Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam wszystkich.

Jestem tu nowy, a 3d Max'em bawie sie od miesiąca, więc prosze po mnie zbytnio nie jechać :).

Jest to moja pierwsza samodzielna praca, zaczelo sie od zrobienia jednej rakiety i chyba powstanie z tego caly samolot. Narazie zamieszczam to co mam juz zrobione:

1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg

  • Odpowiedzi 35
  • Wyświetleń 3,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

czy te pasy to zwykle boxy? siedzisz w maxsie tylko miesiac? przeczytaj sobie tutki o modelowaniu poly. nawet ladnie sie zaczyna jak na miesiac pracy. pozdrawiam

Napisano

hm... to ja jakis ubogi jestem bo po miesiącu to w miarę sprawnie posługiwałem się podstawowymi figurami maxa, a o modelowaniu to nie było nawet mowy ;)

Napisano

Jedna uwaga ,sam mowisz ze dopiero zaczynasz staraj sie stworzyc najpierw calosc a potem skupiaj sie an detalu latweij ci bedzie nad wszystkim zapanowac

Napisano

pięknie, miesiąc i takie cudeńka ;]

rakieta nawet fajnie wyszła, ale narazie nie zajmuj się teksturkami a poświęć się modelowaniu. Chciałbym zaobaczyć już zarys pięknej linii f15.

Napisano

No nie....czemu ja nie miałem takich początków :)

 

narazie bardzo ładnie hymmm,,,, może zmień renderer jak będziesz się zbliżał do fajnalu.

Napisano

Chyba nie próżnowałeś przez tem miesiąc, naprawdę dobrze jak na początek, a rakiecie chyba już nic więcej nie potrzeba. No, może te pierścienie na korpusie nie powinny się tam znaleść, powinno być gładko, no i coś nie tak z głowicą, jednak skoro to początki...

 

Pozdrawiam.

Napisano

Witamy na forum :)

 

Postaraj się stosować zasadę "od ogółu do szczegółu", dłubiąc detale na początku i możesz łatwo stracić kontrolę nad modelem i proporcjami. Poza tym to gratuluje świetnego startu z maxem, powodzenia w dalszej pacy.

Napisano
  • Autor

Modeluje misiąc, ale siedze po kilka godzin dziennie. Głowica dziwnie wygląda, bo jest ze szkła czerwonego. Na innym tle wyglądałaby normalnie. A z kadłubem walcze, i strasznie ciężko mi idzie

Napisano

nie no full respect...ja po misiacu umialem zrobic kwiatka z teletubisiow i dzbanuszek :D... bede wpadal coby zobaczyc jak ci idzie...

 

Pozdrawiam...

Napisano
  • Autor

Po raz trzeci, od nowa zabieram się za kadłub. Ze splajnów i surface nicmi nie wychodzi. Teraz spróbuje poly użyć.

Napisano

nieno respekt. Grafika to raczej takie moje hobby więc po 5 miesiącach wszystko co udało mi się osiągnąć to taka dawno zapomniana "postapokaliptyczna przemysłówka" nieskończona zresztą i durny mieczyk także full respekt :)

Napisano
  • Autor

Narazie nie idzie mi wcale. Usiłuje nieszczęsny kadłub wymodelować - od dwóch dni bez skutku.

 

 

P.S Uff drgnąłem z miejsca nareszcie. Mam zaczątek dziobu, po dwóch dniach walki:

6.jpg

Napisano

nie wiem co to za straszliwa straszliwosc na oslonie kabiny, ale nie wyglada ona dobrze poza tym. caly czas do przodu.

Napisano
  • Autor

Straszliwa straszliwosc to tylko box z konturami samolotu, Teraz robia sie skrzydla

Napisano

chwilę to trwało zanim znalazłem w tym ksdztałcie coś z f15. troszkę to zajęcie przypomina szukanie w zaciekach na ścianie objawienia ;]

W sumie to niewiele, nawet bardzo niewiele widać, w faq masz o tym jak wyostrzać siatkę przy ms. Kabina to powinien być osobny model

lol - co tam lata nad nim ?!

Napisano

Narazie wygląda bardzo przyzwoicie :), jedyne błędy jakie wyłapałem to brak ostych krawędzi z tyłu skrzydła i jakieś błędy przy obudowie kokpitu.

Napisano

Dokladnie to co Lucas zauwazyl. Wyostrz koncowki tylnych skrzydel, dodaj lotki (?).

Napisano
  • Autor

Update. Jeszcze kilka poprawek w ogonie, wyprofilowac skrzydelka i biore sie za detale (tloczenie rowkow, antenki, uchwyty na rakiety, owiewka i takie tam.)

12.jpg

13.jpg

14.jpg

Napisano

Ci powiem, ze f-15 przypomina, ale bugi sa - na przyklad na skrzydle na ostatnim renderku jest taka straszliwe pokrzywienie. nooooo ale po miesiącu... :D

Napisano
  • Autor

Wiem, wiem, jest jeszcze sporo błędów w siatce, ale jak tylko coś zauważe staram się korygować. Tylko że jakos strasznie wolno mi to idzie, nie wiem czy skoncze to w tydzien czy dłużej. O teksturowaniu wole nie myśleć - brrr

 

 

EDIT

Jak zrobić w kadłubie rowki, np. na lotki?

Napisano
  • Autor

prace powoli ida do przodu. owiwka wreszcie wyglad mniej wiecej tak jak bym sobie tego zyczyl. dalej walcze z tylnymi statecznikami

 

15.jpg

Napisano

no no no coraz lepiej :) im wiecej robisz detali tym to fajniej wyglada. ale ciagle jestem zmartwiony tymi miejscami:

Napisano

to co zaznaczylem na skrzydlach lepiej widac na twoim zalaczniku - chodzi o to ze ta powierzchnia jest pognieciona :) dawaj siatke :P

 

pozdrawiam

Napisano

nie no jak na pierwsyz miesiąc to poprostu swietnie :D Ciekaw jestem jakie poźniej texturki zapodasz :D

Napisano
  • Autor

Oto siatka. Musze po prostu troche popracowac nad tym:

21.jpg

 

I jeszcze renderek z podwoziem i kokpitem:

 

22.jpg

Napisano

niezły gulasz w tej siatce masz... raczej trrzeba sie bylo trzymac czworokatów.

Napisano
  • Autor

Hmm. teksturowac zegary w kokpicie, czy i tak nie beedzie tego widac??

Napisano

hmm no tak..

siatka ma sporo błędów, zaznaczyłem tylko niektóre miejsca

po pierwsze jak być może wiesz trójkąty są "niezbyt zdrowe" a u ciebie jest ich bardzo dużo i to w newralhicznych punktach

po drugie wogóle to najlepiej jest jak siatka wygląda jak siatka czylu stykające się ze sobą kwadraciki (czy tez prostokąciki) oczywiście nie da sie tego zrealizować w 100% ale należy do tego dążyć. Twoja siatka (np na skrzydłach) to sieczka nie wieadomo co i jak. właściwie to więcej roboty z poprawianiem niż robieniem od nowa czasem.

no i też niefajnie jak się w jednym miejscu zbega za duzo krawędzi (wtedy przy meshsmooth występuje tam nagle bardzo duże zagęszczenie siatki itd). Najlepiej jak się zbiegają 4 po prostu. Czasem sie nie da. Ale u ciebie zbiega sie czasem dużo więcej (zreszta czasem zupełnie niepotrzebnie) do tego trójkąty no i wychodzi zmasakrowana siatka która odkształca się nieprawidłowo i wychodzą błędy w trudnych miejscach

wygląda to tak jakbyś miał siatke a potem w ramach edycji, wyostrzania krawędzi itd ją pociął ostro bez patrzenia na topologię.

A na dziobie tam gdzie zaznaczyłem chodziło mi o to że latwiej i chyba lepiej już byłoby dojechać z tymi podziałami do samego czubka. Poza tym jeśli masz gładki okrągły przekrój (właśnie jak na dziobie) to staraj się zachować w miarę jednolity rozstaw vertexów na obrysie

Napisano
  • Autor

Dzięki za rady, skończe wykuwać rachunki na zbiorach i cyrylice to wezme się za to. Właśnie zauważyłem że gdzieniegdzie meshsmooth straszne błędy robi.

 

 

EDIT

Gdzieniegdzie trójkąty są potrzebne, bo innaczej meshsmooth robi mi straszliwe rzeczy z krawędziami.

 

EDIT

Podczepiam już powoli sprzęcior pod skrzydłą. Zostały mi jeszcze AMRAAM'y, zbiorniki paliwa i navigation pod.

 

26.jpg

Napisano
  • Autor

Uff doszedłem do końcowego etapu. Teksturuje kadłub, równocześnie próbuje odpalić Vray'a, ale niewiadomo czemu przy próbie renerowania wychodzi mi drań do windowsa.

Napisano

No zaczyna wygladac jak F-15 :) Ciekaw jestem co z teksturami :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności