Razenik Napisano 28 Październik 2014 Napisano 28 Październik 2014 Witam. Proszę o konstruktywną krytykę.
majeranek Napisano 28 Październik 2014 Napisano 28 Październik 2014 Wizka bardzo fajna :) Dwie uwagi tylko: - słaba jakość samego renderu, szum w niektórych miejscach widoczny i na ścianie widać plamy wynikające ze słabych ustawień IM - za zielono trochę, w postprodukcji bym trochę zieleni odjął
Przeuroczo Napisano 29 Październik 2014 Napisano 29 Październik 2014 Z wrażeń wizualnych to te wazony na tarasie mnie rażą. Są zbyt białe, za bardzo świecą. w porównaniu do szarości ścian i stłumionej bieli krzeseł na tarasie drażni mnie to, że te wazony są takie jasne, czyste, sterylne i zwracające na siebie uwagę.
skalpel3d Napisano 29 Październik 2014 Napisano 29 Październik 2014 Popracuj nad color mappingiem sceny bo masz kilka miejsc gdzie są ewidentne przepalenia, na frame buffer od vray jest czarodziejski guzik Force color clampping lub view clamped color w przypadku wyłączenia pierwszego jeśli gdzieś pokażą ci się plamy barwne czarne i inne kolory znaczy ze w tych miejscach przekraczasz granice zakresu barwy wyłażą przepalenia , w przypadku drugiej opcji obrazek poprawnie oświetlony powinien być jednolitym szarym ekranem każdy kształt na nim się pojawiający świadczy o tym co przy pierwszej opcji. Cała wizkę zabijają niskie ustawiania samego renderera masz na pewno niskie subdividy w świetle bo cienie nie wyglądają ładnie, materiał dachu jest strasznie matowy przydałoby się trochę podciągnąć w nim refleksy. IMO praca wygląda na taką która nie za bardzo został potraktowana postprodukcją, wyrenderuj sobie dodatkowe render elementy np reflection , refraction, z-depth( przyda się do zabawy z DOF-em lub do efektów atmosferycznych takich jak np mgła) Zaprzyjaźnij się z pluginem jakim jest rendermask http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/rendermask
VA vis Napisano 29 Październik 2014 Napisano 29 Październik 2014 Większość uwag masz wyłapanych przez kolegów powyżej, Warto poświęcić więcej czasu na takie detale jak obróbki blacharskie, rynny, wykończenia elementów drewnianych. Super trawa jak ją uzyskałeś?
Razenik Napisano 30 Październik 2014 Autor Napisano 30 Październik 2014 Dzięki. Trawa zrobiona w ForestPack Pro, ustawienia normalne tylko rozrzedzona i podłoże nierównomierne (noise). W moim odczuciu wygląda lepiej gdy światło jest ustawione pod ostrym kątem a nie prawie prostopadle, no i cienie pomagają.
Razenik Napisano 13 Marzec 2015 Autor Napisano 13 Marzec 2015 Witam, jakiś czas mnie tu nie było. Poduczyłem się trochę i poprawiłem tą wizualizacje. Jest skromna ale specjalnie, aby jak najmniej rzeczy odwracało uwagę od domu. Co sądzicie ?
nCar Napisano 13 Marzec 2015 Napisano 13 Marzec 2015 W temacie exteriorów co prawda zielony jestem, ogólnie wyszło fajnie. Osobiście dałbym mocniejsze światło na trawę.Według mnie to obecne jest takie nijakie.. Coś takiego: (bazgrane na szybko myszką, ale tylko żebyś miał jakiś podgląd ;) Nie podoba mi się jeszcze materiał gałęzi na które pada Ci światło słoneczne, nie przypomina to drewna a raczej jakby ktoś dokleił model z plasteliny ;)
skalpel3d Napisano 13 Marzec 2015 Napisano 13 Marzec 2015 (edytowane) Ja wolałem poprzednia wersje :) tu strasznie wytłumiasz światło jest takie przygaszone, nie piszesz czym świecisz tą scenę , dwa warto zastosować delikatna postprodukcje jaką ci daje sam vray przynajmniej jeśli chodzi o lekką poprawkę krzywych, jak także dopracuj parametry kamery bo masz render z lekką mgiełką najlepiej wrzuć ustawienia światła , color mappingu , i kamery będzie ci łatwiej coś poradzić Co do samego światła to bym szedł w takim kierunku ( czysty roboczy render bez posta z lekko podkręconymi krzywymi w poście vraya ) http://i.imgur.com/PdTf9Lg.jpg Edytowane 13 Marzec 2015 przez skalpel3d
zaki79 Napisano 16 Marzec 2015 Napisano 16 Marzec 2015 Zrobiłeś ujęcie pod światło. W wizualizacjach obowiązują takie same zasady jak w fotografii. W przypadku fotografowania architektury nie kierujesz tak obiektywu (no chyba, że chcesz jedynie uzyskać efekt samej sylwety i nakładasz odpowiednie filtry na obiektyw itd... bla bla bla :)). Zmień kierunek świecenia słońca, a uzyskasz ciekawe światłocienie i wydobędziesz głębię. To uniwersalna zasada dotycząca prezentowania modeli. Zestaw tych mebli ogrodowych taki "średnio szczęśliwy". Masz coś bardziej efektownego na dysku? Może jakieś chaiselongi?
skalpel3d Napisano 16 Marzec 2015 Napisano 16 Marzec 2015 zaki79 w wizualizacjach pomijając prawa fizyki i optyki obowiązują prawa klienta jeśli klient wymaga odwzorowania warunków świetlnych istniejących np na jego posesji nie będziesz sobie tworzył wydumanych prac i ustawiał słońca według własnego widzimisię, także nie ucz chłopak robienia brakoróbstwa, chodzenia na skróty i lenistwa intelektualnego, jak się nauczy ustawić światło, parametry kamery i color mappingu w każdych warunkach to tylko jego plus. Z banalnym widzimisię da sobie potem radę
zaki79 Napisano 16 Marzec 2015 Napisano 16 Marzec 2015 skalpel3d- obowiązują prawa klienta? Pokaż mi, proszę, gdzie było napisane, że klient życzył sobie takiego właśnie oświetlenia, bo chyba źle widzę. Ustawienia vraya, o których piszesz, są rzeczą, której każdy nauczy się z setek dostępnych w sieci tutoriali. Ja uczę chłopaka "lenistwa i brakoróbstwa" bo napisałem kilka słów o podstawach oświetlenia sceny? Powiedz mi, czy w polskich warunkach ogrody orientuje się od północy? Bo mnie uczono czegoś innego. Poza tym na pierwszym ujęciu widać, że słońce świeci na tę stronę budynku.
skalpel3d Napisano 16 Marzec 2015 Napisano 16 Marzec 2015 zaki79 co do ogrodów to chyba kolegi ktoś nie douczył nigdzie niema zasady aby ogród miał być od konkretnej strony budynku, tu zależność jest od tego jakie rośliny sadzisz w ogródku nie każda roślina ogrodowa kocha miejsca o mocnym nasłonecznieniu, nie mówiąc jucz o tych co ewidentnie lubią rosnąc w zacienionych miejscach. Hmmm gdzie ja napisałem ze autorowi ktoś w tym projekcie narzuca "prawa klienta" to było odniesienie do twojej wypowiedzi jakoby zasady wizualizacji rządziły się tylko tym o czym ty pisałeś. Dwa tak rozleniwiasz i odmóżdżasz chłopak na drugim ujęciu ustawił inaczej światło i bardzo dobrze bo ono jest bardziej kłopotliwe trzeba się troszkę powysilać aby scena ładnie wyglądała( a to właśnie uczy, a nie tylko powielanie patentów tutorialowych) a nie tylko słoneczko pod katem 45 stopni do budynku z jednego lub drugiego narożnik. A ty próbujesz narzucać jakieś jedynie słuszne metody, sorry w 3D tak naprawdę nie ma tylko jednej słusznej drogi do celu :)
zaki79 Napisano 16 Marzec 2015 Napisano 16 Marzec 2015 skalpel3d- Są zasady kompozycji, oświetlenia, kadrowania itp., które są zasadami ponadczasowymi i uniwersalnymi. Dlaczego wprowadzili do vraya wszystkie ustawienia nawiązujące do fotografii? Starasz się na siłę utwierdzić siebie, i kolegę Razenika przy okazji, w słuszności własnego podejścia do tematu. Cały pierwszy plan w cieniu. No rewelacyjna koncepcja i prawdziwe wyzwanie. Nie będę nawet komentować tego co napisałeś o roślinkach cieniolubnych i ogrodach, bo to strata mojego czasu.
skalpel3d Napisano 16 Marzec 2015 Napisano 16 Marzec 2015 (edytowane) Zaki79 pewnie ze nie będziesz komentował bo wiedzy nie masz polecam zapoznać się z roślinami i ich potrzebami tu masz taką krótka listę roślin ogrodowych kochających cień z których robi się miedzy innymi ogrody właśnie po północnych stronach domów :) tylko kilka bylin :) Naparstnica (digitalis),Epimedium, Orlik (aquilegia),Tojad (aconitum), Pluskwica (cimicifuga), Kuklik (geum), Zawilec (anemone blanda), Serduszka (dicentra), Kokoryczka (polygonatum), Tawułka (astilbe) Hmm to na temat parametrów nastaw nawiązujących do fotografii to do czego było? Ciekawe dlaczego podbijanie w kamerze vray iso na wysokie parametry nie powoduje szumienia obrazu, ciekawe jak to się ma do realizmu fotograficznego i zachowań aparatów fotograficznych tak analogowych jak cyfrówek :) Edytowane 16 Marzec 2015 przez skalpel3d
kozioo Napisano 17 Marzec 2015 Napisano 17 Marzec 2015 skalpel3d - nie mogę się zdecydować - nie rozumiesz prostych argumentów, czy nie próbujesz ich przyjąć do wiadomości żeby podtrzymać swój tok rozumowania? ;-)
skalpel3d Napisano 17 Marzec 2015 Napisano 17 Marzec 2015 Kozioo argumentów np na temat ogrodów :) zresztą tematu który nie ja zacząłem . Dwa ani razu nie zaprzeczyłem ze sa pewne zasady które oczywiście w przypadku np wizualizacji pod katalogi są jak najbardziej oki, natomiast chyba nie zaprzeczysz mi ze zatrzymywanie się tylko na poziomie ustawiania światła i całej sceny pod typowe ujecie katalogowe nie jest odmóżdżaniem. Szczególnie ze chłopak w pierwszym poście pokazał zasadniczo poprawnie ustawiony kadr pod wizkę. Natomiast wielkie halo się robi jak się komuś nie podoba to ze zostało przestawione światło i jest robione ujecie pod słonce widać się wam nigdy nie zdarzyło aby klient wymagał odwzorowania realnych warunków świetlnych lokalizacji obiektu architektonicznego ze wszystkich jego stron. Dlatego nie reformujcie mnie ze zatrzymywanie się na jednym poziomie nauki jest super i właściwe :), no chyba ze już teraz zwalczacie przyszła konkurencje :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się