Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam wszystkich.

Jestem tu nowy, a 3d Max'em bawie sie od miesiąca, więc prosze po mnie zbytnio nie jechać :).

Jest to moja pierwsza samodzielna praca, zaczelo sie od zrobienia jednej rakiety i chyba powstanie z tego caly samolot. Narazie zamieszczam to co mam juz zrobione:

1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg

  • Odpowiedzi 35
  • Wyświetleń 4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

czy te pasy to zwykle boxy? siedzisz w maxsie tylko miesiac? przeczytaj sobie tutki o modelowaniu poly. nawet ladnie sie zaczyna jak na miesiac pracy. pozdrawiam

Napisano

hm... to ja jakis ubogi jestem bo po miesiącu to w miarę sprawnie posługiwałem się podstawowymi figurami maxa, a o modelowaniu to nie było nawet mowy ;)

Napisano

Jedna uwaga ,sam mowisz ze dopiero zaczynasz staraj sie stworzyc najpierw calosc a potem skupiaj sie an detalu latweij ci bedzie nad wszystkim zapanowac

Napisano

pięknie, miesiąc i takie cudeńka ;]

rakieta nawet fajnie wyszła, ale narazie nie zajmuj się teksturkami a poświęć się modelowaniu. Chciałbym zaobaczyć już zarys pięknej linii f15.

Napisano

No nie....czemu ja nie miałem takich początków :)

 

narazie bardzo ładnie hymmm,,,, może zmień renderer jak będziesz się zbliżał do fajnalu.

Napisano

Chyba nie próżnowałeś przez tem miesiąc, naprawdę dobrze jak na początek, a rakiecie chyba już nic więcej nie potrzeba. No, może te pierścienie na korpusie nie powinny się tam znaleść, powinno być gładko, no i coś nie tak z głowicą, jednak skoro to początki...

 

Pozdrawiam.

Napisano

Witamy na forum :)

 

Postaraj się stosować zasadę "od ogółu do szczegółu", dłubiąc detale na początku i możesz łatwo stracić kontrolę nad modelem i proporcjami. Poza tym to gratuluje świetnego startu z maxem, powodzenia w dalszej pacy.

Napisano
  • Autor

Modeluje misiąc, ale siedze po kilka godzin dziennie. Głowica dziwnie wygląda, bo jest ze szkła czerwonego. Na innym tle wyglądałaby normalnie. A z kadłubem walcze, i strasznie ciężko mi idzie

Napisano

nie no full respect...ja po misiacu umialem zrobic kwiatka z teletubisiow i dzbanuszek :D... bede wpadal coby zobaczyc jak ci idzie...

 

Pozdrawiam...

Napisano
  • Autor

Po raz trzeci, od nowa zabieram się za kadłub. Ze splajnów i surface nicmi nie wychodzi. Teraz spróbuje poly użyć.

Napisano

nieno respekt. Grafika to raczej takie moje hobby więc po 5 miesiącach wszystko co udało mi się osiągnąć to taka dawno zapomniana "postapokaliptyczna przemysłówka" nieskończona zresztą i durny mieczyk także full respekt :)

Napisano
  • Autor

Narazie nie idzie mi wcale. Usiłuje nieszczęsny kadłub wymodelować - od dwóch dni bez skutku.

 

 

P.S Uff drgnąłem z miejsca nareszcie. Mam zaczątek dziobu, po dwóch dniach walki:

6.jpg

Napisano

nie wiem co to za straszliwa straszliwosc na oslonie kabiny, ale nie wyglada ona dobrze poza tym. caly czas do przodu.

Napisano
  • Autor

Straszliwa straszliwosc to tylko box z konturami samolotu, Teraz robia sie skrzydla

Napisano

chwilę to trwało zanim znalazłem w tym ksdztałcie coś z f15. troszkę to zajęcie przypomina szukanie w zaciekach na ścianie objawienia ;]

W sumie to niewiele, nawet bardzo niewiele widać, w faq masz o tym jak wyostrzać siatkę przy ms. Kabina to powinien być osobny model

lol - co tam lata nad nim ?!

Napisano

Narazie wygląda bardzo przyzwoicie :), jedyne błędy jakie wyłapałem to brak ostych krawędzi z tyłu skrzydła i jakieś błędy przy obudowie kokpitu.

Napisano

Dokladnie to co Lucas zauwazyl. Wyostrz koncowki tylnych skrzydel, dodaj lotki (?).

Napisano
  • Autor

Update. Jeszcze kilka poprawek w ogonie, wyprofilowac skrzydelka i biore sie za detale (tloczenie rowkow, antenki, uchwyty na rakiety, owiewka i takie tam.)

12.jpg

13.jpg

14.jpg

Napisano

Ci powiem, ze f-15 przypomina, ale bugi sa - na przyklad na skrzydle na ostatnim renderku jest taka straszliwe pokrzywienie. nooooo ale po miesiącu... :D

Napisano
  • Autor

Wiem, wiem, jest jeszcze sporo błędów w siatce, ale jak tylko coś zauważe staram się korygować. Tylko że jakos strasznie wolno mi to idzie, nie wiem czy skoncze to w tydzien czy dłużej. O teksturowaniu wole nie myśleć - brrr

 

 

EDIT

Jak zrobić w kadłubie rowki, np. na lotki?

Napisano
  • Autor

prace powoli ida do przodu. owiwka wreszcie wyglad mniej wiecej tak jak bym sobie tego zyczyl. dalej walcze z tylnymi statecznikami

 

15.jpg

Napisano

no no no coraz lepiej :) im wiecej robisz detali tym to fajniej wyglada. ale ciagle jestem zmartwiony tymi miejscami:

Napisano

to co zaznaczylem na skrzydlach lepiej widac na twoim zalaczniku - chodzi o to ze ta powierzchnia jest pognieciona :) dawaj siatke :P

 

pozdrawiam

Napisano

nie no jak na pierwsyz miesiąc to poprostu swietnie :D Ciekaw jestem jakie poźniej texturki zapodasz :D

Napisano
  • Autor

Oto siatka. Musze po prostu troche popracowac nad tym:

21.jpg

 

I jeszcze renderek z podwoziem i kokpitem:

 

22.jpg

Napisano

niezły gulasz w tej siatce masz... raczej trrzeba sie bylo trzymac czworokatów.

Napisano
  • Autor

Hmm. teksturowac zegary w kokpicie, czy i tak nie beedzie tego widac??

Napisano

hmm no tak..

siatka ma sporo błędów, zaznaczyłem tylko niektóre miejsca

po pierwsze jak być może wiesz trójkąty są "niezbyt zdrowe" a u ciebie jest ich bardzo dużo i to w newralhicznych punktach

po drugie wogóle to najlepiej jest jak siatka wygląda jak siatka czylu stykające się ze sobą kwadraciki (czy tez prostokąciki) oczywiście nie da sie tego zrealizować w 100% ale należy do tego dążyć. Twoja siatka (np na skrzydłach) to sieczka nie wieadomo co i jak. właściwie to więcej roboty z poprawianiem niż robieniem od nowa czasem.

no i też niefajnie jak się w jednym miejscu zbega za duzo krawędzi (wtedy przy meshsmooth występuje tam nagle bardzo duże zagęszczenie siatki itd). Najlepiej jak się zbiegają 4 po prostu. Czasem sie nie da. Ale u ciebie zbiega sie czasem dużo więcej (zreszta czasem zupełnie niepotrzebnie) do tego trójkąty no i wychodzi zmasakrowana siatka która odkształca się nieprawidłowo i wychodzą błędy w trudnych miejscach

wygląda to tak jakbyś miał siatke a potem w ramach edycji, wyostrzania krawędzi itd ją pociął ostro bez patrzenia na topologię.

A na dziobie tam gdzie zaznaczyłem chodziło mi o to że latwiej i chyba lepiej już byłoby dojechać z tymi podziałami do samego czubka. Poza tym jeśli masz gładki okrągły przekrój (właśnie jak na dziobie) to staraj się zachować w miarę jednolity rozstaw vertexów na obrysie

Napisano
  • Autor

Dzięki za rady, skończe wykuwać rachunki na zbiorach i cyrylice to wezme się za to. Właśnie zauważyłem że gdzieniegdzie meshsmooth straszne błędy robi.

 

 

EDIT

Gdzieniegdzie trójkąty są potrzebne, bo innaczej meshsmooth robi mi straszliwe rzeczy z krawędziami.

 

EDIT

Podczepiam już powoli sprzęcior pod skrzydłą. Zostały mi jeszcze AMRAAM'y, zbiorniki paliwa i navigation pod.

 

26.jpg

Napisano
  • Autor

Uff doszedłem do końcowego etapu. Teksturuje kadłub, równocześnie próbuje odpalić Vray'a, ale niewiadomo czemu przy próbie renerowania wychodzi mi drań do windowsa.

Napisano

No zaczyna wygladac jak F-15 :) Ciekaw jestem co z teksturami :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.