Skocz do zawartości

Co do czego?


Ree

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Chciałbym się zapytać, którego programu powinienem się uczyć. W przyszłości chciałbym się zajmować głównie modelowaniem (może też animacją) rzeczy do gier. I tu nasuwa się pytanie,czego "posmakować". Zastanawiam się między May'ą, a 3ds Max'em. Gdyby oba programy były takie same to chyba nie było by sensu ich tworzyć, nie? Więc musi być jakaś różnica/e. Chciałbym dodać, że zacząłem już naukę w Maxi'e, ale przeglądając forum zobaczyłem, że wiele ludzi tworzących modele pod gry używa Mai (nawet Platige Image przecież przesiadło się na Mai'ę), więc co zrobić?

 

Pozdrawiam!

 

Przepraszam, jeśli nie trafiłem w dział, ale nie wiedziałem, gdzie umieścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

A jak myślicie, który program będzie ważniejszy w przyszłości dla game developmentu, Max czy Maya? I czy w trailerach, np. Cyberpunk'a czy Wiedźmina modele zostały wykonane (głównie) w Maxi'e czy Mai?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma programów lepszych i gorszych do gameartu, tutaj liczy się tylko wygoda użytkowania. Modo wypuściło wersje dla właśnie game artowców http://www.thefoundry.co.uk/about-us/news-awards/modo-steam-edition/ , ale to to samo modo tylko tańsze i z okrojonymi funkcjami. Możesz jeszcze popatrzeć na blendera, darmowy, legalny... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Modo steam edition to raczej porażka.

 

"The other interesting limitation is export. While Modo ST imports a standard range of file formats, including OBJ, 3DS, FBX and LWO, its main export format is BLX: a “custom LXO-like file format” designed for direct export to DOTA 2. (The Foundry also “intends to update the full version of Modo to … load .blx files”.)

 

You can also export FBX files, but geometry is capped at 7,000 polygons: perfectly adequate for creating assets for the Source Engine games, like Team Fortress 2 and Left 4 Dead 2, for which the export is intended, given their own geometry restrictions – but obviously of limited use for more general games development.

 

However, that isn’t what Modo Steam Edition is intended for: the licence only permits it to be used commercially to create assets sold via the Steam store."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musi nic kupować, są wersje edukacyjne maya,max,mudbox, wystarczy że się gdzieś oficjalnie uczysz. Kupowanie czegokolwiek za kilka tysięcy tylko do nauki jest bez sensu. To już 100 razy lepiej wziąść się za Blendera.

 

no dobrze ale powiedzmy że już jesteś tym tak jakby to powiedzieć, posiadającym skilla i chciałbyś w końcu zarabiać więc musisz kupić dany program. I gadki że studia to można zakopać, bo to jest raczej ogromna mniejszość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że autor wątku dopiero zaczyna naukę. Po co mu polecać zakup czegokolwiek. Jeśli masz już skilla to idziesz do pracy, siadasz przy tym co ci dadzą i robisz swoje. Jeśli jesteś freelancerem to nie potrzebujesz porad na forum, sam powinieneś potrafić zadecydować. Jak nie umiesz podjąć decyzji to doopa a nie freelancer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że autor wątku dopiero zaczyna naukę. Po co mu polecać zakup czegokolwiek. Jeśli masz już skilla to idziesz do pracy, siadasz przy tym co ci dadzą i robisz swoje. Jeśli jesteś freelancerem to nie potrzebujesz porad na forum, sam powinieneś potrafić zadecydować. Jak nie umiesz podjąć decyzji to doopa a nie freelancer.

 

no tak ale wiesz. Trzeba też trochę patrzeć do przodu. Nie wiadomo jak to u niego wypadnie. Czy w jego mieście jest studiu graficzne które ma siedzibe i oferuje stanowiska. Czy raczej będzie to praca zdalna itp. Wiesz warto omówić wszystkie aspekty, im więcej informacji rozwarzań tym lepiej bo lepsze wnioski można wyciągnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma programów lepszych i gorszych do gameartu, tutaj liczy się tylko wygoda użytkowania. Modo wypuściło wersje dla właśnie game artowców http://www.thefoundry.co.uk/about-us/news-awards/modo-steam-edition/ , ale to to samo modo tylko tańsze i z okrojonymi funkcjami. Możesz jeszcze popatrzeć na blendera, darmowy, legalny... ;)

 

Max też istnieje w wersji dla gameartowców. I w dodatku jest darmowy (mało kto w ogóle o tym pamięta). Nazywa się Gmax.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności