Jump to content

3ds max 2015 - extension 2


mateusz_s

Recommended Posts

mnie by wreszcie ucieszyła informacja "Lightig Analysis kompatybilny z innymi rendererami a nie tylko z mentalem" no i może jeszcze aby się 2016 nie pokazało zaraz w następnym roku ,aby wreszcie panowie z autodeska wypuścili całkowicie działającą niesypiącą się wersje w której trzeba zatykać dziury przez ileś miesięcy po jej premierze :) Wiem, wiem marzenia ściętej głowy Ale cóż pomarzyć sobie zawsze można :)

Link to comment
Share on other sites

Kurcze wytłumaczcie mi jak zaawansowani użytkownicy fenomen tego programu. Jest używane w wielkich produkcjach na całym świecie a tu co jakiś news to takie wypowiedzi jak powyżej.

Z drugiej strony np. najlepsze renderery są super zintegrowane z Maxem.

 

Ja jako poszukujący user LW (brakuje mi właśnie dobrego renderera typu Vray lub Corona) zastanawiam się nad przesiadką do C4D, Modo, Max ale jak czytam wasze wypowiedzi to się też rodzi pytanie po co do Max.

 

Zamknęli XSI jest plan zamknąć Max i co dalej będzie ?

Link to comment
Share on other sites

Jest maya? i większośc filmów jest robionych w Mayce? Albo Houdinim?

 

Jeśli pracujesz w LW to polecam ci Octane Render, silnik GPU.

 

tak znam Octane trochę ale niestety właśnie to GPU niedawno co zainwestowałem z mocny komp na CPU więc teraz kolejna gruba inwestycja w GPU nie bardzo mi się uśmiecha.

Link to comment
Share on other sites

Kurcze wytłumaczcie mi jak zaawansowani użytkownicy fenomen tego programu. Jest używane w wielkich produkcjach na całym świecie a tu co jakiś news to takie wypowiedzi jak powyżej.

Z drugiej strony np. najlepsze renderery są super zintegrowane z Maxem.

 

Ja jako poszukujący user LW (brakuje mi właśnie dobrego renderera typu Vray lub Corona) zastanawiam się nad przesiadką do C4D, Modo, Max ale jak czytam wasze wypowiedzi to się też rodzi pytanie po co do Max.

 

Zamknęli XSI jest plan zamknąć Max i co dalej będzie ?

Bo po mimo ze jesteśmy jego użytkownikami wieloletnimi to widzimy obiektywnie wszelkie bolączki jakie są związane z maxem po tym jak go w swoje łapska wziął Autodesk ;) ale po mimo tych bolączek wielu z nas nadal na nim pracuje i jest zadowolona z niego :)Dwa najlepiej ściągnij trial 30 dniowego odpal i zobacz czy ci odpowiada czy może cie wkurzy na starcie :) a nie czytaj naszych bredzeń i narzekań :)

 

Azbestuś była niedawno prośba w innym wątku na temat trolowania co by się " użytkownicy innych softów nie pracujących na konkretnym sofcie który jest w temacie posta" nie wtryniali i zaśmiecali wątków :) tak jak tego nie robią maxowcy w waszych działach :)

Link to comment
Share on other sites

Zamknęli XSI jest plan zamknąć Max i co dalej będzie ?
Maya. Drugi po Houdinim najpotężniejszy i najbardziej zaawansowany program 3d jaki zna branża. Można jej zarzucać wiele (i jako były user robię to chętnie) ale architektura i przyszłościowość tego softu jest nieporównywalnie lepsza niż maxa.

 

Już wyguglałem o co chodziło z dual quaternion skinning. Nie było takiej rzeczy jako standard w maxie, za to w 2010 wyszedł plugin który to robił- Xray BlendSkin. Zrobiony przez moich ulubieńców czyli Raylight Studios. Gości którzy łamią licencje blendera i nielegalnie sprzedają plugin który zawiera w sobie kod blenderowego unwrapu. Nie zdziwiłbym się jakby matmę do tych kwaternionów też podpierniczyli. ;)

Link to comment
Share on other sites

Maya. Drugi po Houdinim najpotężniejszy i najbardziej zaawansowany program 3d jaki zna branża. Można jej zarzucać wiele (i jako były user robię to chętnie) ale architektura i przyszłościowość tego softu jest nieporównywalnie lepsza niż maxa.

 

Już wyguglałem o co chodziło z dual quaternion skinning. Nie było takiej rzeczy jako standard w maxie, za to w 2010 wyszedł plugin który to robił- Xray BlendSkin. Zrobiony przez moich ulubieńców czyli Raylight Studios. Gości którzy łamią licencje blendera i nielegalnie sprzedają plugin który zawiera w sobie kod blenderowego unwrapu. Nie zdziwiłbym się jakby matmę do tych kwaternionów też podpierniczyli. ;)

 

XSI też było lepsze od maxa. Jak widać po 2 extension packach max się właśnie ozywił. Open subdiv, alembic, shaderfx. To że ty sobie życzysz zniknięcia maxa ze względów ideologicznych to tylko twoja sprawa.

Link to comment
Share on other sites

Dla mnie największą bolączką jest nie responsywny interfejs, klikam i czekam 0.5-1 sek. na reakcję, nie wiem kto to programuje, specjaliści od baz danych chyba nie od grafiki...

 

Jak kiedys glosno to napisalem to uzytkownicy maxa mnie zminusowali :D. Dla mnie jako uzytkownika najwazniejsza jest plynnosc pracy, a pomimo wydajnego viewportu ktory potrafi wyswietlac biliony poly potrafi lagowac przy prostych operacjach jak otwieranie okna uv, baku czy obrotu widoku :/. Z wersji na wersje ten soft laduje sie coraz dluzej i chodzi coraz toporniej. Dziwne ze ten soft jest uzywany przez profesjonalistow. Z drugiej strony z dnia na dzien nie zmieni sie calego pipelinu ani nie nauczy sie innego softu. Raczej AD nie zabije 3dsa tak jak XSI. Softimage co badz mial jednak maly user base w przeciwienstwie do maxa. Maxa moze sie nie rozwijac, to nie znaczy ze ludzie z dnia na dzien go porzuca. AD skupi sie na Mayce a poko ludzie beda wciaz zainteresowania maxem to jakos tam lekko wspierac beda az do czasu gdy faktycznie wszyscy to porzuca. Wersje 3ds 2055 moze nie byc, ale mysle ze jednak smialo wytrzyma wiecej niz te 2 lata Azbestego.

Link to comment
Share on other sites

Jak kiedys glosno to napisalem to uzytkownicy maxa mnie zminusowali :D..
Zapewne zrobili to wszelkiej maści fanboye, grupa zawsze szkodliwa nie ważne czego są fanaboyami :)

Natomiast głównym mankamentem maxa jest to ze programiści autodesku zamiast robić kolejna wersje rok po poprzedniej powinni usiąść poświecić rok - dwa lata na przepisanie na nowo kodu programu zamiast przyklejać do niego kolejne mniej lub bardziej udane narzędzia tylko po to aby wypuścić pseudo nowa wersje. Mayka jeszcze długo nie zastąpi maxa w działach zwianych z softami inżynierskimi Autodesku z którymi jest powiązany max. Dwa darujcie sobie takie jednostronne pisanie ze np konkretnie dany film powstał tylko na tym a nie na innym sofcie bo zasadniczo jest to totalna bzdura najczęściej rożne efekty są tworzone przy jednej produkcji na rożnych softach i wielu z was to świetnie wie, a równocześnie dmie w jakąś dziwna trąbkę wyższości jednego softu nad drugim. Nie ma softu antydebilnego, ani niezawodnego każdy ma swoje braki mankamenty. A odbiorca naszych wypocin ma głęboko w d.... to na jakim programie zostało co stworzone jego interesuje produkt finalny.Zawsze mnie tez zastanawia zaangażowanie w tego typu wątkach osób nie mających nic wspólnego z konkretnym programem to nie ich bolączką są na co dzień niedoskonałości tego softu tylko jego użytkowników. Moze pora abyście się zajęli unowocześnianiem i poprawianiem softu na którym pracujecie a nie robili dygresje i bawili się w przepowiednie Nostradamusa kiedy jaki soft padnie skoro i tak na nim nie pracujecie i nie jest to wasz problem :)

 

 

Ja ponowie apel który napisał jeden z kolegów :)

Tak, bo my maxowcy i inni nieblenderowcy nie zaśmiecamy wam wątków. Fajnie by było jakbyście potrafili się odwzajemnić podobnym postępowaniem.
Link to comment
Share on other sites

Sorry ale to zdanie piko84 jest zwyczajnie nieprawdziwe. Większość blenderowych wątków w newsach składa się w dużej cześci z tyrad ludzi którzy wymieniliby interface blendera na maxowy albo chcą się podzielić prawdą objawioną, jak bardzo nieprofesjonalnym narzędziem jest ten soft. ;)

Edited by Monio
Link to comment
Share on other sites

Sorry ale to zdanie piko84 jest zwyczajnie nieprawdziwe. Większość blenderowych wątków w newsach składa się w dużej cześci z tyrad ludzi którzy wymieniliby interface blendera na maxowy albo chcą się podzielić prawdą objawioną, jak bardzo nieprofesjonalnym narzędziem jest ten soft. ;)

Oddziel fanboyów od normalnych użytkowników a przekonasz się ze ci ostatni nie grasują po działach softów na których nie pracują i nie mają z nimi do czynienia :)

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem czy to bylo do mnie czy nie, ale rzekne ze uzywam/uzywalem wielu softow i dlatego latwiej mi porownywac jedno do drugiego. Sa tez tacy uzytkownicy ktorzy pracowali tylko w jednym a wypowiadaja sie na tematy czegos czego nie znaja. Nie bede podawal nicka, ale np jest tu na forum koles ktory mysli ze mental ray i vray nie posiadaja bake"u cjhoc z tego co pisze nigdy nie uzywal tych rendererow. Ja uzytkowalem dosc dlugo maxa i zdarza mi sie jeszcze go uzywac, wiec pisze o wlasnych doswiadczeniach. Zawsze mnie dziwily te mity ze max wykrzacza sie przy tworzeniu boxa (to nie Modo), ale lagujacy max na potega to juz sama prawda. Mozna sie przyzwyczaic, ale gdy czlowiek zaczyna robic cos w konkurencyjnym sofcie i nie czuje tych lagow, to wtedy kataroga staje sie robienie czegokolwiek w maxie, no ale czasami trzeba niestety :(.

 

Trzeba pamietac ze max oprocz wielkiej bazy uzytkownikow ma mase dobrych pluginow co wydluza jego zywot. Kto wiem, moze kiedys AD skonczy projekt exalibour i max zacznie smigac?

Link to comment
Share on other sites

Maya dopiero co zaczyna wychodzić z dołka w jakim dla wielu siedziała przez brak pluginów i wielu podstawowych opcji więc nie ma sensu ją jakoś specjalnie stawiać na piedestale w kontraście z Maxem - ten soft jest dopiero w trakcie włażenia na piedestał, ale jak to będzie tak naprawdę jeszcze pewności nie ma. Szczerze mówiąc to czasem o wiele łatwiej mi zrozumieć gadkę że Blender jest najlepszy niż dziwne pałanie niechęcią lub uwielbieniem do reszty softów... Sam używam kilka dużych pakietów i prawda jest taka, że człowiek się irytuje bo by chciał np. wiele rzeczy z Maxa w Mayi i na odwrót i w gruncie rzeczy jest albo umiarkowanie zadowolony ze wszystkiego, albo nastawia się negatywnie i nic mu się nie podoba.

Czy Max schodzi na bok? Na razie na to wygląda, ale jestem pewien że Autodesk szykuje coś ciekawego w zanadrzu...

Kiedyś pisałem że Autodesk prawdopodobnie w końcu coś porzuci i forumowicze mi odpisali jedynie że to nie jest możliwe i że piszę głupoty a tu patrzcie nagle to "niemożliwe" się stało xD

Wszystko jest możliwe - możliwe że szykują się spore zmiany dla nas wszystkich, mam nadzieję że jeśli tak będzie to że chociaż przebiegnie to lekko i płynnie...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy