Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ogrooooomne dzięki za komentarz Drax. Oczodoły i nosy - pracuję nad tym cały czas w szkicowniku, zwłaszcza nad nosami, które zawsze sprawiały mi jakieś problemy, nad resztą będę pracował przy najbliższych studiach z refek.

A co do rimlight'u to strasznie lubię się nim bawić, daje świetne efekty :D

Jeszcze raz dzięki za wytknięcie błędów, do następnego !

  • Odpowiedzi 185
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Skoro lubisz się bawić rimlightem to polecam poobserwować przykłady takiego oświetlenia w naturze, oświetlając obiekty od tyłu trochę pod skosem (poeksperymentuj z jakims przedmiotem i lampką). Póki co walisz kreche o jednakowej szerokości i natężeniu po obwodzie twarzy w efekcie spłaszczając okrutnie obrazek. Rimlight podlega tym samym prawom co każde inne źródło światła, różni sie jedynie kierunkiem. Jasność musi sie zgadzać z kątem padaniaświatła na obiekt (patrz kulki).

rain_overpaint_by_ethicallychallenged-d7wzv5a.jpg

Napisano

@EthicallyChallenged Dzięki wielkie za pomoc ;)

 

Kolejne studium w czerni i bieli. Następnym razem spróbuję już czegoś innego niż takie wyrenderowane portrety, pobawię się pędzlami itd.

20qgdvp.jpg

Napisano

Czas wrócić do teczki, na ten moment pokazuję tylko szybki szkic w digitalu ale kiedy zdobędę mój aparat dodam kilka stron ze szkicownika i resztę moich prac :P

 

14aezi1.jpg

Napisano

Speed z wyobraźni

34gueir.jpg

 

Speed ze zdjęcia

2nr2g08.jpg

 

Próba namalowania czegoś z wyobraźni, nie używałem przy nim refek i od tamtego czasu już tego nie robię hehe :D Będę chciał namalować go jeszcze raz tym razem oczywiście z refkami.

2duzhhs.jpg

 

Tutaj chciałem poeksperymentować - zastosować proste płaszczyzny w połączeniu z portretem

mlhy86.jpg

 

I tutaj 2 szybkie studia rąk po wcześniejszych szkicach z atlasów/książek o anatomii ( dalej nie mam aparatu żeby pokazać moje szkice ołówkiem :( )

33ysu9v.jpg

k9z908.jpg

Napisano

W końcu odzyskałem aparat, poniżej kilka stron z mojego szkicownika

 

o53m6o.jpg

2rpqixl.jpg

9att9g.jpg

2pyb4t1.jpg

2z72w6t.jpg

22hs0.jpg

2czxyj7.jpg

rwhrnc.jpg

209kfb7.jpg

r92x3q.jpg

 

I tak na koniec 2 szybkie portrety bo dawno żadnych nie rysowałem na papierze :P

2zohi02.jpg

28wnh9f.jpg

 

Byłoby ekstra gdyby ktoś zechciał się wypowiedzieć nt szkiców albo wcześniejszych wstawek żebym się trochę bardziej ukierunkował w dalszych poczynaniach :D

Napisano

Noski i szkice ciał bardzo fajne, jedynie do portretów bym się przyczepił, a konkretnie ich oczu. Są trochę za duże i za mocno zaznaczone, sprawiają wrażenie komiksowych, sztucznych. Brakuje cienia od górnej powieki i rzęs, a sama gałka oczna trochę nie ma formy. Skup się na ich formie bardziej niż na tym, co "wiesz" o oku. Tyle ode mnie, jedziesz dalej :)

Napisano

Dzięki Drax za opinie :D Co do tych oczu to się zgadzam w 100%, zawsze chcę je za bardzo zaznaczyć, zwyczajnie dlatego że, nie wiem - lubię oczy heh

Dzisiaj postaram się wrzucić moje obrazy olejne z pleneru - w końcu odzyskałem je ze szkoły :P

Napisano

Trochę spóźnione ale są.

2 obrazy olejne z dawnego ( październikowego ) pleneru na 50x70cm - serce mnie boli, że nie mogę zrobić lepszych zdjęć :P

 

vgnazd.jpg

 

1oulas.jpg

 

Ogólnie bardzo polecam wszystkim takie plenerowe malowanie. Świetny klimat wstać sobie o 6, ruszyć z farbami na dwór i spędzić kilka godzin malując w ciszy i spokoju na świeżym powietrzu :D

Jak zawsze będę wdzięczny za opinie ;)

Napisano (edytowane)

Ostatni tydzień cały zszedł mi na rysowaniu dłoni ( po podliczeniu wyszło około 70 szkiców ), po tygodniu odpaliłem ps'a i zacząłem malować dłonie z pamięci - Teraz będę robił ich studium.

28wc48g.jpg

Gorilla Mage na szybko

se998y.jpg

Studium rzeźby

208u0lc.jpg

 

Speedy po 30 min

152bwuq.jpg

2zfif87.jpg

2r78w49.jpg

10sau6q.jpg

 

I coś nad czym teraz pracuje ( wykorzystuję to co przyswoiłem w najbliższym czasie i chce zrobić jakąś prostą ilustrację z dłonią )

72rhxw.jpg

 

To tyle jesli chodzi o ten tydzien :D Stawiam tez swoje pierwsze kroki w Zbrushu ale na razie nie ma raczej co pokazywac. Wracam do roboty

Edytowane przez Rain
Napisano

Nadszedł ten czas kiedy dorwało mnie jakieś choróbsko i kilka minionych dni spędziłem w łóżku :D

Stworzyłem dzisiaj tylko poniższy szkic ale jak to zwykle bywa kiedy robię coś z wyobraźni wychodzi jakiś szit, który wygląda jak jakaś postać do bajki, patrzę na refki i nie wiem dlaczego nie udaje mi się jej nadać bardziej realistycznego wyglądu dlatego porzucam na ten moment ten pomysł z małą nadzieją, że ktoś zechce napisać coś co pomoże mi się w niedalekiej przyszłości do tego wrócić i nareszcie umiejętnie namalować jej realistyczną twarz ( tak w sumie to nawet z większą niż małą :P )

9iwdq8.jpg

Napisano

Proponuję znaleźć jakąś refkę, bo jechanie twarzy z wyobraźni zawsze daje -90 do efektu koncowego.

kolory generalnie wporzo, ale najlepiej całość trochę odsyć i maluj po tym odsyconym dopiero bardziej weselszymi kolorami. Skóra dość blada, trupia. Przyjrzyj się jakimś żywym ludziom (na zdjeciach czesto nie widac), w okolicach oczu, policzków, ust wystepują rózne kolory, skóra nigdy nie jest w całosci jednego odcienia. tyle co mi przyszlo do głowy elo pomelo

Napisano

Dzięki Rozpu za rade, używałem jak najwięcej refek i rzeczywiście odsyciłem te kolory i jak na moje to wyszło na dobre, w końcu uzyskałem paletę która jako tako mi się podoba.

Tak to wygląda, wiem, że jego ramiona ssą pałę ale nie mogłem znaleźć żadnych refek żeby wyczaić co jest nie tak :P

 

fjkwtx.jpg

Napisano

nie tak jest to, ze nie ma szyi, a co do refek, to nos oko, ucho, w sumei cala twarz moglaby byc po prostu przemalowana ze zdjecia i lekko przerobiona. liczy sie efekt

Napisano

Z tym torsem sporo walczyłem i uznałem, że tak jest najlepiej jak dotychczas mi się udało. Ogólnie to jest krasnolud, może to coś zmieni hah :D

Praca ogólnie wynikła z studium twarzy więc zrobiłem tak jak napisałeś Rozpu :D

Jutro jeszcze spróbuję coś zrobić z tą szyją, jakoś to wszystko sobie rozrysować, ale nie będę się już nad tym mega produkował bo mam już trochę dość tego portretu.

 

Mniej więcej w tym momencie zacząłem 'proces zmieniania twarzy' :

2804p78.jpg

Napisano

Studium metalu

9v9r1z.jpg

 

I wykorzystanie wiedzy zdobytej po studium heh :D + pierwsza moja pierwsza 'pełna' postać.

zw16kh.jpg

 

Wcześniej zabrałem się też za concept strażaka-zombie :P Na razie leży sobie w folderze bo nie wiem co dalej z tym robić. Tutaj cały proces:

 

 

4ghesz.jpg

1zhm4m.jpg

 

Skończyłem na tym etapie

2rhy7iv.jpg

 

Uważacie, że opłaca się to kończyć /czy ten concept nie jest tego godzien ? :D

Napisano

Rain moim zdaniem powinieneś bardziej opierać się na jakiś referencjach i fotkach(Szczególnie widać braki przy anatomii). Wiem bo sam miałem z tym problem a teraz pracuje mi się o wiele łatwiej. Zanim weźmiesz się za rysowanie czegokolwiek zbierz "wiedzę" - zobaczysz, że efekty będą widoczne. Sam się przed tym opierałem ale teraz wiem, że jednak tylko zdawało mi, że wiem jak wygląda 99% rzeczy na tej planecie:D Pozdro

Napisano

Wiem, że to teczka 2D ale za dużo takich wstawek pewnie nie będzie ( a jeżeli będą to założę teczkę na 3D ) Głowy z gliny, moje 3 pierwsze :P Zacząłem też coś próbować rzeźbić w zbrushu żeby lepiej rozumieć formy/bryły, rzeźba to świetna rzecz :D

 

Z dzisiaj

2ajqntf.jpg

 

2hpnhjn.jpg

 

2mcenvc.jpg

 

Z wczoraj

 

2lx8x4.jpg

 

hsosgk.jpg

 

 

 

I z zeszłego tygodnia ( an face nieskończone więc nie dodaję )

 

j79f20.jpg

Napisano

Cześć Rain,

 

Bardzo fajnie, że ćwiczysz rzeźbę. Co do główek, które wrzuciłeś to od strony technicznej najlepsza jest ostatnia z tego względu, że czuć w niej dynamikę, a przede wszystkim różnorodność płaszczyzn, np. na kości policzkowej masz twarde, które przechodzą w miękkie, przy żuchwie ostre, pod podbródkiem płynne przejście w formę. Włosy potraktowane wrażeniowo na szybko, choć wcale nie musiały być wyrzeźbione szybko, chodzi o to jak wyglądają w odbiorze. W stosunku do twarzy, która sprawia wrażenie, że dłużej nad nią posiedziałeś. O to właśnie chodzi w rzeźbie, szczególnie tradycyjnej żeby na każdym kroku stosować technikę przeciwieństw - gładkie płaszczyzny/ twarde płaszczyzny, ostre krawędzie / miękkie krawędzie, wrażeniowe / dopracowane, i tak w nieskończoność można wyliczać. Wiadomo, że wypadałoby ograniczyć ich ilość, bo jeśli zastosujesz tego za dużo w jednej pracy to nawet doświadczona osoba w tym temacie nie będzie wiedziała co się tam dzieje. Tak poza tym to przetestuj sobie różne narzędzia i zobacz jak oddziaływują na glinę. Nie wiem czym dokładnie rzeźbisz ale nie musisz się ograniczać tylko do stricte rzeźbiarskich narzędzi typu nóż, szpachelka czy własne dłonie. Sprawdź sobie jak się rzeźbi np. starą kartą kredytową albo jaka jest różnica w efekcie pomiędzy miękkim pędzlem z wodą a twardym pędzlem z wodą do wygładzania płaszczyzn. Miękki pędzel z wodą rozmaże strukturę trochę jak Smooth Brush w Zbrushu jeśli go nadużyjesz, a twardy pędzel wygładzi płaszczyznę i dodatkowo nada swoją delikatną strukturę.

 

Może kojarzysz ten schemat z forum conceptart, żeby pamiętać o zasadzie czterech krawędzi podczas malowania, dokładnie o to mi chodzi tylko w przełożeniu na język rzeźby.

 

Paintover01.jpg

 

Obejrzyj sobie ten tutorial o rzeźbieniu portretu w glinie (https://www.youtube.com/watch?v=pirv3EzznR8), na prawdę masa przydatnych informacji, wiele można z tego wyciągnąć. Temat suwmiarki na razie sobie odłóż na później, artysta z tutoriala używa tego tylko dlatego, żeby film nie trwał za długo mimo, że i tak krótki nie jest bo ponad 5h. Ustawienie proporcji, odległości, masy itd. na samym początku to najtrudniejsze co jest w rzeźbie i pochłania najwięcej czasu jeśli mierzysz na oko, ale też najbardziej wynagradza. Z rzeźby na rzeźbę robisz to co raz szybciej, aż w końcu prawie podświadomie i nie jest to już męczące, trzeba tylko przebrnąć przez ten początkowy etap. Poza tym wszystkie techniki na filmiku są powszechnie stosowane i każda z nich się przydaje tak samo sposób rzeźbienia. Nie tylko od ogółu do szczegółu. Ale od ogółu całościowo do szczegółu całościowo. Zauważ, że on tak na prawdę na każdym etapie ma rzeźbę skończoną bo pracuje nad wszystkim równocześnie, wyrzeźbi kawałek ucha, potem kawałek oka. Nie robi tego w taki sposób, że usta już skończył rzeźbić w najmniejszych szczegółach i dopiero zabiera się za rzeźbienie oczu które nie są jeszcze nawet zaznaczone.

 

To tyle na początek z wskazówek, działaj dalej bo to na prawdę pomaga zrozumieć budowę nawet jeśli w przyszłości ograniczysz się tylko do 2D to doświadczenie z rzeźby moim zdaniem bardzo się przyda.

 

Nie planowałem się tak rozpisywać ale tak się składa, że studiuję rzeźbę i mógłbym o tym gadać godzinami :P.

Napisano

Ogromne dzięki Netrush za odzew ! Właściwie to nawet nie pomyślałem, żeby używać jakiś innych narzędzi oprócz noża i dłoni, w sumie pewnie mój profesor zareagowałby na jakieś pędzle itp dość negatywnie ale przy najbliższej okazji spróbuję pokombinować.

Muszę spytać - w jakim mieście studiujesz ? :P

Napisano

Studiuję w Gdańsku. A co do narzędzi to na prawdę nie bój się eksperymentować, cokolwiek wpadnie Ci do głowy oprócz noża i dłoni, sprawdź. Może okaże się, że znajdziesz jakiś fajny efekt. Tak jak już wcześniej pisałem, nie ma większego znaczenia to jaką strukturę zostawia po sobie dane narzędzie w jednym miejscu tylko jak to wygląda w relacji z innymi płaszczyznami. Głowa wyrzeźbiona tylko dłońmi zawsze będzie wyglądać gorzej niż ta sama głowa wyrzeźbiona np. dłońmi i nożem zakładając, że rzeźbiarze mają zbliżone umiejętności. Poza tym miejsca takie jak wnętrze nosa, małżowina uszna i przede wszystkim oczy najłatwiej rzeźbić małymi precyzyjnymi narzędziami typu wybieraki oczkowe (np. http://www.sklepplastyczny.pl/images/5167_2.jpg) i narzędzia dentystyczne (http://imperialis.home.pl/figurki/ilustr/konwwars7.jpg). Te pierwsze po prostu do wybierania gliny w trudno dostępnych miejscach typu kąciki ust czy oczu, a te drugie do formowania płaszczyzn np. kulistości gałki ocznej czy płaskich powierzchni na małych przestrzeniach.

 

PS. Szkoda, że na forum nie ma jednego działu pod teczki tylko jest to podzielone na 2D i 3D, z jednej strony to może i dobrze bo jak ktoś nie jest zainteresowany 3D to nie będzie musiał przeglądać teczek gdzie to 3D jest i na odwrót. Z drugiej jednak strony prowadzić dwie osobne teczki na jednym forum tak jak np. ja to zrobiłem jest trochę irytujące :P.

Napisano

O, to się śmiesznie złożyło, bo 2 pierwsze głowy są z warsztatów, które prowadził właśnie instruktor z ASP w Gdańsku - Marek Elsner :P Tak jak pisałem, pobawię się innymi narzędziami przy najbliżej okazji :D

Napisano

Miesiąc mija, wracam z wstawką :D

Kilka ilustracji w przerwie od szkolnych martwych itp, spróbuję porobić jakieś fotki to wtedy je wstawię, jak ktoś ma jakieś tipy jak zrobić porządne zdjęcie pracy w domowych warunkach to będę wdzięczny bo zawsze na zdjęciu moje prace malarskie wyglądają strasznie.

 

Tak więc prosz:

11rubt1.jpg

 

2gwi175.jpg

 

Concept, robiony trochę na szybko, pracowało się przyjemnie ale wyszło jak wyszło, porzuciłem to pod koniec stąd brak dłoni itd

e62fea.jpg

 

I na koniec, tak dla relaksu malowanko na fotce -

2hmg6yp.jpg

 

CZAS WRACAĆ DO ANATOMII I SZKICOWNIKA :)

Napisano

Sam nie wiem, chciałem na całej tej monochromii wcisnąć jakiś kolor selektywny żeby właśnie trochę ożywić całość :P

Napisano (edytowane)

Wakacje czas zacząć! Od ostatniego wpisu prawie w ogóle nie działałem w digitalu, zdecydowałem się wrócić do ołówka i do zagadnień związanych z anatomią, większość mojego szkicownika to rysunki dłoni i nauka układu mięśni poszczególnych części ciała na zasadzie rysowania dużej ilości takich samych rzeczy ('przez ręke do głowy') więc będę leciał teraz na bieżąco ze wstawkami

 

Próbuję zrozumieć 'planes of a head' i poszczególnych elementów twarzy

2vlnpsz.jpg

nmb0c7.jpg

261lv13.jpg

 

t4tnh1.jpg

aw9mxw.jpg

5cnhgy.jpg

316qkk2.jpg

Edytowane przez Rain
Napisano

Bardzo fajnie wyglądają poszczególne części twarzy. Z całymi troszkę gorzej, ale i tak całkiem spoko. Uważaj tylko bo np. w poście #84 w ostatniej pracy zupełnie ci się konstrukcja posypała. A cd. 'przez rękę do głowy' to pamiętaj, że to nie siłownia. Ilość owszem, ale robiona z głową i analizą.

Napisano

Dzięki Drax za odzew. Możesz trochę więcej napisać o tych całych twarzach ? Co do ostatniej to z #84 to rzeczywiście skopałem, będę musiał poćwiczyć profil przy takim oświetleniu. Na razie znajduję złoty środek między ilością pracy, a ilością przyswajanych informacji :D

Napisano

Zwroc uwage takze na walor. Gdy spojrzysz na ludzka twarz, w czerni i bieli, raczej tylko w ekstremalnych przypadkach zakres waloru bedzie opiewal od bieli do czerni. Rowniez posiedzialebym jeszcze troche nad "czysta" konstrukcja twarzy, moze to zmudne, ale w przyszlosci zaprocentuje! :]

Napisano

Dzięki zły, zrobię jakieś studium w najbliższym czasie żeby potrenować walor, #85 był na szybko żeby przypomnieć sobie jak się używa PS'a :D

Ta 'czysta' konstrukcja, masz na myśli somfyn lajk wys ?

Napisano

Dalsza walka. Wciąż wip

2jczsl5.jpg

 

Nie wiem sam jak to dalej pchnąć, chyba po prostu trochę odczekam i zabiorę się za to za dzień/dwa

Napisano

Dzięki wam ;)

Takie szkice teraz mam: co z nimi zrobię jeszcze nie wiem

'alien prisoner'

zilzxh.jpg

 

i some kind of mount :P

11qtzjr.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności