Napisano 12 Grudzień 201311 l Knald to świetne narzędzie do generowania tekstur “bake quality” na podstawie dowolnego źródła 2D. Zaletą Knalda jest jego szybkość. Wspomagany jest GPU i 5 sekund potrafi wygenerować mapy: Normal, Derivative, Displacement/Height, Ambient Occlusion, Concavity oraz Convexity. Pełna treść: Knald - generowanie tekstur wspomagane GPU
Napisano 12 Grudzień 201311 l Sporo sobie licza używałem bety przez spory czas i w cale tak dupy nie urywa. :> ja osobiście jeżeli już miałbym wydawać kasę to bym wydał kasę na http://quixel.se/ndo/ + xNormal
Napisano 12 Grudzień 201311 l ja osobiście jeżeli już miałbym wydawać kasę to bym wydał kasę na http://quixel.se/ndo/ + xNormal Ja bym wolal sciagnac za darmo xNormal ;)
Napisano 12 Grudzień 201311 l Ja bym wolal sciagnac za darmo xNormal ;) główka nie pracuje czy jak? Kupiłbym ndo a do wypalania używałbym xNormal które jest za darmo. ehhh
Napisano 12 Grudzień 201311 l @Kramon nie jest wart swojej ceny, tym bardziej na tle tego co oferuje Ndo. Pewnie zaliczyli znaczny sukces darmowej bety i przeszli na wersje płatną, której nie wróżę sukcesu, choć mogli by tam dodać możliwość renderowania modeli.
Napisano 12 Grudzień 201311 l @Kramon nie jest wart swojej ceny, tym bardziej na tle tego co oferuje Ndo. Pewnie zaliczyli znaczny sukces darmowej bety i przeszli na wersje płatną, której nie wróżę sukcesu, choć mogli by tam dodać możliwość renderowania modeli. nDo2 + xNormal + Marmoset
Napisano 12 Grudzień 201311 l główka nie pracuje czy jak? Biore przyklad z mistrza i troluje na maksa ;) PS. Wydali update Toolbaga 2 i jak komus nie chcial dzialac build 200 to 201 powinien juz rozwiazac problemy. U mnie pomoglo.
Napisano 12 Grudzień 201311 l Biore przyklad z mistrza i troluje na maksa ;) PS. Wydali update Toolbaga 2 i jak komus nie chcial dzialac build 200 to 201 powinien juz rozwiazac problemy. U mnie pomoglo. padawanie mój jeszcze wiele do nauki przed tobą. Za szybko się ujawniłeś. pierwsze uderzenie musi być delikatne. i stopniowo narastać. Przez chwilę się jarałem że mam Bete i myślałem że będę sobię śmigał za free ale skubańce już to przewidzieli podczas jej wypuszczania ;/
Napisano 12 Grudzień 201311 l Warto by było jeszcze wspomnieć, że do Ndo potrzebny jest Photoshop. To że jest pluginem do PS jest najwiekszą wadą Ndo - powoduje, że jest strasznie powlony. Licze ze zdolne chłopaki z Quixel kiedyś przejdą na standalone.
Napisano 12 Grudzień 201311 l wadą? Chyba zaletą? pierwsze beta wersje były mulące, obecnie wersje śmigają zacnie nawet na moim laptopie. Chyba nie używałeś nDo2. Skoro uwarzasz że powinien być jako standalone. To by pozbawiło większości funkcji tego pluginu. A już totalnie nie widzę wersji standalone w przypadku dDo2.
Napisano 13 Grudzień 201311 l Używałem obu tych programów, i tak właśnie uważam, że jest to największa ich wada. Photoshop jest stary, powolny, i bardzo nieelastyczny. Standalone pozbawione większości funkcji? Z jakiego powodu? Bo oba te softy używają photoshopowych filtrów? Cóż, trzeba by je po prostu przepisać na nowo. Przynajmniej wtedy była by szansa dla siedmiu aktualnie nudzących się u mnie wątków. Robiłem w nDo2 tekstury 8k. Preview robiłem na skrawku nie większym niż 512x512. Na każdy update trzeba czekać dobre 2-3 sekundy. Dla mnie to długo.
Napisano 13 Grudzień 201311 l Jeżeli nDo2 i dDo2 miały by być standalone... to musiałby zostać opracowany cały program do malowania, brushe, wycinanie.. Filtry wszelakie.. i generalnie funkcje jakich używa się przy tworzeniu tekstur w photoshopie. + oczywiście musiało by zostać napisane wszelakie nody typu Hue saturacja itp dzięki którym tworzone są te warstwy i normalki... Nie wiem na jakiej zasadzie używasz nDo2/dDo2 ale chyba z tego co widzę to dość w małym stopniu. Ten plugin korzysta w naprawdę mocnym stopniu z photoshopa. Jeżeli używasz nDo2 na tej samej zasadzie co Crazy Bump no to faktycznie wtedy wystarcza standalone. Ale nDo2 ma dużo szersze zastosowanie niż samo wypalanie tekstur.
Napisano 13 Grudzień 201311 l Kramon: widziałem w akcji ten nDo2 i bardzo mi się spodobał. Używasz tego na codzień? Pierwszy raz czytam: Derivative, Concavity oraz Convexity, maps. Chyba mam zaległości...
Napisano 13 Grudzień 201311 l Używałem dość dużo nDo2 i powiązanie z PS'em to jego największa zaleta jak i wada. Dzięki temu możesz malować bezpośrednio normal mapą, ale z drugiej strony tracisz dość dużo na wydajności. Coś za coś. Osobiście z programów od photo -> normal wybieram nDo2 - za zdecydowanie największe możliwości. Co do Knalda - jako, że w całości działa na GPU to w kategorii "szybkość wypalania AO" jest najlepszy (dzięki lepszej implementacji jest szybszy niż CUDA w xNormalu). Na tegorocznej Blender Conference dużo rozmawiałem z twórcą tego programu - Andy Davies - o przyszłości programu itd. Pytałem np. o rozwój podglądu i czy nie chciał by powalczyć z Marmosetem - odpowiedź była "nie", bo nie chce robić konkurencji, bo są dobrymi przyjaciółmi :)
Napisano 13 Grudzień 201311 l Veti: dzięki serdecznie że się wypowiedziałeś. To ciekawe i przydatne informacje.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto