Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Moj problem polega na tym, ze przy wiekszej ilosci modeli na scenie 3ds max nie nadaje sie do pracy, poniewaz strasznie sie zacina. Nie moge zmniejszyc ilosci modeli, poniewaz sa to rendery architektoniczne. Prosilbym o rady jak sobie z tym poradzic.

 

 

Procesor: Intel® Core™ i7-3630 QM CPU @ 2.40GHz

Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 660M

Ram: 16GB

  • Odpowiedzi 25
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jednym z najprostrzych sposobow na sceny z wieloma obiektami jest grupowanie ich i rozkładanie na roznych warstwach. Wtedy możesz wylaczac sobie i wlaczac widoczność obiektow w viewporcie, w zaleznosci nad jaka czescia projektu wlasnie pracujesz.

Napisano (edytowane)

możesz równie dobrze modele te nad którymi już nie pracujesz przerabiać w proxy, jeśli nie chcesz robić proxów możesz w object propierties ustawić sobie wyświetlanie w postaci boxa. Ale i tak warto tak jak napisał MariushO czyli robić warstwy

Edytowane przez skalpel3d
Napisano

Witam

Mam pewien problem z viewportem. Otóż problem polega na tym, że nawet jeśli w scenie znajduje się prosty obiekt, i nie jest on konkretnie wymodelowany to w pewnym momencie fragment tego modelu pozostaje w widoku. Np. w perspektywie obracając model widzę fragment obrazu sprzed chwili, który zasłania mi aktualny. Problem znika na moment jeśli powrócę do Windowsa i otworze jakieś okno. Gdzie może być przyczyna? Ustawienia? Komputer jest zakupiony pod kątem grafiki, więc nie sądzę, że winne są słabe parametry.

Napisano

Ja cie pierd...le! Weście ludzie, w dobie powszechnego internetu, poczytajcie o wymaganiach programów. A nie, ze kupicie w Tesco komputer z nazwą "3D Ready" i wymagacie super wydajnosci !

Napisano
Ja cie pierd...le! Weście ludzie, w dobie powszechnego internetu, poczytajcie o wymaganiach programów. A nie, ze kupicie w Tesco komputer z nazwą "3D Ready" i wymagacie super wydajnosci !

 

wiesz tylko to co teraz piszesz jest troche nie fajne i z dupy. bo.. Mi max i blender chodziły na pentium 4 i karcie geforce GT7900 co jest jakimś archaicznym sprzętem i miałem 1 giga ramu system windows xp i wszystko chodizło płynnie i robiłem scenki do 3 milionów poly.

 

 

 

wydaje mi się że winą mogą być sterowniki, jaką dokładnie specyfikację komputera posiadasz?

Napisano

@Azbesty tak, tak ...a ja na zx spectrum żeźbilem w ZBrushu 10-cio milionowe poly obiekty!

Podłapałeś treść o 3ds maxie, która obudziła Twoją trollową naturę! Już jesteś śmieszny!

Napisano

To są parametry laptopa.

Proc. Intel Core i5-4200U 2,6GHz

AMD RADEON HD8750M 2GB

RAM 8 GB DDR. Wracając do tematu jaka moe być przyczyna takich ścinek w scenie? Bo renderowanie wychodzi bez problemu.

Napisano

Masz najnowsze sterowniki? zainstalowany ze strony producenta?

 

Sprawdzałeś czy sytuacja ma się tylko w maxie czy też w innych programach 3D, zbrush odpada bo on ma viewport na CPU

Napisano

Tak wszystko aktualne jeśli chodzi o sterowniki. Innych programów nie sprawdzałem. Z tym, że posiadam wersje 3ds maxa 2010, więc to mnie zastanawia, dlaczego się tak dzieje. System jest 64 bitowy, a program pod 32bit.

Napisano

Spróbuj może chociaż na początek przestawić w ustawieniach api graficzne, które ci renderuje w viewporcie. W ustawieniach masz do wyboru: directx, opengl i to trzecie ostatnio nitrous czy coś. Poprzestawiaj między tymi i sprawdź.

 

Edyta: w 2010 chyba nie ma nitrous więc sprawdź opengl albo directx (zależnie, które masz teraz)

Napisano
Service packi poinstalowane? Czemu 32 bit na 64 bit systemie? 2010 to już wersja sprzed 5 lat, do tego karta radeon i mogą być problemy.

 

Mówisz, że powodem może być karta graficzna? Czyli nie za dobra?

 

Wiem,że sprzed 5 lat, zainstalowałem 2010, bo taki mam w posiadaniu a potrzebuje szybko coś zrobić.

Co do ustawień api to to była pierwsza rzecz jaką zrobiłem i zmieniłem na OpenGL, niestety nie poskutkowało, a miałem nadzieję, bo kiedyś to było rozwiązaniem podobnego problemu.

Napisano

@diabelt miał na myśli to, że ver. 2010 może mieć problem z ta kartą.

Gdybyś zainstalował ver. 2014 lub 2015 przypuszczam, że Max śmigałby bez problemów.

Na gorszych komputerach da się pracować z najnowszymi Maxami.

Napisano

ok. ogarnę temat i zobaczymy jak pójdzie dalej. Dzięki za pomoc ludzie.

Dzięki tym co coś wnoszą na forach i pomagają, a nie tylko cwaniakują, bo jestem tu od dziś a już miałem styczność z takim zachowaniem.

Każdy kiedyś zaczynał i potrzebował wsparcia, a podejrzewam, że jedna osoba zjadła już wszystkie rozumy i duma zżera. Także dzięki za pomocne opinie, mam nadzieję, że problem się rozwiąże.

Napisano

Ściągnij sobie najnowszego Maxa dla studentów i nie zapomnij o service packach!

 

A co do atmosfery tego forum to zapewniam cię, że spotkasz tu bardzo fajnych i pomocnych ludzi :)

 

Udanego naprawiania Maxa!

Gość wisnia20031988
Napisano

Witam, mam podobny problem a nie chciałem zakładać nowego wątku. Otóż, wszystko działa bardzo ładnie na poziomie 500fps do momentu aż chce zrobić przykładowo cut czy target weld, fps spada do 10-16, również zaznaczanie polygonów jest toporne... model nie jest jakiś skąplikowany (200k poly)

 

sprzęt:

i7 4790k

gtx 770 2gb

16gb ram

max 2015

 

Ma ktoś jakieś rady jak poprawić wydajność w viewportach ?

Napisano

Zadam pewnie banalne pytanie czy masz ściągnięte sp i up do maxa 2015 ? Aktualne sterowniki karty graficznej?

Jeśli chodzi o poprawienie wydajności to:

- nie pracuj na opcji realistic tylko shaded

-wyłącz wyświetlenie tekstur jeśli nie masz konieczności w danym momencie na nich pracowania ( szczególnie te o dużych rozdzielczościach lub dużej wadze mogą zatykać viewport)

- wyłącz wyświetlanie edge face na wszystkich obiektach

-możesz obniżyć parametry light and shadow quality

Napisano (edytowane)

Max nigdy demonem predkosci nie byl a jego konstrukcja predko sie nie zmieni. Jedyne co pozostaje to wykonywac jak najwiecej operacji offline, a online orkoic do interaktywnego maximum. W wypadku renderow architekotnicznych mozna tak samo zmniejszyc ilosc modeli jak i w innych sytuacjach. Zasadniczo chodzi o to aby w scenie bylo malo nodow + geometria proxy a zamieniamy ja na high jakims callbackiem mxs lub innymi metodami (substitute, referencje,itp..) w czasie lub tuz przed renderingiem

Edytowane przez CgBartosz
Napisano (edytowane)

To ja również podepnę się pod wątek co by nie zakładać nowego. A podpinam się bo problem mam podobny i niestety dalej nie rozwiązany. W scenie mam goły model - łącznie około milion poly. I przy takim obiekcie fps spada do 14 :/ Wszystko to na GTX 760oc, i7 4790K. A może ja po prostu nie jestem świadomy wydajności viewportu Maxa i jest to normalne? Wszystko poinstalowane (service pack, sterowniki karty graficznej), jako driver ustawiony nitrous, jak zawsze pracuje w shaded mode. Coś pominąłem czy po prostu mam za duże wymagania od Maxa (jesli tak to wole nie myśleć co będzie przy większej scenie... Abstrahując od robienia warstw, chowania obiektów itd.)?

 

edit: A może pytanie powinno brzmieć inaczej:

Czy normalne jest, że fps viewportu spada do 14 gdy widoczny jest w nim cały obiekt składający się łącznie z około miliona poligonów?

Edytowane przez Sok

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności