Rico Napisano 16 Luty 2015 Napisano 16 Luty 2015 (edytowane) Witam Wszystkich Jestem Przemas i próbuję swoich sił w "dydżitalu". Maluje już tam od jakiegoś czasu wzorując się na ulubionych polskich grafikach, którzy zamieszczają swoje prace na stronie digart. Zawodowo pracuję w branży gier bitewnych, przygotowując wymodelowane już pliki stl do druku 3d. Niespełnioną miłością jest dla mnie jednak ilustracja cyfrowa. Najbardziej cenię sobie prace Sławomira Maniaka, Tomasza Jędruszka i Grzegorza Przybysia. Dziękuję Wszystkim za konstruktywną krytykę bo dalej już sam nie pociągnę. Edytowane 27 Maj 2017 przez Rico
DraxMustHurt Napisano 21 Luty 2015 Napisano 21 Luty 2015 Hej! Jak dla mnie jest całkiem spoko, jedyne co bym doradził, to bardziej konkretne źródło światła na postaciach. Zobacz jak w pracach Jędruszka jest przeważnie jedno "główne" źródło światła które wybija się nad inne i nadaje przedmiotowi formę. Można spytać w jakiej firmie i gdzie pracujesz? Sam chciałbym trochę zainteresować się podobnym tematem.
Rico Napisano 21 Luty 2015 Autor Napisano 21 Luty 2015 Pracuję w Prodosie gdzie tworzymy Warzone. Każdy chyba zna tę legendarną grę. Zajmuję się tworzeniem materiału podporowego aby wyeliminować kąty ujemne na modelach 3d, co w konsekwencji prowadzi do dokładnego wydrukowania figurki w drukarce. Dzięki za koment.
Rico Napisano 17 Luty 2017 Autor Napisano 17 Luty 2017 (edytowane) Powracam po dwuletniej przerwie. Maluję autka do gry. Edytowane 17 Luty 2017 przez Rico
polka dot Napisano 15 Kwiecień 2017 Napisano 15 Kwiecień 2017 super pracki, mega charakterne i oldschoolowe w dobrym znaczeniu - czuję się, jakbym oglądał wymuskane backgroundy do Carmageddon lub Road Rash. tak trzymaj!
Rico Napisano 15 Kwiecień 2017 Autor Napisano 15 Kwiecień 2017 Dzięki, szał na amerykańską popkulturę lat 80-tych mam we krwi.
Rico Napisano 30 Lipiec 2017 Autor Napisano 30 Lipiec 2017 Szkic z wyobraźni. Stacja kupców kosmicznych Saratoga. W środku znajduje się baza przeładunkowa, hotele, bary i kasyna. Powierzchnia stacji porównywalna jest do powierzchni małego miasteczka.
sebel Napisano 21 Sierpień 2017 Napisano 21 Sierpień 2017 Siemka Rico! Bardzo podoba mi się design tego ostatniego potworka, czuć ciężar ;)! Ania w poście #20 już zwracała uwagę na wysokie nasycenie barw, niestety w ostatnim arcie masz ten sam problem ;(. Ogółem cała praca strasznie się zlewa, bardzo ciężko odróżnić postać od tła, dodałeś strasznie dużo zbędnych particli, które powodują, że widz się gubi, nie wie gdzie patrzeć. Jak zmrużysz oczy to wzrok idzie w kierunku lufy, gdzie jest największy kontrast, a powinien iść w kierunku twarzy "żołnierza". Dobrym trickiem jest sprawdzanie walorów, w PS zrób sobie warstwę u samej góry, wypełnij ją czarnym kolorem i daj blending mode na "saturation" i od czasu do czasu włączaj i sprawdzaj czy wszystko gra :). Zrobiłem szybki over aby przybliżyć o co dokładnie mi chodzi. BW: Kolor: hi res Aha i dodatkowo zmieniłem kolor oczu aby bardziej kontrastował z tłem i ściągał wzrok na twarz. pozdrawiam!
Rico Napisano 21 Sierpień 2017 Autor Napisano 21 Sierpień 2017 Dzięki Ci bardzo za komentarz bo niestety to rzadkość, a każdy jest na wagę złota. Z tym nasyceniem barw to jest tak że chyba jest to wynik prac z przeszłości gdzie robiłem je nazbyt blade i tak z jednej skrajności w skrajność. Ciężko wyczuć mi mój monitor, a raczej dwa które stoją koło siebie. Jeśli chodzi o górną czarną warstwę to czasami ją stosuje. Generalnie masz rację, tylko kurcze jak pokazać ogień wokół który sam w sobie jest jaskrawy ? Pozdrawiam
rymin Napisano 22 Sierpień 2017 Napisano 22 Sierpień 2017 A ja się z Sebelem zgodzę i nie zgodzę w pewnych kwestiach:D Z tym zlewaniem jasna sprawa - jak wszystko jest tak samo nasycone i ma podobny walor to ciężko się to czyta. Z focal pointem też racja- tym ogniem odciągasz wzrok od ważnych innych elementów które chcesz pokazać. Natomiast w tym over paincie moim zdaniem Sebel zrobił dokładnie to co ty tylko odwrócił proporcje:D Jest on lepszy i lepiej ma rozłożone te focal pointy ale nadal wygląda sztucznie. Moim zdaniem wrzucenie wszystkiego w cień po czym dodanie rim lighta i światła z tyłu wygląda dziwnie po prostu. Problemem w tej pracy jest to, że absolutnie każdy materiał jest tak samo wyrenderowany- metal, skóra, jakiś materiał na rękawie a nawet ogień są namalowane tak samo. Przez to nie ma na czym zaczepić wzroku i wszystko wygląda jak z plasteliny. Co do pokazania ognia i generalnie kontrastów to właśnie tak trzeba podejść do tematu- coś będzie się wydawać jasne bo obok dasz ciemne elementy i odwrotnie. To samo tyczy się tekstur, krawędzi, koloru itd. Pole do manewru jest spore i spróbuj w następnej pracy to wykorzystać. Zobacz jak do tematu podchodzą wymiatacze i wyciągaj wnioski. Pozdro i powodzenia. Dla przykładu praca j.jonesa w podobnym klimacie- zobacz jak rozróżnia materiał - widać, że metal to metal, ten wizjer to jakieś szkło, rękawiczka skóra itd. No i pokazał odbicie ognia bez nadmiernego użycia bardzo jasnych kolorów.
Ania Napisano 23 Sierpień 2017 Napisano 23 Sierpień 2017 w przykładzie j.jonesa post wyżej, tło jest jasne, a postać ciemna. Tło jest w chłodnych kolorach, postać (oprócz kilku odbłysków) w ciepłych. Można zmrużyć oczy albo zeskalować obrazek do wielkości thumbnaila, i nic się nie zlewa, dalej można rozpoznać postać. U ciebie dół jest pomarańczowy, góra koloru morza, zarówno na postaci jak i na tle. Ta sama jasność, identyczny odcień. Zlewa się, brakuje kontrastu między pierwszym a drugim planem. Zeskaluj obrazek do miniaturki, zmruż oczy, zobaczysz o co mi chodzi. Możesz próbować (mocno!) przyciemnić tło i rozjaśnić postać (lub na odwrót), równocześnie skupić ciepłe barwy na pierwszym planie a zimne na drugim (lub na odwrót, ważne żeby nie było to samo). Za to zrezygnowałabym z takiego mocnego podziału kolorystycznego między dołem a górą obrazka. Można, ale subtelniej (jeśli tło jest zimne, to na postaci spokojnie może być lekki chłodny rimlight albo refleksy od tej strony - ale cały korpus z głową byłby głównie oświetlony przez ten ogień na planie pierwszym).
Graft Napisano 20 Wrzesień 2017 Napisano 20 Wrzesień 2017 Ten ostatni super wyszedł. Tą chmurę czarną na dole tyko trochę bym rozjaśnił bo za bardzo ściąga wzrok na dół kadru. Tak po za tym to fajny styl Ci się wyrabia, chętnie zobaczył bym takie ilustracje w jakiejś grze strategicznej.
SBT77 Napisano 12 Listopad 2017 Napisano 12 Listopad 2017 Cześć Rico :) Po pierwsze, zanim zaczniesz czytać dalej, musisz wiedzieć, że gdybym siadł przy tablecie i zaczął malować krajobraz z wyobraźni to nie wyszłoby mi lepiej jak Tobie, a raczej gorzej. Szczególnie niebo i chmury, które na kilku ostatnich obrazkach wyglądają w miarę przyzwoicie. Z tego co widzę, to musisz przećwiczyć materiały, w tym przypadku - malowanie skał. Mimo że sam jestem totalnym beztalenciem plastycznym, to podglądałem jak uczą się inni. Uczących się można podzielić na kilka grup: 1) Pierwsza grupa idzie w plener z lapkiem, tudzież przynosi kilka kamieni do domu i maluje je z natury pod różnymi kątami. Trwa to najdłużej i jest najtrudniejsze, z początku mocno działa na nerwy, ale wnosi na dłuższą metę najwięcej, jeśli masz ambicje iść w stronę typowego digital paintingu 2) Druga grupa przerabia tutki, przykładowo takie: Problem jest taki, że efekt uzyskujesz szybciej, ale to czego się uczysz, to sposób malowania, a nie rozumienie materiału i formy jak przy malowaniu z natury. 3) Można kopiować refki. Fajne są refki z dobrego 3d, reprodukcje mistrzów itd. Z fotografiami bywa różnie, bo aparat fotograficzny ma tendencję do gubienia formy. Imho refki w postaci fotek są dobre dla kogoś, kto wie jak odtworzyć informacje, które zagubił aparat. 4) Możesz zrobić główny kształt w 3d i nałożyć na to fotki :P Najlepszy efekt w najkrótszym czasie, ale brak ekspresji i mam wrażenie, że nie o to Ci chodzi :D Poza tym - skoro pracujesz w gamedevie, to zawsze możesz poprosić o podpowiedzi kolegów z działu CA... Chyba... :) Ale na moje niewprawne oko, to lepiej zrobisz malując proste kompozycje z natury niż krajobrazy z wyobraźni. Starzy górale powiadają, że to najlepiej uczy malowania różnych materiałów :)
Rico Napisano 13 Listopad 2017 Autor Napisano 13 Listopad 2017 Hej, dzięki za odpowiedź. No postaram się potrenować tę tematykę. Zależy mi na uniwersalnym, raczej uproszczonym, komiksowym ogarnięciu skał niż na realizmie, który wydaje mi się nieciekawy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się