Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 180
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Teraz jak będziesz malował jakąś postać/koncept czy nawet dla funu (mając na uwadze w sumie wszystkie postaci jakie masz w teczce) zacznij właśnie od takiego szkicu jakie dałeś powyżej - zobaczysz że wyjdzie to o wiele lepiej. Nie zaczynaj na razie od plamy i nie zdawaj się na wyobraźnię, refy Ci pomogą.

Pzdr.

Napisano

Ciśniesz no i dobrze. Zaczynasz powoli chwytać generalne proporcje to zacznij zwracać uwagę na niuanse: konstrukcje (Narysuj sobie teraz kości na tej pani to zobaczysz jak bardzo ma połamane stawy), perspektywę (te stopy chyba jej się poplątały, jedna była by dalej a druga bliżej) Sprawdź ile razy się ta głowa mieści w ciele etc.

Napisano

DAGOO Dzięki :) polecam samemu spróbować:

biglebowsky tak tak ja właśnie mam straszny problem ze stopami i dłońmi także skoro radzisz rysować kości napewno to zrobie :) a także kości i mięśnie planuje zrobić na całym ciele jak to masterzy czynią :p

pozdro

Napisano

Dzięki za link!

Ja ostatnio kożystałam z tego:

http://www.onairvideo.com/croquis-cafe-photos.html

Znajdziesz tam dużą bazę modeli różnego wieku, postury i płci :)

 

Myślę, że biglebowski na ma rację - trzeba porysować czasem kości, czy też przezroczyste ciała.

 

Pewnie nazwisko Andrew Loomisa padło juz wiele razy na tym forum, ale naprawdę super rysuje się na podstawie jego ćwiczeń anatomii.

Jest też taka książka "Anatomia dla artystów" Sarah Simblet w której są rysunki szkieletu umieszczonego w ramach ludzkiego ciała.

Napisano

Krasnolud ma moim zdaniem zbyt sztywną pozę. Jest tak spięty jakby trzonek młota miał wetknięty w... no :D

Super byłoby gdybyś zanimował go tak, jak te szkice postaci w ruchu. Bardzo fajnie ci wychodzą :)

Napisano

Hej, fajne te gesty, ale mam wrażenie, że w ogóle z nich nie korzystasz przy dłuższych rysunkach (a powinieneś!). Postaraj się budować rysunek w ten sposób:

blabla.jpg

Machnąłem tak na szybko, może nie wygląda najlepiej, ale wyjaśnia pewną wizję ;)

Poza tym, przy robieniu tych gestowych rysunków, dopowiadaj bardziej kończyny - biglebowsky wspomniał już o tym wcześniej.

Jeszcze jedna uwaga na koniec: nie staraj się maksymalnie kopiować tych modelek z NMA, bo przez to niepotrzebnie się spinasz i bardziej skupiasz na detalu zamiast myśleć o konstrukcji i proporcjach.

 

O digitalu się nie wypowiadam, bo się nie znam ;)

 

Rysuj dużo i będzie dobrze.

Napisano

DAGOO Co racja to racja krasnolud poległ następny będzie lepszy :)

PiotrRygiel Dzięki! parę osób mi to powtarza i dobrze bo zapominam i niezłe babole wychodzą :p Biglebowsky faktycznie mi już to mówił ale bardzo doże że to powtarzasz dzięki!

Napisano

Nieźle jedziesz, tylko tak dalej. Unikaj "bąbelkowych" postaci. Staraj się, żeby linie tworzące np. górną częśc ręki czy nogi miały flow i przechodziły jedna w drugą, nie tworzyły "bałwanka"

 

hampton_p_6_13__gestures_by_thethirdcartel-d5f4xg9.png

Napisano

Fajne rzeczy dwuminutkowe.

Widać, że wychodzą Ci już z łatwością i dobrze "łapiesz pozę".

Spróbuj może czegoś trudniejszego i skuś się na bardziej wnikliwe studium anatomiczne :) Powodzenia!

Napisano (edytowane)

Brałabym One. Pad jest bardziej jako dodatkowe narzędzie zamiast myszki, niekoniecznie dla rysujących. Z funkcji dotykowej i tak nie będziesz raczej korzystać, więc szkoda za to dopłacać. Ponadto One ma normalnej wielkości piórko, podczas gdy Pad posiada mniejsze - to już zależy od Twoich preferencji, czy wolisz mniejsze czy większe. Jeśli budżet masz do 300zł, warto się rozejrzeć za wersją Medium Wacoma One, ale z tego co widzę, to w sklepach internetowych raczej brak, na alledrogo są jakieś za niecałe 300zł. (edit: gdziekolwiek byś nie kupował, zawsze się upewnij, że to jest ten konkretny model o konkretnym numerze - One Medium CTL-671, One Small CTL-471 i Pad CTH-300x, gdzie x to kolor, bo w sklepach potrafią bzdury w opisach umieszczać np. dane z modeli innej wielkości)

Edytowane przez cho.co
Napisano

cho.co

Dzięki :) faktycznie teraz przeczytałem że on jakiś dziwny bo nie jest odpowiednikiem tabletu graficznego :) dzięki!

 

Czyli one byłby lepszy i tańszy :)

Napisano

Wacom One Small: powierzchnia robocza 152 x 95 mm, 1024 poziomy nacisku, prędkość odczytu piórka 133 pps, brak przycisków na tablecie, brak dodatkowego softu

Wacom One Medium: powierzchnia robocza 216 x 135 mm, 1024 poziomy nacisku, prędkość odczytu piórka 133 pps, brak przycisków na tablecie, brak dodatkowego softu

Może być problem z gwarancją, gdyż One nie jest dystrybuowanym przez Wacoma modelem w Europie.

 

Wacom Pen: powierzchnia robocza 152 x 95 mm, 1024 poziomy nacisku, prędkość odczytu piórka 133pps, 4 programowalne przyciski (w debilnym miejscu na górze tabletu, nie rozumiem, czemu wrócili do takiego ustawienia), dołączony ArtRage 3.5 i Autodesk Sketchbook Express (to chyba po prostu darmowa wersja Sketchbooka).

2 lata gwarancji.

 

W jednym i drugim masz piórko podobnej jakości, bez gumki na drugim jego końcu. W każdym dostajesz takie same wymienne końcówki (jakieś 5szt chyba). I Pen, i One nie mają funkcji dotykowej. Poza przyciskami różnią się tylko wyglądem, specyfikacja jest identyczna.

 

Ponadto polecam kupić ciut taniej (niewiele, ale zostanie trochę na lody :D) tu lub tu. A jak masz niedaleko do któregoś ze sklepów, to możesz do nich wpaść i pomacać tablety na żywo przed zakupem.

Napisano (edytowane)

cho.co dzięki

Jak na razie nie uda mi się chyba żadnego zdobyć także zostaje przy ołówkach:

rysu.jpg

rys.jpg

rysune.jpg

Na podstawie filmu żeby technike wchłonąć :)

Edytowane przez DPFantasy
Napisano

Akwarelki ciekawiej wyszły niż rysunki moim zdaniem :) Może spróbuj używać mniej ołówka przy akwarelkach. W ostatnim stopy troche płasko wygladają. Dobrze, że ćwiczysz postaci. Pozdr

Napisano

Faktycznie, akwarelki wyglądają lepiej niż ołówki. Kiedyś trochę się bawiłem akwarelą, uczyłem się nawet od dobrego akwarelisty, więc powiedzmy, że mogę dać dwie sugestie ;) Nawilżaj papier pędzlem przed malowaniem, tak aby farba swobodnie rozlewała się. Twoim zadaniem jest kontrolowanie tego "rozlewu". To dość trudna sztuka, ale dzięki temu pracki wyglądają bardzo ekspresyjnie i posiadają pewną dozę przypadkowości. Niektórzy używają do nawilżania butelek od płynu do mycia szyb lub od jakichś kosmetyków (te z kosmetyków mają lepsze dyfuzory, dzięki czemu powstaje bardzo fajna mgiełka). Staraj się używać jak najmniej pociągnięć pędzla. Na tle tych lasek widać dokładnie, że za bardzo "dziubdziasz". Prawdę mówiąc, tło mógłbyś zrobić dosłownie jednym pociągnięciem i wyglądałoby to lepiej.

 

BTW, widać progres ogólnie ;)

Napisano

Piotr dzięki :)

 

Nadal ćwiczę anatomie szybkie gesture i te trochę dłuższe troche perspektywy ale także dla relakstu ilustracje ćwiczeniami nie bede juz tak zawalał teczki :)

Golem: pOIpxQ4.jpg

ze starego szkicu: WcBBdyD.jpg

Ilustracja, druga postać od lewej jest zgapiona z internetu :/ : PHj0AM7.jpg

bZR8GIk.jpg

oWKPGgR.jpg

Napisano

Mi sie bardzo podobają przede wszystkim tematy Twoich prac ;) bardzo też dobrze, że tworzysz ołówkiem.

proponuję włożyc teraz duzo pracy w kompo i anatomię postaci. Gdy np. rysujesz kadr z filmu, zwróć uwagę na jego kompozycje i postaraj sie pokazać to w swoim rysunku i nie cieniowac jednolicie po całości - skupic sie na tym co wazne. Dużo dużo rysunków postaci z pamięci, na jeden taki rysunek jak kadr z hobbita powinna przypaść setka drobniejszych, wtedy dużo wydajniej się ćwiczy.

 

Tak trzymać!

Napisano

Sayja dzięki :) Robie teraz study Justina Gerarda którego chyba nawet ty mi podsyłałeś :)

 

Ostatnie master study Justina Gerarda: http://www.gallerygerard.com/the-art-of-justin-gerard

 

V90PYZb.jpg

OsVNdCp.jpg

xWlpj4t.jpg

 

Trochę też zacząłem działać pastelami:

23KfSwE.jpg

 

Szkice ćwiczenia:

K2BainJ.jpg

qVbI7u9.jpg

Db3mFM9.jpg

rj5gN68.jpg

GG0QSjg.jpg

LinWfdm.jpg

 

Prace które studiowałem:

http://2.bp.blogspot.com/-KqOzciDz_jA/Urjl3AcIfFI/AAAAAAAACU0/WcMCpl_hZyY/s1600/justin-gerard-dwarf03-e.jpg

http://3.bp.blogspot.com/-q-MeGlj_ULM/Uio_qsuStQI/AAAAAAAACOQ/ovPuUb56Jt0/s640/SB2013-P14-e.jpg

http://3.bp.blogspot.com/-HF4QQejeFfc/VCo1UG-_sZI/AAAAAAAAC_4/UowuMuifLRE/s1600/Bofa2014-drawings02.jpg

Napisano

1. Pastele ujęcie kadru z filmu Kung Fu Panda

2. BArdziej profesjonalne podejście do narysowania mojej wymyślonej postaci Liganta taki Ent z Władcy dwa wcześniejsze szkice później trzeci już dokładniejszy rysunek w przyszłości planuje go pomalować akrylami :)

3.Wiking

4. Animacja kotka =D

Ostatnim czasem zawaliłem trochę ćwiczenie anatomi postaram sie to nadrobić i żeby się zmotywować zaczne tu co jakiś czas wrzucać ćwiczenia

 

1.

KRpe6K0.jpg

wI1UDRL.jpg

2.

ggFr7mQ.jpg

ZivdDvd.jpg

3.

2A4kexW.jpg

4.

WdMUisN.gif

Napisano

Postać z 2. bardzo mi się podoba. IMO tułów i bark mógłby być bardziej skręcony do przodu za jego prawą ręką, łatwiej by się czytało jego pozę. W 3. trochę proporcje chyba Ci uciekły wydaje mi się, że jego prawe przedramię jest znacznie dłuższe od lewego no i lewa dłoń (ta oparta na udzie wydaje się być bez małego palca :D) i chyba powinien mieć większe stopy.

 

Ale bardzo fajnie widać u Ciebie progres, te ćwiczenia anatomii upewniają Twoją kreskę i wyostrzyły jej jakość. Dawaj więcej :D

Napisano

pakal: Dzięki! :)

 

Ostatnio zacząłem bawić się trochę farbami akrylowymi łatwiejsze niż akwarele :) polecam

 

Ligant którego postanowiłem pomalować i Yoda na naszą bitwe forumową i także pani ołówkowa.

 

hjjqDPB.jpg

 

8beSZFK.jpg

 

KnMJon4.jpg

 

AB8w8EC.jpg

 

sGkQS9J.jpg

 

Wszelakie rady sugestie mile widziane :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności