Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

 

Wczoraj na jakiejś stronie oglądałem porównanie V-raya z Cycles. Niestety dziś rano robiłem czyszczenie komputera, i nie mogę teraz tego znaleźć, ale V-ray po prostu miażdżył Cyclesa pod każdym względem. Były pokazane rendery tych samych scen obydwoma silnikami, i w każdym przypadku te z V-raya były znacznie lepsze. Ale wiadomo. V-ray dla Blendera jeszcze oficjalnie nie wyszedł, a po za tym i tak będzie pewnie bardzo drogi. Ale zastanawia mnie coś innego. Kiedyś - w czasach Blendka 2.49 absolutnym królem był Yafray (później Yafaray). Dlaczego on nagle zniknął? Po przejściu z 2.49 na 2.50 wszyscy z dnia na dzień przestali o nim mówić. A był z powodzeniem porównywany z V-rayem. A przecież są nowe wersje Yafaraya. Przed chwilą ściągnąłem najnowszą wersję 0.1.5, zainstalowałem (dwa kliki myszką w Blenderze - nawet nie trzeba archiwum wypakowywać), i on normalnie działa. Oczywiście nie potrafię powiedzieć, czy jest lepszy od Cycklesa, ale dlaczego wszyscy o nim zapomnieli? Wystarczy żut okiem do galerii na stronie, żeby doznać opadu szczęki na podłogę:

 

http://www.yafaray.org/gallery?g2_itemId=39

 

Z czasów Blendera 2.49 pamiętam, że fotorealizm był w nim prosty do osiągnięcia. I to za darmo.

 

Pozdrawiam.

Ajgor.

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Yafaray odszedl bo jest slaby.

Jego zurzycie pamieci to jest zart w cycku render clay jednej sceny zajmuje mi tylko 1 giga ramu a vray 3 giga ramu. Po nad to ustawienia materialow w yafarayu sa zbyt uproszczone

Napisano
Czyli rozumiem, że Cycles jest lepszy?

 

To nie jest tak że lepszy po prostu jest swojego rodzaju Arnold vs Vray. Jest po prostu łatwiejszy w ustawieniu masz dużo więcej możliwości... masz materiały na nodach powiedzmy masz obiekt tak? Aluminiuowy box... który jest w rdzy... rdza jest mało połyskująca itp i ma totalnie inne ustawienia materiału + bump.. w cycles możesz zrobić to wszystko na jednym materiale bo masz nody... a w yafaray'u dupa już.

 

Może i fakt w yafaray'u jest trochę ładniejsze światło. Ale ustawienie sceny jest zbyt wielkim minusem. No i cycles łyka dużo większe sceny. Gdzie może być miliard lampek itp a yafaray już durnieje.

Napisano (edytowane)

Aha. Rozumiem. Po prostu bawiłem się kiedyś Yafarayem jeszcze w 2.49 i bardzo mi się podobał. A ostatnio w Cycles ustawiłem jakąś prostą scenę, i wyliczała się kilka minut, chociaż na mój rozum powinna kilka sekund :) Był to prosty plane, monkey i nic więcej. Założyłem, że Cycles jest potwornie powolny. Ale przed chwilą zassałem testową scenkę stąd:

 

http://www.blenderguru.com/4-easy-ways-to-speed-up-cycles/

 

A właściwie stąd:

 

http://blenderartists.org/forum/showthread.php?239480-2.61-Cycles-render-benchmark&p=2005655&viewfull=1#post2005655

 

i sprawdziłem. Gościowi wyliczała się 9 minut 34 sekundy. Mi się liczyła 6:17 na CPU i 1:51 na CUDA, więc nie jest tak źle. (Najnowszy release Blendera sprzed 2 dni)

Edytowane przez Ajgor
Napisano
Kraman gadasz głupoty. No co do cholery ma render do zużycia pamięci i nodalne materiały do łatwości ustawiania?

 

nie no pamięć ram to jest rozdawana za darmo :D

 

jak używasz teksturek 8k w PNG na Diffiuse speculara i normal'a to sobie policz potem pomnóż to przez liczbę obiektów. I nagle jest klops :>

 

Po za tym jeżeli twierdzisz iż to że silnik zurzywa 3 razy mniej ramu jest mało istotnym argumentem to yyy.

Napisano

ja miałem 2:42 na cpu ale jakoś jeśli chodzi o łatwość to cycles zawsze mi się podobał, szkoda że nie ma jakiejś przeglądarki materiałów bym nie musiał szukac po plikach a yafa zawsze jakoś mnie odrzucała podobnie jak internal

2:35 po zmianie tiles na 16:16

Napisano

tylko nie rozumiem skąd porównanie z Vr, który z moich obserwacji RAMu dużo nie zużywa. Zresztą ilość RAMu zużyta to waga sceny + waga map GI + waga tekstur

Napisano (edytowane)

importuje model z zbrusha... odpalam render clay... z tylko słońcem Yafaray 3 giga.

To samo tylko cycles 1 giga... dziękuje dobranoc... yafaray jest strasznie pamięciorzerny... A zrób scene z instacjami np... Zduplikuj sculpt skały z 5000 razy na instancjach i odpal cycles render zacznie się po sekundzie a w yafaray... jak wystartuje to sukces.

 

no i materiały konfiguracja materiałów w yafaray jest strasznie słaba dobre do prostych testów jedynie imho.

Lux Render jest tutaj dużo lepszy i bardziej dojrzały niż yafaray. i jest lepszy do interiorów bo możesz np po renderze wyłączyć jakieś światło albo zmienić jego barwę i tak dalej. Po nad to lux render ma możliwość stopowania renderu. zabrania go na pendrive do np pracy i odpalenia go tam dalej.

 

kolejna sprawa Robisz np render jesiennej sceny

 

Masz drzewa chcesz zrobić liście w wielu odcieniach w yafaray musiałbyś zrobić 7-9 liści każdy oddzielnie z innym materiałem a potem rozmieścić je na drzewie... Kiedy w Cycles robisz jeden materiał przydzielasz tekstury... albo jedną teksture i przesteń kolorów i mix na random którym kolorem ma być kolorowana tekstura i gotowe...

 

Kolejna sprawa robisz environment czy w yafaray możesz zrobić materiał który jest zależny od wysokości? nie.. więc np jak masz góry i rozsiałeś 3 typy drzewek wszystkie liściaste... Ustawiasz np że powyrzej takiej wysokości randomowo liście są totalnie przezroczyste (czyli ich niema zostają same gałęzie) a powyrzej jeszcze innej wysokości już 70% liści jest przezroczystych maksymalnie. a powyrzej następnej już są drzewka bez liści. Zrobisz tak w yafaray? nie...

Edytowane przez Kramon
Napisano

CHyba każdy sprawdził prostą scenę, jak zaczął z cycles a miał wcześniej do czynienia z biasowymi silnikami i każdemu wyszło, że cycles ssie pałkę. Ale jak przychodzi co do czego, trzeba mieć w jednej scenie global lighting (albo fejkować dodatkowymi lampami i AO), zaświecić hdrką, mieć odbicia lustrzane, kaustyki, SSS, materiały miksowanez innych materiwów to się okazuje, że i tak trzeba czekać, i to dłużej niż w cycles i to na gorszy efekt.

 

Problem z pamięcią może być zasadniczy, bo tak jak kramon pisze, w cycles duplikacją sprytnie oszczędza ram, a do yafka trzeba zapisać scenę w pliku XML. Jak moja scena, w której i tak próbowałem oszczędzać pamięć (duplikacją) szarpła mi 5,2 giga przy renderowaniu, to wolę się nie zastanawiać ile by trzeba było pamięci do tego XML'a. Po prostu yafaray się skończył. Przestali go rozwijać. Szkoda, bo pamiętamy jego chwałę, jak był praktycznie jedyną alternatywą dla BI.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności