Skocz do zawartości

Captury Studio - system motion capture bez markerów


adek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

No i w końcu. Już mnie zaczęło zastanawiać dlaczego ciągle korzysta się z markerów. Pewnie skoro to jest takie sprytne, to samo filtruje się z szumów (łokieć wywalony na drugą stronę).

Swoją drogą, ciekawe jak się czuje ktoś kto zainwestował w swoje własne motion capture studio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego sie korzysta z markerow, ze sa najbardziej precyzyjne i material, jaki sie z tego otrzymuje pozwala na latwe fixy, ktore bylyby trudniejsze do naprawienia juz po solvie.

 

Zauwazcie, ze nie pokazali za duzo materialu w zwarciu. Ruch jest tez bardzo prosty, widziany z daleka (o jakosci mocapu czesto decyduje ilosc szumu, ktory widac w mniejszej odleglosci).

 

Na pewno fajne rozwiazanie tam, gdzie innych metod sie nie zastosuje.

 

BTW o ile wiem metode wielu kamer juz od lat sie stosuje, tutaj ktos poszedl o krok dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Reanimator: Tak, tylko jak wiesz, że masz człowieka, to nie potrzebujesz w zasadzie nic poza dobrym algorytmem, kilkoma klatkami kluczowymi i ich timingiem. Człowiek z pozy A do B w X czasie z dynamiką W zwykle może przejść tylko w jeden sposób.

Markery, to tylko sposób, by wykonać to samo nie pisząc skomplikowanego kodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5kE za sam soft, łoł, bez żadnego zaplecza technicznego (spięcia 8 kamer lub więcej w jeden rig). Przeliczenie ruchu pewnie trwa wieki, bo bazuje to na zwyczajnym skanie frame by frame. Przy motion blurze pewnie efekt wychodzi jak z dyskoteki pana Dzeka. Szkoda, że przykłady które pokazali, same w sobie pływają, a efekt końcowy pokazują juz wyczyszczony. Gdybym mocapowal konie i kozy raz w miesiącu może i znalazło by to zastosowanie, inaczej myślę, że jest dużo na rynku lepszych rozwiązań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pracowalem dla Fabryki Gier w Szczecinie dostalem zadanie stworzyc male montion capture studio. Bylo to 3 lata temu. O kosztach nic nie bylo powiedziane. Po dluzszym researchu wyszlo ze mozemy zrobic studio za 450zl. Bez zadnych markerow. Koszt jedengo kinecta dla Windows i open source soft do obrobki informacji z kinecta. Zrobilismy wiele animacji w tym studiu do gry Linkin Park Recharge. W zasadzie zadnych poprawek nie trzeba bylo robic, gdyz skala postaci byla wystarczajaca mala na ekranie. Ale gdy sie przygladalem mocapom w przyblizeniu to nic im nie moglem zarzucic, ale nie jestem animatorem. Tak wiec nie wiem w czym ten soft ma byc lepszy od dostepnych juz rozwiazan. I to dostepnych od lat i prawie za darmo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności