outside Napisano 28 Listopad 2013 Napisano 28 Listopad 2013 Cześć, czy ktoś z was może mi wyjaśnić jak wygląda cały proces renderingu sieciowego? Jak wygląda instalacja? Czy na każdym komputerze musi być zainstalowana pełna wersja V-ray'a? Z góry dziękuję za ewentualną odpowiedz.
pionix Napisano 28 Listopad 2013 Napisano 28 Listopad 2013 świetny objaśniający materiał: http://vray.info/tutorials/vray_distributed_rendering_and_backburner/default.asp Zrobiłem krok po kroku i śmiga wszystko.
outside Napisano 28 Listopad 2013 Autor Napisano 28 Listopad 2013 Serdeczne dzieki ale chodzi mi o wersję w ojczystym języku.
Dynamico Napisano 28 Listopad 2013 Napisano 28 Listopad 2013 Na każdym komputerze musi być zainstalowany: 3ds max (sama instalacja bez aktywacji) i varay (na komputerach slave, nie instalujesz sterowników klucza sprzętowego - vibu key) Jeżeli chcesz renderować scenę równocześnie wykorzystując moc wszystkich komputerów, to w render setup -> settings musisz zaznaczyć pole wyboru "Distributed rendering", a za pomocą przycisku znajdującego się obok, uzupełnić listę adresów IP, wszystkich komputerów uczestniczących w renderingu. Na komputerach slave: windows menu start -> wszystkie programy -> chaos group -> Vray adv... -> licensing -> administration -> Change V-ray client license setting. To uruchom jako administrator. W primary license server wpisz IP komputera, do którego masz wpięty klucz sprzętowy. Connection port pozostaw z wartością domyślną. Uruchom V-ray spawner windows menu start -> wszystkie programy -> chaos group -> Vray adv... -> distributed rendering Na komputerze w którym zainstalowałeś klucz sprzętowy uruchom: windows menu start -> wszystkie programy -> chaos group -> Vray adv... -> licensing -> Launch V-ray license server. W zasadzie powinno wszystko działać. Ponieważ w kilu miejscach wpisujesz adresy IP komputerów w sieci, dobrze jest mieć ustawione te adresy na "sztywno" na serwerze DHCP. Niestety czasami nie idzie tak łatwo i coś "nie zaskakuje". Nie wiem dlaczego ale często pomaga uruchomienie backburnera i zarejestrowanie wszystkich serwerów w managerze na komputerze glównym.
outside Napisano 29 Listopad 2013 Autor Napisano 29 Listopad 2013 Dzięki, kombinowałem ale dalej mam z tym problem narazie się poddałem ale może za czas jakiś wrócę do tematu.
kielbasa Napisano 22 Luty 2016 Napisano 22 Luty 2016 Orientuje sie ktos z kolegow, czy da sie tak zrobic, zeby komputer slave bezposrednio z pierwszego komputera pobieral wszystkie tekstury ? Mam wiele roznych katalogow wraz z podkatalogami, czasem na roznych dyskach i powielanie tego na drugim komputerze to jakas zmudna robota.
Traitor Napisano 22 Luty 2016 Napisano 22 Luty 2016 Udostepnij dyski poprzez zmapowanie ich na kolejnych komputerach. Wtedy texy będą pobierane z kompa glownego po sieci. Ps. zawsze możesz renderowac również za pomocą Backburnera, który potrafi pakowac textury w paczki a następnie przesyla je na jednostki renderujące.
kielbasa Napisano 22 Luty 2016 Napisano 22 Luty 2016 Rozumiem, ze na laptopie (komputerze pomocniczym) powinienem wejsc w otoczenie sieciowe i udostepniony dysk z desktopa zaznaczyc i wybrac 'zmapuj dysk sieciowy'. Tylko tam trzeba wybrac litere dysku (domniemywam, ze musi to byc litera taka , na jakies desktop ma tekstury), a ma na C...takiej wybrac nie moge ze wzgledow oczywistych. Ale moze cos zle robie? Sprobuje z tym backburnerem, to moze byc rozwiazanie.
Traitor Napisano 22 Luty 2016 Napisano 22 Luty 2016 (edytowane) Dokladnie tak jak piszesz. Ja zwykle trzymam materialy do pracy na dysku P oraz S byle by dalej od "C" :) Backburnerem wysylaj rendery na farme z zaznaczona opcja Include Maps. Wtedy podczas wysylania textury zostaną spakowane i wyslane na kompa renderującego. Niczego nie będzie musial pobierac w trakcie. PS. Projekty i textury najlepiej trzymać na partycji innej niż C, chociażby z tego powodu, ze gdy system Ci padnie i będziesz musial zrobić format, nie będziesz miał kłopotu z zalegającymi na C materiałami. Na innej partycji lub innym dysku będą bardziej bezpieczne. U mnie dysk C to dysk SSD 120GB który przeznaczony jest wyłącznie na system i pliki wymiany. Gdy cos padnie lub się zasyfi w 5min mogę wczytać swiezy zbakapowany windows nie bojac się o dane. Edytowane 22 Luty 2016 przez Traitor
kielbasa Napisano 22 Luty 2016 Napisano 22 Luty 2016 Dzieki Traitor, sporo juz jest jasne w tej materii. Metoda prob i bledow sie zaraz przekonam, czy uzywac backburnera czy DR z vraya..
Traitor Napisano 22 Luty 2016 Napisano 22 Luty 2016 Ja wole Backburnera, ale każdy ma swoje upodobania:)
kielbasa Napisano 22 Luty 2016 Napisano 22 Luty 2016 (edytowane) Powiedz Traitor jeszcze, czy na drugim komputerze tylko backburner server wystarczy, ze jest odpalony ? I czy bacburner server musi byc odpalony i na pomocniczym i na komputerze, w ktorym mam uruchomionego maxa? W Manager IP po wyslaniu zadania, w oknie, wpisuje zamiast maski ip desktopa - tu mam managera odpalonego. klikam 'connect i widze oba komputery. Wysylam zadanie i tez widze oba, zaczyna liczyc, ale w oknie renderingu widze, ze tylko 4 kwadraty sie pojawiaja i liczy tylko desktop...cos pomijam ? Monitor pokazuje, ze laptop jest Idle - mam zaznaczone, ze wszystkie serwery otrzymuja zadanie. Edytowane 22 Luty 2016 przez kielbasa
Traitor Napisano 22 Luty 2016 Napisano 22 Luty 2016 Na glownej jednostce uruchamiasz backburner Manager (zawiadowca wszelkich procesow backburnerowych). Nastepnie na jednostce renderującej odpalasz np. w autostarcie plik Backburnerowy Server po uprzednim zainstalowaniu maxa i vraya. Softy instalujesz bez wpisywania licencji, max ma dzialac w trybie trial i pod zadnym pozorem nie uruchamiaj go recznie bo trial zacznie obowiazywac i wlaczy się licznik 30 dni. Server po dostaniu informacji z managera, ze jest cos do przeliczenia sam uruchomi sobie maxa, przeliczy zadanie i go zamknie. Pamietaj także, ze server może być także uruchomiony na glownym komputerze tam gdzie masz uruchomiony Manager. Np. zostawiając liczenie na noc. Zawsze to jedna jednostka do pracy więcej.
kielbasa Napisano 22 Luty 2016 Napisano 22 Luty 2016 To rozumiem, tylko problem polega na tym, ze renderuje mi tylko komputer na ktorym mam managera uruchomionego (tu mam tez otwarta scene). Od poczatku - komputery sa spiete kablem. Widza sie. Desktop to 192.168.0.1 (tu mam otwarta scene) i laptop z koncowka 2, maska podsieci 255.255.255.0 Chce, zeby renderowaly jednoczesnie, oba. Server mam odpalony zarowno na laptopie jak i na desktopie. Oba komputery widzi Backburner Monitor, status Idle. W scenie klikam 'submit render to network' i pojawia sie okno. Tam mam wpisana maske podsieci 255.255.255.0 i obok connect. Jezeli klikne connect to nie znajdzie serwerow, musze wpisac recznie adres ip managera, czyli 192.168.0.1 i wtedy pojawiaja sie obok na liscie oba komputery z zielona kropka obok. Opcja 'uzyj wszystkich serwerow' jest zaznaczona. Klikam wyslij, i laptop pozostaje caly czas 'idle, nie renderuje.
Traitor Napisano 22 Luty 2016 Napisano 22 Luty 2016 (edytowane) Maska podsieci jest ok (255.255.255.0), po nacisnieciu connect servery jednostek powinny polaczyc się automatycznie swiecac się na zielono. Sprawdz ustawienia serverow na kompach renderujących czy konektuja się z wlasciwym ip managera oraz manager port. Może masz tam cos nie tak skonfigurowane w ustawieniach serwera. U mnie manager ma ustawienia takie: http://www.cechowski.com/manager.jpg A przykładowy server na jednostce liczącej taki: http://www.cechowski.com/server.jpg Edytowane 22 Luty 2016 przez Traitor
kielbasa Napisano 22 Luty 2016 Napisano 22 Luty 2016 Nie wiem czemu tak jest. Po masce nie znajduje, a jak wpisze recznie ip 192.168.0.1 to sie laczy elegancko i dwa komputery sa widoczne. Nie zmienia to faktu, ze laptop pozostaje idle. Manager Backburnera zglasza, ze ip obydwu komputerow sie zarejestrowaly poprawnie.. Nie wiem o co tu chodzi.
Traitor Napisano 22 Luty 2016 Napisano 22 Luty 2016 Być może komputery nie sa w sieci domowej. Kiedys miałem podobny problem, mimo, ze kompy się widzialy w sieci, nie moglem wejść (żadanie hasla mimo, ze go nie zakladalem) na nie ani puscic procesy na backburnerze. Okazalo się, ze po dolaczeniu ich do danej grupy domowej wszystko ruszylo.
kielbasa Napisano 22 Luty 2016 Napisano 22 Luty 2016 Nie sadze, ze tu byl problem, bo distributed rendering przez Vray dziala normalnie. Vrayspawnera odpalam na laptopie, na desktopie wlaczam render i obydwa licza. Jeden oczywiscie bez tekstur ;)
Traitor Napisano 22 Luty 2016 Napisano 22 Luty 2016 A nie ma problemu z wejściem na dysk po sieci z jednego na drugi i z drugiego na pierwszy?
SWRSC Napisano 22 Luty 2016 Napisano 22 Luty 2016 Softy instalujesz bez wpisywania licencji, max ma dzialac w trybie trial i pod zadnym pozorem nie uruchamiaj go recznie bo trial zacznie obowiazywac i wlaczy się licznik 30 dni. To ja jeszcze tylko dodam, że jako rendernode max może działać w trybie trial - po 30 dniach nadal backburner będzie go mógł uruchamiać i jest to zgodne z licencją.
kielbasa Napisano 22 Luty 2016 Napisano 22 Luty 2016 Nie, oba sie widza, i moge przegladac pliki na drugim komputerze z kazdego z nich.
kielbasa Napisano 22 Luty 2016 Napisano 22 Luty 2016 Odpowiedz na problem jest u zrodla, najprostsza z mozliwych. Podobno Backburner wysyla jedno zadanie na jeden komputer, czyli nie da sie renderowac jenej klatki jednoczesnie na ekranie przez dwa komputery. Da sie ja oszem podzielic na fragmenty, ale nie renderowac jedna przez oba w tym samym momencie tak jak to robi Vray distributed rendering. To by tlumaczylo moj problem.
Traitor Napisano 22 Luty 2016 Napisano 22 Luty 2016 No tak, hehe myslalem, ze renderujesz animacje:) Ja jako, ze w 95% renderuje obraz w ruchu wole wlasnie takie rozwiązanie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się