Kir4 Napisano 16 Grudzień 2013 Napisano 16 Grudzień 2013 (edytowane) Myślę nad czymś grubym, chcę dużo pracy w to wsadzić. Widzę to tak rowalone koloseum, emitterowanie detali brudu itp. Samoloty. Totalna rozpierducha z bardzo dobrą postprodukcją. Pozdrawiam :) Edytowane 2 Sierpień 2015 przez Kir4
Kir4 Napisano 17 Grudzień 2013 Autor Napisano 17 Grudzień 2013 Teraz będę robić jakiś czołg i samolot.
topgunpl Napisano 17 Grudzień 2013 Napisano 17 Grudzień 2013 niom fajne fajne dobra praca pozdrawiam , all maya ?
Kir4 Napisano 18 Grudzień 2013 Autor Napisano 18 Grudzień 2013 F4U - Work in progress. Zastanawiam się na zdjęciach tego modelu co jest teksturą a co detalem... Zobaczymy co z tego wyjdzie
Kir4 Napisano 20 Grudzień 2013 Autor Napisano 20 Grudzień 2013 Cieszę się że zrobiłem ten kadłub bo nie było tak łatwo jak myślałem.
Kir4 Napisano 20 Grudzień 2013 Autor Napisano 20 Grudzień 2013 Mam inną refkę, nie wiem skąd wy takie refki bierzecie... szkoda że dopiero teraz to mam. http://screenshooter.net/8296282/tguukus http://screenshooter.net/8296282/yhncijw zrobiłem tak samo jak jest na blueprincie. Nie miałem fotografii aż z takiego bliska. Ale dobrze przynajmniej kadłub jeszcze jakiś tam zrobię w środku dzięki :P
Kir4 Napisano 20 Grudzień 2013 Autor Napisano 20 Grudzień 2013 Dodam parę detali, poprawki zrobię małe + kadłub od środka ( mały detal ) i zaczynam teksturować. Może nie jest perfekcyjnie wykonany ale jestem z Siebie dumny bo to pierwszy samolot i do tego było parę spraw z którymi miałem problem ale jako tako Sobie poradziłem. Pozdro!
DrRambo Napisano 20 Grudzień 2013 Napisano 20 Grudzień 2013 no to na blueprincie jest tak samo jak na refce medweda : > cisnij, ciekawe jak to bedzie wygladalo
Kir4 Napisano 21 Grudzień 2013 Autor Napisano 21 Grudzień 2013 Oj do perfektu to sporo brakuję ;) Ale dzięki za komentarz ! ;P Zacząłem robić deski, w sumie zrobiłem 20 desek. I teraz mogę je randomować. Mały Displacement : Duży displacement : Deski do sceny zrobione. Ogólnie takiego displacementu nie będzie na scenie chyba że gdzieś deska metr od ujęcia będzie leżeć ale też do przesady żeby to jakoś wyglądało. Teraz zacznę robić kamienie i skały. Wszystko będzie potrzebne do symulowania detali i explosion + rozwałka. Pozdrawiam 8)
Kir4 Napisano 21 Grudzień 2013 Autor Napisano 21 Grudzień 2013 Wyłączę najwyżej, i wypalę normalki. Tak jak pisałem displacement użyję dopiero jak deski będą bardzo widoczne i blisko kamery. Bo do symulacji displacement to się raczej nie nadaję. Sprzęt daje radę normalnie ale nie widzę potrzeby w sumie bo z daleka takich detali nie widać.
Kir4 Napisano 31 Grudzień 2013 Autor Napisano 31 Grudzień 2013 Witam! Ostatni dzień roku oraz ostatni model tego roku. F4U - Ciąg dalszy ;) Jest parę miejsc do poprawy ale robiłem kadłub z zdjęcia / pół z głowy ze względu na jakość. Pozdrawiam, i życzę szczęśliwego nowego roku!!!!!!!
Kir4 Napisano 3 Styczeń 2014 Autor Napisano 3 Styczeń 2014 Efekt zamierzany, teraz tylko tekstury z elementami i wcięcia. Ogólnie to może się nie podobać innym ale mi się podoba i powiem szczerze że dumny z Siebie jestem bo to pierwszy samolot Pozdroooo :P
Kir4 Napisano 6 Styczeń 2014 Autor Napisano 6 Styczeń 2014 Został tylko kadłub i można zacząć robić scene pod samolot ! Pozdrawiam
Paveu69 Napisano 6 Styczeń 2014 Napisano 6 Styczeń 2014 Masz lustrzanie odbite napisy na prawym skrzydle - strasznie to wygląda. Albo zrezygnuj z napisu Marines-7 na skrzydle, albo zrób osobną teksturę na to skrzydło. Dodatkowo pomyśl o jakimś bumpie z podziałem blach i nitów, oraz jakieś zacieki, okopcenia, złuszczona farba. Jakiś specular map też by się przydał... Dużo roboty z tym nie ma, proste rzeczy to są, a bardzo poprawi odbiór modelu.
Kir4 Napisano 6 Styczeń 2014 Autor Napisano 6 Styczeń 2014 Dzięki Paveu, tak też myślałem aby zrobić coś z brudem. Te nity jak zrobić ? Normalnie w UV edytorze i potem dać żeby czarny kolor bumpował na minus ?
kliment woroszyłow Napisano 6 Styczeń 2014 Napisano 6 Styczeń 2014 Rozłóż siatki i potem w PS narysuj mapkę coś jak to: http://www.foundation3d.com/forums/attachment.php?attachmentid=45066&d=1292982750 http://www.foundation3d.com/forums/showpost.php?p=182572&postcount=8
Kir4 Napisano 6 Styczeń 2014 Autor Napisano 6 Styczeń 2014 Klimet, dzięki wielkie bardzo się przydała porada. Ogólnie to muszę poszerzyć wiedzę na temat teksturowania abym mógł startować dalej z tematem i żeby to dobrze wyglądało. Ten model co stworzyłeś to tak jebitnie wygląda że dałeś mi motywacji na 5 lat. Myślałem że tworzenie samolotu jest prostsze od samochodu a jednak według mnie jest inaczej. teraz spróbuję zrobić tak jak piszesz i zobaczymy co z tego wyjdzie ogólnie to jaki odbłysk materiału zrobić ? Taki jak jest teraz to chyba za słabo się odbija światło jak myślcie ? Dzięki za zainteresowanie się tematem i pozdrawiam ;)!
kliment woroszyłow Napisano 6 Styczeń 2014 Napisano 6 Styczeń 2014 te plamy nie wyglądają dobrze, jakby ktoś pochlapał miniaturkę samolotu błotem, pooglądaj zdj samolotów chyba że na realiźmie Ci średnio zależy. Ale zrobienie porządnej UV ki to podstawa.
Kir4 Napisano 6 Styczeń 2014 Autor Napisano 6 Styczeń 2014 Kliment, ogólnie to do realizmu i tak mi daleko i nie potrafię jeszcze zrobić konkretnego modelu żeby realistycznie wyglądał. UV zacząłem dopiero od wczoraj się uczyć tak że ma wiedza uboga bardzo w tym temacie. teraz muszę powalczyć z bumpem i wiecie może jak zrobić żeby to usunąć ? http://screenshooter.net/8296282/cxwmjoj ogólnie to chodzi o pocięcie tylko jak zrobić żeby nie bylo to aż tak widać, Photoshopem w postpro poprawić ?
Paveu69 Napisano 7 Styczeń 2014 Napisano 7 Styczeń 2014 Usuń te plamy. Jednolity kolor kadłuba wystarczy. Najpierw obejrzyj jakieś tutki, chociażby te od Autodesku: Tak jak mówi kliment woroszyłow, podstawą jest dobra siatka. Wtedy wiesz co gdzie jest i co podmalowujesz. Te pocięcie, to raczej jakoś krzywo rozłożona siatka w tamtym miejscu. Następnie na podstawie rozłożonej siatki namaluj w PS wytarcia, zabrudzenia, okopcenia itp. Najlepiej patrzeć na inne tekstury i zgapiać ;) Te są fajne: http://target4today.com/images/library/Image/skin-resized.png http://s4.postimg.org/4sw2vog9y/Spitfire_Mk_I_Brian_Lane.jpg Dobra textura i materiały są często ważniejsze od dobrego modelu, więc nie jest to temat, który możesz odpuścić.
Kir4 Napisano 7 Styczeń 2014 Autor Napisano 7 Styczeń 2014 (edytowane) Dzięki bardzo dużo mi pomogliście, ogólnie poradziłem sobie siatkę poprawiłem elegancko. Póki co zakańczam ten model tak: dlaczego tak zostawiam ? Dlatego że jeszcze brak mi skilla do teksturowania z brudem i tworzenia własnych tekstur. To co jest teraz spokojnie mi wystarcza i w dalszych działaniach na pewno się rozwinę w tym temacie dzięki za wszelkie porady i komentarze pozdrawiam !! ;) Edytowane 7 Styczeń 2014 przez Kir4
FF Napisano 8 Styczeń 2014 Napisano 8 Styczeń 2014 Skrzydła nie maja przekroju skrzydła samolotowego. Tak nie poleci za daleko.
Szwadron Napisano 8 Styczeń 2014 Napisano 8 Styczeń 2014 Materiał poszycia samolotu jak by "mokry". Gdzie ten detal: Popraw model, potem tekstury.
Kir4 Napisano 8 Styczeń 2014 Autor Napisano 8 Styczeń 2014 Materiał poszycia samolotu jak by "mokry". Gdzie ten detal: Popraw model, potem tekstury. Dlatego dałem 3 rendery jeden mokry dwa pozostałe normalne. Jak mam się tak skupiać na wszystkich detalach w każdym modelu to scene na pewno nie skończę w przeciągu 5 lat. Ale dzięki dodam te detale, @2xup co masz na myśli z przekrojem ? Możesz to bardziej uzasadnić ? Pozdrawiam ;)
KoMic Napisano 8 Styczeń 2014 Napisano 8 Styczeń 2014 (edytowane) ... @2xup co masz na myśli z przekrojem ? Możesz to bardziej uzasadnić ? Pozdrawiam ;) NACA23015 u nasady NACA23009 na koncu Edytowane 8 Styczeń 2014 przez KoMic
kliment woroszyłow Napisano 8 Styczeń 2014 Napisano 8 Styczeń 2014 (edytowane) KoMic ty żyjesz :) Ze skrzydłem chodzi o kształt przekroju płata, grubość krawędzi spływu szczególnie bo ma się wrażenie że jest niewiele cieńsza od krawędzi natarcia. Po ludzku mówiąc jak się ma tył skrzydła do jego przodu :) Edytowane 8 Styczeń 2014 przez kliment woroszyłow
kliment woroszyłow Napisano 8 Styczeń 2014 Napisano 8 Styczeń 2014 (edytowane) Czyli o to: Ta sama uwaga dotyczy stateczników Pionowego i poziomych ogona. ;) Edytowane 8 Styczeń 2014 przez kliment woroszyłow
kliment woroszyłow Napisano 8 Styczeń 2014 Napisano 8 Styczeń 2014 Od siebie powiem jeszcze tyle, nie odbieraj tych wszystkich uwag jak próbę podcinania skrzydeł, to forum już takie jest że frajda wytknie Ci każde niedociągnięcie, dlatego wcześniej pisałem o realiźmie, albo robimy model konkretnego samolotu i staramy sie by był odtworzony jak najwierniej albo robimy model samolotopodobny w tym przypadku corsairopodobny. Popełniłeś ten mały błąd że wybrałeś bardzo konkretnie model samolotu i nie dziw sie teraz że dostajesz szturchańce to źle , tamto niedobrze...może lepiej było zrobić samolot noname po prostu lub na wstępie zaznaczyć że samolot ma być jedynie podobny i jego szczegóły budowy są dla sceny nie istotne, hmm?
Kir4 Napisano 8 Styczeń 2014 Autor Napisano 8 Styczeń 2014 (edytowane) dodam jeszcze detal na końcu skrzydeł i na tym kończę ten model. Następnym razem jak będę prezentował tylko pojedynczy model to na pewno detal będzie większy i lepszy obiecuję ;) Pozdrawiamedit@Jest dobrze tak jak jest, nie jestem profesjonalistą w tym fachu mam prawo popełniać błędy i nie wszystko co robię musi być perfekcyjne. Ze względu małego doświadczenia powinieneś trochę stonować z poziomem. Bo pisałem od początku w temacie że scena będzie duża i gdybym dawał nacisk na detale same to robiłbym pojedyncze tematy i specjalizował się na przykład w Samochodach czy samolotach. Gdybym potrafił robić takie detale to robiłbym ale też nie mam 48 godzin na dzień wolnych żeby robić skrzydło 40 godzin gdzie na scenie w ogóle nie będzie widać tych detali więc gdzie sens ;) Robię i tak już dosyć długo ten samolot bo to mój pierwszy model i pierwszy raz teksturuję ręcznie. Potrzebuję po prostu jeszcze dużo czasu i próbujcie mnie też zrozumieć nie siedzę w tym nawet rok czasu na poważnie a wymagania jakbym z 5 lat modeling i główna specjalizacja to samoloty :F Ale i tak mnie nie zdemotywujecie bo i tak osiągnę to co chcę może nie teraz ale za jakiś czas :) @edit2Nazwij jak chcesz ten model, a Ja i tak wiem swoje tak więc dzięki wszystkim za porady związane z samolotem ale kończę robotę z tym samolotem i zaczynam dalej robić, Pozdr Edytowane 8 Styczeń 2014 przez Kir4
Paveu69 Napisano 8 Styczeń 2014 Napisano 8 Styczeń 2014 Nie przejmuj się, skoro i tak to ma być tylko rekwizyt w większej scenie, to nie jest źle jak na początek. Priorytetyzacja zadań też jest ważną umiejętnością ;-) Texturowanie Ci się przyda nie tylko w tym samolocie, w końcu i tak całą scenę prędzej czy później trzeba będzie otexturować, więc to co się nauczyłeś przy tym samolocie przyda się w dalszej robocie. Poznałeś mechanikę pracy z texturami, teraz tylko iść dalej w większy detal i lepsze odwzorowanie z każdym następnym modelem. priorytetyzacja zadań też jest ważną umiejętnością
Kir4 Napisano 11 Styczeń 2014 Autor Napisano 11 Styczeń 2014 (edytowane) Masz rację dzięki Paveu za udział w temacie. Tworzenie modelu w skrócie. Teraz zacznę tworzyć chyba czołg, jaki polecacie pod F4U żeby nie było zapaści w czasie ? Coloseum będzie gdzieś w tłoku, czołg może mieć sporo detali ale nie pogardziłbym dobrymi refkami. Dzięki i pozdrawiam!! edit: wybrałem Panzerkampfwagen VI B Königstiger patrzę na forum a już był ten model :F jakieś propo ? Edytowane 11 Styczeń 2014 przez Kir4
Kir4 Napisano 12 Styczeń 2014 Autor Napisano 12 Styczeń 2014 Dzięki, oczekujcie Work logu z M24 ;) Pozdr, RKoniu !
Byczek82 Napisano 12 Styczeń 2014 Napisano 12 Styczeń 2014 Jestem ciekaw końcówki jak Ci wyjdzie:) Pozdrawiam i powodzenia, oczywiście cały czas obserwuje:P kliment woroszyłow ma rację byś mógł poprawić i by się inaczej prezentował :)
Kir4 Napisano 15 Styczeń 2014 Autor Napisano 15 Styczeń 2014 Byczek dzięki za obserwowanie tematu ;) A teraz mam do was ogromną prośbę i pytanie, czy pomógłby mi ktoś znaleźć dobry M24 chief ? Będę bardzo wdzięczny, wiem że na forum są fanatycy klasyki wojennej i być może będzie ktoś posiadał lub będzie wiedział skąd zaczerpnąć taki materiał ? Ogólnie czołg będzie miał dużo detali ponieważ mam fajne refki z bliska. Bardzo będę wdzięczny pozdrawiam !
Kir4 Napisano 15 Styczeń 2014 Autor Napisano 15 Styczeń 2014 Rkoniu, dzięki !!!!!!!! Miałem oba ostatnie linki wcześniej ale tego pierwszego nie mogłem znaleźć. Dzieki wielkie ziom
Kir4 Napisano 18 Styczeń 2014 Autor Napisano 18 Styczeń 2014 No to zaczynamy od dzisiaj klepać czołg M24 Chief. Detal gruby będzie tylko tyle na razie mogę powiedzieć. Zacząłem od gąsienic. Refka: 3D: Siateczka: Pozdrawiam i wyczekujcie dalszych wypocin ! ;)
ciacho191 Napisano 18 Styczeń 2014 Napisano 18 Styczeń 2014 niepotrzebnie taką gęścinę robisz, poszukaj tutoriali o subdiv'ach, http://wiki.polycount.com/SubdivisionSurfaceModeling#Primers i przerwy między łącznikami tych części są za duże, zobacz że one muszą się wpasować w zębatki
Kir4 Napisano 18 Styczeń 2014 Autor Napisano 18 Styczeń 2014 Nie potrzebuję tutoriali o subdivach, 27k na jedną gąsienice przy 3 xSUB to chyba nie jest dużo szczególnie że instancje wykorzystałem a sama podstawa modelu ma 1k poly czyli ode mnie zależy na ile zagęszczę siatkę :P Ale zmniejszę subdiv bo i tak różnicy nie widać przy sub 2 czy 3 tylko większa ilość poly i są tam pojedyncze elementy które też nie potrzebują sub x3 . A co do przerwy z łańcuchami racja było późno i nie zauważyłem tego, zaraz to poprawię ;) Pozdrawiam
ciacho191 Napisano 18 Styczeń 2014 Napisano 18 Styczeń 2014 a to cinema wyświetla gęstą siatkę jak włączasz subdiv? człowiek się uczy całe życie :)
Kir4 Napisano 18 Styczeń 2014 Autor Napisano 18 Styczeń 2014 Tak, przy Subdivision 1 Sub 2 Bez Nurbsa
ciacho191 Napisano 18 Styczeń 2014 Napisano 18 Styczeń 2014 a, dobra, to gitara, mój błąd i zwracam honor :) ciśnij dalej, bo zaczyna coraz lepiej wyglądać :)
Kir4 Napisano 18 Styczeń 2014 Autor Napisano 18 Styczeń 2014 (edytowane) mała poprawka do gąsienicy teraz chyba jest dobrze ? dodałem dziury żeby te cylindry mogły się jakoś kręcić. Edytowane 18 Styczeń 2014 przez Kir4
kliment woroszyłow Napisano 18 Styczeń 2014 Napisano 18 Styczeń 2014 Czy dobrze to się okaże jak zrobisz koło zębate, od którego powinieneś zacząć, bo to ono warunkuje rozmiar ogniw i ich rozstaw.
Byczek82 Napisano 18 Styczeń 2014 Napisano 18 Styczeń 2014 Zgadzam się z kliment woroszyłow ja również najpierw zrobiłem gąsienice a później koło no i okazało się, ze nie pasowało i wpierw koło a później dopasowujesz gąskę:) Pozdrawiam
Kir4 Napisano 18 Styczeń 2014 Autor Napisano 18 Styczeń 2014 Chyba sobie z tym poradziłem ;) Kilka poprawek i wyszło:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się