Skocz do zawartości

Knald - generowanie tekstur wspomagane GPU


adek

Rekomendowane odpowiedzi

Knald to świetne narzędzie do generowania tekstur “bake quality” na podstawie dowolnego źródła 2D. Zaletą Knalda jest jego szybkość. Wspomagany jest GPU i 5 sekund potrafi wygenerować mapy: Normal, Derivative, Displacement/Height, Ambient Occlusion, Concavity oraz Convexity.

 

Pełna treść: Knald - generowanie tekstur wspomagane GPU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 17
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@Kramon nie jest wart swojej ceny, tym bardziej na tle tego co oferuje Ndo.

 

Pewnie zaliczyli znaczny sukces darmowej bety i przeszli na wersje płatną, której nie wróżę sukcesu, choć mogli by tam dodać możliwość renderowania modeli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kramon nie jest wart swojej ceny, tym bardziej na tle tego co oferuje Ndo.

 

Pewnie zaliczyli znaczny sukces darmowej bety i przeszli na wersje płatną, której nie wróżę sukcesu, choć mogli by tam dodać możliwość renderowania modeli.

 

 

 

nDo2 + xNormal + Marmoset

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biore przyklad z mistrza i troluje na maksa ;)

 

PS. Wydali update Toolbaga 2 i jak komus nie chcial dzialac build 200 to 201 powinien juz rozwiazac problemy. U mnie pomoglo.

 

padawanie mój jeszcze wiele do nauki przed tobą. Za szybko się ujawniłeś. pierwsze uderzenie musi być delikatne. i stopniowo narastać.

 

 

Przez chwilę się jarałem że mam Bete i myślałem że będę sobię śmigał za free ale skubańce już to przewidzieli podczas jej wypuszczania ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto by było jeszcze wspomnieć, że do Ndo potrzebny jest Photoshop.

To że jest pluginem do PS jest najwiekszą wadą Ndo - powoduje, że jest strasznie powlony.

 

Licze ze zdolne chłopaki z Quixel kiedyś przejdą na standalone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wadą? Chyba zaletą? pierwsze beta wersje były mulące, obecnie wersje śmigają zacnie nawet na moim laptopie.

 

Chyba nie używałeś nDo2. Skoro uwarzasz że powinien być jako standalone. To by pozbawiło większości funkcji tego pluginu. A już totalnie nie widzę wersji standalone w przypadku dDo2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używałem obu tych programów, i tak właśnie uważam, że jest to największa ich wada. Photoshop jest stary, powolny, i bardzo nieelastyczny.

 

Standalone pozbawione większości funkcji? Z jakiego powodu? Bo oba te softy używają photoshopowych filtrów?

Cóż, trzeba by je po prostu przepisać na nowo. Przynajmniej wtedy była by szansa dla siedmiu aktualnie nudzących się u mnie wątków.

 

Robiłem w nDo2 tekstury 8k. Preview robiłem na skrawku nie większym niż 512x512. Na każdy update trzeba czekać dobre 2-3 sekundy. Dla mnie to długo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nDo2 i dDo2 miały by być standalone... to musiałby zostać opracowany cały program do malowania, brushe, wycinanie.. Filtry wszelakie.. i generalnie funkcje jakich używa się przy tworzeniu tekstur w photoshopie. + oczywiście musiało by zostać napisane wszelakie nody typu Hue saturacja itp dzięki którym tworzone są te warstwy i normalki...

 

Nie wiem na jakiej zasadzie używasz nDo2/dDo2 ale chyba z tego co widzę to dość w małym stopniu. Ten plugin korzysta w naprawdę mocnym stopniu z photoshopa.

 

Jeżeli używasz nDo2 na tej samej zasadzie co Crazy Bump no to faktycznie wtedy wystarcza standalone. Ale nDo2 ma dużo szersze zastosowanie niż samo wypalanie tekstur.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używałem dość dużo nDo2 i powiązanie z PS'em to jego największa zaleta jak i wada. Dzięki temu możesz malować bezpośrednio normal mapą, ale z drugiej strony tracisz dość dużo na wydajności. Coś za coś. Osobiście z programów od photo -> normal wybieram nDo2 - za zdecydowanie największe możliwości.

Co do Knalda - jako, że w całości działa na GPU to w kategorii "szybkość wypalania AO" jest najlepszy (dzięki lepszej implementacji jest szybszy niż CUDA w xNormalu). Na tegorocznej Blender Conference dużo rozmawiałem z twórcą tego programu - Andy Davies - o przyszłości programu itd. Pytałem np. o rozwój podglądu i czy nie chciał by powalczyć z Marmosetem - odpowiedź była "nie", bo nie chce robić konkurencji, bo są dobrymi przyjaciółmi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności