adek Napisano 12 Grudzień 2013 Share Napisano 12 Grudzień 2013 Knald to świetne narzędzie do generowania tekstur “bake quality” na podstawie dowolnego źródła 2D. Zaletą Knalda jest jego szybkość. Wspomagany jest GPU i 5 sekund potrafi wygenerować mapy: Normal, Derivative, Displacement/Height, Ambient Occlusion, Concavity oraz Convexity. Pełna treść: Knald - generowanie tekstur wspomagane GPU Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kramon Napisano 12 Grudzień 2013 Share Napisano 12 Grudzień 2013 Jakiś update Knald'a? czy jak? Bo program jest na rynku trochę czasu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
floo Napisano 12 Grudzień 2013 Share Napisano 12 Grudzień 2013 @Kramon przejście na płatny update za GPU. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kramon Napisano 12 Grudzień 2013 Share Napisano 12 Grudzień 2013 Sporo sobie licza używałem bety przez spory czas i w cale tak dupy nie urywa. :> ja osobiście jeżeli już miałbym wydawać kasę to bym wydał kasę na http://quixel.se/ndo/ + xNormal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mantragora Napisano 12 Grudzień 2013 Share Napisano 12 Grudzień 2013 ja osobiście jeżeli już miałbym wydawać kasę to bym wydał kasę na http://quixel.se/ndo/ + xNormal Ja bym wolal sciagnac za darmo xNormal ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kramon Napisano 12 Grudzień 2013 Share Napisano 12 Grudzień 2013 Ja bym wolal sciagnac za darmo xNormal ;) główka nie pracuje czy jak? Kupiłbym ndo a do wypalania używałbym xNormal które jest za darmo. ehhh Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
floo Napisano 12 Grudzień 2013 Share Napisano 12 Grudzień 2013 @Kramon nie jest wart swojej ceny, tym bardziej na tle tego co oferuje Ndo. Pewnie zaliczyli znaczny sukces darmowej bety i przeszli na wersje płatną, której nie wróżę sukcesu, choć mogli by tam dodać możliwość renderowania modeli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kramon Napisano 12 Grudzień 2013 Share Napisano 12 Grudzień 2013 @Kramon nie jest wart swojej ceny, tym bardziej na tle tego co oferuje Ndo. Pewnie zaliczyli znaczny sukces darmowej bety i przeszli na wersje płatną, której nie wróżę sukcesu, choć mogli by tam dodać możliwość renderowania modeli. nDo2 + xNormal + Marmoset Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mantragora Napisano 12 Grudzień 2013 Share Napisano 12 Grudzień 2013 główka nie pracuje czy jak? Biore przyklad z mistrza i troluje na maksa ;) PS. Wydali update Toolbaga 2 i jak komus nie chcial dzialac build 200 to 201 powinien juz rozwiazac problemy. U mnie pomoglo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kramon Napisano 12 Grudzień 2013 Share Napisano 12 Grudzień 2013 Biore przyklad z mistrza i troluje na maksa ;) PS. Wydali update Toolbaga 2 i jak komus nie chcial dzialac build 200 to 201 powinien juz rozwiazac problemy. U mnie pomoglo. padawanie mój jeszcze wiele do nauki przed tobą. Za szybko się ujawniłeś. pierwsze uderzenie musi być delikatne. i stopniowo narastać. Przez chwilę się jarałem że mam Bete i myślałem że będę sobię śmigał za free ale skubańce już to przewidzieli podczas jej wypuszczania ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deshu Napisano 12 Grudzień 2013 Share Napisano 12 Grudzień 2013 Warto by było jeszcze wspomnieć, że do Ndo potrzebny jest Photoshop. To że jest pluginem do PS jest najwiekszą wadą Ndo - powoduje, że jest strasznie powlony. Licze ze zdolne chłopaki z Quixel kiedyś przejdą na standalone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kramon Napisano 12 Grudzień 2013 Share Napisano 12 Grudzień 2013 wadą? Chyba zaletą? pierwsze beta wersje były mulące, obecnie wersje śmigają zacnie nawet na moim laptopie. Chyba nie używałeś nDo2. Skoro uwarzasz że powinien być jako standalone. To by pozbawiło większości funkcji tego pluginu. A już totalnie nie widzę wersji standalone w przypadku dDo2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deshu Napisano 13 Grudzień 2013 Share Napisano 13 Grudzień 2013 Używałem obu tych programów, i tak właśnie uważam, że jest to największa ich wada. Photoshop jest stary, powolny, i bardzo nieelastyczny. Standalone pozbawione większości funkcji? Z jakiego powodu? Bo oba te softy używają photoshopowych filtrów? Cóż, trzeba by je po prostu przepisać na nowo. Przynajmniej wtedy była by szansa dla siedmiu aktualnie nudzących się u mnie wątków. Robiłem w nDo2 tekstury 8k. Preview robiłem na skrawku nie większym niż 512x512. Na każdy update trzeba czekać dobre 2-3 sekundy. Dla mnie to długo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kramon Napisano 13 Grudzień 2013 Share Napisano 13 Grudzień 2013 Jeżeli nDo2 i dDo2 miały by być standalone... to musiałby zostać opracowany cały program do malowania, brushe, wycinanie.. Filtry wszelakie.. i generalnie funkcje jakich używa się przy tworzeniu tekstur w photoshopie. + oczywiście musiało by zostać napisane wszelakie nody typu Hue saturacja itp dzięki którym tworzone są te warstwy i normalki... Nie wiem na jakiej zasadzie używasz nDo2/dDo2 ale chyba z tego co widzę to dość w małym stopniu. Ten plugin korzysta w naprawdę mocnym stopniu z photoshopa. Jeżeli używasz nDo2 na tej samej zasadzie co Crazy Bump no to faktycznie wtedy wystarcza standalone. Ale nDo2 ma dużo szersze zastosowanie niż samo wypalanie tekstur. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gryzon Napisano 13 Grudzień 2013 Share Napisano 13 Grudzień 2013 Kramon: widziałem w akcji ten nDo2 i bardzo mi się spodobał. Używasz tego na codzień? Pierwszy raz czytam: Derivative, Concavity oraz Convexity, maps. Chyba mam zaległości... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Chrupek3D Napisano 13 Grudzień 2013 Share Napisano 13 Grudzień 2013 jak może używać, przecież nie ma go w Blenderze ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
veti Napisano 13 Grudzień 2013 Share Napisano 13 Grudzień 2013 Używałem dość dużo nDo2 i powiązanie z PS'em to jego największa zaleta jak i wada. Dzięki temu możesz malować bezpośrednio normal mapą, ale z drugiej strony tracisz dość dużo na wydajności. Coś za coś. Osobiście z programów od photo -> normal wybieram nDo2 - za zdecydowanie największe możliwości. Co do Knalda - jako, że w całości działa na GPU to w kategorii "szybkość wypalania AO" jest najlepszy (dzięki lepszej implementacji jest szybszy niż CUDA w xNormalu). Na tegorocznej Blender Conference dużo rozmawiałem z twórcą tego programu - Andy Davies - o przyszłości programu itd. Pytałem np. o rozwój podglądu i czy nie chciał by powalczyć z Marmosetem - odpowiedź była "nie", bo nie chce robić konkurencji, bo są dobrymi przyjaciółmi :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gryzon Napisano 13 Grudzień 2013 Share Napisano 13 Grudzień 2013 Veti: dzięki serdecznie że się wypowiedziałeś. To ciekawe i przydatne informacje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się