Napisano 16 Grudzień 201311 l Myślę nad czymś grubym, chcę dużo pracy w to wsadzić. Widzę to tak rowalone koloseum, emitterowanie detali brudu itp. Samoloty. Totalna rozpierducha z bardzo dobrą postprodukcją. Pozdrawiam :) Edytowane 2 Sierpień 20159 l przez Kir4
Napisano 18 Grudzień 201311 l Autor F4U - Work in progress. Zastanawiam się na zdjęciach tego modelu co jest teksturą a co detalem... Zobaczymy co z tego wyjdzie
Napisano 20 Grudzień 201311 l Autor Cieszę się że zrobiłem ten kadłub bo nie było tak łatwo jak myślałem.
Napisano 20 Grudzień 201311 l Autor Mam inną refkę, nie wiem skąd wy takie refki bierzecie... szkoda że dopiero teraz to mam. http://screenshooter.net/8296282/tguukus http://screenshooter.net/8296282/yhncijw zrobiłem tak samo jak jest na blueprincie. Nie miałem fotografii aż z takiego bliska. Ale dobrze przynajmniej kadłub jeszcze jakiś tam zrobię w środku dzięki :P
Napisano 20 Grudzień 201311 l Autor Dodam parę detali, poprawki zrobię małe + kadłub od środka ( mały detal ) i zaczynam teksturować. Może nie jest perfekcyjnie wykonany ale jestem z Siebie dumny bo to pierwszy samolot i do tego było parę spraw z którymi miałem problem ale jako tako Sobie poradziłem. Pozdro!
Napisano 20 Grudzień 201311 l no to na blueprincie jest tak samo jak na refce medweda : > cisnij, ciekawe jak to bedzie wygladalo
Napisano 21 Grudzień 201311 l Autor Oj do perfektu to sporo brakuję ;) Ale dzięki za komentarz ! ;P Zacząłem robić deski, w sumie zrobiłem 20 desek. I teraz mogę je randomować. Mały Displacement : Duży displacement : Deski do sceny zrobione. Ogólnie takiego displacementu nie będzie na scenie chyba że gdzieś deska metr od ujęcia będzie leżeć ale też do przesady żeby to jakoś wyglądało. Teraz zacznę robić kamienie i skały. Wszystko będzie potrzebne do symulowania detali i explosion + rozwałka. Pozdrawiam 8)
Napisano 21 Grudzień 201311 l Autor Wyłączę najwyżej, i wypalę normalki. Tak jak pisałem displacement użyję dopiero jak deski będą bardzo widoczne i blisko kamery. Bo do symulacji displacement to się raczej nie nadaję. Sprzęt daje radę normalnie ale nie widzę potrzeby w sumie bo z daleka takich detali nie widać.
Napisano 31 Grudzień 201311 l Autor Witam! Ostatni dzień roku oraz ostatni model tego roku. F4U - Ciąg dalszy ;) Jest parę miejsc do poprawy ale robiłem kadłub z zdjęcia / pół z głowy ze względu na jakość. Pozdrawiam, i życzę szczęśliwego nowego roku!!!!!!!
Napisano 3 Styczeń 201411 l Autor Efekt zamierzany, teraz tylko tekstury z elementami i wcięcia. Ogólnie to może się nie podobać innym ale mi się podoba i powiem szczerze że dumny z Siebie jestem bo to pierwszy samolot Pozdroooo :P
Napisano 6 Styczeń 201411 l Autor Został tylko kadłub i można zacząć robić scene pod samolot ! Pozdrawiam
Napisano 6 Styczeń 201411 l Masz lustrzanie odbite napisy na prawym skrzydle - strasznie to wygląda. Albo zrezygnuj z napisu Marines-7 na skrzydle, albo zrób osobną teksturę na to skrzydło. Dodatkowo pomyśl o jakimś bumpie z podziałem blach i nitów, oraz jakieś zacieki, okopcenia, złuszczona farba. Jakiś specular map też by się przydał... Dużo roboty z tym nie ma, proste rzeczy to są, a bardzo poprawi odbiór modelu.
Napisano 6 Styczeń 201411 l Autor Dzięki Paveu, tak też myślałem aby zrobić coś z brudem. Te nity jak zrobić ? Normalnie w UV edytorze i potem dać żeby czarny kolor bumpował na minus ?
Napisano 6 Styczeń 201411 l Rozłóż siatki i potem w PS narysuj mapkę coś jak to: http://www.foundation3d.com/forums/attachment.php?attachmentid=45066&d=1292982750 http://www.foundation3d.com/forums/showpost.php?p=182572&postcount=8
Napisano 6 Styczeń 201411 l Autor Klimet, dzięki wielkie bardzo się przydała porada. Ogólnie to muszę poszerzyć wiedzę na temat teksturowania abym mógł startować dalej z tematem i żeby to dobrze wyglądało. Ten model co stworzyłeś to tak jebitnie wygląda że dałeś mi motywacji na 5 lat. Myślałem że tworzenie samolotu jest prostsze od samochodu a jednak według mnie jest inaczej. teraz spróbuję zrobić tak jak piszesz i zobaczymy co z tego wyjdzie ogólnie to jaki odbłysk materiału zrobić ? Taki jak jest teraz to chyba za słabo się odbija światło jak myślcie ? Dzięki za zainteresowanie się tematem i pozdrawiam ;)!
Napisano 6 Styczeń 201411 l te plamy nie wyglądają dobrze, jakby ktoś pochlapał miniaturkę samolotu błotem, pooglądaj zdj samolotów chyba że na realiźmie Ci średnio zależy. Ale zrobienie porządnej UV ki to podstawa.
Napisano 6 Styczeń 201411 l Autor Kliment, ogólnie to do realizmu i tak mi daleko i nie potrafię jeszcze zrobić konkretnego modelu żeby realistycznie wyglądał. UV zacząłem dopiero od wczoraj się uczyć tak że ma wiedza uboga bardzo w tym temacie. teraz muszę powalczyć z bumpem i wiecie może jak zrobić żeby to usunąć ? http://screenshooter.net/8296282/cxwmjoj ogólnie to chodzi o pocięcie tylko jak zrobić żeby nie bylo to aż tak widać, Photoshopem w postpro poprawić ?
Napisano 7 Styczeń 201411 l Usuń te plamy. Jednolity kolor kadłuba wystarczy. Najpierw obejrzyj jakieś tutki, chociażby te od Autodesku: Tak jak mówi kliment woroszyłow, podstawą jest dobra siatka. Wtedy wiesz co gdzie jest i co podmalowujesz. Te pocięcie, to raczej jakoś krzywo rozłożona siatka w tamtym miejscu. Następnie na podstawie rozłożonej siatki namaluj w PS wytarcia, zabrudzenia, okopcenia itp. Najlepiej patrzeć na inne tekstury i zgapiać ;) Te są fajne: http://target4today.com/images/library/Image/skin-resized.png http://s4.postimg.org/4sw2vog9y/Spitfire_Mk_I_Brian_Lane.jpg Dobra textura i materiały są często ważniejsze od dobrego modelu, więc nie jest to temat, który możesz odpuścić.
Napisano 7 Styczeń 201411 l Autor Dzięki bardzo dużo mi pomogliście, ogólnie poradziłem sobie siatkę poprawiłem elegancko. Póki co zakańczam ten model tak: dlaczego tak zostawiam ? Dlatego że jeszcze brak mi skilla do teksturowania z brudem i tworzenia własnych tekstur. To co jest teraz spokojnie mi wystarcza i w dalszych działaniach na pewno się rozwinę w tym temacie dzięki za wszelkie porady i komentarze pozdrawiam !! ;) Edytowane 7 Styczeń 201411 l przez Kir4
Napisano 8 Styczeń 201411 l Skrzydła nie maja przekroju skrzydła samolotowego. Tak nie poleci za daleko.
Napisano 8 Styczeń 201411 l Materiał poszycia samolotu jak by "mokry". Gdzie ten detal: Popraw model, potem tekstury.
Napisano 8 Styczeń 201411 l Autor Materiał poszycia samolotu jak by "mokry". Gdzie ten detal: Popraw model, potem tekstury. Dlatego dałem 3 rendery jeden mokry dwa pozostałe normalne. Jak mam się tak skupiać na wszystkich detalach w każdym modelu to scene na pewno nie skończę w przeciągu 5 lat. Ale dzięki dodam te detale, @2xup co masz na myśli z przekrojem ? Możesz to bardziej uzasadnić ? Pozdrawiam ;)
Napisano 8 Styczeń 201411 l ... @2xup co masz na myśli z przekrojem ? Możesz to bardziej uzasadnić ? Pozdrawiam ;) NACA23015 u nasady NACA23009 na koncu Edytowane 8 Styczeń 201411 l przez KoMic
Napisano 8 Styczeń 201411 l KoMic ty żyjesz :) Ze skrzydłem chodzi o kształt przekroju płata, grubość krawędzi spływu szczególnie bo ma się wrażenie że jest niewiele cieńsza od krawędzi natarcia. Po ludzku mówiąc jak się ma tył skrzydła do jego przodu :) Edytowane 8 Styczeń 201411 l przez kliment woroszyłow
Napisano 8 Styczeń 201411 l Czyli o to: Ta sama uwaga dotyczy stateczników Pionowego i poziomych ogona. ;) Edytowane 8 Styczeń 201411 l przez kliment woroszyłow
Napisano 8 Styczeń 201411 l Od siebie powiem jeszcze tyle, nie odbieraj tych wszystkich uwag jak próbę podcinania skrzydeł, to forum już takie jest że frajda wytknie Ci każde niedociągnięcie, dlatego wcześniej pisałem o realiźmie, albo robimy model konkretnego samolotu i staramy sie by był odtworzony jak najwierniej albo robimy model samolotopodobny w tym przypadku corsairopodobny. Popełniłeś ten mały błąd że wybrałeś bardzo konkretnie model samolotu i nie dziw sie teraz że dostajesz szturchańce to źle , tamto niedobrze...może lepiej było zrobić samolot noname po prostu lub na wstępie zaznaczyć że samolot ma być jedynie podobny i jego szczegóły budowy są dla sceny nie istotne, hmm?
Napisano 8 Styczeń 201411 l Autor dodam jeszcze detal na końcu skrzydeł i na tym kończę ten model. Następnym razem jak będę prezentował tylko pojedynczy model to na pewno detal będzie większy i lepszy obiecuję ;) Pozdrawiamedit@Jest dobrze tak jak jest, nie jestem profesjonalistą w tym fachu mam prawo popełniać błędy i nie wszystko co robię musi być perfekcyjne. Ze względu małego doświadczenia powinieneś trochę stonować z poziomem. Bo pisałem od początku w temacie że scena będzie duża i gdybym dawał nacisk na detale same to robiłbym pojedyncze tematy i specjalizował się na przykład w Samochodach czy samolotach. Gdybym potrafił robić takie detale to robiłbym ale też nie mam 48 godzin na dzień wolnych żeby robić skrzydło 40 godzin gdzie na scenie w ogóle nie będzie widać tych detali więc gdzie sens ;) Robię i tak już dosyć długo ten samolot bo to mój pierwszy model i pierwszy raz teksturuję ręcznie. Potrzebuję po prostu jeszcze dużo czasu i próbujcie mnie też zrozumieć nie siedzę w tym nawet rok czasu na poważnie a wymagania jakbym z 5 lat modeling i główna specjalizacja to samoloty :F Ale i tak mnie nie zdemotywujecie bo i tak osiągnę to co chcę może nie teraz ale za jakiś czas :) @edit2Nazwij jak chcesz ten model, a Ja i tak wiem swoje tak więc dzięki wszystkim za porady związane z samolotem ale kończę robotę z tym samolotem i zaczynam dalej robić, Pozdr Edytowane 8 Styczeń 201411 l przez Kir4
Napisano 8 Styczeń 201411 l Nie przejmuj się, skoro i tak to ma być tylko rekwizyt w większej scenie, to nie jest źle jak na początek. Priorytetyzacja zadań też jest ważną umiejętnością ;-) Texturowanie Ci się przyda nie tylko w tym samolocie, w końcu i tak całą scenę prędzej czy później trzeba będzie otexturować, więc to co się nauczyłeś przy tym samolocie przyda się w dalszej robocie. Poznałeś mechanikę pracy z texturami, teraz tylko iść dalej w większy detal i lepsze odwzorowanie z każdym następnym modelem. priorytetyzacja zadań też jest ważną umiejętnością
Napisano 11 Styczeń 201411 l Autor Masz rację dzięki Paveu za udział w temacie. Tworzenie modelu w skrócie. Teraz zacznę tworzyć chyba czołg, jaki polecacie pod F4U żeby nie było zapaści w czasie ? Coloseum będzie gdzieś w tłoku, czołg może mieć sporo detali ale nie pogardziłbym dobrymi refkami. Dzięki i pozdrawiam!! edit: wybrałem Panzerkampfwagen VI B Königstiger patrzę na forum a już był ten model :F jakieś propo ? Edytowane 11 Styczeń 201411 l przez Kir4
Napisano 12 Styczeń 201411 l Jestem ciekaw końcówki jak Ci wyjdzie:) Pozdrawiam i powodzenia, oczywiście cały czas obserwuje:P kliment woroszyłow ma rację byś mógł poprawić i by się inaczej prezentował :)
Napisano 15 Styczeń 201411 l Autor Byczek dzięki za obserwowanie tematu ;) A teraz mam do was ogromną prośbę i pytanie, czy pomógłby mi ktoś znaleźć dobry M24 chief ? Będę bardzo wdzięczny, wiem że na forum są fanatycy klasyki wojennej i być może będzie ktoś posiadał lub będzie wiedział skąd zaczerpnąć taki materiał ? Ogólnie czołg będzie miał dużo detali ponieważ mam fajne refki z bliska. Bardzo będę wdzięczny pozdrawiam !
Napisano 15 Styczeń 201411 l Autor Rkoniu, dzięki !!!!!!!! Miałem oba ostatnie linki wcześniej ale tego pierwszego nie mogłem znaleźć. Dzieki wielkie ziom
Napisano 18 Styczeń 201411 l Autor No to zaczynamy od dzisiaj klepać czołg M24 Chief. Detal gruby będzie tylko tyle na razie mogę powiedzieć. Zacząłem od gąsienic. Refka: 3D: Siateczka: Pozdrawiam i wyczekujcie dalszych wypocin ! ;)
Napisano 18 Styczeń 201411 l niepotrzebnie taką gęścinę robisz, poszukaj tutoriali o subdiv'ach, http://wiki.polycount.com/SubdivisionSurfaceModeling#Primers i przerwy między łącznikami tych części są za duże, zobacz że one muszą się wpasować w zębatki
Napisano 18 Styczeń 201411 l Autor Nie potrzebuję tutoriali o subdivach, 27k na jedną gąsienice przy 3 xSUB to chyba nie jest dużo szczególnie że instancje wykorzystałem a sama podstawa modelu ma 1k poly czyli ode mnie zależy na ile zagęszczę siatkę :P Ale zmniejszę subdiv bo i tak różnicy nie widać przy sub 2 czy 3 tylko większa ilość poly i są tam pojedyncze elementy które też nie potrzebują sub x3 . A co do przerwy z łańcuchami racja było późno i nie zauważyłem tego, zaraz to poprawię ;) Pozdrawiam
Napisano 18 Styczeń 201411 l a to cinema wyświetla gęstą siatkę jak włączasz subdiv? człowiek się uczy całe życie :)
Napisano 18 Styczeń 201411 l a, dobra, to gitara, mój błąd i zwracam honor :) ciśnij dalej, bo zaczyna coraz lepiej wyglądać :)
Napisano 18 Styczeń 201411 l Autor mała poprawka do gąsienicy teraz chyba jest dobrze ? dodałem dziury żeby te cylindry mogły się jakoś kręcić. Edytowane 18 Styczeń 201411 l przez Kir4
Napisano 18 Styczeń 201411 l Czy dobrze to się okaże jak zrobisz koło zębate, od którego powinieneś zacząć, bo to ono warunkuje rozmiar ogniw i ich rozstaw.
Napisano 18 Styczeń 201411 l Zgadzam się z kliment woroszyłow ja również najpierw zrobiłem gąsienice a później koło no i okazało się, ze nie pasowało i wpierw koło a później dopasowujesz gąskę:) Pozdrawiam
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto