maciek3d Napisano 26 Luty 2014 Napisano 26 Luty 2014 OctaneRender™ for MODO® Beta w koncu dostepny:) http://render.otoy.com/shop/modo_plugin.php
Lesiu Napisano 26 Luty 2014 Napisano 26 Luty 2014 Fajnie, że wychodzą dodatkowe opcje renderingu, ale jakoś nie widzę finansowego uzasadnienia dla rendererów opartych o GPU. W modo (co widać po galerii i realizacjach użytkowników) jest na tyle porządny renderer oparty o CPU, że Octane na GPU wydaje się zbędne. Samo 279€ na Octane to dopiero początek wydatków, jeśli ktoś nie posiada naprawdę wydajnej (drogiej) karty graficznej.
olaf Napisano 26 Luty 2014 Napisano 26 Luty 2014 zrobiłes mi dzień Lesiu. Dobrze wiedzieć, że Octane sie rozwija. Nadal mam gdzieś licencję na pełną wersję kupioną w czasach bety.
Lesiu Napisano 26 Luty 2014 Napisano 26 Luty 2014 Nie do końca rozumiem pierwszą część wypowiedzi. Może i octane się jakoś tam rozwija, ale jak się czyta forum otoy to można odnieść wrażenie, że wydawane są kolejne pluginy bez dopracowania obecnych.
olaf Napisano 26 Luty 2014 Napisano 26 Luty 2014 Ta wiadomość o finansowym uzasadnieniu dla gpu renderingu mnie rozbawiła.
Lesiu Napisano 26 Luty 2014 Napisano 26 Luty 2014 Mnie bawi wydawanie kilku tysięcy na GPU, bo podobna inwestycja w CPU daje większy profit niż sam rendering. Jeszcze bardziej bawi mnie bezpośrednia kalka z "you made my day". Wszak po polsku ciężko jest się wyrazić ;)
olaf Napisano 26 Luty 2014 Napisano 26 Luty 2014 powód dla ktorego GPU rendering jest popularny: nie wiem man kiedy dokładnie Cie zamrozili, ale wiedz, ze nadal większość rzeczy (programów) na CPU idzie na 1wątku.
Azbesty Napisano 26 Luty 2014 Napisano 26 Luty 2014 (edytowane) Przepraszam bardzo was ale czy przypadkiem nie jest tak, że owszem wychodzi tanio do momentu kiedy mówimy o jednej jednostce CPU. Ale jeśli powiedzmy chcemy zrobić stację 2 procesorową to wychodzi to strasznie drogo 14-16tyś? za taki piec na 2 prockach? żeby było te 12 rdzeni? Za tą kasę można stworzyć setup składający się z 4x GTX jakiś co daje praktycznie real time Fakt na filmiku który dałem niby jest scena outdoor ale silnik typu octane cycles zbytnio nie spowalniają jeśli jest dużo glossy np czy interior i tak dalej.. 1 titan jest drogi kosztuje 4tyś. Powiedzmy że na start kupimy sobie 2 8 tyś + reszta podzespołów za 6 tyś. i mamy super komputer za rok stwierdzamy potrzebuje więcej mocy? co robisz? po prostu kupujesz kolejną kartę... A jak wygląda sytuacja z CPU? wywalasz stary procesor i musisz kupić 2 nowe za jakieś niebotyczne pieniądze (xeony 8-10 rdzeniowe) albo kupić nową płytę dla więcej niż 2 CPU. + nowe proceosory... MOC GPU jest tania jak barszcz w porównaniu z CPU. Edytowane 26 Luty 2014 przez Azbesty
Hris Napisano 26 Luty 2014 Napisano 26 Luty 2014 Lesiu - jakie kilka tysięcy...Kup dwie te karty (580 GTX 3 GB): http://allegro.pl/geforce-cuda-gtx580-twinfrozr-3gb-ddr5-pci-e-i3925833515.html Koszt 1700 zł i masz rendering praktycznie w czasie rzeczywistym, no może gdzieniegdzie trzeba 3-4 minuty poczekać przy ciemnych wnętrzach... Pokaż mi procesor który to zapewnie w cenie do 1700 zł...nawet 2 xeony (a takie mamy tez w pracy - 2 x 6 rdzeni, łącznie 24 watki logiczne) nie daja rady policzyc interiorów w 4 minuty 1600x1200 px. Myślę że OCTANE ma braki i to spore (nie ma DISPLACEMENT, do dziś nie wiem jak to możliwe, oraz nie ma nawet UNDO, he he he takie jaja). Ale prędkość mnie zadowala. Najbardziej mnie boli fakt że z każdymi kolejnymi buildami OCTANE staje się ociężały nieco i renderuje wolniej...a to wynika tylko i wyłącznie z tego że każda nowa funkcja wymusza nowe analizy i obliczenia które wcześniej w kodzie nie istniały...
olaf Napisano 26 Luty 2014 Napisano 26 Luty 2014 nie do wszystkiego jakosc renderingu gpu się nadaje. Niemniej myślę, ze Lesiu sobie raczej żartuje.
Azbesty Napisano 26 Luty 2014 Napisano 26 Luty 2014 nie do wszystkiego jakosc renderingu gpu się nadaje. Niemniej myślę, ze Lesiu sobie raczej żartuje. największym problemem jest jednak ram.. dodajmy że cała scena musi się zmieścić na karcie graficznej pamięci. W przypadku titana jest to 6GB. więc wszystko większe leci na CPU. Dla tego wolę osobiście cycles, z racji tej że octane jest tylko GPU. a w cycles masz zawsze ten ratunek CPU... No i super że Vray RT jest rozwijany coraz lepiej...
Lesiu Napisano 26 Luty 2014 Napisano 26 Luty 2014 Hris, akurat podałeś lepszy przykład, bo mimo wszystko 2x850 PLN to nie jest 4x4k PLN. Większość filmów prezentujących możliwości rendererów opartych GPU bazuje właśnie na konfiguracjach typu kilka najnowszych GPU wartych w sumie ponad 10k PLN. Inna sprawa, że wątek powstał w dziale o modo. Nie neguję inwestowania w tego typu renderer w przypadku programów typu rhino czy archicad, do którego i tak trzeba dokupić jakiś renderer, a polecany (i według mnie słaby, mocno przeceniony) artlantis kosztuje 500 lub 1000 €. W takim przypadku 359€ i wydanie reszty na GPU wygląda rozsądniej niż w przypadku modo. Inna sprawa, że niebawem ma wyjść V-Ray dla modo...
Azbesty Napisano 26 Luty 2014 Napisano 26 Luty 2014 co do przykładu z titanami to jak mówiłem różnica polega na polepszaniu setupu. Sam 1 titan kręci mistrzowskie czasy renderingu.. Potem sobie dokupujesz 2 potem 3 a potem 4. z CPU tak nie zrobisz... Już sama decyzja 1 czy 2 cpu jest ogromnym skokiem finansowym. A żeby uzbroić się w więcej niż 12 rdzeni to już naprawdę trzeba sporo wydać kwotę odpowiadającą właśnie 4 titaną tak sądzę... + jeszcze potrzebujesz renderer który wykorzysta te rdzenie..
deshu Napisano 26 Luty 2014 Napisano 26 Luty 2014 Utrzymanie kompa na 4 titanach to musi być koszmar. Poza tym 4x titan to już około 16 tysięcy:)
Azbesty Napisano 26 Luty 2014 Napisano 26 Luty 2014 (edytowane) Utrzymanie kompa na 4 titanach to musi być koszmar. Poza tym 4x titan to już około 16 tysięcy:) A ile kosztuje komputer powiedzmy 16 rdzeniowy? zakładając że i7 4770k= gtx titan w kwesti wydajności. Co jest i tak ukłonem dla CPU. bo GPU jest 2 razy szybsze. 4 rdzenie razy 4 daje nam 16 rdzeni. 8 rdzeniowy Xeon E5-2690 kosztuje 2000$ o taktowaniu 3ghz + nie wiem ile kosztuje płyta do takiego proca. Edytowane 26 Luty 2014 przez Azbesty
Lesiu Napisano 26 Luty 2014 Napisano 26 Luty 2014 To przy okazji zapytam jeszcze, bo tematu nie znam. Czy nie taniej wychodzi korzystać z usług farm niż płacić za prąd generowany przez 2 lub 4 titany?
Azbesty Napisano 26 Luty 2014 Napisano 26 Luty 2014 To przy okazji zapytam jeszcze, bo tematu nie znam. Czy nie taniej wychodzi korzystać z usług farm niż płacić za prąd generowany przez 2 lub 4 titany? klatka FULLHD na farmie której ja używam wychodzi mnie 2-3$ Ale widzisz bo.. to nie jest tylko że szybko ci się render robi. Tylko masz ustawianie oświetlenia sceny materiałów w real time. Farma ci czegoś takiego nie da...
legomir Napisano 26 Luty 2014 Napisano 26 Luty 2014 Racja chyba, że Otoy w końcu ruszy z farmami GPU o, których gadał już dawno. Możliwy miałby być podgląd realtime z farmy i to byłoby piękne :D
Azbesty Napisano 26 Luty 2014 Napisano 26 Luty 2014 Racja chyba, że Otoy w końcu ruszy z farmami GPU o, których gadał już dawno. Możliwy miałby być podgląd realtime z farmy i to byłoby piękne :D Nvidia Grid i tyle w temacie.
olaf Napisano 26 Luty 2014 Napisano 26 Luty 2014 Nom w marcu zeszlego roku pokazywali już Octane na nvidia grid na konferencji. Pieknie nie jest, bo to chyba 25k usd za rok dla 8kart, ale na 16stanowisk.
Azbesty Napisano 26 Luty 2014 Napisano 26 Luty 2014 ej tak właśnie zauwarzyłem czy przypadkiem Octane nie jest dostępny dla wszystkich aplikacji 3D? mam na myśli jest dostępny na największej ilości apek nawet na Blendera.
Creator Napisano 27 Luty 2014 Napisano 27 Luty 2014 1 titan jest drogi kosztuje 4tyś.Lepiej 2 x GTX 780Ti za ~5 tysięcy. Masz wtedy 2 karty, z których każda lepiej liczy niż Titan. W Titanie przepłacasz za double precision którego i tak żaden renderer GPU nie obsługuje (bo nie potrzebuje). Druga sprawa ze nie potrzebujesz nawet dwóch takich samych kart. Możesz mieć np GTX 780Ti a za 2 lata sobie dokupisz np 880Ti i robota będzie liczona na obu. Także to spora przewaga nad CPU gdzie często musisz płytę wymieniać. Wada tych rendererów to brak rozbijania na passy. Jest już jakiś progress, ale to wciąż za mało żeby w studiu postprodukcyjnym składać sobie rendery w Nuke'u albo AE.
Azbesty Napisano 27 Luty 2014 Napisano 27 Luty 2014 Nie. Chyba ze renderujesz, same sprawy typu szampon albo tapety w fullhd. To wtedy te 3 giga pamieci na karcie ci starczy. Co do passow? Jakich niby ci brakuje.
Lesiu Napisano 27 Luty 2014 Napisano 27 Luty 2014 Ciekawi mnie jeszcze jedna rzecz. Załóżmy, że wydaję 2k na płytę 2-procesorową. Do tego biorę 2x4820K (4 rdzenie, 8 wątków) za 1200k PLN każdy lub 2x4930k (6 rdzeni, 8 wątków) za 2050k PLN każdy. Daje to w sumie wydatek rzędu 4400 PLN lub 6100 PLN w zależności od wybranej wersji. Czy wspomniane wyżej 2xGTX 780Ti da w sumie większą moc obliczeniową w renderingu niż te wskazane powyżej rozwiązania oparte o CPU?
olaf Napisano 27 Luty 2014 Napisano 27 Luty 2014 te procesory z tego co pamiętam nie są do pracy dwuprocesorowej. CPU i GPU rendering jest nieco odmienny i nie da sie porównać - dla jednego tak, dla drugiego (potrzebujacego nastu GB na scene) to zadne wyjscie. Robiąc np. packshoty nawet skomplikowanych rzeczy - samochody/zegarki meble mozesz spokojnie pracowac na GPU z kilkunastokrotnym przyspieszeniem w tym samym budzecie. Ale to jest bardziej skomplikowane i nie ma prostej odpowiedzi. Dobrze, ze jest GPU rendering - wiele zmienia ale nie zabija starych, dojrzalszych sposobów. Na przykladzie tego video z fluidami widziales roznice miedzy tanim procesorem i tanią kartą. Dla niektorych to zwyczajnie zbawienie. @biludów Octane - chyba faktycznie jest pod największa liczbę platform. Wykonali sporo cichej pracy. Wiele dalszego rozwoju zależy od RAMu, fajnie ze titan w konsumenckiej cenie się pojawił, jest szansa, ze przebicie 8-12gb zadomowi gpu rendering za 2-3 lata w sporej czesci firm.
Creator Napisano 27 Luty 2014 Napisano 27 Luty 2014 Nie. Chyba ze renderujesz, same sprawy typu szampon albo tapety w fullhd. To wtedy te 3 giga pamieci na karcie ci starczy. Wersja GTX 780Ti z 6 Giga ramu już w drodze, jak tak bardzo Ci zależy na 6Giga. Mam titana i do renderingu nie rwie dupy. Jak komuś starczy 3Giga na karcie to lepiej niech sobie kupi 2x 660Ti wersje 3Gigową, będzie miał podobną wydajność a zaoszczędzi 2 razy. Co do passow? Jakich niby ci brakuje. Color Diffuse Specular Reflection Shadow itd. itp. W Octanie masz tylko: normale z depth material ID i kilka innych wariantów tych powyższych, w sumie 8 passów
Creator Napisano 27 Luty 2014 Napisano 27 Luty 2014 8-12gb zadomowi gpu rendering za 2-3 lata w sporej czesci firm. W CUDA mieli zrobić sumowanie ram'ów kart. Jak masz 2 karty po 6 Giga każda to byś miał w sumie 12 Giga na scenę, ale nie wiem czy to w końcu sie pojawiło w CUDA 5, czy okazało się to niemożliwe. Trzeba by sprawdzić.
Lesiu Napisano 27 Luty 2014 Napisano 27 Luty 2014 Olaf, racja, nie wiedziałem, że i7 nie mogą działać jako dual. W przypadku Xeonów jest drożej, ale niekoniecznie, bo E5-1620v2 (4 rdzenie, 8 wątków) kosztuje 1050 PLN, zaś E5-1650v2 (6 rdzeni, 12 wątków) kosztuje 2100 PLN, czyli ceny adekwatne do i7. PS. Ciekawi nie ten temat, gdyż na razie siedzę na sprzęcie nienadającym się do komfortowego renderingu (i7-2600, badziewna 460GTX). Będę za jakiś czas myślał o ewentualnej rozbudowie/zmianie sprzętu, dlatego badam temat, by wiedzieć, w którą stronę iść. Bardzo nie uśmiecha mi się ładowanie kasy w niezbyt ciche pożeracze prądu, a modo i maxwell (te 2 softy mnie na razie interesują) i tak korzystają z CPU.
Creator Napisano 27 Luty 2014 Napisano 27 Luty 2014 modo i maxwell (te 2 softy mnie na razie interesują) i tak korzystają z CPU. A masz Maxwella już ?
Lesiu Napisano 27 Luty 2014 Napisano 27 Luty 2014 Jeszcze nie. Rozważam (w nieco dalszej perspektywie). Dlaczego pytasz?
olaf Napisano 27 Luty 2014 Napisano 27 Luty 2014 Lesiu masz sprzet pozwalajacy spokojnie sprawdzić mozliwosci obu rozwiązan. Zmieniajac CPU dostaniesz moze 30-40 wzrostu wydajnosci. Przy GPU mozesz sukcesywnie dokładać karty do swojej 460tki pozniej, by wreszcie ja wymienić. Wiec chyba lepiej po prostu zmienić teraz CPU i poromansować troche z np. Cyclesem.
Azbesty Napisano 27 Luty 2014 Napisano 27 Luty 2014 Color Diffuse Specular Reflection Shadow itd. itp. W Octanie masz tylko: normale z depth material ID i kilka innych wariantów tych powyższych, w sumie 8 passów aaa nie wiedziałem że octane tak biednie wygląda pod tym względem. Tak prezentuje się cycles:
Creator Napisano 27 Luty 2014 Napisano 27 Luty 2014 Jeszcze nie. Rozważam (w nieco dalszej perspektywie). Dlaczego pytasz?A nic bo mógłbyś rzucić okiem na to: http://www.thearender.com/cms/index.php/features/engines/presto-gpu.html Algorytm jak w Maxwellu tylko że możesz liczyć na GPU, CPU i GPU + CPU. Ściagnij sobie triala i się pobaw. Nie wiem tylko jak z Modo to współpracuje, musisz obadać sprawę.
Lesiu Napisano 27 Luty 2014 Napisano 27 Luty 2014 Widziałem, czytałem, ale właśnie do modo nie ma pluginów. Interfejs ze screenów też mi mniej podchodzi, choć cena oczywiście bardziej :)
a3stract Napisano 4 Marzec 2014 Napisano 4 Marzec 2014 Osobiście uważam, że render modo już od dawna pięknie daje rade, wystarczy popatrzeć na to http://community.thefoundry.co.uk/discussion/topic.aspx?f=9&t=65938 Jestem zdania, że bardziej godne uwagi są kity w stylu Mesh Fusion lub przydatne np: w moim fachu Package Design Kit, niż alternatywne rendery. pozdr..
Lesiu Napisano 7 Marzec 2014 Napisano 7 Marzec 2014 Creator, sprawdziłem jeszcze raz Thea. Interfejs mi nie pasuje, ale byłbym w stanie to przeboleć. Bardziej interesują mnie jednak inne kwestie. Dlaczego był kiedyś dostępny plugin modo do Thea, a już teraz nie? Czy to oznacza, że był to niewypał i nie ma co liczyć, że takowy plugin się znów pojawi? Czy korzystając z renderingu sieciowego Thea korzysta również z GPU + CPU, czy tylko samo CPU? Podejrzewam też, że network rendering dotyczy jedynie pełnego renderingu, a nie wersji podglądowej (interactive rendering), tak? I czy network renderingu używa się również w wersji biased, czy jest to przydatne raczej jedynie dla unbiased? Wytłumaczę w czym sęk. Żona zajmuje się hobbystycznie (na razie się uczy) projektowaniem wnętrz przy wykorzystaniu ArchiCAD oraz Artlantis. Tych dwóch programów uczyli jej na kursie (przez co ma jeszcze licencje edukacyjne), potem się sama w tym kierunku rozwijała. Według mnie Artlantis to jest totalna porażka. Może i jest relatywnie szybki, ale to IMHO bardzo ograniczony i nieprzyjazny użytkownikowi renderer za duże pieniądze. Cena być może wynika z targetu. Zakłada się pewnie, że architekci bez problemu wyłożą 1k € na sam silnik, który w mojej ocenie bardzo mało potrafi i jest niebywałym niewypałem dla nieogarniętych ludzi. Zastrzegam, że to subiektywna opinia. Tak więc chciałbym to rozwiązać tak, by żona mogła korzystać z renderera przy wykorzystaniu mocy obliczeniowej mojego komputera. Ona ma laptopa (ati, i5, w najbliższym czasie brak planów wymiany na coś porządnego). A skoro w grę wchodzi zakup (i nauczenie żony) jakiegoś silnika renderującego to chciałbym, aby to był taki silnik, z którego skorzystam i ja (do planowanego modo) i żona (do ArchiCAD). Najlepiej, by był relatywnie prosty (uwierzcie mi, że ciężko jest tłumaczyć pewne rzeczy komuś, kto mimo dobrego smaku i gustu nie jest zbyt biegły w 3d i software ogólnie). Znając życie sensownego rozwiązania tego problemu nie znajdę ;) PS. Jeśli by ktoś nie wiedział to artlantis kosztuje 990€, a thea 295€. Octane dla modo 279€, zaś do ArchiCAD 359€. Jednak octane chyba nie ma network renderingu (to w ogóle możliwe dla GPU?).
Idaho Napisano 8 Marzec 2014 Napisano 8 Marzec 2014 (edytowane) Czy brałeś pod uwagę taki tandem jak Blender z vray ? Do wystroju wnętrz w sam raz (rozumiem że chodzi o wizki dla klienta). Obecnie ChaosGroup wspiera exporter vray dla blendera. Cena standalone vray obecnie to ok 1700 zł brutto Co przemawia za Blenderem ? Prosta obsługa, niezłe wsparcie, ostatnio nawet widziałem fajny addon do budowy ścian, podług itp a vraya nie trzeba zachwalać. Nie wiem tylko czy teraz jak wspierają, ChaosGroup nie zaśpiewa ceny za ten exporter do blendera - ale to najlepiej sprawdźić samemu. P.S. ChaosGroup: http://www.chaosgroup.com/en/2/vray_blender.html "Blender and V-Ray for Blender are free and open-source products licensed under the GNU General Public License. To render with V-Ray in Blender you need V-Ray Standalone installed." Imho kuszące propozycja Edytowane 8 Marzec 2014 przez Idaho
Lesiu Napisano 10 Marzec 2014 Napisano 10 Marzec 2014 (edytowane) Idaho, ja o rendererze, a Ty o blenderze. Creator, postanowiłem poświęcić jeszcze trochę czasu na thea render. Obejrzałem chyba wszystkie tutoriale, poczytałem pdfy i jednak przekonałem się do interfejsu. Powiem nawet, że jest dla mnie teraz bardziej zrozumiały niż maxwell. I to za rozsądną cenę. Gdyby tylko rozwijał się tak szybko jak Octane to byłoby lepiej, bo jednak bardziej interesuje mnie silnik oparty o cpu lub cpu+gpu niż sam gpu (jak octane). Edytowane 27 Marzec 2014 przez Lesiu
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się