Skocz do zawartości

3D max 2015 - Problem z trafieniem w poligon


THX911

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam taki problem z Maxem 2015 że sporadycznie robi się tak że nie mogę trafić w poligon, próbują klikną w jeden zaznacza się inny obok.

Czasem jest to przesuniecie cm. a czasem paru. Nie mam pojęcie czy coś przypadkowo klawiszowo włączam czy to jakiś błąd. Dodam że jak uruchomię projekt od nowa to nic to nie zmienia. Jak utworze nowy to problem znika.

Z góry dzięki za pomoc bo nic nie znalazłem na forum na temat takiego problemu. Dodam jeszcze że tak samo nie mogę trafić w pivot czy vertexy.

Na obrazku pokazane jak klikam żeby zaznaczyć poligon.

Screen%2BShot%2B10-23-14%2Bat%2B10.jpg

Edytowane przez THX911
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

To nie Twoje 15 tysi wiec, po co ten bol glowy? Ja nie zagladam nikomu do portfela, a Ty robisz to nagminnie. Pewnie masz odwieczne problemy finansowe, stad ta zazdrosc i zagladanie komus do talerza.

 

bynajmniej odwrotnie, po prostu wkurza mnie kiedy ktoś jest nie uczciwy wobec innych, i może ciągle sobie żartuje z autodesku i tak dalej. Ale tak naprawdę ogromnie mnie to boli, gdy widzę takie tematy jak te. Za takie kwoty support powinien być niesamowity.. jeśli, nie rozwijają zbytnio softu. Postaram się wstrzymać następnym razem, ale sam sobie powiedz nie wkurza cię to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za posta zupełnie nie na temat ale właśnie w tym momencie SZLAG MNIE TRAFIŁ...

 

Czy Ty Azbesty musisz WSZĘDZIE dodać jakiś idiotyczny komentarz odnośnie Maxa? Chyba nie ma w tym momencie na forum wątku traktującego o Maxie lub o kwestii zastosowania/wyboru softu, w którym nie dodałbyś swoich idiotycznych trzech groszy... Wystarczy odwiedzić Twój profil i przeglądnąć aktywność na forum... PA-RA-NO-JA!!! Czy to jest według Ciebie normalne? Nie używasz tego programu to może po prostu nie czytaj wątków na jego temat skoro i tak nie jesteś w stanie pomóc (ale robienie dymu idzie Ci za to świetnie). Albo może dodamy do forum funkcję, która będzie odpowiedzialna za wysłanie wiadomości do każdego nowego użytkownika z informacją, iż niejaki Azbesty nienawidzi programu 3ds Max, całej firmy Autodesk i pewnie z połowy świata przy okazji. Patologia jakaś...

 

Na forum jestem od prawie półtora roku (i spędzam tu aż za dużo czasu:P) a to jest dopiero mój 36 post, co świadczy o tym, iż na prawdę zadziałało mi to na nerwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Azbesty taki jesteś czuły na dobro innych a zaśmiecasz wszystkim wątki swoimi "żartami", pomyśl jak bardzo irytujące jest gdy ktoś szuka odpowiedzi na problem i widzi Twój post z bredniami. Idź robić sobie żarty gdzie indziej, a przynajmniej nie w tematach gdzie ktoś liczy na konstruktywne odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za posta zupełnie nie na temat ale właśnie w tym momencie SZLAG MNIE TRAFIŁ...

 

Czy Ty Azbesty musisz WSZĘDZIE dodać jakiś idiotyczny komentarz odnośnie Maxa? Chyba nie ma w tym momencie na forum wątku traktującego o Maxie lub o kwestii zastosowania/wyboru softu, w którym nie dodałbyś swoich idiotycznych trzech groszy... Wystarczy odwiedzić Twój profil i przeglądnąć aktywność na forum... PA-RA-NO-JA!!! Czy to jest według Ciebie normalne? Nie używasz tego programu to może po prostu nie czytaj wątków na jego temat skoro i tak nie jesteś w stanie pomóc (ale robienie dymu idzie Ci za to świetnie). Albo może dodamy do forum funkcję, która będzie odpowiedzialna za wysłanie wiadomości do każdego nowego użytkownika z informacją, iż niejaki Azbesty nienawidzi programu 3ds Max, całej firmy Autodesk i pewnie z połowy świata przy okazji. Patologia jakaś...

 

Na forum jestem od prawie półtora roku (i spędzam tu aż za dużo czasu:P) a to jest dopiero mój 36 post, co świadczy o tym, iż na prawdę zadziałało mi to na nerwy.

 

bo firma ta nie jest sprawiedliwa wobec ich użytkowników. Może i nie urzywam maxa, ale zbyt wiele moich znajomych go używa, i co chwila na skype słyszę słowa na k. Przeczytaj mój post wyżej. Postaram się już nie pisać sorry.

 

przyznaje się do winny i przepraszam było to niestosowne, aczkolwiek chciałem abyście zrozumieli też me powody.

 

post skasowałem a żeby nie powodować dalszych dyskusji jeśli chce ktoś znać jego treść to zapraszam na PW.

Edytowane przez Azbesty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że to może być kwestia zbyt dużego przybliżenia widoku. Widać że masz ustawione metry jako jednostki, przy modelowaniu auta i dużych zbliżeniach pewnie wysypuje się układ współrzędnych i stąd te problemy. Spróbuj przejść na centymetry, może będzie lepiej.

 

PS: Skalpel3d, dobrze że przynajmniej Twój post jest wartościowy i cokolwiek wnosi do tematu. "BRAWO!!!!!!!"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodów może by kilka. Po pierwsze, pracujesz w trybie viewportu z wyłączonym odświeżeniem > , skrót na klawiaturze [D]

Mogą być źle ustawione jednostki systemowe. Czy problem występuje w widoku Perspective?

 

Obszukałem się wcześniej za co odpowiada to > i nie mogłem znaleźć :) Dzięki za objaśnienie. Niestety włączenie odświeżania nie pomogło. Co do jednostek też zmieniłem teraz z metrów na cm. Nadal brak poprawy.

Ale jest też druga strona medalu. Po zmianie widoku na Perspective czy nawet na inny viewport problem znika. Więc to coś z tym jednym konkretnym górnym prawym Viewportem mam problem. Póki co przerzuciłem się na prace na pozostałych trzech. Ale problem dziwny i uciążliwy pozostaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jednostki systemowe masz takie same jak ustawiłeś w projekcie czy rożne ? W unit setup masz system unit setup. Z tego co piszesz to tylko w widoku ortogonalnym masz ten problem. Co do samych viewportów to one nie sa konkretnie przypisane np do prawego górnego rogu możesz sobie sam ustawić na jakich rzutach chcesz pracować othogonalny nie jest jakimś przymusem nie masz konieczności w nim pracować chyba ze musisz miec odwzorowanie obrazu zbliżone do rzutu izometrycznego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

THX911, jeżeli używasz widoku ortographic bo potrzebujesz bardzo zbliżyć się do małych części obiektu a w trybie perpspective po przybliżeniu zniekształca Ci obiekty lub ucina cześć modelu do zmień sobie kąt widzenia viewportu (Field of View) na węższy numerycznie w opcjach viewportu lub manualnie ikoną z prawego dolnego panelu http://help.autodesk.com/view/3DSMAX/2015/ENU/?guid=GUID-BFED400B-685A-47D1-A52C-33213FFAE356

(ja używam bardzo czesto i przypisałem sobie fov jako skrót)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności