nie znam catalystów, ale domyślam się że jest to możliwe do ustawienia.

Napisano
Ej mógłbyś wstawić kostkę i strzelić subdivision do tego momentu aż zacznie ci się ciąć viewport tzn no ogólnie bo ciekaw jestem jak sprawuje się ta karta.

 

Zaczęło mi się bardzo delikatnie klatkować przy 98306 verts, 196608 tris

 

Po następnym subie miałem koło 4 fps xd

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności