Azbesty Napisano 23 Październik 2014 Napisano 23 Październik 2014 Generalnie system blendera, to wiele systemów z tego co zauważyłem. Nie patrzyłem w kod ale z moich obserwacji wygląda to tak. Blender zachowuje wiele wersji twojego projektu, ilość wersji można ustawić sobie w ustawieniach ja mam 2. Czyli.. Jest Główna na której pracuje, potem jest jej kopia i potem jest jeszcze jedna kopia. Jest parę systemów więć: Jak to działa? Działa to tak. że ustawiam sobie timer powiedzmy co 5 minut. nazwijmy te pliki A, B, C (A jest głównym oryginałem). 1 system Gdy sobie normalnie pracuje co 5 minut, (jeśli coś zrobie tzn np robie coś długo w edit mode i wyjde blender to zauwarza i zapisuje to do pliku B. Co dłuższą zmiane czasu albo gdy od nowa otworze program czy coś jakaś większa zmiana albo po np godzinie pracy. Plik B jest kopiowany jako plik C. Na plik A mam wpływ tylko ja czyli zapisze się wtedy ja klikne save. Co jest fajne w tym systemie, powidzmy pracuje pracuje i nagle zauważam że coś skaszaniłem totalnie przypadkiem w pewnym miejscu i nie mam jak tego cofnąć. Spoko! mam kopię C z przed godziny-2-3, więc mogę ją otworzyć znaleść zepsuty element i sobię go skopiować do A. (zrobiłem tak nie raz) oprócz tego mamy klasyczny system zapisu do TMP, podczas tego gdy blender crashuje (nie jest to dobre rozwiązanie bo jak aplikacja nam stanie dęba to i pliku nie zapisze), aczkolwiek przy małych crashach mamy stan pliku z przed sekundy więc dlaczego by niemieć tego systemu? :P i trzeci system czyli system który zapisuje plik wtedy gdy zamkniemy blendera. i nazywa ten plik quit. i jest razem z plikami TMP.
MichalJaroszewicz Napisano 23 Październik 2014 Autor Napisano 23 Październik 2014 Zacząłem sobie co nieco ogarniać maxa, przyzwyczajenia ze SU dają o sobie znać, stąd mam 2 pytania: 1. Czy jest taka opcja w 3ds lub jakimkolwiek innym programie, by następowało przyciąganie do wierzchołków bądź krawędzi, np. przy przesuwaniu? Abym mógł chwycić za wierzchołek jakiegoś obiektu i go przesunąć? Bo nawet zauważyłem przy oglądaniu tutoriali, że często ludzie przesuwają obiekt na czuja, co dla mnie jest nie do pomyslenia, by w tak zaawansowanym programie nie było tak wygodnej i użytecznej opcji. 2. W jaki sposób można edytować grupę w takim sensie, by dodać do niej jakiś obiekt? Bo jeśli otworzę jakąś grupę złożoną z kilku obiektów i zacznę rysować coś dodatkowego, to ta nowość nie powstaje w tej grupie, tylko poza nią.
Monio Napisano 23 Październik 2014 Napisano 23 Październik 2014 1. To jest w każdym programie 3d. Hasła: Snap, Align. 2. Pewnie chodzi o łączenie obiektów. https://www.youtube.com/watch?v=4WM0LuvjnQk
MichalJaroszewicz Napisano 24 Październik 2014 Autor Napisano 24 Październik 2014 Dzięki za odp. ale nie wiem, czy w maxie działa to tak jak bym sobie tego życzył, albo ja nie potrafię tego ustawić. Owszem, za narożnik mogę złapać, ale przy zbliżaniu się do innego obiektu, narożniki tegoż już się nie podświetlają. A więc narożniki dwóch obiektów nie chcą się "skleić". A ja bym chciał, żeby działało to tak jak w SU czy choćby w MODO (od 3:48)
skalpel3d Napisano 24 Październik 2014 Napisano 24 Październik 2014 Do Cinemy też warto zerknąć firma oferuje ci wersje studencka z licencją na 18 miesięcy za darmo http://www.maxon.net/products/general-information/general-information/student-versions.html. IMO półtora miesiąca pracuje stale na C4D i od maxa zaczęło mnie delikatnie odrzucać jak go włączam :) A ustawiłeś sobie snapa konkretnie do czego ma się przyciągać, prawym klawiszem myszki kliknij na ikonkę snap dostaniesz menu snapa
Temporal Napisano 24 Październik 2014 Napisano 24 Październik 2014 musisz wybrać typ "snapowania" czy to do vertexa, edga, pivota itd. W maxie jeszcze wybierasz typ przyciagania 2d, 2,5 i 3d. Trzeba pamietac że max to nie program cadowski i niektóre rzeczy bedziesz musial robic na oko, albo wzgledem jakis obiektow pomocniczych jak "tape" czy samych splajnowych rzutow przerzuconych z cada.
MichalJaroszewicz Napisano 24 Październik 2014 Autor Napisano 24 Październik 2014 Tak tak domyśliłem się, że tam się ustawia względem czego, trochę jak w AutoCADzie. Z początku nie bardzo mi wychodziło przesuwanie w 3D pomimo ustawionej opcji, ciągle odbywało się to po krawędzi, ale trochę przez przypadek zorientowałem się, że trzeba uprzednio kliknąć w środek pivota i wtedy można normalnie przesuwać obiekt w trzech wymiarach. Dzięki chłopaki za nakierowanie ;) Monio Co do łączenia obiektów to chyba nie o to mi chodziło. Miałem na myśli taką sytuację - tworzę np. 5 obiektów i robię z nich grupę. Działam sobie dalej i postanawiam do tamtej grupy dodać kolejny obiekt, aby składała się z 6 obiektów. Więc otwieram grupę, tworzę nowy kształt i okazuje się, że on nie jest dodany do tej grupy, jest poza nią. W SU jest tak, że jak wchodzisz w jakąś grupę, to automatycznie wszystko, co robisz nowego tworzy się na warstwie tej grupy i sądziłem, że wszędzie jest tak samo, bo to bardzo logiczne rozwiązanie.
RAFX Napisano 24 Październik 2014 Napisano 24 Październik 2014 Do Cinemy też warto zerknąć firma oferuje ci wersje studencka z licencją na 18 miesięcy za darmo http://www.maxon.net/products/general-information/general-information/student-versions.html To jest podobnie jak z Maxem czyli wystarczy na stronie podać dane i szkołę czy trzeba wysyłać jakieś skany dokumentów? Co do całego tematu. Kiedyś powiedziałem , że zamierzam równolegle uczyć się Max'a i Blender'a. Dłubię w tych softach praktycznie naprzemiennie (choć w dużych odstępach) czyli poznaję coś w Maxie z tutoriali a w Blenderze staram się ćwiczyć bez tego z wiedzą nabytą w Maxie no i sporo kombinuję samemu. I wspomagam się tylko dokumentacją i skrótami bo potem do zrobienia podobnych tematów to wystarczy.
skalpel3d Napisano 24 Październik 2014 Napisano 24 Październik 2014 Rafx z tego co gdzieś czytałem chyba musisz mieć skan legitymacji z widoczna datą ważności i zaświadczenie ze się uczysz :) W sumie niewielkie wymogi za soft za 3695 $ aby go otrzymac za darmo :) MichalJaroszewicz zawsze masz opcje grup i ungrup w maxie
Sok Napisano 24 Październik 2014 Napisano 24 Październik 2014 (edytowane) Monio Co do łączenia obiektów to chyba nie o to mi chodziło. Miałem na myśli taką sytuację - tworzę np. 5 obiektów i robię z nich grupę. Działam sobie dalej i postanawiam do tamtej grupy dodać kolejny obiekt, aby składała się z 6 obiektów. Więc otwieram grupę, tworzę nowy kształt i okazuje się, że on nie jest dodany do tej grupy, jest poza nią. W SU jest tak, że jak wchodzisz w jakąś grupę, to automatycznie wszystko, co robisz nowego tworzy się na warstwie tej grupy i sądziłem, że wszędzie jest tak samo, bo to bardzo logiczne rozwiązanie. W menu Group masz opcje Attach - zaznaczasz obiekt który chcesz dodać do grupy, klikasz Attach i wskazujesz (klikając na nią w viewport'cie) grupę do której chcesz przyłączyć dany obiekt. edit: obiekty dodajesz przy zamkniętej grupie Edytowane 24 Październik 2014 przez Sok
RAFX Napisano 24 Październik 2014 Napisano 24 Październik 2014 Skalpel dzięki za info, wyslalem zgłoszenie z fotami legitymacji. Zobaczymy co z tego będzie . Mam pytanko co do Modo i Nuke'a. Pochodzą one od tego samego producenta, Nuke jest sporo droższy. Ma szerszy zakres możliwości czy to po prostu roznica jak pomiedzy Maxem a Majka?
Azbesty Napisano 24 Październik 2014 Napisano 24 Październik 2014 Nuke to program do compositingu. Ani max ani maya nie mają takich funkcji.
skalpel3d Napisano 24 Październik 2014 Napisano 24 Październik 2014 Nuke to program do compositingu. Ani max ani maya nie mają takich funkcji. hmm to do czego szanowny kolego służy Autodesk Composite dostarczane razem z maxiem i mayką :)))
Azbesty Napisano 24 Październik 2014 Napisano 24 Październik 2014 Serio!? Równie dobrze mogę napisać. że Blender ma funkcje houdiniego bo znalazłem promocje na stronie gdzie sprzedają je razem. -,- błagam.
skalpel3d Napisano 24 Październik 2014 Napisano 24 Październik 2014 Serio!? Równie dobrze mogę napisać. że Blender ma funkcje houdiniego bo znalazłem promocje na stronie gdzie sprzedają je razem. -,- błagam. Porównanie mało trafne soft dostajesz w pakiecie maxa/maya nie musisz go ściągać dodatkowo czy też oddzielnie za niego płacić :) bo znajduje się w instalce powyzszych programów :)
Azbesty Napisano 24 Październik 2014 Napisano 24 Październik 2014 ale jest osobnym softem... co z tego że nie musisz go ściągać. tak samo jest pakiet houdini z blenderem. też nie musiałem go ściągać dodatkowo. czy oddzielnie za niego płacić. Po za tym kto w ogóle tego używa... skalpel nie trolluj :P
RAFX Napisano 27 Październik 2014 Napisano 27 Październik 2014 Do wersji studenckiej Cinemy wystarcza fotki legitymacji jakby komuś to info było potrzebne . Dzisiaj dostalem plik i klucz na maila. Dodatkowo klucz do C4D Lite. Generalnie podobnie jak z Maxem tylko weryfikacja trwała trochę dluzej bo dwa dni robocze.
Azbesty Napisano 28 Październik 2014 Napisano 28 Październik 2014 Lol Houdini ma nawet te narzędzia yahahhah osobiście wolałem kiedy max był bardziej do Modelowania i animacji takiej domowej nazwijmy to. A maya była konkretnym softem pod filmy. W sumie fajnie że dodali te opcje ale prawdę mówiąc sam nie wiem.
skalpel3d Napisano 28 Październik 2014 Napisano 28 Październik 2014 osobiście wolałem kiedy max był bardziej do Modelowania i animacji takiej domowej nazwijmy to. A maya była konkretnym softem pod filmy. W sumie fajnie że dodali te opcje ale prawdę mówiąc sam nie wiem. sorrky za offtopa ale się nie oparłem przedstawiasz sposób myślenia faceta, która uważa że jest monopolista na rynku, któremu się wydaje ze jeśli ograniczy pewne funkcje w jednym sofcie a rozwinie właśnie je w innym to zarobi podwójnie bo wymusi na ludziach którzy będę tego potrzebowali zakupu np takiego pakietu max/maya. Tylko że to jest mocno przestarzałe podejście dzisiaj się tak nie da bo w garażu siedzi jakiś geniusz i już majstruje kolejny soft który będzie wszechstronny i na szczęście taki autodesk nie siadł całkiem na laurach i ciągle z lepszym lub gorszym skutkiem próbuje modyfikować swoje softy :) w kierunku wszechstronnych kombajnów, skutkiem czego klientela nie wieje nagminnie do konkurencji :)" Jak użytkownicy N po tym jak rano dowiedzieli się że są z musu w NC+" IMO ja chętnie bym wreszcie dostał do ręki soft w którym będzie mi się przyjemnie modelowało co mi się zamarzy, z mocnym teksturingiem, z zaawansowana animacją i compositingiem na poziomie okienka renderingu i podejrzewam zenie jestem odosobniony w swoich wymogach co do zdolności softu:) Dzisiaj się nie da stać w miejscu popatrz co się dzieje na rynku rendererów, kto słyszał rok temu o Coronie, była niszowym renderem, a teraz jeden z dużych wątków na tym forum stoi praktycznie pracami tylko w niej :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się