Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej

Mam kilka pytań. Korzystam z 3ds Max Design 2013, do tej pory renderowałem wszystko procesorem i5 2500K 4 x 3.3GHz (jest opcja podkręcenia do 4.7 z której myślę skorzystać), ale chciałbym sprółbować renderować na karcie GeForce GTX 560Ti. Nie znam się za bardzo na silnikach renderujcych dlatego korzystam z podstawowego Mental Ray, i zastanawiam się czy obsługuje on renderowanie GPU, bo nie potrafie znaleźć opcji w 3dsMaxie gdzie mógłbym przełączyć z cpu na gpu.

Zastanawiam się też czy lepiej wyjde na renderowaniu podkręconym procesorem czy na tej karcie graficznej.

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Co do procesora to naprawdę warto podkręcić. Mam taki sam, dołożyłem chlodzenie i mysle ze jeszcze troche czasu posluzy.

max ma opcje renderingu na gpu? Myslalem ze tylko activeshader.

Napisano

Podpinam się pod temat, chociaż jest już stary.

Gdzie można zmienić opcję renderowania gpu / cpu?

Czy ma to jakiś sens? Ktoś próbował?

 

Mam Gigabyte Titan X 12 gb

procesor intel i7-6700K

16 gb ram

Napisano

No cóż, vraya mam 1,5, czyli jestem skazana na cpu z góry ;)

Nie mniej jednak po drastycznej zmianie sprzętu nie mam jakiejś rewolucyjnej zmiany.

A powiedz mi co odpowiada za viewporty?

Napisano (edytowane)

Jofosey wszystko zależy jakiego silnika renderującego używasz pod maxem, ocrtan render jak na razie zasadniczo jest jedynym w pełni renderującym na GPU silnikiem natomiast pozostałe albo posiadają tryb sctive shade jako podgląd real time, albo można je wykorzystać do renderowanie finalnego jak np ustawienie vray rt w trybie production rendering mode w tym przypadku ograniczenia to pamięć grafiki w twoim przypadku spora ilość pamięci :) Natomiast bardzo ważna rzecz w tym przypadku to umiejętność korzystania tylko z shaderów i map proceduralnych obsługiwanych przez vray rt niestety jeszcze ma spore braki jeśli chodzi o kompatybilności z popularnymi mapami proceduralnymi. Kolejna grupa to renderery hybrydowe jak Indygo, Arion, Thea, maxowy Iray itp które daj ci możliwość wykorzystania do renderowania cpu+gpu

Pora tego vray 1,5 wymienić na wersje 3.3 postęp plus prędkość renderowania jest niesamowita w stosunku do wersji która posiadasz vray rt jest w pakiecie :)

Za viewporty zasadniczo odpowiada grafika ale przy pewnym udziale procesora gdzieś na poziomie 20-30%

Edytowane przez skalpel3d
Napisano

Jak wyżej.

Skrócę:

GPU odpowiada za viewporty. Niekompletne do końca renderowanie GPU w V-Ray RT jest dobre do szybkiego podglądu. Z tym prockiem to racja, nie ma co się oszukiwać, że tylko karta. Procek na bank coś daje. Operacje na modelach niestety są w pewnym stopniu zależne od procka.

Szkoda rozglądać się za jakimiś silnikami gpu no może oprócz iraya którego masz wbudowanego do 3ds maxa.

Tylko że trzeba się go uczyć jak mentala jeśli chodzi o materiały, światła i color mapping.

 

Więc skoro siedzisz na vRayu to możesz mieć normalne GPU, nawet takie do nowych gier. Sceny i tak chodzą spoko, a w razie czego się optymalizuje ich wyswietlanie. Np zamiast budynku jakiś box, zamiast drzew box albo point cloud.

 

vRay to w końcu prockowy render i zgodzę się że V-Ray 3.2 i 3.3 mają kozacko fajny poziom, dużo wnieśli jeśli chodzi o wydajność.

O połowę tańsza Corona niedługo będzie miała bardzo dużo usprawnień.

Na pewno adaptive image sampling (można zobaczyć przykłady)

a plotki krążą że będzie irradiance cache; swoją drogą jestem pewien, że na pewno, ponieważ w teamie pracuje Jaroslav który już opracowywał na studiach technikę liczenia IC.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności