Napisano 25 Wrzesień 200420 l Witam wszystkich. Jestem tu nowy, a 3d Max'em bawie sie od miesiąca, więc prosze po mnie zbytnio nie jechać :). Jest to moja pierwsza samodzielna praca, zaczelo sie od zrobienia jednej rakiety i chyba powstanie z tego caly samolot. Narazie zamieszczam to co mam juz zrobione:
Napisano 25 Wrzesień 200420 l czy te pasy to zwykle boxy? siedzisz w maxsie tylko miesiac? przeczytaj sobie tutki o modelowaniu poly. nawet ladnie sie zaczyna jak na miesiac pracy. pozdrawiam
Napisano 26 Wrzesień 200420 l hm... to ja jakis ubogi jestem bo po miesiącu to w miarę sprawnie posługiwałem się podstawowymi figurami maxa, a o modelowaniu to nie było nawet mowy ;)
Napisano 26 Wrzesień 200420 l Jedna uwaga ,sam mowisz ze dopiero zaczynasz staraj sie stworzyc najpierw calosc a potem skupiaj sie an detalu latweij ci bedzie nad wszystkim zapanowac
Napisano 26 Wrzesień 200420 l pięknie, miesiąc i takie cudeńka ;] rakieta nawet fajnie wyszła, ale narazie nie zajmuj się teksturkami a poświęć się modelowaniu. Chciałbym zaobaczyć już zarys pięknej linii f15.
Napisano 26 Wrzesień 200420 l No nie....czemu ja nie miałem takich początków :) narazie bardzo ładnie hymmm,,,, może zmień renderer jak będziesz się zbliżał do fajnalu.
Napisano 26 Wrzesień 200420 l Chyba nie próżnowałeś przez tem miesiąc, naprawdę dobrze jak na początek, a rakiecie chyba już nic więcej nie potrzeba. No, może te pierścienie na korpusie nie powinny się tam znaleść, powinno być gładko, no i coś nie tak z głowicą, jednak skoro to początki... Pozdrawiam.
Napisano 26 Wrzesień 200420 l Witamy na forum :) Postaraj się stosować zasadę "od ogółu do szczegółu", dłubiąc detale na początku i możesz łatwo stracić kontrolę nad modelem i proporcjami. Poza tym to gratuluje świetnego startu z maxem, powodzenia w dalszej pacy.
Napisano 26 Wrzesień 200420 l Autor Modeluje misiąc, ale siedze po kilka godzin dziennie. Głowica dziwnie wygląda, bo jest ze szkła czerwonego. Na innym tle wyglądałaby normalnie. A z kadłubem walcze, i strasznie ciężko mi idzie
Napisano 26 Wrzesień 200420 l nie no full respect...ja po misiacu umialem zrobic kwiatka z teletubisiow i dzbanuszek :D... bede wpadal coby zobaczyc jak ci idzie... Pozdrawiam...
Napisano 26 Wrzesień 200420 l Autor Po raz trzeci, od nowa zabieram się za kadłub. Ze splajnów i surface nicmi nie wychodzi. Teraz spróbuje poly użyć.
Napisano 26 Wrzesień 200420 l nieno respekt. Grafika to raczej takie moje hobby więc po 5 miesiącach wszystko co udało mi się osiągnąć to taka dawno zapomniana "postapokaliptyczna przemysłówka" nieskończona zresztą i durny mieczyk także full respekt :)
Napisano 26 Wrzesień 200420 l Autor Narazie nie idzie mi wcale. Usiłuje nieszczęsny kadłub wymodelować - od dwóch dni bez skutku. P.S Uff drgnąłem z miejsca nareszcie. Mam zaczątek dziobu, po dwóch dniach walki:
Napisano 27 Wrzesień 200420 l nie wiem co to za straszliwa straszliwosc na oslonie kabiny, ale nie wyglada ona dobrze poza tym. caly czas do przodu.
Napisano 27 Wrzesień 200420 l Autor Straszliwa straszliwosc to tylko box z konturami samolotu, Teraz robia sie skrzydla
Napisano 27 Wrzesień 200420 l chwilę to trwało zanim znalazłem w tym ksdztałcie coś z f15. troszkę to zajęcie przypomina szukanie w zaciekach na ścianie objawienia ;] W sumie to niewiele, nawet bardzo niewiele widać, w faq masz o tym jak wyostrzać siatkę przy ms. Kabina to powinien być osobny model lol - co tam lata nad nim ?!
Napisano 28 Wrzesień 200420 l Narazie wygląda bardzo przyzwoicie :), jedyne błędy jakie wyłapałem to brak ostych krawędzi z tyłu skrzydła i jakieś błędy przy obudowie kokpitu.
Napisano 28 Wrzesień 200420 l Dokladnie to co Lucas zauwazyl. Wyostrz koncowki tylnych skrzydel, dodaj lotki (?).
Napisano 30 Wrzesień 200420 l Autor Update. Jeszcze kilka poprawek w ogonie, wyprofilowac skrzydelka i biore sie za detale (tloczenie rowkow, antenki, uchwyty na rakiety, owiewka i takie tam.)
Napisano 30 Wrzesień 200420 l Ci powiem, ze f-15 przypomina, ale bugi sa - na przyklad na skrzydle na ostatnim renderku jest taka straszliwe pokrzywienie. nooooo ale po miesiącu... :D
Napisano 30 Wrzesień 200420 l Autor Wiem, wiem, jest jeszcze sporo błędów w siatce, ale jak tylko coś zauważe staram się korygować. Tylko że jakos strasznie wolno mi to idzie, nie wiem czy skoncze to w tydzien czy dłużej. O teksturowaniu wole nie myśleć - brrr EDIT Jak zrobić w kadłubie rowki, np. na lotki?
Napisano 2 Październik 200420 l Autor prace powoli ida do przodu. owiwka wreszcie wyglad mniej wiecej tak jak bym sobie tego zyczyl. dalej walcze z tylnymi statecznikami
Napisano 3 Październik 200420 l no no no coraz lepiej :) im wiecej robisz detali tym to fajniej wyglada. ale ciagle jestem zmartwiony tymi miejscami:
Napisano 3 Październik 200420 l to co zaznaczylem na skrzydlach lepiej widac na twoim zalaczniku - chodzi o to ze ta powierzchnia jest pognieciona :) dawaj siatke :P pozdrawiam
Napisano 3 Październik 200420 l nie no jak na pierwsyz miesiąc to poprostu swietnie :D Ciekaw jestem jakie poźniej texturki zapodasz :D
Napisano 3 Październik 200420 l Autor Oto siatka. Musze po prostu troche popracowac nad tym: I jeszcze renderek z podwoziem i kokpitem:
Napisano 3 Październik 200420 l niezły gulasz w tej siatce masz... raczej trrzeba sie bylo trzymac czworokatów.
Napisano 3 Październik 200420 l Autor Hmm. teksturowac zegary w kokpicie, czy i tak nie beedzie tego widac??
Napisano 3 Październik 200420 l hmm no tak.. siatka ma sporo błędów, zaznaczyłem tylko niektóre miejsca po pierwsze jak być może wiesz trójkąty są "niezbyt zdrowe" a u ciebie jest ich bardzo dużo i to w newralhicznych punktach po drugie wogóle to najlepiej jest jak siatka wygląda jak siatka czylu stykające się ze sobą kwadraciki (czy tez prostokąciki) oczywiście nie da sie tego zrealizować w 100% ale należy do tego dążyć. Twoja siatka (np na skrzydłach) to sieczka nie wieadomo co i jak. właściwie to więcej roboty z poprawianiem niż robieniem od nowa czasem. no i też niefajnie jak się w jednym miejscu zbega za duzo krawędzi (wtedy przy meshsmooth występuje tam nagle bardzo duże zagęszczenie siatki itd). Najlepiej jak się zbiegają 4 po prostu. Czasem sie nie da. Ale u ciebie zbiega sie czasem dużo więcej (zreszta czasem zupełnie niepotrzebnie) do tego trójkąty no i wychodzi zmasakrowana siatka która odkształca się nieprawidłowo i wychodzą błędy w trudnych miejscach wygląda to tak jakbyś miał siatke a potem w ramach edycji, wyostrzania krawędzi itd ją pociął ostro bez patrzenia na topologię. A na dziobie tam gdzie zaznaczyłem chodziło mi o to że latwiej i chyba lepiej już byłoby dojechać z tymi podziałami do samego czubka. Poza tym jeśli masz gładki okrągły przekrój (właśnie jak na dziobie) to staraj się zachować w miarę jednolity rozstaw vertexów na obrysie
Napisano 3 Październik 200420 l Autor Dzięki za rady, skończe wykuwać rachunki na zbiorach i cyrylice to wezme się za to. Właśnie zauważyłem że gdzieniegdzie meshsmooth straszne błędy robi. EDIT Gdzieniegdzie trójkąty są potrzebne, bo innaczej meshsmooth robi mi straszliwe rzeczy z krawędziami. EDIT Podczepiam już powoli sprzęcior pod skrzydłą. Zostały mi jeszcze AMRAAM'y, zbiorniki paliwa i navigation pod.
Napisano 5 Październik 200420 l Autor Uff doszedłem do końcowego etapu. Teksturuje kadłub, równocześnie próbuje odpalić Vray'a, ale niewiadomo czemu przy próbie renerowania wychodzi mi drań do windowsa.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto