Napisano 1 Październik 201410 l Witam, mam bardzo irytujący problem, początkowo renderowałem przednią szybę auta (ma modyfikator Shell) ze zwykłym materiałem VrayMtl (ustawienia > link) i wnętrze miało prawidłowe odbicia: jednak później zdecydowałem, że lepiej będzie wyglądała z VrayBlendMtl i dodatkową warstwą z Reflection glossiness ustawionym na 0,9, po czym wnętrze wyglądało już tak: Jak widać gdzieś po drodze zgubiły się wszystkie odbicia, zwróćcie uwagę szczególnie na kierownicę i lusterko: Teraz cały dowcip polega na tym, że nie pomaga zmiana Max Depth (Reflect & Refract) nawet na 50, zarówno w przypadku szyby jak i elementów wnętrza. Jedyne co w pewnym sensie pomogło to zmiana trybu Blendowania na "shellac", ale nie wydaje mi się to prawidłowym rozwiązaniem, zwłaszcza, że daje inne, gorsze efekty. Czy ktoś z was już się z czymś takim spotkał i wie jak to rozwiązać? Bo mi się już kończą pomysły :/ Pozdrawiam.
Napisano 2 Październik 201410 l Nie juz żadnego VRay mastera? Wszyscy na Coronie? Sent from my mobile phone
Napisano 2 Październik 201410 l a jakie masz ustawienia max depth w każdym z materiałów w tym Blendzie oraz max Depth w ustawieniach vRaya?
Napisano 2 Październik 201410 l Masz odznaczony Affect Shadows w podstawowym materiale. Osobiści obstawiałbym co innego niż max depth ale sprawdź czy nie masz jeszcze przez przypadek ustawionych mniejszych wartości w global switches vraya.
Napisano 2 Październik 201410 l Autor Adek, może też powinienem się przesiąść ;) SWRSC, tak jak pisałem wcześniej, zmiana Max Depth w każdym materiale nie daje niestety najmniejszej różnicy, mam teraz ustawione standardowe 5, ale 50 również nie pomagało, a w VRayu globalne ustawienie również nic nie zmieniało, poza tym na ogół jest wyłączone. stormwind, fakt, jest odznaczony, ale w tym przypadku też nic to nie zmieniało :/ A globalne ograniczenie mam odznaczone. Do tej pory zauważyłem następujące rzeczy: 1. Problem leży nie tylko w połączeniu dwóch różnych szkieł (bez glossy + glossy) ale i takich samych instancji. 2. Do koloru mieszania (VrayBlend) RGB 25,25,25 odbicia pozostają praktycznie na miejscu, powyżej tej wartości zaczynają się przemieszczać a w okolicach RGB 30,30,30 znikają. 3. Przemieszczanie się odbić można do pewnego momentu zniwelować zmniejszając IOR w Refractions szkła, ale pomijając fakt, że nie jest to dobre rozwiązanie to i tak działa tylko do okolic mieszania RGB 40,40,40, powyżej nic nie daje nawet zmiana IOR na 1.0. 4. Na jednym z tutoriali o materiale VrayBlend dowiedziałem się, że materiały transparentne należy wrzucać do kanału Base, ponieważ w Coat tracą przezroczystość i to by się niestety chyba zgadzało... Podsumowując, nie jestem pewien czy da się w ogóle przeskoczyć te ograniczenia materiału VrayBlend, ale w takim razie czy jest jakiś inny sposób na stworzenie szyby z podwójnymi odbiciami (glossy 1.0 + glossy 0.9)? How hard can it be? Średnio mi się widzi renderowanie czegoś dwa razy tylko po to, żeby później złożyć odbicia w PSie :/ Pozdrawiam i dzięki za pomoc. [edit] Kolejna ciekawostka, bo testuję teraz to samo na przedniej lampie i wychodzi na to, że ten problem nie dotyczy wszystkich materiałów, które są pod szkłem, jedynie w niektórych znikają odbicia więc może jednak da się to jakoś naprawić :) Edytowane 2 Październik 201410 l przez Loozack
Napisano 2 Październik 201410 l Autor Ok, częściowo znalazłem rozwiązanie problemu, trzeba w każdym z materiałów, zarówno szkle jak i tych pod nim zmienić parametr Cutoff z 0,01 na 0,00: Tyle, że niestety w niektórych przypadkach dalej odbicia na obiektach pod szkłem są ucinane i pojawiają się dopiero po zwiększeniu ich intensywności, także teraz zastanawia mnie jak to jest, że nawet Cutoff ustawiony na 0 nie jest w pełni zerowy, może jest też jakieś globalne ustawienie? Chociaż nie wiem czy to nie zabije czasów renderingu... Pozdrawiam.
Napisano 2 Październik 201410 l siema Loozack, w trakcie czytania wątku - niestety - właśnie tylko cutoff przyszedł mi do głowy i to tak jak sam zauważyłeś, wyzerowany dla wszystkich materiałów "po drodze" ray'a w scenie. vray ma swoje bolączki które jednak na codzień umilają pracę. nie wiem, co może być przyczyną ale z doświadczenia poszedłbym za radą nonejma i kombinował z fejkowaniem by uzyskać pożądany efekt
Napisano 2 Październik 201410 l Autor nonejm, Twoje rozwiązanie z miejsca przywróciło mi nadzieję na szybką naprawę problemu, ale w praktyce niestety nie do końca spełnia swoją rolę ^^' Jeden z obiektów odzyskał odbicia a reszta już nie, heh, VRay... polka dot, siema, wychodzi na to, że póki co rzeczywiście najlepszym i chyba jedynym sposobem będzie połączenie rady nonejma z ustawieniem cutoffa na 0, chociaż aż się boję jakie cuda teraz z tego wyjdą. Jakby ktoś miał jeszcze jakieś pomysły to piszcie, a za dotychczasową pomoc wielkie dzięki :) Pozdrawiam.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto