2013 Napisano 14 Sierpień 2014 Napisano 14 Sierpień 2014 Cześć Mam prośbę do korzystających z tego programu. Chcę nauczyć się modelowania w MODO, ale jako początkujący chciałbym prosić o linki do stron ze skryptami, z czymś co uważacie że każdy pracujący z MODO powinien się zapoznać, albo posiadać np. skrypt, plugin. Prosiłbym o kilka ogólnych wskazówek, aby było mi łatwiej wkopać się w temat tego softu. Dotychczas pracowałem w 3ds Max i na nim będzie się opierała moja wiedza odnośnie modelowania. Dziękuję!
Reanimator Napisano 14 Sierpień 2014 Napisano 14 Sierpień 2014 Ja bym nie uzywal zadnych skryptow poki nie poznasz zasady dzialania softu. Osobiscie nigdy nie czulem potrzeby uzywania dodatkow do Modo, szczegolnie do modelowania. To mocno zaawansowany w tym temacie program, dla mnie najlepszy.
2013 Napisano 14 Sierpień 2014 Autor Napisano 14 Sierpień 2014 Właśnie dlatego chcę go poznać, modelowanie wygląda super a w szczególności MeshFusion! Jeśli chodzi o skrypty to bazując na tym co wiem o 3ds Max chyba dalej idę tym torem, obawiam się braków.. Dla przykładu skrypt Loop Regularizer http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/loop-regularizer Są przypadki, że bez niego nie da rady w łatwy sposób zrobić otworu. Ostatnio podczas wyrywkowego oglądania tutoriala do MODO, widziałem jak został wykorzystany podobny skrypt, dlatego poprosiłem o pomoc. Ale zastosuję się do twojej rady, może rzeczywiście niepotrzebnie zawracam sobie głowę skryptami bez uprzedniego zapoznania z programem!
Reanimator Napisano 15 Sierpień 2014 Napisano 15 Sierpień 2014 Moze tez byc tak, ze czwgos nigdy nie musialem robic i mi nie brakowalo. Mozesz sprobowac najpierw bez, bedziesz znal ograniczenia modo.
Ajgor Napisano 15 Sierpień 2014 Napisano 15 Sierpień 2014 Tu masz zestaw skryptów wywalający modelowanie w MODO do góry nogami. W dodatku darmowy: http://community.thefoundry.co.uk/discussion/topic.aspx?f=119&t=83319 Masz tam filmik pokazujący, co to potrafi: Inny potężny zestaw robiący mniej więcej to samo ale na bardziej zaawansowanym poziomie masz tu (niestety płatny): http://npowersoftware.com/subdtonurbsoverviewmodo.html A przy okazji tu chyba najlepsza strona z tutkami: http://www.modopedia.com/ Zajrzyj do działu "videos"
Lesiu Napisano 15 Sierpień 2014 Napisano 15 Sierpień 2014 Ajgor, modopedia jest zapchana jakimiś spamiastymi linkami typu "casino online". Najlepszą stronę z tutorialami masz tutaj http://www.digitaltutors.com/software/modo-tutorials-all
Ajgor Napisano 15 Sierpień 2014 Napisano 15 Sierpień 2014 W dziale Video Modopedii są linki bezpośrednio do darmowych filmów. Nie wiem, gdzie tam widziałeś jakieś casino. Ja nie widziałem tam w ogóle czegoś takiego. Tak przeglądam tą stronę i nigdzie żadnego kasyna nie widzę. I nie przypominam sobie, żebym kiedykolwiek widział. W ogóle żadnych reklam. A Ty podałeś linka do strony z płatnymi tutorialami. Co jest lepsze?
żółty Napisano 15 Sierpień 2014 Napisano 15 Sierpień 2014 Chyba nie było - http://www.indigosm.com/modoscripts.htm - jest kilka przydatnych rzeczy np. perfect circle - nie wyobrażam sobie już życia bez tego ;]
2013 Napisano 15 Sierpień 2014 Autor Napisano 15 Sierpień 2014 Moze tez byc tak, ze czwgos nigdy nie musialem robic i mi nie brakowalo. Mozesz sprobowac najpierw bez, bedziesz znal ograniczenia modo. Przypuszczam, że będę szukał podobnych rozwiązań jakie oferuje mi 3ds Max, ale na razie oszczędzę sobie szukania skryptów, i zrobię tak jak mówisz. @Ajgor zapoznam się, dziękuję! @Lesiu znam Digital Tutors, oraz dziesiątki innych stron oferujących płatne tutriale, znam chyba wszystkie strony tego typu, ale masz rację jest tam kilka kursów które warto zobaczyć, i kilka których nie warto. Digital Tutors posiada w swojej bibliotece kursy które tylko zdenerwują twój portfel, nie warte złamanego grosza, oraz takie które rzeczywiście dadzą Ci kopa. No ale to loteria niestety, chyba że znasz kogoś kto poleci Ci coś co już oglądał. Na Youtube jest tona kursów! Kilka dni temu znalazłem ten kanał, wydaje mi się, ze warto posiedzieć i posłuchać tego Pana. https://www.youtube.com/user/stammpe2 @żółty to jest chyba skrypt o którym mówiłem, ale pewny nie jestem, czy działa on na BORDER albo samych EDGE? Zastanawiam się czy nie ma bazy skryptów dla MODO podobnej do Scriptspot.
Ajgor Napisano 15 Sierpień 2014 Napisano 15 Sierpień 2014 Tutaj masz świetnego megatutoriala: http://cgi.tutsplus.com/series/model-a-high-poly-canon-a1-camera-in-modo--cg-30383 I w ogóle kanał gościa, który robi same takie: http://tutsplus.com/authors/matt-brealey
2013 Napisano 15 Sierpień 2014 Autor Napisano 15 Sierpień 2014 Elegancko, dziękuję! Będę się powoli z MODO zapoznawał, teraz z V-Ray MODO ma chyba wszystko czego mogę potrzebować. Wagowanie Edges mnie ciekawi, jeszcze nie widziałem jak to działa :)
Ajgor Napisano 15 Sierpień 2014 Napisano 15 Sierpień 2014 (edytowane) Pisałeś, że robisz w Maxie. Przecież max też to ma Aha. Przypomniałem sobie. jest jeszcze dla MODO taki potężny plugin o nazwie Meshfusion. Zmienia booleana w prawdziwą magię Edytowane 15 Sierpień 2014 przez Ajgor
2013 Napisano 15 Sierpień 2014 Autor Napisano 15 Sierpień 2014 (edytowane) Masz na myśli CREASE I WEIGHT z rollout EDIT EDGES? To jest to samo? Edytowane 15 Sierpień 2014 przez 2013
Ajgor Napisano 15 Sierpień 2014 Napisano 15 Sierpień 2014 Tak. Weight to po angielsku waga :) Nie wiem jednak , czy działa tak samo.
2013 Napisano 15 Sierpień 2014 Autor Napisano 15 Sierpień 2014 Wydawało mi się, że jest to coś innego, poczytam to się dowiem :)
MaggotMaker Napisano 15 Sierpień 2014 Napisano 15 Sierpień 2014 (edytowane) Jeśli chodzi o podstawy to najrzetelniejsze są chyba videa na http://community.thefoundry.co.uk/tv/training , szczególnie tu polecam te do modo 601, gość dorzuca wiele smacznych kąsków od siebie i nie przynudza. Polecam też(choć ciężko ocenić czy wart 23funtów, skoro jest np. taka modopedia) tutorial z modelowaniem okularów: http://www.thefoundry.co.uk/products/modo/training-videos/sunglasses-modeling/ Bardzo podstawowe modelowanie w modo, łatwo można nadążyć z własnym modelowaniem na bieżąco, jest też użyte parę fajnych podstawowych funkcji, jak się w modo modeluje z referencji, jak kontrolować subivision przez vertex map weight, całkiem ładny końcowy rendering itp itd Edytowane 15 Sierpień 2014 przez MaggotMaker
Pionier Napisano 20 Sierpień 2014 Napisano 20 Sierpień 2014 Od siebie dodam jeszcze ten link: The ever growing list of modo tutorial videos (eglomot!) http://community.thefoundry.co.uk/discussion/topic.aspx?f=36&t=80320 Powodzenia w nauce, tez dopiero zaczynam i jaram sie jak pochodnia :D P.
2013 Napisano 20 Sierpień 2014 Autor Napisano 20 Sierpień 2014 A ja się zakopałem w 3ds Max i na razie odkładam MODO, mam tyle rzeczy do nauki, że nie dam teraz rady go ruszyć... Napisz za miesiąc lub dwa jak Ci idzie i czy ciężko się z 3ds Max było przenieść i zaaklimatyzować! Powodzenia! :)
Sebazx6r Napisano 7 Wrzesień 2014 Napisano 7 Wrzesień 2014 Postanowiłem podjąć kolejne podejście do modo, ktor momentami mnie frustruje xD. Tak wiec po przeskoczeniu w tryb mouse Maya i wylaczenie trackbalaa juz w miare sie poruszam. Szybkie pytania. 1)Czy nie ma jakieść opcji by móc zaznaczać kolejne facy vertexy edge pomimo trybu np.: move rote etc. Czy za kazdym razem trzeba uzywac q i wylaczac pivot. O pivot to tez ladna magia ale to zostawie sobe moze sie przyzwyczaje. 2) edge loop toole .ach po co powielane sa narzeaadzia ktore moglyby stanowic jedno Bevel extrude to jeden ki... Wracajac do edge loopa czy nie da sie zrobic nie pelnego edge loopa np. od danego edga do kolejnego a nie po calym loopie. I czy da sie zrobic slice (knife) tak by klknac np.: od jednego edga do drugiego a reszta edgy przeciela sie automatycznie. Ciecie kolejny edgy po kolei to jakas masakra. Wiem ze to glownie frustracje spowodowane do maya, ktora naprawde dosc fajnie zaczyna modelowac xD. Tylko po kij zaczeli jakies nowe grupowania robic w narzedziach w 15 i starego poczciwego splita wywalili na knife no i ten dodatkowy pivot od nexa co dezaktywuje dobry poczciwy piwot Maykowy. Nierozumie.... ;/....
Pionier Napisano 7 Wrzesień 2014 Napisano 7 Wrzesień 2014 @1 - jeśli dobrze Cię zrozumiałem: Quick tip: sticky keys and select-through in modo @2 - z przecięciem wybranych edgy musisz zaznaczyć opcje 'slice selected' w opcjach narzędzia Loop Slice, odnośnie zaznaczania pomiędzy dwoma edgami to nie wiem, chyba że wystarczy Ci zaznaczenia dwóch pierwszy edgy loopa i klikanie strzałki 'do góry' ? P.
Sebazx6r Napisano 8 Wrzesień 2014 Napisano 8 Wrzesień 2014 Dziękować. Juz sprawdzam, tip z YT super! Może jest jakiś skrót by przełączać zakładki Basic Deform Duplicate etc...?
nexusroy Napisano 9 Wrzesień 2014 Napisano 9 Wrzesień 2014 (edytowane) ad 2 - slice od krawędzi do krawędzi da się załatwić loop slicem z zaznaczaną opcją slice selected(w trybie polygon) , nie pełny edge loop to najlepiej zaznaczyć pierwszy i ostatni polygon w loopie i wcisnąc shift G bodajże (opcja between w menu select). Co do pierwszego pytania to wg mnie nie można ,ale wszystkiego nie wiem więc mogę się mylić :). pozdrawiam aaaaaa dozgonna wdzięczność za ten tip Pionier Edytowane 9 Wrzesień 2014 przez nexusroy
Sebazx6r Napisano 11 Wrzesień 2014 Napisano 11 Wrzesień 2014 Hej nie do kona o to mi chodzilo :)... Raczej o takie ciecie stawiaca 2 pkt.: Przyklad w zalaczniku.
uzumakishadow Napisano 11 Wrzesień 2014 Napisano 11 Wrzesień 2014 seba, zaznacz sobie polygony gdzie chcesz przeprowadzic ciecie. shift+c i slicujesz jak tam chcesz. Aha, tzn. nie musisz zaznaczac polygonow ale wygodniej sobie wyseparowac w ten sposob obszar zeby nie ciac niepotrzebnie innych poly.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się