Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich.

Jestem tu nowy, a 3d Max'em bawie sie od miesiąca, więc prosze po mnie zbytnio nie jechać :).

Jest to moja pierwsza samodzielna praca, zaczelo sie od zrobienia jednej rakiety i chyba powstanie z tego caly samolot. Narazie zamieszczam to co mam juz zrobione:

1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg

  • Odpowiedzi 35
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jedna uwaga ,sam mowisz ze dopiero zaczynasz staraj sie stworzyc najpierw calosc a potem skupiaj sie an detalu latweij ci bedzie nad wszystkim zapanowac

Napisano

pięknie, miesiąc i takie cudeńka ;]

rakieta nawet fajnie wyszła, ale narazie nie zajmuj się teksturkami a poświęć się modelowaniu. Chciałbym zaobaczyć już zarys pięknej linii f15.

Napisano

Chyba nie próżnowałeś przez tem miesiąc, naprawdę dobrze jak na początek, a rakiecie chyba już nic więcej nie potrzeba. No, może te pierścienie na korpusie nie powinny się tam znaleść, powinno być gładko, no i coś nie tak z głowicą, jednak skoro to początki...

 

Pozdrawiam.

Napisano

Witamy na forum :)

 

Postaraj się stosować zasadę "od ogółu do szczegółu", dłubiąc detale na początku i możesz łatwo stracić kontrolę nad modelem i proporcjami. Poza tym to gratuluje świetnego startu z maxem, powodzenia w dalszej pacy.

Napisano

Modeluje misiąc, ale siedze po kilka godzin dziennie. Głowica dziwnie wygląda, bo jest ze szkła czerwonego. Na innym tle wyglądałaby normalnie. A z kadłubem walcze, i strasznie ciężko mi idzie

Napisano

nie no full respect...ja po misiacu umialem zrobic kwiatka z teletubisiow i dzbanuszek :D... bede wpadal coby zobaczyc jak ci idzie...

 

Pozdrawiam...

Napisano

nieno respekt. Grafika to raczej takie moje hobby więc po 5 miesiącach wszystko co udało mi się osiągnąć to taka dawno zapomniana "postapokaliptyczna przemysłówka" nieskończona zresztą i durny mieczyk także full respekt :)

Napisano

Narazie nie idzie mi wcale. Usiłuje nieszczęsny kadłub wymodelować - od dwóch dni bez skutku.

 

 

P.S Uff drgnąłem z miejsca nareszcie. Mam zaczątek dziobu, po dwóch dniach walki:

6.jpg

Napisano

chwilę to trwało zanim znalazłem w tym ksdztałcie coś z f15. troszkę to zajęcie przypomina szukanie w zaciekach na ścianie objawienia ;]

W sumie to niewiele, nawet bardzo niewiele widać, w faq masz o tym jak wyostrzać siatkę przy ms. Kabina to powinien być osobny model

lol - co tam lata nad nim ?!

Napisano

Narazie wygląda bardzo przyzwoicie :), jedyne błędy jakie wyłapałem to brak ostych krawędzi z tyłu skrzydła i jakieś błędy przy obudowie kokpitu.

Napisano

Update. Jeszcze kilka poprawek w ogonie, wyprofilowac skrzydelka i biore sie za detale (tloczenie rowkow, antenki, uchwyty na rakiety, owiewka i takie tam.)

12.jpg

13.jpg

14.jpg

Napisano

Ci powiem, ze f-15 przypomina, ale bugi sa - na przyklad na skrzydle na ostatnim renderku jest taka straszliwe pokrzywienie. nooooo ale po miesiącu... :D

Napisano

Wiem, wiem, jest jeszcze sporo błędów w siatce, ale jak tylko coś zauważe staram się korygować. Tylko że jakos strasznie wolno mi to idzie, nie wiem czy skoncze to w tydzien czy dłużej. O teksturowaniu wole nie myśleć - brrr

 

 

EDIT

Jak zrobić w kadłubie rowki, np. na lotki?

Napisano

hmm no tak..

siatka ma sporo błędów, zaznaczyłem tylko niektóre miejsca

po pierwsze jak być może wiesz trójkąty są "niezbyt zdrowe" a u ciebie jest ich bardzo dużo i to w newralhicznych punktach

po drugie wogóle to najlepiej jest jak siatka wygląda jak siatka czylu stykające się ze sobą kwadraciki (czy tez prostokąciki) oczywiście nie da sie tego zrealizować w 100% ale należy do tego dążyć. Twoja siatka (np na skrzydłach) to sieczka nie wieadomo co i jak. właściwie to więcej roboty z poprawianiem niż robieniem od nowa czasem.

no i też niefajnie jak się w jednym miejscu zbega za duzo krawędzi (wtedy przy meshsmooth występuje tam nagle bardzo duże zagęszczenie siatki itd). Najlepiej jak się zbiegają 4 po prostu. Czasem sie nie da. Ale u ciebie zbiega sie czasem dużo więcej (zreszta czasem zupełnie niepotrzebnie) do tego trójkąty no i wychodzi zmasakrowana siatka która odkształca się nieprawidłowo i wychodzą błędy w trudnych miejscach

wygląda to tak jakbyś miał siatke a potem w ramach edycji, wyostrzania krawędzi itd ją pociął ostro bez patrzenia na topologię.

A na dziobie tam gdzie zaznaczyłem chodziło mi o to że latwiej i chyba lepiej już byłoby dojechać z tymi podziałami do samego czubka. Poza tym jeśli masz gładki okrągły przekrój (właśnie jak na dziobie) to staraj się zachować w miarę jednolity rozstaw vertexów na obrysie

Napisano

Dzięki za rady, skończe wykuwać rachunki na zbiorach i cyrylice to wezme się za to. Właśnie zauważyłem że gdzieniegdzie meshsmooth straszne błędy robi.

 

 

EDIT

Gdzieniegdzie trójkąty są potrzebne, bo innaczej meshsmooth robi mi straszliwe rzeczy z krawędziami.

 

EDIT

Podczepiam już powoli sprzęcior pod skrzydłą. Zostały mi jeszcze AMRAAM'y, zbiorniki paliwa i navigation pod.

 

26.jpg

Napisano

Uff doszedłem do końcowego etapu. Teksturuje kadłub, równocześnie próbuje odpalić Vray'a, ale niewiadomo czemu przy próbie renerowania wychodzi mi drań do windowsa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności