Skocz do zawartości

Tok nauczania 3ds


Daffsm

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

przypuszczam, że to zły dział, lecz i tak wydał mi się najodpowiedniejszy.

 

A więc, właśnie skończyłem przerabiać 3ds max biblię i zamierzam wykupić sobie dostęp do tutoriali online lub kupić je na DVD.

Zależy mi na profesjonalnym przedstawianiu zagadnień przez autora tutoriali.

 

Na ten cel mam około 150$, może mógłbym zwiększyć trochę budżet.

 

Zastanawiałem się nad Digital Tutors, czy to dobra opcja?

http://www.digitaltutors.com/

 

Jeśli powinienem wybrać właśnie DT, to czy moglibyście mi podesłać jeszcze inne strony tego typu? +Prosiłbym o pomoc w wybraniu tutoriali najlepszych na początek? Zacząć od tych z dopiskiem ,,Introduction"?

 

Oczywiście pomijam masę tutoriali na YT i pomoc Autodesku. Zależy mi na kilkugodzinnych kursach, na których pokazane zostaną wszystkie zagadnienia od interfejsu, przez modelowanie, teksturowanie do może nawet animacji. Wiadomo, że Biblia jest napisana w taki sposób, że trudno zapamiętać wszystko po jednym przeczytaniu książki, i warto skorzystać właśnie z takich filmów, które na pewno ułatwią korzystanie z max'a.

 

Dodatkowo mam jeszcze pytanie.

Czy obrałem dobry tok nauki:

-przerobienie biblii

-kursy, które pogłębią moją wiedzę

-dogłębne przejrzenie wszystkich(no może nie wszystkich, ale przynajmniej 80%;p) opcji interfejsu

-praktyka

-praktyka

-no i może na koniec praktyka

Co sądzicie, wszystko jest dobrze zaplanowane?

 

Jeśli wpadnie mi jeszcze jakieś pytanie to zadam je później w tym wątku.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 24
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nie pierwszą. Ja zaczynałęm sie uczyć maxa gdy jeszcze nie miałem interentu, i najpierw przerobiłem helpa, a potem biblie.

 

Daffsm:

Szczerze polecam system nauki oparty bardziej na własnych potrzebach, i nauczaniu się w drodze do celu.

Mam na mysli, że nie powinno się do sprawy podchodzić tak, że najpierw opanowaujesz techniki, a potem wymyślasz dla nich zastosowanie.

Najpierw zawsze pownienin być pomysł, a potem do pomysłu bedziesz się douczał odpowiednich technik czy metod, szukał w internecie odpowedzi na konkretne pytania.

 

Co do tutoriali, to odradzam digital tutors i linde. Tutki tam są bardzo przyjazne, ladne przedstawione itd, ale za mało czasu poświęcają na istocie sprawy.

 

Cięzko mi podać ci nazwy tutków dla startujących, ale myśle że na tym etapie nie warto inwestowąc pieniędzy, bo darmowe materiały dadzą ci mase mase wiedzy. Zerknij choćby na evermotion.

 

Gdy wskoczysz już na kolejny lewel, i zapragniesz się specjalizować w czymś w 3d, to możesz przejżeć oferte np tych portali:

https://cmivfx.com

http://eat3d.com/

 

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś chyba pierwszą osobą na świecie która przerobiła biblię 3dsmaxa

e5550c9b72ef4f8a829f080e0e7ddfcb.jpg

 

 

A tak na poważnie dobrze ze najpierw postanowiłeś zapoznać się z softem jego interfejsem bo przynajmniej nie będziesz należał do tej grupy która na forum pisze "pomocy bo mi się coś w okienku przestawiło" odpowiedzią na takie pytanie bardzo często jest pierwszy rozdział w książce o każdym sofcie :) lub jego hepie , które bardzo często ludzie uznaj za stosowne pominąć :) Tak jak Deshu z maxem miałem do czynienia w epoce kiedy o necie nikt nie słyszał a giełda komputerowa w wa-wie na grzybach kwitła :). Szkoda pieniędzy na kursy, w internecie masz naprawdę masę stron poświęconych grafice 3d zatrzęsienie tutoriali, ale tak naprawdę metodologia aby ci sie upamiętniło jest jedna: Praktyka, wymyślaj co chcesz osiągnąć i kombinuj jak, nie funkcjonuj na zasadzie powielania rozwiązań z kursów, bo tak naprawdę w takich kombajnach jak max/maya/c4d/rhino dany efekt możną osiągnąć w wieloraki sposób i nie ma jedynej słusznej drogi. Dwa nauka przez praktykę, doświadczalnictwo i rozwiązywanie problemów jest bardziej skuteczna od powielania. Zaprzyjaźnij się także z wiedza fotograficzną o ile już jej nie posiadasz, na pewno przyda się wiedza z fizyki szczególnie dział optyki. Ale i tak ogólnie siadaj do komputera i twórz i pokazuj efekty, a na forum na pewno znajdą się życzliwe osoby które ci podpowiedzą co poprawić podpowiedzą jakieś rozwiązanie, ale zawsze najpierw sam próbuj, nie poddawaj się, jak nie da się zdobyć gotowego rozwiązania jakiegoś zagadnienia w necie, a przekonasz się że takie samemu rozwiązane problemy, nie dość że dają satysfakcje, to jeszcze się upamiętniają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W razie gdybyś zdecydował się na zakup tutoriali dodam jeszcze dwa swoje posty z innych tematów.

 

Linki do wątków:

 

Pierwszy

 

Drugi

 

Prosze bardzo oto tutoriale które powinieneś przerobić na start.

 

Introduction to 3ds Max 2014

 

Jeśli chcesz zobacz cały, ale proponuję zakończyć naukę na filmie nr. 29, resztę zobaczysz gdy nauczysz się modelować.

 

http://www.digitaltutors.com/tutorial/1154-Introduction-to-3ds-Max-2014

 

Następnie seria Quick Start

 

Quick Start to Modeling in 3ds Max: Volume 1

 

http://www.digitaltutors.com/tutorial/1225-Quick-Start-to-Modeling-in-3ds-Max-Volume-1

 

Quick Start to Modeling in 3ds Max: Volume 2

 

http://www.digitaltutors.com/tutorial/1226-Quick-Start-to-Modeling-in-3ds-Max-Volume-2

 

Quick Start to Modeling in 3ds Max: Volume 3

 

http://www.digitaltutors.com/tutorial/1227-Quick-Start-to-Modeling-in-3ds-Max-Volume-3

 

Quick Start to Modeling in 3ds Max: Volume 4

 

http://www.digitaltutors.com/tutorial/1228-Quick-Start-to-Modeling-in-3ds-Max-Volume-4

 

Quick Start to Modeling in 3ds Max: Volume 5

 

http://www.digitaltutors.com/tutorial/1235-Quick-Start-to-Modeling-in-3ds-Max-Volume-5

 

Kolejnym kurs do zobaczenia będzie:

 

Introduction to Modeling in 3ds Max

 

http://www.digitaltutors.com/tutorial/1180-Introduction-to-Modeling-in-3ds-Max-2014

 

Po przerobieniu tego materiału będziesz miał solidną wiedzę odnośnie modelowania, i będziesz mógł przystąpić do czegoś bardziej skomplikowanego.

 

Next-Gen Weapon Modeling

 

https://www.3dmotive.com/f1111

 

A tutaj masz swój ostateczny kurs modelowania od 3D Palace.

 

BMX Motorcycle Sub Division Modelling

 

http://shop.3d-palace.com/3ds-max-tutorials/bmx-motorcycle-sub-division-modelling-in-3ds-max-set-1.html

http://shop.3d-palace.com/3ds-max-tutorials/bmx-motorcycle-sub-division-modelling-in-3ds-max-set-2.html

 

Po zobaczeniu tego materiału powinieneś już dobrze modelować.

Oglądaj i modeluj, samo oglądanie nie utrwali Ci przyswajanej wiedzy, w pewnej chwili będzie tego tyle, że zaczniesz się gubić.

Rób sobie zatem notatki, notuj skróty klawiaturowe, notuj wszystko!

Nawet jeśli coś wydaje Ci się proste, ale jest zakopane w czeluściach 3ds Max zapisz sobie lokalizację tej funkcji.

Tu nie chodzi o to, że nie rozumiesz jak to działa, ale o to, że za chwilę będziesz miał 10 innych podobnych funkcji do zapamiętania.

 

A jeśli chodzi o YouTube to proszę bardzo fajny kurs modelowania kolimatora, ale aby się za niego zabrać powinieneś już coś wiedzieć o modelowaniu.

 

 

Powodzenia

 

 

Modelowanie samochodu.

 

 

Tutoriale od Ben Tate

 

http://www.bentateonline.com/

 

Na CGTUTS jest tona dobrych tutoriali.

 

http://cgi.tutsplus.com/categories/3d-studio-max

 

Warto zobaczyć serię od Mike Pickton

100 tips to an easier 3ds max life.

 

 

I jeszcze raz moja lista stron z płatnymi tutorialami.

 

http://www.zbrushworkshops.com/

http://kelbyone.com/

https://cmivfx.com/store/

http://www.ctrlpaint.com/

http://www.gameinstitute.com/

http://www.fxphd.com/

http://www.3dbuzz.com/

http://vrayart.com/wp/

http://cgcookie.com/max/

http://www.cgcircuit.com/index.php

https://www.3dmotive.com/library_guest

http://3dquakers.com/web/

http://www.evermotion.org/

https://www.video2brain.com/en/

http://www.digitaltutors.com/11/index.php

http://www.cgmwonline.com/

http://eat3d.com/

http://www.3d-palace.com/

http://www.gnomonschool.com/

http://www.lynda.com/

 

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgodze sie z deshu. Nie wiem jak lynda, ale DT jest bardzo super. Masz podzial na konkretna tematyke jak modelowanie, mapowanie, renderowanie itd. Wszystko masz fajnie objasnione i rzadko jakis etap jest pomijany. Jak cos jest popuarlne, to automatycznie ludzie z zawisci to hejtuja. Wszyscy sie podniecaja Gnomon workshop, bo niby dla elity. G... prawda. W takich DT nawet mozna znalezc tuty na temat rigowania czworonogow, gdzie wszedzie inndziej wszyscy skupiaja sie na ludziach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2013 dobrze gada. Nie jest graficznym betonem czyli raczej na bieżąco z tutorialami. Mi tez polecal modelowanie motoru na 3d palace. Drogie ale warto. Dlaczego maxa chcesz sie uczyć? Beton i banderowcy straszą ze powoli upada.

 

No i jeszcze cgcookie, abonament 18$ i mozesz nasciagac wszystko co posiadają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reynevan nie baw się w "betona" Nauka maxa jeszcze nikomu nie wyszła na złe , nawet jak padnie jak mu co niektórzy życzą to doświadczenie z niego wyniesione zda egzamin w każdym innym sofcie 3D. A tak ogólnie to wam odciąć internet i się uczyć już nie będziecie potrafili, całe zmarnowane pokolenie co to musi dostać przetrawioną papkę w formie tutoriala bo inaczej ani rusz, jeszcze troszkę i organy nieużywane pozanikają, kiedyś sadzone ze w przyszłość człowiek będzie wyglądał "wielka głowa i zanik kończyn", no może górne zostaną, ale jak tak dalej pojdzie to w pierwszej kolejności skurczy się a potem zaniknie mózg :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reynevan nie baw się w "betona" Nauka maxa jeszcze nikomu nie wyszła na złe

 

Do "betona" to mi troche lat w tej branzy brakuje:p

 

W wielu tematach piszecie ze max upada, straszycie blenderem. Na szczescie z tego waszego gadania jeszcze nic nie wynikło. Ostatnia zagrywka Autodesku w postaci darmowych softow dla szkol moze rozpoczac maxowy renesans. W jeszcze wiekszym stopniu zaczna go nauczac na studiach i w technikach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reynevan sorry nie pisz wy bo ja np nie straszę nikogo blenderem( nie mam nic do blendera i blenderowców w moim przypadku po prostu ten interfejs nie przypadł mi do gustu a katować na sile sienie lubię jak nie mam takiego przymusu ) ani nie pisze ze max pada. Darmowy max dla uczniów/studentów żaden nowy patent gorzej jest z tym nauczaniem bo na uczelniach często są profesorowie co akurat studentom do głowy kładą ze nie ma nic innego jak sketchup :)

Wiesz nie określaj tych co zaczynali naukę 3d w czasach gdy max był w wersji 2.5 Betonami, wapniakami to rozumiem ale beton to taki nieprzemakalny człowiek którego nie da się niczego nauczyć, a w tym czasie naprawdę nie było tak cudownie z materiałami jak jest teraz. pierwszy podręcznik do max 2.5 pokazał się w Polsce jak była już dostępna 6 :)

 

bardzo lubię 3ds Max, ale będę także uczył się MODO, trzeba mieć jakąś alternatywę :)

Tez bardzo lubię maxa i mam do niego sentyment, ale równocześnie był moment zachłyśnięcia się Rhino co nie wyszło mi na złe a teraz wybitnie doceniam walory C4D ale właśnie podstawowa wiedzę wyniosłem z maxa i bardzo się ona przydała :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pudło Azbestuś:) jeśli chodzi o mój wybór :P

 

Metodologia samego programu mnie urzekła, wygoda modelowania, budowa shaderów oparta na systemie photoshopa czyli warstwy, interfejs który przypadł mi do gustu po 10 minutach pracy z nim, nie mówiąc ze można go właściwie dowolnie skonfigurować pod siebie, niesamowita wręcz stabilność samego softu w porównaniu do maxa, w ciągu 3 tygodni stałego tłuczenia c4d jedna wywrotka i to spowodowana vrayem i tu kolejne miłe zaskoczenie program przed wyłączeniem zapisuje stan aktualny sceny nad która pracujesz. C4D ma równocześnie szybko rozwijające się zaplecze wszelkich wtyczek tak jak w maxie. Dla mnie również ważna była jej kompatybilność z archicadem, który jest moim jednym z programów stale uzytkowanych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raz intuicyjnosc samego programu, dwa zawsze lubiłem splajny, c4d modyfikacje ma oparta na splajnach, nóz z maxia niech się schowa przy tym który jest w c4d, pędzel malowanie na poziomie wierzchołków. Kolejna sprawa jest mapowanie obiektów uv także na poziomie shaderów, efekt projektor jest godny polecania innym twórcą programów.

Wiele osób chyba sobie nie zdaje sprawy że C4D to żadna "dzierlatka" pierwsza wersja pokazał się w 1993 roku jest zaledwie o 3 lata młodsza od maxa. Natomiast mam uczucie ze ma znacznie bardziej sensownie prowadzoną politykę powstawania kolejnych wersji niż max po tym jak został przejęty przez autodeska, jest to program który się stale rozwija, zasadniczo była uznawana za program do animacji i może dlatego było odrobinę niszowo traktowana przez użytkowników teraz jest to kombajn do rożnych grup twórców 3D. Można to zobaczyć już przy samym zakupie softu Maxon oferta 4 rożnych wersji, niema konieczności zakupu pełnego studia skoro inne są ukierunkowane odpowiednie do tego co się robi. Natomiast max niestety jest skostniałym programem mnie np jako architekta boli brak rozwoju analizy naświetlenia jak powstał tak nadal jest tylko do mentala zero kompatybilności z innymi popularnymi rendererami i to jest kropelka w negatywnej polityce autodeska jeśli chodzi o maxa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaciekawiłeś mnie tą modyfikacją opartą na splajnach, czy mógłbyś podesłać pierwszy lepszy filmik z YouTube gdzie pokazane jest jak to wygląda?

Określając Cineme mianem dzierlatki mówiłem o jej pięknie, walorach estetycznych :)

Max to brzydal, i ciężko w nim cokolwiek sobie poustawiać, Cinema daje wiele fajnych możliwości konfiguracyjnych, a do tego jest bardzo ładna.

Interface MODO jest podobny do Cinema.

 

Jakiś czas temu pisałem tutaj na forum, że bardzo bym chciał aby 3ds Max otrzymał nową skórkę zbliżoną wyglądem do tego co oferuje Cinema lub MODO, i zebrałem za to baty, czego zupełnie nie rozumiem!

 

Wszak obecnie 3ds Max posiada wiele różnych układów interafece'u czy kolejny by komuś zaszkodził?

To, że Max nie jest rozwijany tak jakby chcieli tego userzy nie ma nic do tego, to bogata firma i gdyby chcieli mogliby stworzyć osobny team do budowy nowoczesnego interface'u.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie zamierzam robić offtopa. Daffsm jeśli zaczynasz przygodę, skup się na razie na nauce modelowania. Wszelakie riggowanie, animowanie, renderowanie zostaw na później. Nie ma sensu uczyć się wszystkiego po trochu, lepiej jedno a dobrze. Jak ogarniesz modelowanie zacznij się uczyć np. renderowania. Jeśli chodzi o tutoriale, to dla mnie osobiście jedną z najlepszych stron jest http://cgi.tutsplus.com/ Są tam jakieś tutki za premium, ale jest też cała masa darmowych, które doskonale pokazują jak pracować w 3ds maxie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daffsm:

Szczerze polecam system nauki oparty bardziej na własnych potrzebach, i nauczaniu się w drodze do celu.

Mam na mysli, że nie powinno się do sprawy podchodzić tak, że najpierw opanowaujesz techniki, a potem wymyślasz dla nich zastosowanie.

Najpierw zawsze pownienin być pomysł, a potem do pomysłu bedziesz się douczał odpowiednich technik czy metod, szukał w internecie odpowedzi na konkretne pytania.

Wydaję mi się, że warto napoczątku obejrzeć tutoriale, w których profesionaliści pokazują swoją prace by móc w pewnym stopniu opierać na ich doświadczeniu. Dodatkowo zawsze w tutorialach zobaczyć można jakieś ciekawostki, dodatkowe funkcje, których nie poznało by się bez obejrzenia danego filmu.

 

Cięzko mi podać ci nazwy tutków dla startujących, ale myśle że na tym etapie nie warto inwestowąc pieniędzy, bo darmowe materiały dadzą ci mase mase wiedzy. Zerknij choćby na evermotion.

 

Gdy wskoczysz już na kolejny lewel, i zapragniesz się specjalizować w czymś w 3d, to możesz przejżeć oferte np tych portali:

https://cmivfx.com

http://eat3d.com/

Czy oprócz cmivfx i eat3d są jeszcze jakieś tutoriale ,,na najwyższym poziomie", które mógłbym potem przerobić?

 

 

 

 

A Szkoda pieniędzy na kursy, w internecie masz naprawdę masę stron poświęconych grafice 3d zatrzęsienie tutoriali, ale tak naprawdę metodologia aby ci sie upamiętniło jest jedna: Praktyka, wymyślaj co chcesz osiągnąć i kombinuj jak, nie funkcjonuj na zasadzie powielania rozwiązań z kursów, bo tak naprawdę w takich kombajnach jak max/maya/c4d/rhino dany efekt możną osiągnąć w wieloraki sposób i nie ma jedynej słusznej drogi.

Tak jak wcześniej wspominałem, dobre kursy chcę przerobić po to, żeby utrwalić wiadomości z Biblii i poznać nowe możliwości, myślę, że na praktykę przyjdzie jeszcze czas, i wiem, że jest to najważniejszy z etapów nauki.

 

 

Zaprzyjaźnij się także z wiedza fotograficzną o ile już jej nie posiadasz, na pewno przyda się wiedza z fizyki szczególnie dział optyki.

Fotografuję tylko czasami na jakiś rodzinnych wypadach, więc nawet do średnio zaawansowanego mi daleko, ale postaram się rozwijać tę umiejętność.

Przyszło mi teraz do głowy jedno pytanie. Co powinien umieć grafik 3D chcący pracować w GameArcie, oczywiśćie oprócz głównego softu?

To co mi wpada do głowy to jakiś soft rzeźbiarski, np. ZBrush, PS, rysowanie(digital i na kartce), optyka, o której wspomniałeś, czy jest coś jeszcze co nie jest wymagane, a przydaje się/pracodawcy cenią takie umiejętności?

 

 

W razie gdybyś zdecydował się na zakup tutoriali dodam jeszcze dwa swoje posty z innych tematów.

 

Linki do wątków:

 

Pierwszy

 

Drugi

 

Dzięki, na pewno po przeglądam.

 

2Dlaczego maxa chcesz sie uczyć? Beton i banderowcy straszą ze powoli upada.

 

Maxa, uczę się ponieważ to na nim pracują największe i najlepsze studia.

 

 

Bardzo lubię 3ds Max, ale będę także uczył się MODO, trzeba mieć jakąś alternatywę :)

W przyszłości zamierzam uczyć się jeszcze czegoś, lecz co to będzie zobaczę gdy już dogłębnie poznam Max'a.

 

Ja nie zamierzam robić offtopa. Daffsm jeśli zaczynasz przygodę, skup się na razie na nauce modelowania. Wszelakie riggowanie, animowanie, renderowanie zostaw na później. Nie ma sensu uczyć się wszystkiego po trochu, lepiej jedno a dobrze. Jak ogarniesz modelowanie zacznij się uczyć np. renderowania.

Właśnie tak zamierzam robić;D

 

Podsumowując dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracodawcy mogą nie zauważyć że posiadasz te dodatkowe umiejętności, liczy się efekt jaki potrafisz osiągnąć to jest wiedza dla ciebie która ci np ułatwi sprawy związane z samym renderowaniem kadrowaniem ujęć ustawianiem świateł w scenie, zachowanie się materiałów fizycznych przy obróbce ich światłem. Każda zdobyta wiedza jest tylko dla ciebie na plus czy to będzie znajomość dodatkowego softu jak np zbrush, marvelous czy będzie to wiedza z zakresu ustawienia parametrów naświetlenia zdjęcia ;)

Troszkę się nie zrozumieliśmy z tym całkowitym olewaniem tutoriali po prostu nie ucz się na zasadzie teraz tylko wiedza apotem będziesz ja wprowadzał w życie bo zapomnisz wiele rzeczy praktyka wyrabia podświadome odruchy a co do tutoriali to nie rób dokładnie tego co jest na tutku np jak w nim jest modelowanie krzesła zrób obiekt który masz np w domu, chodziło mi abyś się nie uczył przez powielanie. Z tym dogłębnym poznawaniem maxa tez nie przesadzaj Gary Yost stwierdził kiedyś na spotkaniu ze nawet on nie zna wszystkich możliwości i funkcji softu który stworzył, dobrze jak byś jednak wiedział co chcesz robić w przyszłości bo poświecenie teraz czasu na coś czego nigdy nie wykorzystasz jednak mija się z celem lepiej ten czas poświecić na rozwijanie pozostałych zdolności :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@skalpel3d widziałem ten filmik i dla mnie nienurbsowe toolsy wyglądają na bardzo podobne, no ale może coś przeoczyłem :)

 

A jeśli chodzi o twoją ostatnią wypowiedź to dokładnie tak jak piszesz.

 

3ds Max to skrzynia z narzędziami absolutnie do wszystkiego, ale trzeba jak najwcześniej zdecydować co chce się robić, ponieważ jeśli zaczniesz inwestować czas w coś czego nie wykorzystasz w przyszłości to nie ma sensu zdobywać tej wiedzy, zmarnujesz tylko czas i zapał do pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracodawcy mogą nie zauważyć że posiadasz te dodatkowe umiejętności, liczy się efekt jaki potrafisz osiągnąć to jest wiedza dla ciebie która ci np ułatwi sprawy związane z samym renderowaniem kadrowaniem ujęć ustawianiem świateł w scenie, zachowanie się materiałów fizycznych przy obróbce ich światłem. Każda zdobyta wiedza jest tylko dla ciebie na plus czy to będzie znajomość dodatkowego softu jak np zbrush, marvelous czy będzie to wiedza z zakresu ustawienia parametrów naświetlenia zdjęcia ;)

Nie jestem pewien czy dobrze rozumuję, ale wydaję mi się, że różne dodatkowe umiejętności są bardzo ważne.

Przykładowo, dwóch grafików na tym samym poziomie składa portfolio do studia X. Osoba za to odpowiedzialna w X zaprasza obu grafików i daje im jakieś zadanie do wykonania by sprawdzić ich umiejętności. Obaj zrobili bardzo dobre prace w tym samym czasie, pracodawca nie może się zdecydować, więc patrzy co jeszcze umie dana osoba. Np. rysowanie. Jeden z grafików nie potrafi tego robić, drugi jest bardzo dobry w conceptowaniu. Którego grafika wybiera studio X? W takim wypadku wydaję mi się, że prace dostanie ten drugi.

 

@Daffsm, oprócz samych tutoriali możesz oglądać speedmodelingi z Max'a. Gdy uczyłem się Blendera sam tak robiłem i wychodziło mi na dobre. Aktualnie w Maxie jeszcze nie przeszukiwałem czeluści internetu by znaleźć jakieś dobre filmy z speed'ami, ale jak wpiszesz odpowiednie frazy w YT na pewno coś znajdziesz.

(Jeśli ktoś ma coś ciekawego to mógłby tu podesłać;D Będę wdzięczny, i pewnie nie tylko ja. )

 

3ds Max to skrzynia z narzędziami absolutnie do wszystkiego, ale trzeba jak najwcześniej zdecydować co chce się robić, ponieważ jeśli zaczniesz inwestować czas w coś czego nie wykorzystasz w przyszłości to nie ma sensu zdobywać tej wiedzy, zmarnujesz tylko czas i zapał do pracy.

Tu nie do końca się zgodzę. Warto poznać wszystkie możliwości danego softu, ale należy skupić się na tych potrzebnych, w przypadku gameart'u, modelowania, teksturowania i pewnie jeszcze renderowania, ale takie rzeczy jak animacja czy rigging czy jakieś inne funkcje musisz znać i potrafić coś zrobić, ale nie musisz być w tym mistrzem, bo to nie twój cel.

A żeby to znać wystarczy Ci Biblia, czasami tylko przypomnij sobie z czym to się je, ew. jak już będziesz robił naprawdę dobre sceny czy modele, możesz sobie obejrzeć tutorial czy dwa na ten temat.

 

Czy oprócz cmivfx i eat3d są jeszcze jakieś tutoriale ,,na najwyższym poziomie", które mógłbym potem przerobić?

Może coś takiego:

http://www.infiniteskills.com/3ds-max/

Ale musiałbyś poczytać opinie w internecie, nawet nie włączałem tego kursu;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności