Napisano 4 Grudzień 201311 l Witam wszystkich. Cieszę się że udało mi się zakończyć prace na czas. Ponizej wstawiam opis. Nie daleka przyszłość. Super inteligentne roboty wykonują wszystkie czynności za człowieka. Ludzie zaczynaja być bardzo leniwi. Jedyne ich zajęcie to ciągłe objadanie się. W scenie zostało użyte zdjęcie cukierni, lecz całość jest rozmazana i dodała tylko detal w tle (Podobny problem został poruszony w bajce Wall-e). link do wersji 4000x2251px: https://dl.dropboxusercontent.com/u/30777906/my_jobs/fat_detective/fat_detective_PostPro.jpg -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Witam wszystkich. Na wstępie chciałem powiedzieć, że chciałem zrobić podobny (oczywiście nie ten sam) klimat co Selena, ale wpadł mi na razie inny pomysł do głowy. Moją inspiracją jest bajka Wall-e, gdzie został poruszony problem otyłości ludzi, przez zastąpienie każdej czynności przez inteligentne roboty. Tutaj widzę taką akcję. Scena na środek pojazdu (obrazek w załączniku), kadr filmowy. Na stronie pasażera lub kierowcy siedzi bardzo gruby, obleśny detektyw zajadający się dodatkowo pączkami, a na drugiej stronie siedzi nowoczesny robot, który oczywiście wszystko robi za detektywa. Podejście do tematu może troszkę humorystyczne, ale w sumie chciałbym zrobić coś innego. Proszę powiedzcie jak oceniacie ten temat, bo jeszcze jest czas na wszelkie zmiany. :) Pozdrawiam. Edytowane 27 Luty 201411 l przez TheCapo Zakończenie bitwy
Napisano 5 Grudzień 201311 l fajnie się zapowiada.. rozlałzy Sherlock i ogarnięty, wystyngowany cyber-Watson. Dobrą fabułę można by z tego dziabnąć. Jesli chodzi o referkę dla tłuściocha to ogarnij parę detektywów ze "Spawn'a" - Sam&Twitch. Sam uwielbiał obżerać się pączkami
Napisano 5 Grudzień 201311 l Autor O dzięki za ocenę tematu :) No z tym Sherlockiem fajny pomysł, ale plasti już robi o nim więc nie ma co się powtarzać. :) Tym bardziej, że Sherlock nie był grubaskiem i był nieźle ogarnięty :). Tego Spawn'a zobaczę bo szczerze mówiąc nie znam :)
Napisano 5 Grudzień 201311 l podoba mi się...zrobiłabym tego detektywa najbardziej obleśnego jak się tylko da:D zaśliniony, zjadający pączki, dookoła syf po różnych fastfoodach, napojach, batonikach, chipsach, pety niedopalone, poplamione tłuszczem ubrania, wylewający się brzuch który ledwo mieści się za kierownicą, zarośnięty i zaniedbany z pryszczami:D świetne:) plus robocik żelo-modelo, czyścioch i pierwsza klasa, pod krawatem wyprostowany aż do przesady... :) tylko kadr odpowiedni musisz wymyślić...ogólnie super
Napisano 5 Grudzień 201311 l Autor Dzięki wielkie. :) Sporo podpowiedzi. :) Co do kadru to chcę taki jak w załączniku. Bezpośrednio na wprost postaci plus na dole i na górze czarne prostokąty aby pokazać tak jakby kadr z filmu. :) Tak na początku chciałem to przedstawić ale to jeszcze do obmyślenia ;) Muszę się wziąć za tego grubaska. Jak on mi w miarę wyjdzie to reszta powinna pójść już z górki.
Napisano 6 Grudzień 201311 l Autor Postanowiłem wrzucić parę referencji grubaska, którego chcę stworzyć. Od razu uprzedzam, że z rysowaniem u mnie nie jest najlepiej, ale coś tam sobie próbuje. :) W obrazkach grubaska przede wszystkim inspiruję się głową która jest w czerwonej ramce. Jest to niezła praca 3D z 3Dtotal. Oczywiście takiego poziomu na pewno nie wykonam ale coś w ten deseń będę próbował. Drugi plik to moje próby szkiców. Mniej więcej tak sobie go wyobrażam. Szare plamy na koszuli to pot i brud, rozpięta koszula od wielkiego brzucha. Detektyw w samochodzie będzie się objadał. W buzi resztki jedzenia, a w drugiej ręce kolejny pączek. Muszę się brać za modelowanie bo pewnie na pierwszym podejściu się to nie skończy :) Model detektywa będzie od głowy do kolan, bo resztę i tak nie będzie widać.
Napisano 12 Grudzień 201311 l Autor U mnie praca idzie bardzo powoli w porównaniu do nie których tutaj :) Dla mnie sporą bolączką jest modelowanie postaci a przede wszystkim człowieka. Wrzucam screen samej głowy grubaska. Zapewne daje wiele do życzenia, ale staram się jak umiem. Oczywiście proszę o jakieś komentarze. Głowa ma przejść jakiś lekki sculpt plus oczywiście jakiś detal skóry, ale to jak będę miał całą postać.
Napisano 12 Grudzień 201311 l No na pewno życie by Ci ułatwiła zmiana proporcji w workflow. Więcej sculptingu a mniej dopieszczonego modelowania (przynajmniej jesli chodzi o charaktery). Niepotrzebnie starasz się wydobyc finalną bryłę już na etapie modelingu. W programach do scultpingu masz znacznie wieksza swobodę i o 100000000000000 razy szybsze efekty. Jesli chodzi o głowe to powinna ona przejść coś więcej niz lekki sculpting ;) Nie czuc w tej bryle grubasa, prędzej twarz posągów z Wysp Wielkanocnych :PP Za wąska jest i za podłużna
Napisano 12 Grudzień 201311 l Autor Próbowałem w jakimś stopniu odwzorować mój szkic ale widzę, że nie jest dobry :) Co do sculptingu to wiem że jest o wiele lepszy ale też trzeba sporo umiejetności w tym. Muszę teraz pomyśleć czy modelować od nowa z jakiejś referki czy ciągnąć to dalej. Model nie jest aż tak detaliczny. Jest tylko po Turbosmooth.
Napisano 14 Grudzień 201311 l Autor Wrzucam screena nowej głowy. po prawej stronie szybki test i modyfikacja przez sculpting. Tak mniej więcej ta głowa będzie wyglądała. Oczywiście jeszcze wszystko zależy od tego jak poradzę sobie w zbrush. STRZYG niestety muszę modelować bazę w 3ds max, ponieważ w samym zbrush to już w ogóle bym sobie nie poradził. A chcę skończyć tą pracę i muszę ją zrobić w takim stopniu jakim potrafię :) I jeszcze takie pytanie. Czy modelować ubranie i rozłożyć unwrapa w takiej pozycji jakiej jest teraz postać czy powinienem najpierw zrobić wykrzywioną pozycję postaci a później zarzucić ubrania? Bo w prostej pozycji łatwiej rozłożyć mapę ale nie wiem jak później przy ruchu bo pewnie mapowanie się knoci.
Napisano 27 Grudzień 201311 l Autor Co powiecie o tym? lepiej wyrzeźbić całą postać łącznie z ubraniem i ustawić ja w ZBrush czy lepiej zrobić retopologię i z animować w 3dsmax? Czy nie powali się wtedy siatka?
Napisano 28 Grudzień 201311 l Autor Chwilowo odpoczywam od grubaska i wziąłem się za tworzenie jakiegoś szczupłego schludnego robota. Na razie wszelkie ostre krawędzie są zrobione CREASE'm. Planuję później skonwertować do poly na turbosmooth 1 i po dodawać chamfery oraz poprawić siatkę, tam gdzie powstają błędy. Robot prawdopodobnie a raczej na pewno będzie biały, tak jak w filmie Pamięć absolutna (Total recall) z 2012r, aby pokazać kontrast pomiędzy brudnym grubaskiem a czystym i profesjonalnym robocie.
Napisano 3 Styczeń 201411 l Przy tak drobnej posturze zmniejszyłbym mu chyba wymiary klatki piersiowej i szerokość ud.
Napisano 4 Styczeń 201411 l Autor Dzięki Mookie. wrzucam odznakę detektywa. Nic takiego, ale pytanie takie czy mogę użyć orła który przypomina naszego orła z herbu? Jak myślicie czy wypada na odznace pisać warsaw police czy szkoda ośmieszać polską policję i czy może tekst powinien być po polsku? :) Teraz tak przyszło mi do głowy, że na odznace jakiś numer policjanta musi być.
Napisano 5 Styczeń 201411 l Autor Zrobiłem sobie taki szybki test kadru. Samochód nie mój (tylko do testów). Tak jak pisałem w pierwszym poście chcę zrobić kadr filmowy.
Napisano 6 Styczeń 201411 l Autor Update robota. Prawdopodobnie to już finałowa bryła. Może dodam coś jeszcze jakiś mały detal czy gdzieś jakiś napis. po lewej stronie robota zrobiłem miejsce na odznakę. Zastanawiam się tylko czy nie za mało tego miejsca. Mam zamiar zrobić hologramową tą odznakę ale to już wyjdzie w praniu. Tak jak widać w powyższym poście, robota za wiele nie będzie widać dlatego już nic z nogami nie robiłem.
Napisano 11 Styczeń 201411 l Autor Wrzucam baze samochodu oraz fotel. Oczywiście i tak tylko środek mi jest potrzebny dlatego mam tylko połowę bazy auta. Zrobiłem również szybki render robota. Przy robocie chcę zrobić tą odznakę jako hologram. Ma ktoś jakiś fajny pomysł jak to zrobić w maxie czy zostawić to do postprodukcji w PS?
Napisano 25 Styczeń 201411 l Fajny, filmowy kadr, jeśli uda Ci się przygotować jakieś ciekawe pozy, zrobi się z tego bardzo fajna scenka. Powodzenia!
Napisano 9 Luty 201411 l Gratulujemy nominacji. Praca weźmie udział w kolejnej części konkursu. Do dnia 28 lutego 2014 roku (28 lutego, 23:59:59) można kontynuować pracę nad nią.
Napisano 16 Luty 201411 l Autor Dzięki za nominacje. :) Wrzucam próbny render mojej sceny. W tle chcę umieścić cukiernie. Mam takiego grubaska. Mam model low poly i rozłozoną UVW i wypaliłem normal map ale model wygląda nie ciekawie po nałożeniu tej mapy. Co zrobić? Ustawić model w Zbrush i wrzucić taki ciężki model do sceny czy jednak uzyć ten normal map? Normal robiłem w xNormal.
Napisano 22 Luty 201411 l Autor Wrzucam kolejny update. Ciężko mi idzie z ludzkimi postaciami. Jeszcze sporo pracy zostało, ale myślę, że zakończe ten projekt do końca bitwy. Co do grubaska niestety nie umiem zrobić go mega obrzydliwego :) muszę dodać brwii i rzęsy, oczy skierowac bardziej w dół i w pustej ręce muszę zostawić mu jeszcze kawałek donouta :) Prawdopodobnie po lewej stronie postawie jeszcze kubek z jakimś sokiem. W tle renderu są sklepy, w środku są wrzucone zdjęcia, ale i tak całe tło będzie zamazane, bo końcowy render będzie z dof'em. Co myślicie o kamerze? Dla mnie jest dobrze, jedyne co się zastanawiam czy lekko jej nie oddalić. Sklepy w tle: próbny render:
Napisano 27 Luty 201411 l Autor Praca zakończona i wrzucona do pierwszego postu. Dzięki wszystkim za zaglądanie i odpisywanie w tym wątku. Życzę wszystkim powodzenia. :)
Napisano 27 Luty 201411 l Proponował bym jeszcze poprawić napis w tle. Właściwie to nawet wyrzucić go zupełnie teraz zlewa się z ręką i pączkiem przez co wychodzi z tego chaos. Pozdrawiam B.
Napisano 28 Luty 201411 l Autor Dzięki Bacry. Poprawiłem trochę ten napis. Nie chciałem całkiem go usuwać. Ale po przez samo rozmazane tło ręka wychodzi do przodu.
Napisano 28 Luty 201411 l Sympatyczna, zabawna grafika, nawet jeśli technicznie można by to i owo dopracować, to i tak tematycznie i stylistycznie trzyma się to wszystko przysłowiowej kupy. Gratulacje!