MichalJaroszewicz Napisano 20 Październik 2014 Napisano 20 Październik 2014 Witam, zamierzam na poważnie zabrać się za modelowanie 3D, renderowanie i wszystko co z tym związane. Do tej pory obcowałem ze SketchUem + vRay, niedawno zainstalowałem 3ds Maxa + vRay i póki co skupiłem się na samym rendererze (założenie było takie, że model robię na SU, później przerzucam go do 3ds Maxa, dodaję otoczenie i renderuję), powiedzmy że już dość dobrze poruszam się po jego czeluściach, jestem do niego przyzwyczajony i na chwilę obecną mam zamiar na nim pozostać; docelowo zamierzam opanować również Coronę, ale to odkładam sobie na zdecydowane "później". Dodatkowo zacząłem sobie przeglądać powoli tutoriale do 3ds Maxa i tak natknąłem się na różne dyskusje dotyczące wspomnianego, jakoby jest to przestarzały soft i taka C4D wypada w bezpośrednim starciu znacznie lepiej. Ponieważ tak na dobrą sprawę nie zacząłem jeszcze modelować w 3ds Maxie, zastanawiam się, czy w ogóle nie zrezygnować z niego i nie przerzucić się na C4D. Czy mógłby ktoś doradzić na jaki z obu tych softów łatwiej jest się przerzucić ze Sketchupa? To, co najbardziej mi się podoba we wspomnianym prostym programie to zarządzanie sceną, grupowanie obiektów, grupa w grupie, dodawanie elementów do warstw, wyłączanie ich itd. W którym z tych softów wspomniane operacje są bardziej intuicyjne? Jak wygląda współpraca plików ze Sketchupa do C4D? (tak na wszelki wypadek). Jak wygląda mapowanie/unwraping w C4D w sensie stopnia trudności i przyjazności? W 3ds maxie nie bardzo mogę sobie z tym poradzić, nie jest to dla mnie wygodne i komfortowe, w zasadzie nigdy nie udało mi się osiągnąć tego co bym chciał. Tworzenie otoczenia, trawy, drzew itd. w którym z tych programów wypada lepiej? Moja niepewność co do wyboru wynika poniekąd z tego, że z jednej strony Max ma sporo wad, ale do 3ds Maxa jest mnóstwo tutoriali i innych materiałów dodatkowych jak gotowe sceny. Może więc lepiej po trochu ogarnąć 3ds Maxa i dopiero później przerzucić się na C4D? Czy raczej tutoriali do Cinemy jest na tyle dużo, że spokojnie można ją ogarnąć bez żadnych płatnych kursów?
czaaje Napisano 20 Październik 2014 Napisano 20 Październik 2014 Co chcesz robić? Gamedev, archwiz, wizki produktów? Może coś innego. Gamedev stawiałbym 3ds, to samo z archwizkami, do produktów Blender, animacja Maya. C4D nie znam, więc nie powiem do czego się nadaje, do czego nie, jakie ma wady i jak wypada w porównaniu z np. 3ds.
Reynevan Napisano 20 Październik 2014 Napisano 20 Październik 2014 Chyba wizki. Jak wygląda współpraca plików ze Sketchupa do C4D? (tak na wszelki wypadek) Z tego co wiem to keczup ma tylko export do colady czy jak to tam sie zwie. No chyba ze masz wersje pro. C4D wypada w bezpośrednim starciu znacznie lepiej Daj linka do tych tematów. Czy raczej tutoriali do Cinemy jest na tyle dużo, że spokojnie można ją ogarnąć bez żadnych płatnych kursów? Tak Czy mógłby ktoś doradzić na jaki z obu tych softów łatwiej jest się przerzucić ze Sketchupa? C4D ma prostszy interfejs. Przerzucanie sie ze sketchupa na kombajn do 3d to tak jak z painta na ps'a.
MichalJaroszewicz Napisano 20 Październik 2014 Autor Napisano 20 Październik 2014 Tak, głównie chodzi mi o archwiz. Reynevan, wspomniany przeze mnie tryumf C4D nad 3ds Maxem to były raczej osobiste opinie, znalezione na tym forum, jak i innych zagranicznych. a nie jakaś obiektywna ocena ;) Zdaję sobie sprawę, że sketchup to taki odpowiednik painta i że cokolwiek bym nie wybrał, to będzie ciężko się przerzucić, ale właśnie chodzi o to, by znaleźć taki soft, który mnie nie zniechęci. A zniechęcić wg mnie potrafi zarówno skomplikowany interfejs, jak i brak dobrych tutoriali.
uzumakishadow Napisano 20 Październik 2014 Napisano 20 Październik 2014 Modo moze:) Albo blender. Jedno najtanszy pakiet na rynku a drugi free. Tutkow tez jest ale trzeba grzebac czasem lub... pytac :) I nie bac sie pytac.
Reynevan Napisano 20 Październik 2014 Napisano 20 Październik 2014 Wszystkie mają triale. 30dni to az nadto zeby pobieznie poznac program i wybrać odpowiedni ;) Ja mialem dostep do studenckich wersji maxa/majki i c4d, blender jako pierwszy poszedl na odstrzał. Niestety to forum poznalem dopiero jakis czas pozniej. Ludzie ktorych pytalem zyli grafiką pierwszej dekady XXI wieku i nie znali niczego procz Maxa i Softimage... Teraz wybral bym modzia/mayke albo blendera. takie jest moje zdanie Poczekaj jeszcze na wypowiedzi forumowych wyjadaczy. Bedzie pojedynek oświecony blender vs zabytkowy max ;)
czaaje Napisano 20 Październik 2014 Napisano 20 Październik 2014 Najważniejszą rzeczą przy nauce 3D jest to czy chcesz to robić czy nie. To twoja decyzja. Jeśli chcesz się zająć CG tylko dlatego, że wiesz co ze sobą zrobić to się nią nie zajmuj(nic nie sugeruję;p). Niektórzy Ci powiedzą, że interfejs Blendera jest trudny, ogarnąłem go po mniej niż jednym dniu dzięki PKB. Inni powiedzą Ci, że interfejs Maxa jest trudny, i tu się zgodzę;p Odnośnie tutoriali. Do Blendera masz genialny PKB, dzięki któremu będziesz miał solidne podstawy by zacząć robić coś profesjonalnie w Blenderze, oprócz tego masa darmowych i płatnych(które również są darmowe, if you know what i mean;D). http://polskikursblendera.pl/nawigacja/spis/ Do Maxa masz Biblię, z której nauczysz się naprawdę wiele, pewnie niektórzy powiedzą, że to zła nauka, ja uważam inaczej, dlatego nadal kontynuuję naukę z tej książki. Do tego to samo co w Blendku, masa darmowych i płatnych tutków. Istotną rzeczą są przyzwyczajenia, zachowania z Blendera i skróty z niego siedzą mi cały czas w głowie i automatycznie jak chcę coś zrobic w Maxie, to używam skrótu z Blendera, które jak pewnie się domyślasz nie są podobne. Najważniejsze są chęci. Bez nich ani rusz. Max jest teraz na studenckiej licencji nawet jak nie jesteś studentem, Blender jest darmowy więc poświęć np. tydzień na jeden soft, drugi tydzień na drugi soft, i zdecyduj(te tygodnie muszą być bardzo intensywne). Skupiłem się na Blenderze i Maxie, bo tak jak wspomniałem o Cinemie nie mogę wiele powiedzieć.
2013 Napisano 20 Październik 2014 Napisano 20 Październik 2014 Każdy program jest wygodny jeśli go już poznasz, na starcie wszystko wydaje się skomplikowane, nie można się poddawać! 3ds Max ma tylko pozornie skomplikowany interface. Problem z 3ds max jest taki, że ma poukrywane wiele rzeczy, ale nie stanowi to większego problemu. Nie jest również tak nowoczesny z wyglądu jak Cinema 4D czy MODO, i nie jest tak konfigurowalny jak te programy, ale to także nie jest problemem. Proponuję Ci abyś wybrał program, który najprawdopodobniej będzie posiadał twój przyszły pracodawca. Moim głównym programem jest 3ds Max, ale będę uczył się także MODO, ponieważ coraz więcej firm korzysta z tego programu, oraz dlatego, że jest Vray dla MODO.
Temporal Napisano 21 Październik 2014 Napisano 21 Październik 2014 Zawsze mnie rozwala to gadani że jeśli game deve i archviz to tylko Max. Co ma za super narzedzia ten max, ze tylko w nim da sie robic te rzeczy? Śmiało w takim modo czy C4D mozna bawic sie w gameart, a tym bardziej w archwiz. To tak jak w świecie muzyki, każdy chce tego marshala, to w świecie 3d, każdy myśli że bycie PRO, to 3dsmax.
Traitor Napisano 21 Październik 2014 Napisano 21 Październik 2014 Ja robie w maxie, bo lubie:) Program to tylko narzedzie podobne do innych, wszystko zalezy co komu najwygodniej w dloni siedzi.
czaaje Napisano 21 Październik 2014 Napisano 21 Październik 2014 Zawsze mnie rozwala to gadani że jeśli game deve i archviz to tylko Max. Co ma za super narzedzia ten max, ze tylko w nim da sie robic te rzeczy? Śmiało w takim modo czy C4D mozna bawic sie w gameart, a tym bardziej w archwiz. To tak jak w świecie muzyki, każdy chce tego marshala, to w świecie 3d, każdy myśli że bycie PRO, to 3dsmax. Wiele firm korzysta właśnie z Maxa, więc jeśli ma się określone gdzie chce pracować, to po co uczyć się np. Blendera, jak to nie on powinien być dla nas głównym softem, gdy całe studio pracuję na 3ds. Oczywiście po poznaniu, w tym wypadku, maxa warto uczyć się innego programu. Po za tym bycie PRO, to robienie PRO modeli i renderów, nie soft jakiegosię używa. 1
MichalJaroszewicz Napisano 21 Październik 2014 Autor Napisano 21 Październik 2014 (edytowane) Istotną dla mnie sprawą, o której nie wspomniałem jest fakt, iż posiadam dość słaby sprzęt, a taki 3ds Max to dość ciężki program. Dlatego właśnie mam zamiar uczyć się Corony, bo z tego co czytałem jest znacznie szybsza od vRaya. Natomiast jak wygląda sprawa z MODO czy C4D? Jest jakaś wielka różnica między nimi, czy jednak kombajn to kombajn i jakikolwiek soft będzie w dość podobnym stopniu obciążał komputer? Słuszna uwaga co do softu przyszłego pracodawcy, 3ds Max jest zdecydowanie najpopularniejszy w tym segmencie rynku i z pewnością warto go znać. Niemniej jednak w najbliższej przyszłości nie zamierzam pracować jako modeler, zależy mi na w miarę szybkim ogarnięciu procesu modelowania w bardziej zaawansowanym sofcie niż SU, później wszelkie przesiadki nie są chyba aż tak trudne, czyż nie? Dlatego właśnie szukam softu, na którym najłatwiej będzie mi się wtajemniczyć. Edytowane 21 Październik 2014 przez MichalJaroszewicz
czaaje Napisano 21 Październik 2014 Napisano 21 Październik 2014 Słuszna uwaga co do softu przyszłego pracodawcy, 3ds Max jest zdecydowanie najpopularniejszy w tym segmencie rynku i z pewnością warto go znać. Niemniej jednak w najbliższej przyszłości nie zamierzam pracować jako modeler, zależy mi na w miarę szybkim ogarnięciu procesu modelowania w bardziej zaawansowanym sofcie niż SU, później wszelkie przesiadki nie są chyba aż tak trudne, czyż nie? Dlatego właśnie szukam softu, na którym najłatwiej będzie mi się wtajemniczyć. Nie są trudne, bo w większości, jak nie we wszystkich programach zasada samego modelowania jest taka sama, również inne funkcje nie są aż tak diametralnie inne, lecz na gorszę są przyzwyczajenia, tak jak wcześniej wspomniałem. Używając Maxa zapominam się i używam skrótów z Blendera, czy chcąc użyć jakiejś funkcji, która występuję w obu programach, kieruję kursor na pozycję tej funkcji w Blenderze. Oczywiście, że chyba dopiero 2 tygodnie pracuję z Maxem, ale chodzi mi o sam fakt tego zjawiska.
MichalJaroszewicz Napisano 21 Październik 2014 Autor Napisano 21 Październik 2014 laptop Della i7 2670QM 2,2 Ghz, 8 GB RAM, grafika GeForce GT525M + Intel HD Graphics Family.
skalpel3d Napisano 21 Październik 2014 Napisano 21 Październik 2014 -Nie jest się trudno przenieść jeśli masz już odpowiednia wiedzę z dziedziny 3D , możesz mieć problem z zaakceptowaniem fejsu danego softu -C4D czyta następujące formaty exportowane spod sketchupa : dea, 3ds , fbx , obj -Corona jest świetna do interiorów jeśli chodzi o rozbudowane exteriory z jej czasami renderowania nie jest już różowo, dwa jak każdy renderer oparty na cpu obciąża go maksymalnie :) -Max jest softem niestabilnym pod tym względem lepiej go nie porównywać z C4D -C4D posiada własny renderer, a równocześnie są do niej Vray, Corona, indigo, Octan, Thea i inne popularne silniki renderujące:) - Mapowanie w C4D jest bardzo wygodne zreszta odnosi sie to takze do budowania shaderów ogólnie filozofia tego programu jest mocno zbliżona do photoshopa, można tez wspomnieć o jej integracji z flagowymi produktami adobe -C4D integracja z Archicadem, od wersji 18 archicad posiada własny renderer właśnie od maxona Cinerender :) -Maniera na Maxa przynajmniej w biurach architektonicznych na zachodzi przemija, ewidentnie zaczyna być wypychany przez C4D i Rhino. Jeszcze trochę i ta fal na pewno dotrze do nas szczególnie ze konkurencja jest tańsza Sam używam nadal maxa ale w pracy nie raz zdarza mi się korzystać z c4d i rhino :)
mariuszs Napisano 21 Październik 2014 Napisano 21 Październik 2014 Zawsze mnie rozwala to gadani że jeśli game deve i archviz to tylko Max. Co ma za super narzedzia ten max, ze tylko w nim da sie robic te rzeczy? Śmiało w takim modo czy C4D mozna bawic sie w gameart, a tym bardziej w archwiz. To tak jak w świecie muzyki, każdy chce tego marshala, to w świecie 3d, każdy myśli że bycie PRO, to 3dsmax. Ciesze się że nie tylko mnie jako początkującego rozwalają takie odpowiedzi w stylu gameart=3ds max albo że architektura tylko 3ds max...
Traitor Napisano 21 Październik 2014 Napisano 21 Październik 2014 Tak samo jak mit, mowiacy o tym, ze max kompletnie nie nadaje sie do animacji:) Segregowanie softow to jakies nieporozumienie.
Reynevan Napisano 21 Październik 2014 Napisano 21 Październik 2014 Zawsze mnie rozwala to gadani że jeśli game deve i archviz to tylko Max. Co ma za super narzedzia ten max, ze tylko w nim da sie robic te rzeczy? Śmiało w takim modo czy C4D mozna bawic sie w gameart, a tym bardziej w archwiz. To tak jak w świecie muzyki, każdy chce tego marshala, to w świecie 3d, każdy myśli że bycie PRO, to 3dsmax. Jak zwykle bul dópy naczelnego krytyka 3d w tym kraju. Gdzie ktoś napisał że do game dev i archiviz TYLKO max? Czytanie ze zrozumieniem się kłania(dosc czesto sie na nie powołujesz). Ludzie mowia ze max jest do tego najlepszy bo zdecydowana wiekszosc go uzywa. Wiekszosc, ktora pokazala skila w tym czy innym programie wykonujac wspaniałe prace. Ty natomiast duuuuuzo mowisz ale umiejetnosci jakos wielkich nie widze, mimo tego robisz z siebie wszechwiedzace, zarozumiałe bustfo tszyde.
skalpel3d Napisano 21 Październik 2014 Napisano 21 Październik 2014 Takie szufladkowanie zapewne czasami wywodzi się z stad ze np max=architeltura ze względu na to ze jest z tej samej stajni co autocad , revit czy civil i jednak dobrze współpracuje z powyższymi programami, natomiast tak naprawdę to jest to archaiczne podejście kiedyś to może i tak było ze tylko np arch , gameart no i trzeba pamiętać o Katedrze i Władcy Pierścienia( animacji ) do których się przecież w ogóle nie nadaje :). Programy aktualnie sa wszechstronne i nie ma co ich szufladkować według klasyfikacji sprzed 10 lat
Reynevan Napisano 21 Październik 2014 Napisano 21 Październik 2014 Dla mnie Bagiński i Jackson mają wieksze osiagniecia niz jakis randomowy temporal. Wole brac z nich przykład ;)
Azbesty Napisano 21 Październik 2014 Napisano 21 Październik 2014 wiesz to że Disney np używa hyperiona albo ILM używa czegoś tam to nie znaczy że dla ciebie to rozwiązanie jest najkorzystniejsze.
Traitor Napisano 21 Październik 2014 Napisano 21 Październik 2014 No wlasnie ja nie bardzo rozumiem tego szufladkowania, bo pamietam, ze od wersji 2.0 czyli grubo przed 2000r, Max byl bardzo mocno promowany jako program do animacji 3D, a nie do tworzenia architektury. Powszechna moda na architekture nadeszla wlasciwie dopiero wraz z pojawieniem sie Vraya, i sztucznie zaczela spychac jego pierwotna role w kąt. Pisze "sztucznie", bo max to nadal potezne narzedzie animacyjne i nie ma co tutaj umniejszac.
skalpel3d Napisano 21 Październik 2014 Napisano 21 Październik 2014 Po prostu wiele osób nie zdaje sobie sprawy ze na maxie właśnie stworzono Toy Story pierwsza całkowicie stworzona animacja 3d na komputerze, czy takie przeboje kinowe jak Shrek :)
Traitor Napisano 21 Październik 2014 Napisano 21 Październik 2014 Ok, widze, ze zaczynamy wchodzic w opary absurdu.
Reynevan Napisano 21 Październik 2014 Napisano 21 Październik 2014 Po prostu wiele osób nie zdaje sobie sprawy ze na maxie właśnie stworzono Toy Story pierwsza całkowicie stworzona animacja 3d na komputerze, czy takie przeboje kinowe jak Shrek :) Da sie? Da...
legomir Napisano 21 Październik 2014 Napisano 21 Październik 2014 Po prostu wiele osób nie zdaje sobie sprawy ze na maxie właśnie stworzono Toy Story pierwsza całkowicie stworzona animacja 3d na komputerze, czy takie przeboje kinowe jak Shrek :) A Transformersy powstały w Blenderze tak jak demokracja w Afganistanie a w Afryce zaczęła się rewolucja przemysłowa...
Azbesty Napisano 21 Październik 2014 Napisano 21 Październik 2014 Po prostu wiele osób nie zdaje sobie sprawy ze na maxie właśnie stworzono Toy Story pierwsza całkowicie stworzona animacja 3d na komputerze, czy takie przeboje kinowe jak Shrek :) tak tak.. a ILM robił star warsy na blenderze..
MichalJaroszewicz Napisano 21 Październik 2014 Autor Napisano 21 Październik 2014 Już po samym obejrzeniu tutoriali do MODO jakoś mi się spodobał ten program, niestety nie ma chyba do niego darmowej wersji studenckiej. W pewnym momencie miałem już porzucić szukanie alternatyw i pozostanie przy Maxie, aż natknąłem się na materiał promocyjny C4D R16 i narzędzia PolyPen, które mnie zafascynowało. Zakładam, że czegoś podobnego nie ma w 3ds? I jeszcze pytanie jak przebiega ewentualna współpraca C4D i Maxa, export import pomiędzy nimi?
Azbesty Napisano 21 Październik 2014 Napisano 21 Październik 2014 (edytowane) xD blender ma coś takiego jak poly pen xD, jak kogoś to boli to pozdrawiam haha Edytowane 21 Październik 2014 przez Azbesty
skalpel3d Napisano 21 Październik 2014 Napisano 21 Październik 2014 MichalJaroszewicz export import wygląda tak samo jak pomiędzy skatchupem a c4d
Reynevan Napisano 21 Październik 2014 Napisano 21 Październik 2014 Max ma cos podobnego w graphite modeling tools. Niestety duzo bardziej prymitywne. Pluginy pewne tez sa.
Temporal Napisano 22 Październik 2014 Napisano 22 Październik 2014 Reynevan masz jakies problemy? Moze na codzien uzywasz 3dsmax i cos cie boli. Jak widac wiekszosc sie zgodzila, ze te softy sa wszechstronne i mozna na nich wiele wbrew stereotypowym opiniom. Zainstaluj pare popularnych programow 3d, pobawi sie nimi troche i moze tez dojdziesz do takich wnioskow. Grafika powstaje w przeroznych softach i jest to zalezny od ludzi, danego studia. Nie ma co patrzec, ze cos fajnego powstalo w danym sofcie, bo inne rownie fajne cos powstalo w innym.
Monio Napisano 22 Październik 2014 Napisano 22 Październik 2014 (edytowane) MichalJaroszewicz- Archvizie to dziedzina która od softu 3D wymaga relatywnie mało jak porównasz to do VFX, animacji czy nawet gameartu. Dużo ważniejszą sprawą jest renderer. Każdy wymienionych przez nas programów doskonale sobie z tym poradzi, do każdego znajdziesz dodatki przyśpieszające manualną robotę. To nie jakieś proceduralne animacje tkanin nałożone na symulacje tłumu żeby jedynym wyborem był dla cziebie Houdini. Nie musisz robić zaawansowanych rigów postaci za pomocą skryptów mela w Maya. Nie musisz użerać się z egzotycznymi eksporterami do in-housowych silników gier. To co się liczy to twoje wyczucie artystyczne + bardzo dobra znajomość renderera. Ja podejdę do tematu z innej strony. Bierzesz pod uwagę zakup któregoś z tych programów w przyszłości? Od 2016 nie będzie żadnych pudełkowych produktów autodesku, wyłącznie subskrypcje roczne lub miesięczne. Czyli za możliwość korzystania z Maxa trzeba będzie każdego roku płacić około 6 tysięcy złotych, przy zapłacie z góry za cały rok. Nie zapłacisz to nie możesz pracować. Mówiąc krótko, po półtora roku opłacania subskrypcji Maxa wydasz kase za ktrą mógłbyś mieć na zawsze Modo + Zbrush + Vray dla modo. Zamiast przez 2 i pół roku płacić za maxa możesz mieć na zawsze Cinemę 4D w najbardziej wypasionej wersji + Vraya do niej. Prędzej czy później będziesz musiał wymienić hardware, policz sobie czy będziesz w stanie wydać w jednym roku 6 kafli na maxa + drugie tyle na nowego kompa. TL:DR- Polecam Modo + Vray jako opcja wypas, na teraz. Druga opcja to Blender + Vray jako wersja budżetowa do czasu aż wyjdziesz na prostą z płynnością zleceń. A nuż ten ostatni zdąży urosnąć na tyle że nie będziesz miał potrzeby przesiadki. Edytowane 22 Październik 2014 przez Monio
Azbesty Napisano 22 Październik 2014 Napisano 22 Październik 2014 niewspominając o komputerze który możesz kupić za zaoszczędzone pieniądze i ile czasu to zaoszczędza...
MichalJaroszewicz Napisano 22 Październik 2014 Autor Napisano 22 Październik 2014 Monio, słuszna uwaga. Większość architektury to można wykonać za pomocą prostych narzędzi Extrude, Bevel, Inset itd. Dlatego właśnie na początku skupiłem się na nauce vraya do 3ds maxa. Jednak mimo wszystko poza architekturą chciałbym umieć modelować nieco więcej, części mechaniczne, wyposażenie wnętrz, rower, karabin czy nawet samochód, wszystko z drobiazgowymi detalami itp. Ponieważ wszelkich materiałów i tutoriali do Maxa jest od groma, a i zacząłem się uczyć vRaya również na 3ds, to na razie na nim pozostanę, bo się trochę do niego przyzwyczaiłem. Swoją ścieżkę życia jeśli można to tak nazwać podzieliłem na parę etapów: 1. 3ds Max + vRay - architektura, wnętrza, drobne elementy wyposażenia 2. MODO + vRay, później również Corona, jw. 3. Narzędzia do riggowania, animowania, rozbijania i niszczenia modeli 4. ZBrush Monio, wspomniałeś jeszcze o dodatkach przyśpieszających manualną robotę. Miałem wcześniej o to pytać, bo dla mnie jest to dość istotna sprawa, czasami widziałem dość skomplikowane modele, które autor wykonywał w np. 2 dni, gdzie ja szacowałem, że zajęłoby mi to 10x więcej czasu ;) Nie wiem czy się dobrze orientuję, widziałem w 3ds maxie skrypt do drzwi, okien, od razu z framugami, przedziałkami itp. Czy polecacie jeszcze jakieś dodatki do archwiz? Floor Generatora znam.
Azbesty Napisano 22 Październik 2014 Napisano 22 Październik 2014 Akurat 3dsmax dopiero od niedawna potrafi robić poprawnie bevela wraz z premierą najwarzniejszego feature nowego quad chamfera ^^ Troche bez sensownie uczyć się 3dsmaxa jeśli w planach na potem masz zamiar pracować w MODO. przynajmniej ja tak zrozumiałem twój post. nie prościej odrazu uczyć się modo? Dodatki? Za zaoszczędzoną kasę za nie kupowanie 3dsmaxa, kupić całą bibliotekę textur i modeli...
1pudel Napisano 22 Październik 2014 Napisano 22 Październik 2014 kiedyś miałem podobny dylemat. Miło mieć wszystko legalne, a jak klient skacze z płatnością to w sądzie też pewniej jest :) Max odpadł w przedbiegach ze względu na cenę, chory system subskrypcji i dodatkowy zakup vray, chociaż coś w nim potrafiłem. Szukałem programu jedynie uwzględniając sensowną cenę i zupełnie przypadkowo trafiłem na Modo, wcześniej nawet nie wiedziałem o jego istnieniu. Po kilkudniowym rekonesansie stałem się szczęśliwym posiadaczem Luxology Modo :) Z perspektywy czasu to najlepszy zakup jaki mi się trafił. Nie ma co się oszukiwać Modo wygrywa ceną, za 6 tyś jest to rewelacyjny program, gdyby jednak kosztował tyle co Max byłby imho najwyżej średni.
Traitor Napisano 22 Październik 2014 Napisano 22 Październik 2014 Quad Chamfer akurat byl dostepny dawno jako plugin od maxa r9 +
Azbesty Napisano 22 Październik 2014 Napisano 22 Październik 2014 Quad Chamfer akurat byl dostepny dawno jako plugin od maxa r9 + jak wszystko w tym sofcie jest jako plugin xD
MichalJaroszewicz Napisano 22 Październik 2014 Autor Napisano 22 Październik 2014 Wydaje mi się, że obecnie, jakkolwiek krytycznie na maxa nie spojrzeć, chociaż zdawkowa wiedza na jego temat nie zaszkodzi. Wszak nigdy nie wiadomo, na czym będzie pracować mój przyszły pracodawca. Nie wspominając już o tym, że 3ds maxa mam studencką wersję, a za MODO musiałbym zapłacić, niby nie są to jakieś straszne koszty, ale dla takiego początkującego jak ja to zawsze jest jakieś ryzyko, że misja się nie powiedzie. Tak czy inaczej, uważam, że w tej branży warto znać więcej niż jeden soft, na pewno to nikomu nie zaszkodzi ;) Faktycznie, chciałbym teraz spróbować MODO, ale zarówno kwestia finansowa, jak i mniej tutoriali i dodatków do tegoż powodują, że narazie zostanę przy 3ds. Dla starego wyjadacza 3D brak tutków to pewnie nie problem, ale dla zielonego to może być powód do zniechęcenia.
Traitor Napisano 22 Październik 2014 Napisano 22 Październik 2014 Azbesty: Mowisz jak "Prezes". Jak by nie bylo to zle, jak sa, to tez zle. Ja sie ciesze, ze plugi sa, a takze ze do dyspozycji mamy potezna baze darmowych skryptow.
Monio Napisano 22 Październik 2014 Napisano 22 Październik 2014 Jak do kazdego softu. Mysle że "coś" sie da wystrugać przy pomocy 1700 darmowych pluginów do blendera. ;)
Temporal Napisano 23 Październik 2014 Napisano 23 Październik 2014 MichalJaroszewicz rozwaz jeszcze Cineme 4d. Wersja Prime jest dosc tania, a do archviz czy ogolnie szeroko pojetego modelowania wystarcza. Wbudowany silnik renderujacy, to nie vray ale i tak daje rade. Jest to typowy bias, wiec jest bardzo konfigurowalny i w miare szybki. Jak przystalo na porzadny soft, wspiera wszystkie popularne formaty, staje sie coraz popularniejszy w kregach archviz, no i jest stabilniejszy niz modo. Cinema z Blenderem to chyba najbardziej stabilne softy na rynku. Wiem ze teraz troche ci namieszalismy, bo kazdy podajne inna propozycje, ale nikt nie mowil ze wybranie softu to prosta sprawa. Napewno co bys nie wybral, to do pracy nadawac sie bedzie. Jak w nie jednym studiu, to w innym znajdziesz robote. Jesli freelancerka, to wsumie soft juz tylko pod siebie wybierasz, a nie pod kogos. Na freelancerskie zycie tym bardziej kusi cena modo, C4d, czy blendera.
Monio Napisano 23 Październik 2014 Napisano 23 Październik 2014 Cinema tez idealnie nadaje sie do motion designu. Jedno duże warszawskie studio produkcyjne ostatnio przestawilo większość swojego workflow na cineme. To o czymś świadczy. Pisze tak na wypadek jakbyś chciał liznąć czegos poza archvizem. Blender raczej jest stabilny ale bywają wyjątki. To zależy czy w danym wydaniu pojawia sie dużo nowych funkcji lub są jakieś spore zmiany w bebechach programu. Takie nowosci zazwyczaj nie są wprowadzane często i stabilizują sie w po kolejnym lub dwóch wydaniach.
MichalJaroszewicz Napisano 23 Październik 2014 Autor Napisano 23 Październik 2014 Faktycznie ciężka sprawa z wyborem softu, czuję się zamieszany nieco, ale tak to już jest, jak do głosu dochodzą odczucia subiektywne, jeden powie tak, inny inaczej i człowiek głupieje ;) Na razie, aby nauczyć się samego warsztatu, zostanę przy Maxie, a jak już coś będę umiał, spróbuję zarówno C4D, jak i MODO i wtedy zadecyduję na jakim sofcie docelowo będę pracować.
Temporal Napisano 23 Październik 2014 Napisano 23 Październik 2014 MichalJaroszewicz jak po maxie sprobojesz innego softu, to poczujesz taka wielka ulge :D Nagle sie okaze, ze wszedzie wszystko jest lepiej rozwiazane niz w najpopularniejszym sofcie 3d :D PS. Oczywiscie maxa nie odradzam. Co badz, to jednak wciaz wszedzie uzywany program i znajac go o prace nie trudno.
Azbesty Napisano 23 Październik 2014 Napisano 23 Październik 2014 Blender raczej jest stabilny ale bywają wyjątki. To zależy czy w danym wydaniu pojawia sie dużo nowych funkcji lub są jakieś spore zmiany w bebechach programu. Takie nowosci zazwyczaj nie są wprowadzane często i stabilizują sie w po kolejnym lub dwóch wydaniach. To prawda, natomiast Blender ma według mnie najlepszy system odzyskiwania plików ever made. I nie chce brzmieć tutaj jak fanboy ale jeszcze nie zdarzyło mi się żeby ten system nie zadziałał, tymczasem, do Adobe napisałem nawet maila, znerwów żeby coś zrobili ze swoim systemem bo jest tragedią, zBrush też ma słaby system. Cinema żadko się crashuje ale ten ich system też nie wymiata (wiem od znajomego wczoraj miał taką sytuację)...
uzumakishadow Napisano 23 Październik 2014 Napisano 23 Październik 2014 To prawda, natomiast Blender ma według mnie najlepszy system odzyskiwania plików ever made. I nie chce brzmieć tutaj jak fanboy ale jeszcze nie zdarzyło mi się żeby ten system nie zadziałał, tymczasem, do Adobe napisałem nawet maila, znerwów żeby coś zrobili ze swoim systemem bo jest tragedią, zBrush też ma słaby system. Cinema żadko się crashuje ale ten ich system też nie wymiata (wiem od znajomego wczoraj miał taką sytuację)... A na czym to polega? Bo np. właśnie w modo od staruteńkiej wersji 201 autosave raz, że robił się szybko to nigdy nie skaszanił plików a dwa, od już nie pamiętam której wersji, w przypadku crasha systemu/modo (jak się jeszcze zdarzały co chwila) po odpaleniu programu ponownie od razu pyta czy załadować ostatnie sceny (bo można mieć naraz odpalone kilka naraz w obrębie jednej instancji softu uruchomionej) i je ładuje zazwyczaj bezproblemowow choć wiadomo jeśli się ustawiło autosave na co 5 minut to te ostatnie minuty idą w piach:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się