L3SZ3K Napisano 5 Luty 2014 Napisano 5 Luty 2014 Witam Moj problem polega na tym, ze przy wiekszej ilosci modeli na scenie 3ds max nie nadaje sie do pracy, poniewaz strasznie sie zacina. Nie moge zmniejszyc ilosci modeli, poniewaz sa to rendery architektoniczne. Prosilbym o rady jak sobie z tym poradzic. Procesor: Intel® Core i7-3630 QM CPU @ 2.40GHz Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 660M Ram: 16GB
MariushO Napisano 5 Luty 2014 Napisano 5 Luty 2014 Jednym z najprostrzych sposobow na sceny z wieloma obiektami jest grupowanie ich i rozkładanie na roznych warstwach. Wtedy możesz wylaczac sobie i wlaczac widoczność obiektow w viewporcie, w zaleznosci nad jaka czescia projektu wlasnie pracujesz.
skalpel3d Napisano 5 Luty 2014 Napisano 5 Luty 2014 (edytowane) możesz równie dobrze modele te nad którymi już nie pracujesz przerabiać w proxy, jeśli nie chcesz robić proxów możesz w object propierties ustawić sobie wyświetlanie w postaci boxa. Ale i tak warto tak jak napisał MariushO czyli robić warstwy Edytowane 5 Luty 2014 przez skalpel3d
Traitor Napisano 5 Luty 2014 Napisano 5 Luty 2014 Attachowanie geometrii rowniez przyspiesza prace viewportu
dbpl Napisano 17 Sierpień 2014 Napisano 17 Sierpień 2014 Witam Mam pewien problem z viewportem. Otóż problem polega na tym, że nawet jeśli w scenie znajduje się prosty obiekt, i nie jest on konkretnie wymodelowany to w pewnym momencie fragment tego modelu pozostaje w widoku. Np. w perspektywie obracając model widzę fragment obrazu sprzed chwili, który zasłania mi aktualny. Problem znika na moment jeśli powrócę do Windowsa i otworze jakieś okno. Gdzie może być przyczyna? Ustawienia? Komputer jest zakupiony pod kątem grafiki, więc nie sądzę, że winne są słabe parametry.
MariushO Napisano 17 Sierpień 2014 Napisano 17 Sierpień 2014 pod kątem grafiki to zależy jaki "fachowiec" składał komputer?
MariushO Napisano 17 Sierpień 2014 Napisano 17 Sierpień 2014 Ja cie pierd...le! Weście ludzie, w dobie powszechnego internetu, poczytajcie o wymaganiach programów. A nie, ze kupicie w Tesco komputer z nazwą "3D Ready" i wymagacie super wydajnosci !
Azbesty Napisano 17 Sierpień 2014 Napisano 17 Sierpień 2014 Ja cie pierd...le! Weście ludzie, w dobie powszechnego internetu, poczytajcie o wymaganiach programów. A nie, ze kupicie w Tesco komputer z nazwą "3D Ready" i wymagacie super wydajnosci ! wiesz tylko to co teraz piszesz jest troche nie fajne i z dupy. bo.. Mi max i blender chodziły na pentium 4 i karcie geforce GT7900 co jest jakimś archaicznym sprzętem i miałem 1 giga ramu system windows xp i wszystko chodizło płynnie i robiłem scenki do 3 milionów poly. wydaje mi się że winą mogą być sterowniki, jaką dokładnie specyfikację komputera posiadasz?
MariushO Napisano 17 Sierpień 2014 Napisano 17 Sierpień 2014 @Azbesty tak, tak ...a ja na zx spectrum żeźbilem w ZBrushu 10-cio milionowe poly obiekty! Podłapałeś treść o 3ds maxie, która obudziła Twoją trollową naturę! Już jesteś śmieszny!
dbpl Napisano 17 Sierpień 2014 Napisano 17 Sierpień 2014 To są parametry laptopa. Proc. Intel Core i5-4200U 2,6GHz AMD RADEON HD8750M 2GB RAM 8 GB DDR. Wracając do tematu jaka moe być przyczyna takich ścinek w scenie? Bo renderowanie wychodzi bez problemu.
Azbesty Napisano 17 Sierpień 2014 Napisano 17 Sierpień 2014 Masz najnowsze sterowniki? zainstalowany ze strony producenta? Sprawdzałeś czy sytuacja ma się tylko w maxie czy też w innych programach 3D, zbrush odpada bo on ma viewport na CPU
dbpl Napisano 17 Sierpień 2014 Napisano 17 Sierpień 2014 Tak wszystko aktualne jeśli chodzi o sterowniki. Innych programów nie sprawdzałem. Z tym, że posiadam wersje 3ds maxa 2010, więc to mnie zastanawia, dlaczego się tak dzieje. System jest 64 bitowy, a program pod 32bit.
Azbesty Napisano 17 Sierpień 2014 Napisano 17 Sierpień 2014 przetestuj inne programy, z darmowych jest blender i mało zajmuje + jest na wszystkie systemy. albo ściągnij triala cinemy czy czegoś.
jacekszy0 Napisano 17 Sierpień 2014 Napisano 17 Sierpień 2014 Spróbuj może chociaż na początek przestawić w ustawieniach api graficzne, które ci renderuje w viewporcie. W ustawieniach masz do wyboru: directx, opengl i to trzecie ostatnio nitrous czy coś. Poprzestawiaj między tymi i sprawdź. Edyta: w 2010 chyba nie ma nitrous więc sprawdź opengl albo directx (zależnie, które masz teraz)
diabelt Napisano 17 Sierpień 2014 Napisano 17 Sierpień 2014 Service packi poinstalowane? Czemu 32 bit na 64 bit systemie? 2010 to już wersja sprzed 5 lat, do tego karta radeon i mogą być problemy.
Pleszer Napisano 17 Sierpień 2014 Napisano 17 Sierpień 2014 Siema, borykam się z podobnym problemem - http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=94875 Na dzień dzisiejszy ratuje mnie tylko pakowanie do container'ów z wyświetlaniem bounding box, czasem używam też xref'ów, pzdr
dbpl Napisano 17 Sierpień 2014 Napisano 17 Sierpień 2014 Service packi poinstalowane? Czemu 32 bit na 64 bit systemie? 2010 to już wersja sprzed 5 lat, do tego karta radeon i mogą być problemy. Mówisz, że powodem może być karta graficzna? Czyli nie za dobra? Wiem,że sprzed 5 lat, zainstalowałem 2010, bo taki mam w posiadaniu a potrzebuje szybko coś zrobić. Co do ustawień api to to była pierwsza rzecz jaką zrobiłem i zmieniłem na OpenGL, niestety nie poskutkowało, a miałem nadzieję, bo kiedyś to było rozwiązaniem podobnego problemu.
2013 Napisano 17 Sierpień 2014 Napisano 17 Sierpień 2014 @diabelt miał na myśli to, że ver. 2010 może mieć problem z ta kartą. Gdybyś zainstalował ver. 2014 lub 2015 przypuszczam, że Max śmigałby bez problemów. Na gorszych komputerach da się pracować z najnowszymi Maxami.
dbpl Napisano 17 Sierpień 2014 Napisano 17 Sierpień 2014 ok. ogarnę temat i zobaczymy jak pójdzie dalej. Dzięki za pomoc ludzie. Dzięki tym co coś wnoszą na forach i pomagają, a nie tylko cwaniakują, bo jestem tu od dziś a już miałem styczność z takim zachowaniem. Każdy kiedyś zaczynał i potrzebował wsparcia, a podejrzewam, że jedna osoba zjadła już wszystkie rozumy i duma zżera. Także dzięki za pomocne opinie, mam nadzieję, że problem się rozwiąże.
2013 Napisano 17 Sierpień 2014 Napisano 17 Sierpień 2014 Ściągnij sobie najnowszego Maxa dla studentów i nie zapomnij o service packach! A co do atmosfery tego forum to zapewniam cię, że spotkasz tu bardzo fajnych i pomocnych ludzi :) Udanego naprawiania Maxa!
Gość wisnia20031988 Napisano 5 Wrzesień 2014 Napisano 5 Wrzesień 2014 Witam, mam podobny problem a nie chciałem zakładać nowego wątku. Otóż, wszystko działa bardzo ładnie na poziomie 500fps do momentu aż chce zrobić przykładowo cut czy target weld, fps spada do 10-16, również zaznaczanie polygonów jest toporne... model nie jest jakiś skąplikowany (200k poly) sprzęt: i7 4790k gtx 770 2gb 16gb ram max 2015 Ma ktoś jakieś rady jak poprawić wydajność w viewportach ?
skalpel3d Napisano 6 Wrzesień 2014 Napisano 6 Wrzesień 2014 Zadam pewnie banalne pytanie czy masz ściągnięte sp i up do maxa 2015 ? Aktualne sterowniki karty graficznej? Jeśli chodzi o poprawienie wydajności to: - nie pracuj na opcji realistic tylko shaded -wyłącz wyświetlenie tekstur jeśli nie masz konieczności w danym momencie na nich pracowania ( szczególnie te o dużych rozdzielczościach lub dużej wadze mogą zatykać viewport) - wyłącz wyświetlanie edge face na wszystkich obiektach -możesz obniżyć parametry light and shadow quality
2013 Napisano 6 Wrzesień 2014 Napisano 6 Wrzesień 2014 - nie pracuj na opcji realistic tylko shaded Upewnij się w ogóle czy masz ustawiony Nitrous.
skalpel3d Napisano 6 Wrzesień 2014 Napisano 6 Wrzesień 2014 Upewnij się w ogóle czy masz ustawiony Nitrous.sorry o tym nie pomyślałem bo to rekomendowany parametr :)
CgBartosz Napisano 6 Wrzesień 2014 Napisano 6 Wrzesień 2014 (edytowane) Max nigdy demonem predkosci nie byl a jego konstrukcja predko sie nie zmieni. Jedyne co pozostaje to wykonywac jak najwiecej operacji offline, a online orkoic do interaktywnego maximum. W wypadku renderow architekotnicznych mozna tak samo zmniejszyc ilosc modeli jak i w innych sytuacjach. Zasadniczo chodzi o to aby w scenie bylo malo nodow + geometria proxy a zamieniamy ja na high jakims callbackiem mxs lub innymi metodami (substitute, referencje,itp..) w czasie lub tuz przed renderingiem Edytowane 6 Wrzesień 2014 przez CgBartosz
Sok Napisano 5 Grudzień 2014 Napisano 5 Grudzień 2014 (edytowane) To ja również podepnę się pod wątek co by nie zakładać nowego. A podpinam się bo problem mam podobny i niestety dalej nie rozwiązany. W scenie mam goły model - łącznie około milion poly. I przy takim obiekcie fps spada do 14 :/ Wszystko to na GTX 760oc, i7 4790K. A może ja po prostu nie jestem świadomy wydajności viewportu Maxa i jest to normalne? Wszystko poinstalowane (service pack, sterowniki karty graficznej), jako driver ustawiony nitrous, jak zawsze pracuje w shaded mode. Coś pominąłem czy po prostu mam za duże wymagania od Maxa (jesli tak to wole nie myśleć co będzie przy większej scenie... Abstrahując od robienia warstw, chowania obiektów itd.)? edit: A może pytanie powinno brzmieć inaczej: Czy normalne jest, że fps viewportu spada do 14 gdy widoczny jest w nim cały obiekt składający się łącznie z około miliona poligonów? Edytowane 5 Grudzień 2014 przez Sok
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się