Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam wszystkich.

Cieszę się że udało mi się zakończyć prace na czas. Ponizej wstawiam opis.

 

Nie daleka przyszłość. Super inteligentne roboty wykonują wszystkie czynności za człowieka. Ludzie zaczynaja być bardzo leniwi. Jedyne ich zajęcie to ciągłe objadanie się. W scenie zostało użyte zdjęcie cukierni, lecz całość jest rozmazana i dodała tylko detal w tle (Podobny problem został poruszony w bajce Wall-e).

link do wersji 4000x2251px:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/30777906/my_jobs/fat_detective/fat_detective_PostPro.jpg

 

fat_detective_PostPro_1920x1080.jpg

 

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Witam wszystkich.

Na wstępie chciałem powiedzieć, że chciałem zrobić podobny (oczywiście nie ten sam) klimat co Selena, ale wpadł mi na razie inny pomysł do głowy.

 

Moją inspiracją jest bajka Wall-e, gdzie został poruszony problem otyłości ludzi, przez zastąpienie każdej czynności przez inteligentne roboty. Tutaj widzę taką akcję.

 

Scena na środek pojazdu (obrazek w załączniku), kadr filmowy. Na stronie pasażera lub kierowcy siedzi bardzo gruby, obleśny detektyw zajadający się dodatkowo pączkami, a na drugiej stronie siedzi nowoczesny robot, który oczywiście wszystko robi za detektywa. Podejście do tematu może troszkę humorystyczne, ale w sumie chciałbym zrobić coś innego.

 

Proszę powiedzcie jak oceniacie ten temat, bo jeszcze jest czas na wszelkie zmiany. :)

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez TheCapo
Zakończenie bitwy
  • Odpowiedzi 28
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

fajnie się zapowiada.. rozlałzy Sherlock i ogarnięty, wystyngowany cyber-Watson.

Dobrą fabułę można by z tego dziabnąć.

 

Jesli chodzi o referkę dla tłuściocha to ogarnij parę detektywów ze "Spawn'a" - Sam&Twitch. Sam uwielbiał obżerać się pączkami

Napisano

O dzięki za ocenę tematu :) No z tym Sherlockiem fajny pomysł, ale plasti już robi o nim więc nie ma co się powtarzać. :) Tym bardziej, że Sherlock nie był grubaskiem i był nieźle ogarnięty :). Tego Spawn'a zobaczę bo szczerze mówiąc nie znam :)

Napisano

podoba mi się...zrobiłabym tego detektywa najbardziej obleśnego jak się tylko da:D zaśliniony, zjadający pączki, dookoła syf po różnych fastfoodach, napojach, batonikach, chipsach, pety niedopalone, poplamione tłuszczem ubrania, wylewający się brzuch który ledwo mieści się za kierownicą, zarośnięty i zaniedbany z pryszczami:D świetne:) plus robocik żelo-modelo, czyścioch i pierwsza klasa, pod krawatem wyprostowany aż do przesady... :) tylko kadr odpowiedni musisz wymyślić...ogólnie super

Napisano

Dzięki wielkie. :) Sporo podpowiedzi. :) Co do kadru to chcę taki jak w załączniku. Bezpośrednio na wprost postaci plus na dole i na górze czarne prostokąty aby pokazać tak jakby kadr z filmu. :) Tak na początku chciałem to przedstawić ale to jeszcze do obmyślenia ;) Muszę się wziąć za tego grubaska. Jak on mi w miarę wyjdzie to reszta powinna pójść już z górki.

Napisano

Postanowiłem wrzucić parę referencji grubaska, którego chcę stworzyć. Od razu uprzedzam, że z rysowaniem u mnie nie jest najlepiej, ale coś tam sobie próbuje. :)

 

W obrazkach grubaska przede wszystkim inspiruję się głową która jest w czerwonej ramce. Jest to niezła praca 3D z 3Dtotal. Oczywiście takiego poziomu na pewno nie wykonam ale coś w ten deseń będę próbował. Drugi plik to moje próby szkiców. Mniej więcej tak sobie go wyobrażam. Szare plamy na koszuli to pot i brud, rozpięta koszula od wielkiego brzucha. Detektyw w samochodzie będzie się objadał. W buzi resztki jedzenia, a w drugiej ręce kolejny pączek. Muszę się brać za modelowanie bo pewnie na pierwszym podejściu się to nie skończy :) Model detektywa będzie od głowy do kolan, bo resztę i tak nie będzie widać.

Napisano

U mnie praca idzie bardzo powoli w porównaniu do nie których tutaj :) Dla mnie sporą bolączką jest modelowanie postaci a przede wszystkim człowieka. Wrzucam screen samej głowy grubaska. Zapewne daje wiele do życzenia, ale staram się jak umiem. Oczywiście proszę o jakieś komentarze. Głowa ma przejść jakiś lekki sculpt plus oczywiście jakiś detal skóry, ale to jak będę miał całą postać.

 

fat_detective_screen001.jpg

Napisano

No na pewno życie by Ci ułatwiła zmiana proporcji w workflow. Więcej sculptingu a mniej dopieszczonego modelowania (przynajmniej jesli chodzi o charaktery). Niepotrzebnie starasz się wydobyc finalną bryłę już na etapie modelingu. W programach do scultpingu masz znacznie wieksza swobodę i o 100000000000000 razy szybsze efekty.

 

Jesli chodzi o głowe to powinna ona przejść coś więcej niz lekki sculpting ;) Nie czuc w tej bryle grubasa, prędzej twarz posągów z Wysp Wielkanocnych :PP Za wąska jest i za podłużna

Napisano

Próbowałem w jakimś stopniu odwzorować mój szkic ale widzę, że nie jest dobry :) Co do sculptingu to wiem że jest o wiele lepszy ale też trzeba sporo umiejetności w tym. Muszę teraz pomyśleć czy modelować od nowa z jakiejś referki czy ciągnąć to dalej. Model nie jest aż tak detaliczny. Jest tylko po Turbosmooth.

Napisano

Wrzucam screena nowej głowy. po prawej stronie szybki test i modyfikacja przez sculpting. Tak mniej więcej ta głowa będzie wyglądała. Oczywiście jeszcze wszystko zależy od tego jak poradzę sobie w zbrush.

STRZYG niestety muszę modelować bazę w 3ds max, ponieważ w samym zbrush to już w ogóle bym sobie nie poradził. A chcę skończyć tą pracę i muszę ją zrobić w takim stopniu jakim potrafię :)

 

I jeszcze takie pytanie. Czy modelować ubranie i rozłożyć unwrapa w takiej pozycji jakiej jest teraz postać czy powinienem najpierw zrobić wykrzywioną pozycję postaci a później zarzucić ubrania? Bo w prostej pozycji łatwiej rozłożyć mapę ale nie wiem jak później przy ruchu bo pewnie mapowanie się knoci.

 

fat_detective_screen002.jpg

Napisano

Co powiecie o tym?

lepiej wyrzeźbić całą postać łącznie z ubraniem i ustawić ja w ZBrush czy lepiej zrobić retopologię i z animować w 3dsmax? Czy nie powali się wtedy siatka?

 

fat_detective_screen003.jpg

Napisano

Chwilowo odpoczywam od grubaska i wziąłem się za tworzenie jakiegoś szczupłego schludnego robota. Na razie wszelkie ostre krawędzie są zrobione CREASE'm. Planuję później skonwertować do poly na turbosmooth 1 i po dodawać chamfery oraz poprawić siatkę, tam gdzie powstają błędy. Robot prawdopodobnie a raczej na pewno będzie biały, tak jak w filmie Pamięć absolutna (Total recall) z 2012r, aby pokazać kontrast pomiędzy brudnym grubaskiem a czystym i profesjonalnym robocie.

 

fat_detective_screen004.jpg

Napisano

Dzięki Mookie.

wrzucam odznakę detektywa. Nic takiego, ale pytanie takie czy mogę użyć orła który przypomina naszego orła z herbu? Jak myślicie czy wypada na odznace pisać warsaw police czy szkoda ośmieszać polską policję i czy może tekst powinien być po polsku? :) Teraz tak przyszło mi do głowy, że na odznace jakiś numer policjanta musi być.

 

fat_detective_screen007.jpg

Napisano

Zrobiłem sobie taki szybki test kadru. Samochód nie mój (tylko do testów). Tak jak pisałem w pierwszym poście chcę zrobić kadr filmowy.

 

fat_detective_screen008.jpg

Napisano

Update robota. Prawdopodobnie to już finałowa bryła. Może dodam coś jeszcze jakiś mały detal czy gdzieś jakiś napis. po lewej stronie robota zrobiłem miejsce na odznakę. Zastanawiam się tylko czy nie za mało tego miejsca. Mam zamiar zrobić hologramową tą odznakę ale to już wyjdzie w praniu. Tak jak widać w powyższym poście, robota za wiele nie będzie widać dlatego już nic z nogami nie robiłem.

 

fat_detective_screen009.jpg

Napisano

Wrzucam baze samochodu oraz fotel. Oczywiście i tak tylko środek mi jest potrzebny dlatego mam tylko połowę bazy auta. Zrobiłem również szybki render robota. Przy robocie chcę zrobić tą odznakę jako hologram.

 

Ma ktoś jakiś fajny pomysł jak to zrobić w maxie czy zostawić to do postprodukcji w PS?

 

fat_detective_screen010.jpg

 

fat_detective_screen011.jpg

 

fat_detective_screen012.jpg

Napisano

Gratulujemy nominacji. Praca weźmie udział w kolejnej części konkursu.

Do dnia 28 lutego 2014 roku (28 lutego, 23:59:59) można kontynuować pracę nad nią.

Napisano

Dzięki za nominacje. :)

Wrzucam próbny render mojej sceny. W tle chcę umieścić cukiernie. Mam takiego grubaska. Mam model low poly i rozłozoną UVW i wypaliłem normal map ale model wygląda nie ciekawie po nałożeniu tej mapy. Co zrobić? Ustawić model w Zbrush i wrzucić taki ciężki model do sceny czy jednak uzyć ten normal map? Normal robiłem w xNormal.

 

fat_detective_screen016.jpg

 

fat_detective_screen015.jpg

Napisano

Wrzucam kolejny update. Ciężko mi idzie z ludzkimi postaciami. Jeszcze sporo pracy zostało, ale myślę, że zakończe ten projekt do końca bitwy. Co do grubaska niestety nie umiem zrobić go mega obrzydliwego :) muszę dodać brwii i rzęsy, oczy skierowac bardziej w dół i w pustej ręce muszę zostawić mu jeszcze kawałek donouta :) Prawdopodobnie po lewej stronie postawie jeszcze kubek z jakimś sokiem. W tle renderu są sklepy, w środku są wrzucone zdjęcia, ale i tak całe tło będzie zamazane, bo końcowy render będzie z dof'em.

Co myślicie o kamerze? Dla mnie jest dobrze, jedyne co się zastanawiam czy lekko jej nie oddalić.

 

Sklepy w tle:

fat_detective_screen021.jpg

 

próbny render:

fat_detective_screen020.jpg

Napisano

Praca zakończona i wrzucona do pierwszego postu. Dzięki wszystkim za zaglądanie i odpisywanie w tym wątku. Życzę wszystkim powodzenia. :)

Napisano

Proponował bym jeszcze poprawić napis w tle. Właściwie to nawet wyrzucić go zupełnie teraz zlewa się z ręką i pączkiem przez co wychodzi z tego chaos.

Pozdrawiam B.

Napisano

Dzięki Bacry. Poprawiłem trochę ten napis. Nie chciałem całkiem go usuwać. Ale po przez samo rozmazane tło ręka wychodzi do przodu.

Napisano

Sympatyczna, zabawna grafika, nawet jeśli technicznie można by to i owo dopracować, to i tak tematycznie i stylistycznie trzyma się to wszystko przysłowiowej kupy. Gratulacje!




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności