Ree Napisano 18 Styczeń 2014 Napisano 18 Styczeń 2014 Witam! Chciałbym się zapytać, którego programu powinienem się uczyć. W przyszłości chciałbym się zajmować głównie modelowaniem (może też animacją) rzeczy do gier. I tu nasuwa się pytanie,czego "posmakować". Zastanawiam się między May'ą, a 3ds Max'em. Gdyby oba programy były takie same to chyba nie było by sensu ich tworzyć, nie? Więc musi być jakaś różnica/e. Chciałbym dodać, że zacząłem już naukę w Maxi'e, ale przeglądając forum zobaczyłem, że wiele ludzi tworzących modele pod gry używa Mai (nawet Platige Image przecież przesiadło się na Mai'ę), więc co zrobić? Pozdrawiam! Przepraszam, jeśli nie trafiłem w dział, ale nie wiedziałem, gdzie umieścić.
2013 Napisano 18 Styczeń 2014 Napisano 18 Styczeń 2014 Przeczytaj ten temat . http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=92344
Ree Napisano 18 Styczeń 2014 Autor Napisano 18 Styczeń 2014 (edytowane) Tak, ale dlaczego, np. Platige Image przy produkcji trailera przesiadło się na Mai'ę? Musiał być jakiś powód. Stabilność? Edytowane 18 Styczeń 2014 przez Ree
2013 Napisano 18 Styczeń 2014 Napisano 18 Styczeń 2014 Chyba dlatego, że Maya jest lepsza to filmów/animacji. Poczytaj sobie jeszcze ten temat. http://eat3d.com/forum/general-discussion/maya-or-3ds-max 1
Ree Napisano 19 Styczeń 2014 Autor Napisano 19 Styczeń 2014 A jak myślicie, który program będzie ważniejszy w przyszłości dla game developmentu, Max czy Maya? I czy w trailerach, np. Cyberpunk'a czy Wiedźmina modele zostały wykonane (głównie) w Maxi'e czy Mai?
serratus Napisano 19 Styczeń 2014 Napisano 19 Styczeń 2014 Co do Wiedźmina to przeczytaj sobie ten artykuł: http://www.cgsociety.org/index.php/CGSFeatures/CGSFeatureSpecial/the_witcher_2_cinematic Nie jest to co prawda opis o najnowszych trailerach do tej gry, ale można się czegoś dowiedzieć na temat produkcji.
ciacho191 Napisano 19 Styczeń 2014 Napisano 19 Styczeń 2014 Nie ma programów lepszych i gorszych do gameartu, tutaj liczy się tylko wygoda użytkowania. Modo wypuściło wersje dla właśnie game artowców http://www.thefoundry.co.uk/about-us/news-awards/modo-steam-edition/ , ale to to samo modo tylko tańsze i z okrojonymi funkcjami. Możesz jeszcze popatrzeć na blendera, darmowy, legalny... ;)
diabelt Napisano 19 Styczeń 2014 Napisano 19 Styczeń 2014 Modo steam edition to raczej porażka. "The other interesting limitation is export. While Modo ST imports a standard range of file formats, including OBJ, 3DS, FBX and LWO, its main export format is BLX: a “custom LXO-like file format” designed for direct export to DOTA 2. (The Foundry also “intends to update the full version of Modo to … load .blx files”.) You can also export FBX files, but geometry is capped at 7,000 polygons: perfectly adequate for creating assets for the Source Engine games, like Team Fortress 2 and Left 4 Dead 2, for which the export is intended, given their own geometry restrictions – but obviously of limited use for more general games development. However, that isn’t what Modo Steam Edition is intended for: the licence only permits it to be used commercially to create assets sold via the Steam store."
Kramon Napisano 19 Styczeń 2014 Napisano 19 Styczeń 2014 Ale czemu niby miałbyś kupować Steam. W cenie Maxa czy Mayki Możesz kupić Modo pełną licencję + Mari + nDo2 + dDo2 + Marmoset toolbag. + photoshop
diabelt Napisano 19 Styczeń 2014 Napisano 19 Styczeń 2014 Nie musi nic kupować, są wersje edukacyjne maya,max,mudbox, wystarczy że się gdzieś oficjalnie uczysz. Kupowanie czegokolwiek za kilka tysięcy tylko do nauki jest bez sensu. To już 100 razy lepiej wziąść się za Blendera.
Kramon Napisano 19 Styczeń 2014 Napisano 19 Styczeń 2014 Nie musi nic kupować, są wersje edukacyjne maya,max,mudbox, wystarczy że się gdzieś oficjalnie uczysz. Kupowanie czegokolwiek za kilka tysięcy tylko do nauki jest bez sensu. To już 100 razy lepiej wziąść się za Blendera. no dobrze ale powiedzmy że już jesteś tym tak jakby to powiedzieć, posiadającym skilla i chciałbyś w końcu zarabiać więc musisz kupić dany program. I gadki że studia to można zakopać, bo to jest raczej ogromna mniejszość.
diabelt Napisano 19 Styczeń 2014 Napisano 19 Styczeń 2014 Tylko że autor wątku dopiero zaczyna naukę. Po co mu polecać zakup czegokolwiek. Jeśli masz już skilla to idziesz do pracy, siadasz przy tym co ci dadzą i robisz swoje. Jeśli jesteś freelancerem to nie potrzebujesz porad na forum, sam powinieneś potrafić zadecydować. Jak nie umiesz podjąć decyzji to doopa a nie freelancer.
Kramon Napisano 19 Styczeń 2014 Napisano 19 Styczeń 2014 Tylko że autor wątku dopiero zaczyna naukę. Po co mu polecać zakup czegokolwiek. Jeśli masz już skilla to idziesz do pracy, siadasz przy tym co ci dadzą i robisz swoje. Jeśli jesteś freelancerem to nie potrzebujesz porad na forum, sam powinieneś potrafić zadecydować. Jak nie umiesz podjąć decyzji to doopa a nie freelancer. no tak ale wiesz. Trzeba też trochę patrzeć do przodu. Nie wiadomo jak to u niego wypadnie. Czy w jego mieście jest studiu graficzne które ma siedzibe i oferuje stanowiska. Czy raczej będzie to praca zdalna itp. Wiesz warto omówić wszystkie aspekty, im więcej informacji rozwarzań tym lepiej bo lepsze wnioski można wyciągnąć.
Ree Napisano 19 Styczeń 2014 Autor Napisano 19 Styczeń 2014 W moim mieście akurat nie ma, ale co stoi na przeszkodzie żeby wyjechać gdzieś na studia? :)
Ajgor Napisano 20 Styczeń 2014 Napisano 20 Styczeń 2014 Nie ma programów lepszych i gorszych do gameartu, tutaj liczy się tylko wygoda użytkowania. Modo wypuściło wersje dla właśnie game artowców http://www.thefoundry.co.uk/about-us/news-awards/modo-steam-edition/ , ale to to samo modo tylko tańsze i z okrojonymi funkcjami. Możesz jeszcze popatrzeć na blendera, darmowy, legalny... ;) Max też istnieje w wersji dla gameartowców. I w dodatku jest darmowy (mało kto w ogóle o tym pamięta). Nazywa się Gmax.
Kramon Napisano 20 Styczeń 2014 Napisano 20 Styczeń 2014 Max też istnieje w wersji dla gameartowców. I w dodatku jest darmowy (mało kto w ogóle o tym pamięta). Nazywa się Gmax. Błagam ten soft jest z 2005 roku.
Rekomendowane odpowiedzi