Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam,

 

mam bardzo irytujący problem, początkowo renderowałem przednią szybę auta (ma modyfikator Shell) ze zwykłym materiałem VrayMtl (ustawienia > link) i wnętrze miało prawidłowe odbicia:

 

blend_gut.jpg

 

jednak później zdecydowałem, że lepiej będzie wyglądała z VrayBlendMtl i dodatkową warstwą z Reflection glossiness ustawionym na 0,9, po czym wnętrze wyglądało już tak:

 

blend_notgut.jpg

 

Jak widać gdzieś po drodze zgubiły się wszystkie odbicia, zwróćcie uwagę szczególnie na kierownicę i lusterko:

 

blend.gif

 

Teraz cały dowcip polega na tym, że nie pomaga zmiana Max Depth (Reflect & Refract) nawet na 50, zarówno w przypadku szyby jak i elementów wnętrza. Jedyne co w pewnym sensie pomogło to zmiana trybu Blendowania na "shellac", ale nie wydaje mi się to prawidłowym rozwiązaniem, zwłaszcza, że daje inne, gorsze efekty. Czy ktoś z was już się z czymś takim spotkał i wie jak to rozwiązać? Bo mi się już kończą pomysły :/

 

Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 2,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

a jakie masz ustawienia max depth w każdym z materiałów w tym Blendzie oraz max Depth w ustawieniach vRaya?

Napisano

Masz odznaczony Affect Shadows w podstawowym materiale. Osobiści obstawiałbym co innego niż max depth ale sprawdź czy nie masz jeszcze przez przypadek ustawionych mniejszych wartości w global switches vraya.

Napisano
  • Autor

Adek, może też powinienem się przesiąść ;)

SWRSC, tak jak pisałem wcześniej, zmiana Max Depth w każdym materiale nie daje niestety najmniejszej różnicy, mam teraz ustawione standardowe 5, ale 50 również nie pomagało, a w VRayu globalne ustawienie również nic nie zmieniało, poza tym na ogół jest wyłączone.

stormwind, fakt, jest odznaczony, ale w tym przypadku też nic to nie zmieniało :/ A globalne ograniczenie mam odznaczone.

 

Do tej pory zauważyłem następujące rzeczy:

 

1. Problem leży nie tylko w połączeniu dwóch różnych szkieł (bez glossy + glossy) ale i takich samych instancji.

2. Do koloru mieszania (VrayBlend) RGB 25,25,25 odbicia pozostają praktycznie na miejscu, powyżej tej wartości zaczynają się przemieszczać a w okolicach RGB 30,30,30 znikają.

3. Przemieszczanie się odbić można do pewnego momentu zniwelować zmniejszając IOR w Refractions szkła, ale pomijając fakt, że nie jest to dobre rozwiązanie to i tak działa tylko do okolic mieszania RGB 40,40,40, powyżej nic nie daje nawet zmiana IOR na 1.0.

4. Na jednym z tutoriali o materiale VrayBlend dowiedziałem się, że materiały transparentne należy wrzucać do kanału Base, ponieważ w Coat tracą przezroczystość i to by się niestety chyba zgadzało...

 

Podsumowując, nie jestem pewien czy da się w ogóle przeskoczyć te ograniczenia materiału VrayBlend, ale w takim razie czy jest jakiś inny sposób na stworzenie szyby z podwójnymi odbiciami (glossy 1.0 + glossy 0.9)? How hard can it be? Średnio mi się widzi renderowanie czegoś dwa razy tylko po to, żeby później złożyć odbicia w PSie :/

 

Pozdrawiam i dzięki za pomoc.

 

[edit]

 

Kolejna ciekawostka, bo testuję teraz to samo na przedniej lampie i wychodzi na to, że ten problem nie dotyczy wszystkich materiałów, które są pod szkłem, jedynie w niektórych znikają odbicia więc może jednak da się to jakoś naprawić :)

Edytowane przez Loozack

Napisano
  • Autor

Ok, częściowo znalazłem rozwiązanie problemu, trzeba w każdym z materiałów, zarówno szkle jak i tych pod nim zmienić parametr Cutoff z 0,01 na 0,00:

 

cutoff.gif

 

Tyle, że niestety w niektórych przypadkach dalej odbicia na obiektach pod szkłem są ucinane i pojawiają się dopiero po zwiększeniu ich intensywności, także teraz zastanawia mnie jak to jest, że nawet Cutoff ustawiony na 0 nie jest w pełni zerowy, może jest też jakieś globalne ustawienie? Chociaż nie wiem czy to nie zabije czasów renderingu...

 

Pozdrawiam.

Napisano

siema Loozack,

 

w trakcie czytania wątku - niestety - właśnie tylko cutoff przyszedł mi do głowy i to tak jak sam zauważyłeś, wyzerowany dla wszystkich materiałów "po drodze" ray'a w scenie. vray ma swoje bolączki które jednak na codzień umilają pracę. nie wiem, co może być przyczyną ale z doświadczenia poszedłbym za radą nonejma i kombinował z fejkowaniem by uzyskać pożądany efekt

Napisano
  • Autor

nonejm, Twoje rozwiązanie z miejsca przywróciło mi nadzieję na szybką naprawę problemu, ale w praktyce niestety nie do końca spełnia swoją rolę ^^' Jeden z obiektów odzyskał odbicia a reszta już nie, heh, VRay...

polka dot, siema, wychodzi na to, że póki co rzeczywiście najlepszym i chyba jedynym sposobem będzie połączenie rady nonejma z ustawieniem cutoffa na 0, chociaż aż się boję jakie cuda teraz z tego wyjdą.

 

Jakby ktoś miał jeszcze jakieś pomysły to piszcie, a za dotychczasową pomoc wielkie dzięki :)

 

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.