Skocz do zawartości

Podręcznik migracji z Softimage do Houdini


adek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 23
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Nie bardzo rozumiem co ma do Softimage Bifrost. Bifrost służy do symulacji wody(być może na extension do Mayi zostanie dodane symulacje ognia lub dymu), więc konkuruje bezpośrednio z Houdinim i Realflow, a obecna wersja to demo żeby pokazać, że cały czas to robią i jak to działa(już teraz ma interesujące koncepcje jak renderowanie bezpośrednio z voxeli bez konieczności meshowania), a to co widzimy to drugie podeście od kupienia ich od Autodesk czyli licząc z Naiadem już trzecie. W softimage woda była dość słaba, a dymu wgl już nie było(chyba, że za pomocą pluginu).

 

Zresztą Bifrost to coś bardziej w rodzaju Houdini Engine cytując:

 

The plan has been to have Bifröst as a standalone ap that also works much like Houdini Engine as a self-contained plugin.

 

Architecture remains standalone, but the first release only sees this engine exist inside Maya 2015. “Maya knows about Bifröst but Bifröst does not know or care about Maya,” explains Nordenstam. This engine approach is key to the design that will allow, in the future, material to be exported to and from Maya to a possibly command line driven hard core engine. It is also vital if the 3ds Max team want to harness Bifröst

 

W tej chwili, więc rozmijasz się mocno z prawdą. Poczekajmy zresztą na Maye 15.5 no i na Maxa? A w kwietniu może wypuszczą Bifrosta standalone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pierwsza iteracja i goscie od Naiad mieli tylko 8 miechow na integracje. Calosc dziala na grafie, ktory w tej iteracji jest ukryty przed uzytkownikiem, ale kombinuja. Oryginalny Naiad pracowal na grafach w koncu.

 

I lol, ale IMO Bifrost jest konkurencja dla RealFlow i Hudego (moze nie we wszystkim, ale powoli zabieraja powody, dla ktorych ktos moglby chciec uzywac Hudego w pipelinie z Majka), bo pozwala zrobic symulacje w jednym sofcie i nie przerzucac sie keszami, meshami, itp. Bifrost nie musi tez meshowac wody, tylko renderowac przez shader, wiec dodatkowa oszczednosc czasu.

 

Nie wiem jak rozwoj softu, nowy ficzer moze dzialac na niekorzysc autora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzywalem Naiada od wczesnych wersji. Bifrosta od poczatku dostepnej wersji publicznej. Aktualna wersja BiFrosta jest bardzo ale to bardzo wczesna i naprawde malo tam da sie zrobic. Poczekajcie do kolejnych wersji. BiFrost musi meshowac i to robi. Problem jest jedynie jesli chcesz przerzucic fluid do innego softu (max/houdini),wtedy zaczyna sie kombinowanie z konwerterami. Houdini ma poteznego FLIPa i puki co BiFrost mu nie straszny. RealFlow to inna bajka i nie porownywalbym BiFrosta do niego, gdyz BiFrost jak juz wspomnialem jest w bardziej wczesnej wersji.

...takie tam gadanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Legomir- Nie znam dokładnie możliwości Bifrosta. Myślałem że będzie on konkurencją dla Hudego i ICE na każdym polu a nie tylko w symulacjach wody i dymu. To tym bardziej działa na niekorzyść ADSK.

 

Trochę nie do końca chyba rozumiesz o co chodzi z ty Houdinim(zresztą ja też nie powiedziałbym, że się na nim dobrze znam tylko póki co mam czas żeby się na forach kłócić ;) ), obecnie chyba nie ma jako tako dla niego z pewnych powodów żadnej konkurencji oprócz symulacji pewnych szczególnych rzeczy, ale nie chodzi tylko o to, bo piękny dym możesz uzyskać np. w Mayi, albo Fume albo Phoenixie czy jakie tam są jeszcze rzeczy często nawet o wiele przyjemniej niż w Houdinim chodzi o cały workflow i to jaką ten soft daje Ci możliwości manipulacji danymi np. możesz dodać różne rzeczy których Ci brakuje do solvera rób stworzyć obok solvera własny mały(lub bardzo skomplikowany) solver które wykonuje pewne rzeczy. Możesz np. wejść do generatora voronoia i pozmieniać zasady tak aby Ci pasowały, możesz też zaimplementować różne technologie do tego(np. DreamWorks -> openVDB, Sony -> DMM i inne rzeczy). Możesz stworzyć drzewka które wykorzystują do symulowania jednego obiektu kilka solverów na kilku zasadach(jeśli naturalnie Ci to potrzebne).

 

Z kolei Naiad, który od zawsze był softem do symulacji wody i potem dymu a mimo, że nodalny to raczej w taki sposób jak Nuke(o ile rozumiem), z koloi Bifrost w obecnym stanie ma umożliwić Ci wejście do solvera i zmiany jego zasad i innych rzeczy, więc w konsekwencji prawdopodobni i na tworzenie własnych solverów(będzie to oparte prawdopodobnie na zasadzie podobnej do ICE, bo część osób pracujących na ICE przy tym o ile wiem robi chociaż z drugiej strony część pracuje obecnie nad FabricEngine) co daje Ci już pewne możliwości.

 

Btw. jutro albo pojutrze ma być poruszany temat Bifrosta właśnie i być może pokażą tam jak to teraz wygląda(mam nadzieje, że część chociaż będzie potem publicznie udostępnioa z tego). Mówili, że zamierzają dodać edycje nodów przed 2016, więc właśnie dlatego naprawdę lepiej poczekać.

 

@up rzeczywiście czcze gadanie, poczekamy zobaczymy, za dużo czasu chyba mam pora do hudego wracać ;)

Edytowane przez legomir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam_Guzowski, tak, zdaje sobie sprawe, ze to inne ligi i ze to dopiero poczatek i nawet o tym wspomnialem. Ale to jak z dodaniem animacji do Modo. Wczesniej, jezeli chcialo sie zrobic nawet cos prostego, to trzeba bylo przerzucac sie miedzy softami. Teraz mozna zrobic wiele w samym Modo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i po co to pchać do mayki żeby uciekać od hudego jeśli Softimage był taki fajny. To jest prawie najbardziej kompletny pakiet, ICE - cuda na kiju można robić. Przecież już wszystko to mieli, nie lepiej było przeportować ICE'a do mayki? Mam nadzieję że jeszcze powróci :

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... czy ICE rzeczywiscie konkurowalo w jakosci i realizmie symulacji wody (fizyka, piana and shit) z dedykowanymi symulatoram tychze?

Miałem na myśli bardziej proceduralność, modelowanie, rigowanie, przecież nawet proste gierki w tym robili :) Osobiście wolałbym ICE'a w mayi niż bifrosta. Co do jakości fluidów się nie wypowiem, prawie nigdy tego nie robiłem oprócz jakichś prostych rzeczy. Ale pamiętam ten tutorial do hudiniego z prodeduralnymi rigami robocików, w ICE'ie też się dało takie coś zrobić. A maya jak to maya, kończy się na kiepskiej integracji pluginów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówili, że zamierzają dodać edycje nodów przed 2016, więc właśnie dlatego naprawdę lepiej poczekać.

 

HAHAHAHAHAHAHA. Najlepszy zart jaki slyszalem w tym roku. Chociaz nie, czekaj, to nie jest smieszne. Zaliczylbym to do tragedii, albo jeszcze lepiej horroru. 2016. Szybciej na przeszczep nerki czy watroby sie doczekasz w Polsce. Albo jeb*nej apokalipsy Zombie.

Edytowane przez mantragora
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No głównie czekam aż dostanę teraz maila z powiadomieniem, że mogę już wypróbować RIS, więc tak czy tak czekam ;) Po prostu nie lubię krytykować czegoś skoro w przeciągu dnia może pojawić się coś co zmieni moje zdanie, a być może nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności