Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Myślę nad czymś grubym, chcę dużo pracy w to wsadzić. Widzę to tak rowalone koloseum, emitterowanie detali brudu itp. Samoloty. Totalna rozpierducha z bardzo dobrą postprodukcją.

 

tk-stwzhiiswykbbvxrxoyp.jpg

et-ubhevsbanmamxnyouuwd.jpg

 

 

zm-ypqgnkvmmnljmkbnngzx.jpg

 

u53z.png

Pozdrawiam :)

Edytowane przez Kir4
  • Odpowiedzi 164
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

F4U - Work in progress.

ea-ejfoohmpwfnsimvejxoe.jpg

Zastanawiam się na zdjęciach tego modelu co jest teksturą a co detalem... Zobaczymy co z tego wyjdzie

Napisano

os-jyovqsnnvtmlekysfwjq.jpg

Dodam parę detali, poprawki zrobię małe + kadłub od środka ( mały detal ) i zaczynam teksturować. Może nie jest perfekcyjnie wykonany ale jestem z Siebie dumny bo to pierwszy samolot i do tego było parę spraw z którymi miałem problem ale jako tako Sobie poradziłem. Pozdro!

Napisano

Oj do perfektu to sporo brakuję ;) Ale dzięki za komentarz ! ;P

Zacząłem robić deski, w sumie zrobiłem 20 desek. I teraz mogę je randomować.

 

gn-ianhtutvcnukebyqdxos.jpg

 

tb-ddrpkprspugrgkponhyu.jpg

 

od-rzjlcrpwsqtjgjcfaxqj.jpg

 

Mały Displacement :

 

qr-pllstcrgvovuonwcxtwe.jpg

 

Duży displacement :

 

yh-sufacbshhmkdiawpffxl.jpg

 

Deski do sceny zrobione. Ogólnie takiego displacementu nie będzie na scenie chyba że gdzieś deska metr od ujęcia będzie leżeć ale też do przesady żeby to jakoś wyglądało. Teraz zacznę robić kamienie i skały. Wszystko będzie potrzebne do symulowania detali i explosion + rozwałka. Pozdrawiam 8)

Napisano

Wyłączę najwyżej, i wypalę normalki. Tak jak pisałem displacement użyję dopiero jak deski będą bardzo widoczne i blisko kamery. Bo do symulacji displacement to się raczej nie nadaję. Sprzęt daje radę normalnie ale nie widzę potrzeby w sumie bo z daleka takich detali nie widać.

Napisano

Witam! Ostatni dzień roku oraz ostatni model tego roku.

F4U - Ciąg dalszy ;) Jest parę miejsc do poprawy ale robiłem kadłub z zdjęcia / pół z głowy ze względu na jakość.

 

zc-xeninaydbcqbhkfelsvh.jpg

 

fc-ppuwlovbydatgkphjdgm.jpg

 

hx-jbsayzmagnswihktgqnn.jpg

 

Pozdrawiam, i życzę szczęśliwego nowego roku!!!!!!!

Napisano

Efekt zamierzany, teraz tylko tekstury z elementami i wcięcia. Ogólnie to może się nie podobać innym ale mi się podoba i powiem szczerze że dumny z Siebie jestem bo to pierwszy samolot Pozdroooo :P

 

944851_355753317899210_1525669910_n.jpg

Napisano

Masz lustrzanie odbite napisy na prawym skrzydle - strasznie to wygląda. Albo zrezygnuj z napisu Marines-7 na skrzydle, albo zrób osobną teksturę na to skrzydło.

Dodatkowo pomyśl o jakimś bumpie z podziałem blach i nitów, oraz jakieś zacieki, okopcenia, złuszczona farba. Jakiś specular map też by się przydał...

Dużo roboty z tym nie ma, proste rzeczy to są, a bardzo poprawi odbiór modelu.

Napisano

Dzięki Paveu, tak też myślałem aby zrobić coś z brudem. Te nity jak zrobić ? Normalnie w UV edytorze i potem dać żeby czarny kolor bumpował na minus ?

Napisano

Klimet, dzięki wielkie bardzo się przydała porada. Ogólnie to muszę poszerzyć wiedzę na temat teksturowania abym mógł startować dalej z tematem i żeby to dobrze wyglądało. Ten model co stworzyłeś to tak jebitnie wygląda że dałeś mi motywacji na 5 lat. Myślałem że tworzenie samolotu jest prostsze od samochodu a jednak według mnie jest inaczej.

 

ui-bohiyqjulenodhayyjqk.jpg

 

ol-mvephzefbfzhjeilzhye.jpg

 

teraz spróbuję zrobić tak jak piszesz i zobaczymy co z tego wyjdzie ogólnie to jaki odbłysk materiału zrobić ? Taki jak jest teraz to chyba za słabo się odbija światło jak myślcie ? Dzięki za zainteresowanie się tematem i pozdrawiam ;)!

Napisano

Kliment, ogólnie to do realizmu i tak mi daleko i nie potrafię jeszcze zrobić konkretnego modelu żeby realistycznie wyglądał. UV zacząłem dopiero od wczoraj się uczyć tak że ma wiedza uboga bardzo w tym temacie.

 

fn-lnuibewmgvydivducsng.jpg teraz muszę powalczyć z bumpem i wiecie może jak zrobić żeby to usunąć ? http://screenshooter.net/8296282/cxwmjoj ogólnie to chodzi o pocięcie tylko jak zrobić żeby nie bylo to aż tak widać, Photoshopem w postpro poprawić ?

Napisano

Usuń te plamy. Jednolity kolor kadłuba wystarczy.

 

Najpierw obejrzyj jakieś tutki, chociażby te od Autodesku:

 

Tak jak mówi kliment woroszyłow, podstawą jest dobra siatka. Wtedy wiesz co gdzie jest i co podmalowujesz.

Te pocięcie, to raczej jakoś krzywo rozłożona siatka w tamtym miejscu.

 

Następnie na podstawie rozłożonej siatki namaluj w PS wytarcia, zabrudzenia, okopcenia itp.

Najlepiej patrzeć na inne tekstury i zgapiać ;)

Te są fajne:

http://target4today.com/images/library/Image/skin-resized.png

http://s4.postimg.org/4sw2vog9y/Spitfire_Mk_I_Brian_Lane.jpg

 

Dobra textura i materiały są często ważniejsze od dobrego modelu, więc nie jest to temat, który możesz odpuścić.

Napisano (edytowane)

Dzięki bardzo dużo mi pomogliście, ogólnie poradziłem sobie siatkę poprawiłem elegancko. Póki co zakańczam ten model tak:

 

vyof.png

dea0.png

l6m1.png

 

dlaczego tak zostawiam ? Dlatego że jeszcze brak mi skilla do teksturowania z brudem i tworzenia własnych tekstur. To co jest teraz spokojnie mi wystarcza i w dalszych działaniach na pewno się rozwinę w tym temacie dzięki za wszelkie porady i komentarze pozdrawiam !! ;)

Edytowane przez Kir4
Napisano
Materiał poszycia samolotu jak by "mokry".

 

Gdzie ten detal:

 

Popraw model, potem tekstury.

 

Dlatego dałem 3 rendery jeden mokry dwa pozostałe normalne.

Jak mam się tak skupiać na wszystkich detalach w każdym modelu to scene na pewno nie skończę w przeciągu 5 lat. Ale dzięki dodam te detale, @2xup co masz na myśli z przekrojem ? Możesz to bardziej uzasadnić ? Pozdrawiam ;)

Napisano (edytowane)
...

@2xup co masz na myśli z przekrojem ? Możesz to bardziej uzasadnić ? Pozdrawiam ;)

 

NACA23015 u nasady

NACA23009 na koncu

Edytowane przez KoMic
Napisano (edytowane)

KoMic ty żyjesz :)

Ze skrzydłem chodzi o kształt przekroju płata, grubość krawędzi spływu szczególnie bo ma się wrażenie że jest niewiele cieńsza od krawędzi natarcia. Po ludzku mówiąc jak się ma tył skrzydła do jego przodu :)

Edytowane przez kliment woroszyłow
Napisano

Od siebie powiem jeszcze tyle, nie odbieraj tych wszystkich uwag jak próbę podcinania skrzydeł, to forum już takie jest że frajda wytknie Ci każde niedociągnięcie, dlatego wcześniej pisałem o realiźmie, albo robimy model konkretnego samolotu i staramy sie by był odtworzony jak najwierniej albo robimy model samolotopodobny w tym przypadku corsairopodobny. Popełniłeś ten mały błąd że wybrałeś bardzo konkretnie model samolotu i nie dziw sie teraz że dostajesz szturchańce to źle , tamto niedobrze...może lepiej było zrobić samolot noname po prostu lub na wstępie zaznaczyć że samolot ma być jedynie podobny i jego szczegóły budowy są dla sceny nie istotne, hmm?

Napisano (edytowane)
sl-ejgzjjpmbnvyjntclbcp.jpg dodam jeszcze detal na końcu skrzydeł i na tym kończę ten model. Następnym razem jak będę prezentował tylko pojedynczy model to na pewno detal będzie większy i lepszy obiecuję ;) Pozdrawiamedit@Jest dobrze tak jak jest, nie jestem profesjonalistą w tym fachu mam prawo popełniać błędy i nie wszystko co robię musi być perfekcyjne. Ze względu małego doświadczenia powinieneś trochę stonować z poziomem. Bo pisałem od początku w temacie że scena będzie duża i gdybym dawał nacisk na detale same to robiłbym pojedyncze tematy i specjalizował się na przykład w Samochodach czy samolotach. Gdybym potrafił robić takie detale to robiłbym ale też nie mam 48 godzin na dzień wolnych żeby robić skrzydło 40 godzin gdzie na scenie w ogóle nie będzie widać tych detali więc gdzie sens ;) Robię i tak już dosyć długo ten samolot bo to mój pierwszy model i pierwszy raz teksturuję ręcznie. Potrzebuję po prostu jeszcze dużo czasu i próbujcie mnie też zrozumieć nie siedzę w tym nawet rok czasu na poważnie a wymagania jakbym z 5 lat modeling i główna specjalizacja to samoloty :F Ale i tak mnie nie zdemotywujecie bo i tak osiągnę to co chcę może nie teraz ale za jakiś czas :) @edit2Nazwij jak chcesz ten model, a Ja i tak wiem swoje tak więc dzięki wszystkim za porady związane z samolotem ale kończę robotę z tym samolotem i zaczynam dalej robić, Pozdr Edytowane przez Kir4
Napisano

Nie przejmuj się, skoro i tak to ma być tylko rekwizyt w większej scenie, to nie jest źle jak na początek.

Priorytetyzacja zadań też jest ważną umiejętnością ;-)

Texturowanie Ci się przyda nie tylko w tym samolocie, w końcu i tak całą scenę prędzej czy później trzeba będzie otexturować, więc to co się nauczyłeś przy tym samolocie przyda się w dalszej robocie. Poznałeś mechanikę pracy z texturami, teraz tylko iść dalej w większy detal i lepsze odwzorowanie z każdym następnym modelem.

priorytetyzacja zadań też jest ważną umiejętnością

Napisano (edytowane)

Masz rację dzięki Paveu za udział w temacie.

 

 

lfx.gif

 

Tworzenie modelu w skrócie. Teraz zacznę tworzyć chyba czołg, jaki polecacie pod F4U żeby nie było zapaści w czasie ? Coloseum będzie gdzieś w tłoku, czołg może mieć sporo detali ale nie pogardziłbym dobrymi refkami. Dzięki i pozdrawiam!!

 

edit: wybrałem Panzerkampfwagen VI B Königstiger patrzę na forum a już był ten model :F jakieś propo ?

Edytowane przez Kir4
Napisano

Jestem ciekaw końcówki jak Ci wyjdzie:) Pozdrawiam i powodzenia, oczywiście cały czas obserwuje:P kliment woroszyłow ma rację byś mógł poprawić i by się inaczej prezentował :)

Napisano

Byczek dzięki za obserwowanie tematu ;) A teraz mam do was ogromną prośbę i pytanie, czy pomógłby mi ktoś znaleźć dobry M24 chief ? Będę bardzo wdzięczny, wiem że na forum są fanatycy klasyki wojennej i być może będzie ktoś posiadał lub będzie wiedział skąd zaczerpnąć taki materiał ? Ogólnie czołg będzie miał dużo detali ponieważ mam fajne refki z bliska. Bardzo będę wdzięczny pozdrawiam !

Napisano

Rkoniu, dzięki !!!!!!!! Miałem oba ostatnie linki wcześniej ale tego pierwszego nie mogłem znaleźć. Dzieki wielkie ziom

Napisano

No to zaczynamy od dzisiaj klepać czołg M24 Chief. Detal gruby będzie tylko tyle na razie mogę powiedzieć. Zacząłem od gąsienic.

 

Refka:

 

vc-rmcgqxojbtvywdtysfqr.jpg

 

3D:

 

aj-mnrwbphrjvuetcteogqi.jpg

 

wi-fmmuimidlncoioendjif.jpg

 

Siateczka:

 

fh-cgjhgwoplwoqtiywbpgr.jpg

 

Pozdrawiam i wyczekujcie dalszych wypocin ! ;)

Napisano

Nie potrzebuję tutoriali o subdivach, 27k na jedną gąsienice przy 3 xSUB to chyba nie jest dużo szczególnie że instancje wykorzystałem a sama podstawa modelu ma 1k poly czyli ode mnie zależy na ile zagęszczę siatkę :P Ale zmniejszę subdiv bo i tak różnicy nie widać przy sub 2 czy 3 tylko większa ilość poly i są tam pojedyncze elementy które też nie potrzebują sub x3 . A co do przerwy z łańcuchami racja było późno i nie zauważyłem tego, zaraz to poprawię ;) Pozdrawiam

Napisano (edytowane)

az-jwepzfwpkrvgtizpgeax.jpg mała poprawka do gąsienicy teraz chyba jest dobrze ?

 

dodałem dziury nq-hiqhjcgcicvgbcehuygh.jpg żeby te cylindry mogły się jakoś kręcić.

Edytowane przez Kir4
Napisano

Zgadzam się z kliment woroszyłow ja również najpierw zrobiłem gąsienice a później koło no i okazało się, ze nie pasowało i wpierw koło a później dopasowujesz gąskę:) Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności