Rain Napisano 16 Sierpień 2014 Autor Napisano 16 Sierpień 2014 Ogrooooomne dzięki za komentarz Drax. Oczodoły i nosy - pracuję nad tym cały czas w szkicowniku, zwłaszcza nad nosami, które zawsze sprawiały mi jakieś problemy, nad resztą będę pracował przy najbliższych studiach z refek. A co do rimlight'u to strasznie lubię się nim bawić, daje świetne efekty :D Jeszcze raz dzięki za wytknięcie błędów, do następnego !
DraxMustHurt Napisano 16 Sierpień 2014 Napisano 16 Sierpień 2014 Też lubię rimlighty :p. Ja natomiast mam największy problem z ustami, mimo że już parę razy próbowałem je rozkminiać. Pewnie jak narysuje jeszcze z 1000 to problem zniknie ;) Co do postaci to polecam ci chyba najbardziej na tym forum polecaną książkę -Figure Drawing: Design & Invention
Rain Napisano 17 Sierpień 2014 Autor Napisano 17 Sierpień 2014 Nic tylko brać się do roboty :D Jest jeszcze tyle rzeczy do przyswojenia, a Hamptona właśnie sobie studiuję ;)
Rain Napisano 27 Sierpień 2014 Autor Napisano 27 Sierpień 2014 Naszła mnie niezła ochota żeby namalować jakiegoś goblina :D Oto rezultat :
EthicallyChallenged Napisano 28 Sierpień 2014 Napisano 28 Sierpień 2014 Skoro lubisz się bawić rimlightem to polecam poobserwować przykłady takiego oświetlenia w naturze, oświetlając obiekty od tyłu trochę pod skosem (poeksperymentuj z jakims przedmiotem i lampką). Póki co walisz kreche o jednakowej szerokości i natężeniu po obwodzie twarzy w efekcie spłaszczając okrutnie obrazek. Rimlight podlega tym samym prawom co każde inne źródło światła, różni sie jedynie kierunkiem. Jasność musi sie zgadzać z kątem padaniaświatła na obiekt (patrz kulki).
Rain Napisano 7 Wrzesień 2014 Autor Napisano 7 Wrzesień 2014 @EthicallyChallenged Dzięki wielkie za pomoc ;) Kolejne studium w czerni i bieli. Następnym razem spróbuję już czegoś innego niż takie wyrenderowane portrety, pobawię się pędzlami itd.
Rain Napisano 27 Grudzień 2014 Autor Napisano 27 Grudzień 2014 Czas wrócić do teczki, na ten moment pokazuję tylko szybki szkic w digitalu ale kiedy zdobędę mój aparat dodam kilka stron ze szkicownika i resztę moich prac :P
Rain Napisano 3 Styczeń 2015 Autor Napisano 3 Styczeń 2015 Speed z wyobraźni Speed ze zdjęcia Próba namalowania czegoś z wyobraźni, nie używałem przy nim refek i od tamtego czasu już tego nie robię hehe :D Będę chciał namalować go jeszcze raz tym razem oczywiście z refkami. Tutaj chciałem poeksperymentować - zastosować proste płaszczyzny w połączeniu z portretem I tutaj 2 szybkie studia rąk po wcześniejszych szkicach z atlasów/książek o anatomii ( dalej nie mam aparatu żeby pokazać moje szkice ołówkiem :( )
Rain Napisano 6 Styczeń 2015 Autor Napisano 6 Styczeń 2015 W końcu odzyskałem aparat, poniżej kilka stron z mojego szkicownika I tak na koniec 2 szybkie portrety bo dawno żadnych nie rysowałem na papierze :P Byłoby ekstra gdyby ktoś zechciał się wypowiedzieć nt szkiców albo wcześniejszych wstawek żebym się trochę bardziej ukierunkował w dalszych poczynaniach :D
DraxMustHurt Napisano 9 Styczeń 2015 Napisano 9 Styczeń 2015 Noski i szkice ciał bardzo fajne, jedynie do portretów bym się przyczepił, a konkretnie ich oczu. Są trochę za duże i za mocno zaznaczone, sprawiają wrażenie komiksowych, sztucznych. Brakuje cienia od górnej powieki i rzęs, a sama gałka oczna trochę nie ma formy. Skup się na ich formie bardziej niż na tym, co "wiesz" o oku. Tyle ode mnie, jedziesz dalej :)
Rain Napisano 10 Styczeń 2015 Autor Napisano 10 Styczeń 2015 Dzięki Drax za opinie :D Co do tych oczu to się zgadzam w 100%, zawsze chcę je za bardzo zaznaczyć, zwyczajnie dlatego że, nie wiem - lubię oczy heh Dzisiaj postaram się wrzucić moje obrazy olejne z pleneru - w końcu odzyskałem je ze szkoły :P
Rain Napisano 12 Styczeń 2015 Autor Napisano 12 Styczeń 2015 Trochę spóźnione ale są. 2 obrazy olejne z dawnego ( październikowego ) pleneru na 50x70cm - serce mnie boli, że nie mogę zrobić lepszych zdjęć :P Ogólnie bardzo polecam wszystkim takie plenerowe malowanie. Świetny klimat wstać sobie o 6, ruszyć z farbami na dwór i spędzić kilka godzin malując w ciszy i spokoju na świeżym powietrzu :D Jak zawsze będę wdzięczny za opinie ;)
Rain Napisano 6 Luty 2015 Autor Napisano 6 Luty 2015 (edytowane) Ostatni tydzień cały zszedł mi na rysowaniu dłoni ( po podliczeniu wyszło około 70 szkiców ), po tygodniu odpaliłem ps'a i zacząłem malować dłonie z pamięci - Teraz będę robił ich studium. Gorilla Mage na szybko Studium rzeźby Speedy po 30 min I coś nad czym teraz pracuje ( wykorzystuję to co przyswoiłem w najbliższym czasie i chce zrobić jakąś prostą ilustrację z dłonią ) To tyle jesli chodzi o ten tydzien :D Stawiam tez swoje pierwsze kroki w Zbrushu ale na razie nie ma raczej co pokazywac. Wracam do roboty Edytowane 6 Luty 2015 przez Rain
Rain Napisano 11 Luty 2015 Autor Napisano 11 Luty 2015 Nadszedł ten czas kiedy dorwało mnie jakieś choróbsko i kilka minionych dni spędziłem w łóżku :D Stworzyłem dzisiaj tylko poniższy szkic ale jak to zwykle bywa kiedy robię coś z wyobraźni wychodzi jakiś szit, który wygląda jak jakaś postać do bajki, patrzę na refki i nie wiem dlaczego nie udaje mi się jej nadać bardziej realistycznego wyglądu dlatego porzucam na ten moment ten pomysł z małą nadzieją, że ktoś zechce napisać coś co pomoże mi się w niedalekiej przyszłości do tego wrócić i nareszcie umiejętnie namalować jej realistyczną twarz ( tak w sumie to nawet z większą niż małą :P )
Rain Napisano 17 Luty 2015 Autor Napisano 17 Luty 2015 WIP / Jak by ktoś zechciał coś powiedzieć będzie super ;)
Rozpu Napisano 17 Luty 2015 Napisano 17 Luty 2015 Proponuję znaleźć jakąś refkę, bo jechanie twarzy z wyobraźni zawsze daje -90 do efektu koncowego. kolory generalnie wporzo, ale najlepiej całość trochę odsyć i maluj po tym odsyconym dopiero bardziej weselszymi kolorami. Skóra dość blada, trupia. Przyjrzyj się jakimś żywym ludziom (na zdjeciach czesto nie widac), w okolicach oczu, policzków, ust wystepują rózne kolory, skóra nigdy nie jest w całosci jednego odcienia. tyle co mi przyszlo do głowy elo pomelo
Rain Napisano 18 Luty 2015 Autor Napisano 18 Luty 2015 Dzięki Rozpu za rade, używałem jak najwięcej refek i rzeczywiście odsyciłem te kolory i jak na moje to wyszło na dobre, w końcu uzyskałem paletę która jako tako mi się podoba. Tak to wygląda, wiem, że jego ramiona ssą pałę ale nie mogłem znaleźć żadnych refek żeby wyczaić co jest nie tak :P
Rozpu Napisano 18 Luty 2015 Napisano 18 Luty 2015 nie tak jest to, ze nie ma szyi, a co do refek, to nos oko, ucho, w sumei cala twarz moglaby byc po prostu przemalowana ze zdjecia i lekko przerobiona. liczy sie efekt
Rain Napisano 18 Luty 2015 Autor Napisano 18 Luty 2015 Z tym torsem sporo walczyłem i uznałem, że tak jest najlepiej jak dotychczas mi się udało. Ogólnie to jest krasnolud, może to coś zmieni hah :D Praca ogólnie wynikła z studium twarzy więc zrobiłem tak jak napisałeś Rozpu :D Jutro jeszcze spróbuję coś zrobić z tą szyją, jakoś to wszystko sobie rozrysować, ale nie będę się już nad tym mega produkował bo mam już trochę dość tego portretu. Mniej więcej w tym momencie zacząłem 'proces zmieniania twarzy' :
Rain Napisano 25 Luty 2015 Autor Napisano 25 Luty 2015 Studium metalu I wykorzystanie wiedzy zdobytej po studium heh :D + pierwsza moja pierwsza 'pełna' postać. Wcześniej zabrałem się też za concept strażaka-zombie :P Na razie leży sobie w folderze bo nie wiem co dalej z tym robić. Tutaj cały proces: Skończyłem na tym etapie Uważacie, że opłaca się to kończyć /czy ten concept nie jest tego godzien ? :D
Rain Napisano 26 Luty 2015 Autor Napisano 26 Luty 2015 Zabrałem się za remake Isaaca z Dead Space Także tego, oto Medival Space ( wip )
rymin Napisano 26 Luty 2015 Napisano 26 Luty 2015 Rain moim zdaniem powinieneś bardziej opierać się na jakiś referencjach i fotkach(Szczególnie widać braki przy anatomii). Wiem bo sam miałem z tym problem a teraz pracuje mi się o wiele łatwiej. Zanim weźmiesz się za rysowanie czegokolwiek zbierz "wiedzę" - zobaczysz, że efekty będą widoczne. Sam się przed tym opierałem ale teraz wiem, że jednak tylko zdawało mi, że wiem jak wygląda 99% rzeczy na tej planecie:D Pozdro
Rain Napisano 6 Marzec 2015 Autor Napisano 6 Marzec 2015 Wiem, że to teczka 2D ale za dużo takich wstawek pewnie nie będzie ( a jeżeli będą to założę teczkę na 3D ) Głowy z gliny, moje 3 pierwsze :P Zacząłem też coś próbować rzeźbić w zbrushu żeby lepiej rozumieć formy/bryły, rzeźba to świetna rzecz :D Z dzisiaj Z wczoraj I z zeszłego tygodnia ( an face nieskończone więc nie dodaję )
Netrush Napisano 6 Marzec 2015 Napisano 6 Marzec 2015 Cześć Rain, Bardzo fajnie, że ćwiczysz rzeźbę. Co do główek, które wrzuciłeś to od strony technicznej najlepsza jest ostatnia z tego względu, że czuć w niej dynamikę, a przede wszystkim różnorodność płaszczyzn, np. na kości policzkowej masz twarde, które przechodzą w miękkie, przy żuchwie ostre, pod podbródkiem płynne przejście w formę. Włosy potraktowane wrażeniowo na szybko, choć wcale nie musiały być wyrzeźbione szybko, chodzi o to jak wyglądają w odbiorze. W stosunku do twarzy, która sprawia wrażenie, że dłużej nad nią posiedziałeś. O to właśnie chodzi w rzeźbie, szczególnie tradycyjnej żeby na każdym kroku stosować technikę przeciwieństw - gładkie płaszczyzny/ twarde płaszczyzny, ostre krawędzie / miękkie krawędzie, wrażeniowe / dopracowane, i tak w nieskończoność można wyliczać. Wiadomo, że wypadałoby ograniczyć ich ilość, bo jeśli zastosujesz tego za dużo w jednej pracy to nawet doświadczona osoba w tym temacie nie będzie wiedziała co się tam dzieje. Tak poza tym to przetestuj sobie różne narzędzia i zobacz jak oddziaływują na glinę. Nie wiem czym dokładnie rzeźbisz ale nie musisz się ograniczać tylko do stricte rzeźbiarskich narzędzi typu nóż, szpachelka czy własne dłonie. Sprawdź sobie jak się rzeźbi np. starą kartą kredytową albo jaka jest różnica w efekcie pomiędzy miękkim pędzlem z wodą a twardym pędzlem z wodą do wygładzania płaszczyzn. Miękki pędzel z wodą rozmaże strukturę trochę jak Smooth Brush w Zbrushu jeśli go nadużyjesz, a twardy pędzel wygładzi płaszczyznę i dodatkowo nada swoją delikatną strukturę. Może kojarzysz ten schemat z forum conceptart, żeby pamiętać o zasadzie czterech krawędzi podczas malowania, dokładnie o to mi chodzi tylko w przełożeniu na język rzeźby. Obejrzyj sobie ten tutorial o rzeźbieniu portretu w glinie (https://www.youtube.com/watch?v=pirv3EzznR8), na prawdę masa przydatnych informacji, wiele można z tego wyciągnąć. Temat suwmiarki na razie sobie odłóż na później, artysta z tutoriala używa tego tylko dlatego, żeby film nie trwał za długo mimo, że i tak krótki nie jest bo ponad 5h. Ustawienie proporcji, odległości, masy itd. na samym początku to najtrudniejsze co jest w rzeźbie i pochłania najwięcej czasu jeśli mierzysz na oko, ale też najbardziej wynagradza. Z rzeźby na rzeźbę robisz to co raz szybciej, aż w końcu prawie podświadomie i nie jest to już męczące, trzeba tylko przebrnąć przez ten początkowy etap. Poza tym wszystkie techniki na filmiku są powszechnie stosowane i każda z nich się przydaje tak samo sposób rzeźbienia. Nie tylko od ogółu do szczegółu. Ale od ogółu całościowo do szczegółu całościowo. Zauważ, że on tak na prawdę na każdym etapie ma rzeźbę skończoną bo pracuje nad wszystkim równocześnie, wyrzeźbi kawałek ucha, potem kawałek oka. Nie robi tego w taki sposób, że usta już skończył rzeźbić w najmniejszych szczegółach i dopiero zabiera się za rzeźbienie oczu które nie są jeszcze nawet zaznaczone. To tyle na początek z wskazówek, działaj dalej bo to na prawdę pomaga zrozumieć budowę nawet jeśli w przyszłości ograniczysz się tylko do 2D to doświadczenie z rzeźby moim zdaniem bardzo się przyda. Nie planowałem się tak rozpisywać ale tak się składa, że studiuję rzeźbę i mógłbym o tym gadać godzinami :P.
Rain Napisano 7 Marzec 2015 Autor Napisano 7 Marzec 2015 Ogromne dzięki Netrush za odzew ! Właściwie to nawet nie pomyślałem, żeby używać jakiś innych narzędzi oprócz noża i dłoni, w sumie pewnie mój profesor zareagowałby na jakieś pędzle itp dość negatywnie ale przy najbliższej okazji spróbuję pokombinować. Muszę spytać - w jakim mieście studiujesz ? :P
Netrush Napisano 7 Marzec 2015 Napisano 7 Marzec 2015 Studiuję w Gdańsku. A co do narzędzi to na prawdę nie bój się eksperymentować, cokolwiek wpadnie Ci do głowy oprócz noża i dłoni, sprawdź. Może okaże się, że znajdziesz jakiś fajny efekt. Tak jak już wcześniej pisałem, nie ma większego znaczenia to jaką strukturę zostawia po sobie dane narzędzie w jednym miejscu tylko jak to wygląda w relacji z innymi płaszczyznami. Głowa wyrzeźbiona tylko dłońmi zawsze będzie wyglądać gorzej niż ta sama głowa wyrzeźbiona np. dłońmi i nożem zakładając, że rzeźbiarze mają zbliżone umiejętności. Poza tym miejsca takie jak wnętrze nosa, małżowina uszna i przede wszystkim oczy najłatwiej rzeźbić małymi precyzyjnymi narzędziami typu wybieraki oczkowe (np. http://www.sklepplastyczny.pl/images/5167_2.jpg) i narzędzia dentystyczne (http://imperialis.home.pl/figurki/ilustr/konwwars7.jpg). Te pierwsze po prostu do wybierania gliny w trudno dostępnych miejscach typu kąciki ust czy oczu, a te drugie do formowania płaszczyzn np. kulistości gałki ocznej czy płaskich powierzchni na małych przestrzeniach. PS. Szkoda, że na forum nie ma jednego działu pod teczki tylko jest to podzielone na 2D i 3D, z jednej strony to może i dobrze bo jak ktoś nie jest zainteresowany 3D to nie będzie musiał przeglądać teczek gdzie to 3D jest i na odwrót. Z drugiej jednak strony prowadzić dwie osobne teczki na jednym forum tak jak np. ja to zrobiłem jest trochę irytujące :P.
Rain Napisano 7 Marzec 2015 Autor Napisano 7 Marzec 2015 O, to się śmiesznie złożyło, bo 2 pierwsze głowy są z warsztatów, które prowadził właśnie instruktor z ASP w Gdańsku - Marek Elsner :P Tak jak pisałem, pobawię się innymi narzędziami przy najbliżej okazji :D
Rozpu Napisano 8 Marzec 2015 Napisano 8 Marzec 2015 na metalu odbicia maja duzo twardsze krawędzie, scinaj je czasem lassem
Rain Napisano 6 Kwiecień 2015 Autor Napisano 6 Kwiecień 2015 Miesiąc mija, wracam z wstawką :D Kilka ilustracji w przerwie od szkolnych martwych itp, spróbuję porobić jakieś fotki to wtedy je wstawię, jak ktoś ma jakieś tipy jak zrobić porządne zdjęcie pracy w domowych warunkach to będę wdzięczny bo zawsze na zdjęciu moje prace malarskie wyglądają strasznie. Tak więc prosz: Concept, robiony trochę na szybko, pracowało się przyjemnie ale wyszło jak wyszło, porzuciłem to pod koniec stąd brak dłoni itd I na koniec, tak dla relaksu malowanko na fotce - CZAS WRACAĆ DO ANATOMII I SZKICOWNIKA :)
PolakParafii Napisano 7 Kwiecień 2015 Napisano 7 Kwiecień 2015 W pierwszym fajnie hełm wyszedł, kolory trochę nudne
Rain Napisano 9 Kwiecień 2015 Autor Napisano 9 Kwiecień 2015 Sam nie wiem, chciałem na całej tej monochromii wcisnąć jakiś kolor selektywny żeby właśnie trochę ożywić całość :P
Rain Napisano 27 Czerwiec 2015 Autor Napisano 27 Czerwiec 2015 (edytowane) Wakacje czas zacząć! Od ostatniego wpisu prawie w ogóle nie działałem w digitalu, zdecydowałem się wrócić do ołówka i do zagadnień związanych z anatomią, większość mojego szkicownika to rysunki dłoni i nauka układu mięśni poszczególnych części ciała na zasadzie rysowania dużej ilości takich samych rzeczy ('przez ręke do głowy') więc będę leciał teraz na bieżąco ze wstawkami Próbuję zrozumieć 'planes of a head' i poszczególnych elementów twarzy Edytowane 27 Czerwiec 2015 przez Rain
Rain Napisano 28 Czerwiec 2015 Autor Napisano 28 Czerwiec 2015 (edytowane) Kilka szybkich twarzy, dzisiaj jadę dalej Edytowane 28 Czerwiec 2015 przez Rain
Rain Napisano 28 Czerwiec 2015 Autor Napisano 28 Czerwiec 2015 Mały up, zaraz zabieram się za następny profil
DraxMustHurt Napisano 28 Czerwiec 2015 Napisano 28 Czerwiec 2015 Bardzo fajnie wyglądają poszczególne części twarzy. Z całymi troszkę gorzej, ale i tak całkiem spoko. Uważaj tylko bo np. w poście #84 w ostatniej pracy zupełnie ci się konstrukcja posypała. A cd. 'przez rękę do głowy' to pamiętaj, że to nie siłownia. Ilość owszem, ale robiona z głową i analizą.
Rain Napisano 28 Czerwiec 2015 Autor Napisano 28 Czerwiec 2015 Dzięki Drax za odzew. Możesz trochę więcej napisać o tych całych twarzach ? Co do ostatniej to z #84 to rzeczywiście skopałem, będę musiał poćwiczyć profil przy takim oświetleniu. Na razie znajduję złoty środek między ilością pracy, a ilością przyswajanych informacji :D
DraxMustHurt Napisano 28 Czerwiec 2015 Napisano 28 Czerwiec 2015 Chodziło o to, że dobrze wyglądają szkice z postu #83, na których narysowałeś pojedyncze elementy twarzy.
zlyczlowiek Napisano 28 Czerwiec 2015 Napisano 28 Czerwiec 2015 Zwroc uwage takze na walor. Gdy spojrzysz na ludzka twarz, w czerni i bieli, raczej tylko w ekstremalnych przypadkach zakres waloru bedzie opiewal od bieli do czerni. Rowniez posiedzialebym jeszcze troche nad "czysta" konstrukcja twarzy, moze to zmudne, ale w przyszlosci zaprocentuje! :]
Rain Napisano 29 Czerwiec 2015 Autor Napisano 29 Czerwiec 2015 Dzięki zły, zrobię jakieś studium w najbliższym czasie żeby potrenować walor, #85 był na szybko żeby przypomnieć sobie jak się używa PS'a :D Ta 'czysta' konstrukcja, masz na myśli somfyn lajk wys ?
zlyczlowiek Napisano 29 Czerwiec 2015 Napisano 29 Czerwiec 2015 Na mysli mialem Loomisa, innych nie probowalem. :]
Rain Napisano 1 Lipiec 2015 Autor Napisano 1 Lipiec 2015 Somfyn for fan Chyba czas wracać do anatomii :D
Rain Napisano 5 Lipiec 2015 Autor Napisano 5 Lipiec 2015 Zabrałem się za Loomisa, w przerwie natknąłem się na filmy Aarona Blaise'a i wyszło to : D
Rain Napisano 15 Lipiec 2015 Autor Napisano 15 Lipiec 2015 Dalsza walka. Wciąż wip Nie wiem sam jak to dalej pchnąć, chyba po prostu trochę odczekam i zabiorę się za to za dzień/dwa
BartLight Napisano 15 Lipiec 2015 Napisano 15 Lipiec 2015 Podobają mi się te duże, odważne pociągniecia pędzla czasami, bardzo fajnie to działa.
DAGOO Napisano 15 Lipiec 2015 Napisano 15 Lipiec 2015 Widać, że się nie boisz kolorów :) Fajne zestawienie barw w tym ostatnim portrecie
Rain Napisano 16 Lipiec 2015 Autor Napisano 16 Lipiec 2015 Dzięki wam ;) Takie szkice teraz mam: co z nimi zrobię jeszcze nie wiem 'alien prisoner' i some kind of mount :P
Rain Napisano 17 Lipiec 2015 Autor Napisano 17 Lipiec 2015 tsp, zabawa z pędzlami, oświetleniem i teksturami, coś jak z #92 z tym, że na czas heh :P
Rain Napisano 23 Lipiec 2015 Autor Napisano 23 Lipiec 2015 Spróbowałem poprawić kilka błędów po krytyce ;d Musze się wziąć za malowanie małych twarzy heh
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się