Mikolaj Napisano 25 Wrzesień 2004 Napisano 25 Wrzesień 2004 Witam wszystkich. Jestem tu nowy, a 3d Max'em bawie sie od miesiąca, więc prosze po mnie zbytnio nie jechać :). Jest to moja pierwsza samodzielna praca, zaczelo sie od zrobienia jednej rakiety i chyba powstanie z tego caly samolot. Narazie zamieszczam to co mam juz zrobione:
Piotr Dobosz Napisano 25 Wrzesień 2004 Napisano 25 Wrzesień 2004 czy te pasy to zwykle boxy? siedzisz w maxsie tylko miesiac? przeczytaj sobie tutki o modelowaniu poly. nawet ladnie sie zaczyna jak na miesiac pracy. pozdrawiam
asblaze Napisano 26 Wrzesień 2004 Napisano 26 Wrzesień 2004 hm... to ja jakis ubogi jestem bo po miesiącu to w miarę sprawnie posługiwałem się podstawowymi figurami maxa, a o modelowaniu to nie było nawet mowy ;)
rly Napisano 26 Wrzesień 2004 Napisano 26 Wrzesień 2004 Jedna uwaga ,sam mowisz ze dopiero zaczynasz staraj sie stworzyc najpierw calosc a potem skupiaj sie an detalu latweij ci bedzie nad wszystkim zapanowac
Salvator Napisano 26 Wrzesień 2004 Napisano 26 Wrzesień 2004 pięknie, miesiąc i takie cudeńka ;] rakieta nawet fajnie wyszła, ale narazie nie zajmuj się teksturkami a poświęć się modelowaniu. Chciałbym zaobaczyć już zarys pięknej linii f15.
chveti Napisano 26 Wrzesień 2004 Napisano 26 Wrzesień 2004 No nie....czemu ja nie miałem takich początków :) narazie bardzo ładnie hymmm,,,, może zmień renderer jak będziesz się zbliżał do fajnalu.
Marcel Napisano 26 Wrzesień 2004 Napisano 26 Wrzesień 2004 Chyba nie próżnowałeś przez tem miesiąc, naprawdę dobrze jak na początek, a rakiecie chyba już nic więcej nie potrzeba. No, może te pierścienie na korpusie nie powinny się tam znaleść, powinno być gładko, no i coś nie tak z głowicą, jednak skoro to początki... Pozdrawiam.
Vorek Napisano 26 Wrzesień 2004 Napisano 26 Wrzesień 2004 Witamy na forum :) Postaraj się stosować zasadę "od ogółu do szczegółu", dłubiąc detale na początku i możesz łatwo stracić kontrolę nad modelem i proporcjami. Poza tym to gratuluje świetnego startu z maxem, powodzenia w dalszej pacy.
Mikolaj Napisano 26 Wrzesień 2004 Autor Napisano 26 Wrzesień 2004 Modeluje misiąc, ale siedze po kilka godzin dziennie. Głowica dziwnie wygląda, bo jest ze szkła czerwonego. Na innym tle wyglądałaby normalnie. A z kadłubem walcze, i strasznie ciężko mi idzie
Badyl Napisano 26 Wrzesień 2004 Napisano 26 Wrzesień 2004 rakietka niczego sobie szczerze rzeklszy ;) powodzenia
Avari Napisano 26 Wrzesień 2004 Napisano 26 Wrzesień 2004 nie no full respect...ja po misiacu umialem zrobic kwiatka z teletubisiow i dzbanuszek :D... bede wpadal coby zobaczyc jak ci idzie... Pozdrawiam...
Mikolaj Napisano 26 Wrzesień 2004 Autor Napisano 26 Wrzesień 2004 Po raz trzeci, od nowa zabieram się za kadłub. Ze splajnów i surface nicmi nie wychodzi. Teraz spróbuje poly użyć.
masater Napisano 26 Wrzesień 2004 Napisano 26 Wrzesień 2004 nieno respekt. Grafika to raczej takie moje hobby więc po 5 miesiącach wszystko co udało mi się osiągnąć to taka dawno zapomniana "postapokaliptyczna przemysłówka" nieskończona zresztą i durny mieczyk także full respekt :)
Mikolaj Napisano 26 Wrzesień 2004 Autor Napisano 26 Wrzesień 2004 Narazie nie idzie mi wcale. Usiłuje nieszczęsny kadłub wymodelować - od dwóch dni bez skutku. P.S Uff drgnąłem z miejsca nareszcie. Mam zaczątek dziobu, po dwóch dniach walki:
Badyl Napisano 27 Wrzesień 2004 Napisano 27 Wrzesień 2004 nie wiem co to za straszliwa straszliwosc na oslonie kabiny, ale nie wyglada ona dobrze poza tym. caly czas do przodu.
Mikolaj Napisano 27 Wrzesień 2004 Autor Napisano 27 Wrzesień 2004 Straszliwa straszliwosc to tylko box z konturami samolotu, Teraz robia sie skrzydla
Salvator Napisano 27 Wrzesień 2004 Napisano 27 Wrzesień 2004 chwilę to trwało zanim znalazłem w tym ksdztałcie coś z f15. troszkę to zajęcie przypomina szukanie w zaciekach na ścianie objawienia ;] W sumie to niewiele, nawet bardzo niewiele widać, w faq masz o tym jak wyostrzać siatkę przy ms. Kabina to powinien być osobny model lol - co tam lata nad nim ?!
Mikolaj Napisano 28 Wrzesień 2004 Autor Napisano 28 Wrzesień 2004 Prace posuwaja się do przodu: i jeszcze się posuwają:
Lucas Napisano 28 Wrzesień 2004 Napisano 28 Wrzesień 2004 Narazie wygląda bardzo przyzwoicie :), jedyne błędy jakie wyłapałem to brak ostych krawędzi z tyłu skrzydła i jakieś błędy przy obudowie kokpitu.
Knysha Napisano 28 Wrzesień 2004 Napisano 28 Wrzesień 2004 Dokladnie to co Lucas zauwazyl. Wyostrz koncowki tylnych skrzydel, dodaj lotki (?).
Mikolaj Napisano 30 Wrzesień 2004 Autor Napisano 30 Wrzesień 2004 Update. Jeszcze kilka poprawek w ogonie, wyprofilowac skrzydelka i biore sie za detale (tloczenie rowkow, antenki, uchwyty na rakiety, owiewka i takie tam.)
Badyl Napisano 30 Wrzesień 2004 Napisano 30 Wrzesień 2004 Ci powiem, ze f-15 przypomina, ale bugi sa - na przyklad na skrzydle na ostatnim renderku jest taka straszliwe pokrzywienie. nooooo ale po miesiącu... :D
Mikolaj Napisano 30 Wrzesień 2004 Autor Napisano 30 Wrzesień 2004 Wiem, wiem, jest jeszcze sporo błędów w siatce, ale jak tylko coś zauważe staram się korygować. Tylko że jakos strasznie wolno mi to idzie, nie wiem czy skoncze to w tydzien czy dłużej. O teksturowaniu wole nie myśleć - brrr EDIT Jak zrobić w kadłubie rowki, np. na lotki?
Mikolaj Napisano 2 Październik 2004 Autor Napisano 2 Październik 2004 prace powoli ida do przodu. owiwka wreszcie wyglad mniej wiecej tak jak bym sobie tego zyczyl. dalej walcze z tylnymi statecznikami
Mikolaj Napisano 2 Październik 2004 Autor Napisano 2 Październik 2004 Prace powoli posuwaja się do przodu
polka dot Napisano 3 Październik 2004 Napisano 3 Październik 2004 no no no coraz lepiej :) im wiecej robisz detali tym to fajniej wyglada. ale ciagle jestem zmartwiony tymi miejscami:
polka dot Napisano 3 Październik 2004 Napisano 3 Październik 2004 to co zaznaczylem na skrzydlach lepiej widac na twoim zalaczniku - chodzi o to ze ta powierzchnia jest pognieciona :) dawaj siatke :P pozdrawiam
Plyntex Napisano 3 Październik 2004 Napisano 3 Październik 2004 nie no jak na pierwsyz miesiąc to poprostu swietnie :D Ciekaw jestem jakie poźniej texturki zapodasz :D
Mikolaj Napisano 3 Październik 2004 Autor Napisano 3 Październik 2004 Oto siatka. Musze po prostu troche popracowac nad tym: I jeszcze renderek z podwoziem i kokpitem:
Badyl Napisano 3 Październik 2004 Napisano 3 Październik 2004 niezły gulasz w tej siatce masz... raczej trrzeba sie bylo trzymac czworokatów.
Mikolaj Napisano 3 Październik 2004 Autor Napisano 3 Październik 2004 Hmm. teksturowac zegary w kokpicie, czy i tak nie beedzie tego widac??
pabulo Napisano 3 Październik 2004 Napisano 3 Październik 2004 hmm no tak.. siatka ma sporo błędów, zaznaczyłem tylko niektóre miejsca po pierwsze jak być może wiesz trójkąty są "niezbyt zdrowe" a u ciebie jest ich bardzo dużo i to w newralhicznych punktach po drugie wogóle to najlepiej jest jak siatka wygląda jak siatka czylu stykające się ze sobą kwadraciki (czy tez prostokąciki) oczywiście nie da sie tego zrealizować w 100% ale należy do tego dążyć. Twoja siatka (np na skrzydłach) to sieczka nie wieadomo co i jak. właściwie to więcej roboty z poprawianiem niż robieniem od nowa czasem. no i też niefajnie jak się w jednym miejscu zbega za duzo krawędzi (wtedy przy meshsmooth występuje tam nagle bardzo duże zagęszczenie siatki itd). Najlepiej jak się zbiegają 4 po prostu. Czasem sie nie da. Ale u ciebie zbiega sie czasem dużo więcej (zreszta czasem zupełnie niepotrzebnie) do tego trójkąty no i wychodzi zmasakrowana siatka która odkształca się nieprawidłowo i wychodzą błędy w trudnych miejscach wygląda to tak jakbyś miał siatke a potem w ramach edycji, wyostrzania krawędzi itd ją pociął ostro bez patrzenia na topologię. A na dziobie tam gdzie zaznaczyłem chodziło mi o to że latwiej i chyba lepiej już byłoby dojechać z tymi podziałami do samego czubka. Poza tym jeśli masz gładki okrągły przekrój (właśnie jak na dziobie) to staraj się zachować w miarę jednolity rozstaw vertexów na obrysie
Mikolaj Napisano 3 Październik 2004 Autor Napisano 3 Październik 2004 Dzięki za rady, skończe wykuwać rachunki na zbiorach i cyrylice to wezme się za to. Właśnie zauważyłem że gdzieniegdzie meshsmooth straszne błędy robi. EDIT Gdzieniegdzie trójkąty są potrzebne, bo innaczej meshsmooth robi mi straszliwe rzeczy z krawędziami. EDIT Podczepiam już powoli sprzęcior pod skrzydłą. Zostały mi jeszcze AMRAAM'y, zbiorniki paliwa i navigation pod.
Mikolaj Napisano 5 Październik 2004 Autor Napisano 5 Październik 2004 Uff doszedłem do końcowego etapu. Teksturuje kadłub, równocześnie próbuje odpalić Vray'a, ale niewiadomo czemu przy próbie renerowania wychodzi mi drań do windowsa.
Baton Napisano 5 Październik 2004 Napisano 5 Październik 2004 No zaczyna wygladac jak F-15 :) Ciekaw jestem co z teksturami :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się