Napisano 20 Kwiecień 20159 l Wspieram całym sercem bo sam od dawna marzyłem o sofcie opartym o takie założenia. Procedural For The Win.
Napisano 21 Kwiecień 20159 l Kurde, jakos mi ten soft umknal wczesniej, ktos sie zalapal na alphe, mozna jeszcze aplikowac do testow?
Napisano 21 Kwiecień 20159 l Jeśli chce się testować warto rekomendować. Sam widząc nazwę miałem myśl, że ruszyły otwarte testy zapowiadane na marzec, kwiecień. Widać jeszcze nie czas. :)
Napisano 21 Kwiecień 20159 l Wygląda ciekawie. Ale może ktoś mi wyjaśnić, jak to się ma np. do Nuke'a? Bo na pierwszy rzut oka ten Flowbox to taki Nuke ze zmienioną skórką.
Napisano 21 Kwiecień 20159 l Juliusz napisał: Wygląda ciekawie. Ale może ktoś mi wyjaśnić, jak to się ma np. do Nuke'a? Bo na pierwszy rzut oka ten Flowbox to taki Nuke ze zmienioną skórką. Ja Ci dam Nuka ze zmienioną skórką! :D Flowbox od poczatku ma zupełnie inną architekturę. Nuke i inne "nodowe" softy są graficznymi nakładkami na biblioteki (np. pisane w C++) - Flowbox bazuje na naszym własnym języku programowania - Lunie, posiadającym podwójną reprezentację - wizualno - tekstową. Innymi słowy - nody we Flowboxie nie są nakładką, są równoważną tekstowi reprezentacją języka programowania. W rezultacie: 1) Flowbox nie ogranicza się do kompozycji - używając nodów możesz zbudować dowolną aplikację - w tym nawet gry do przeglądarki (potrafimy kompilować się do JavaScriptu nawet). 2) Grafy we Flowboxie są optymalizowane po połączeniu tak jak normalny program, przez co uzyskujesz dużo lepszą wydajność niż przy zwykłych "graficznych nakładkach". 3) Luna daje użytkownikom pełen asortyment funkcjonalności dostępnych obecnie tylko dla programistów, w przejrzystej, wizualnej formie. Dzięki temu jest możliwe zbudowanie dużo bardziej zaawansowanych funkcjonalności prosto. Chcę tylko podkreślić, że różnimy się od innych rozwiązań nie interfacem, a tym co mamy pod spodem - co bezpośrednio rzutuje na wydajność, łatwość pracy i możliwości. Dużo więcej informacji i dyskusji o Flowboxie znajdziesz tutaj: http://max3d.pl/news/6183/flowbox-fx-narzedzie-do-przetwarzania-i-kompozycji-obrazow Jeżeli będziesz miał inne pytania, z chęcią na nie odpowiem :)
Napisano 21 Kwiecień 20159 l No tak, ja mam pytanie - czy zwykły śmiertelnik jak ja ma szanse się z tym softem zapoznać?
Napisano 21 Kwiecień 20159 l @Danilo2 - Dzięki za odpowiedź i linka. Mam pytania: 1) Nie dokońca rozumiem relacji pomiędzy Flowboxem, Luną i wspomnianą w w.w. wątku Flowbox Platform. Co jest produktem, a co jest IDE do programowania w Lunie? Jakiego softu bym potrzebował, żeby tworzyć proceduralne światy do gier? 2) Mógłbyś podać jakiś przykład programu w postaci bloczkowej i jego odpowiednik w postaci tekstowej? 3) Co mi daje dostęp do postaci tekstowej? Czy to znaczy, że nie wszystko da się zrobić w postaci wizualnej? 3) Jest taki program jak Filter Forge to tworzenia proceduralnych tekstur. https://www.filterforge.com/features/ Fajna rzecz, ale piekielnie powolna, bo bazuje tylko na CPU. W każdym razie tam też występują optymalizacje, jakie podawałeś jako przykład, typu blur i crop - obliczanie tylko części obrazka wewnątrz cropa. itp.. Czy za pomocą Luny (Flowbox'a?) można sobie stworzyć też proceduralne tekstury (diffuse, normal, specular itp.) ?
Napisano 21 Kwiecień 20159 l Super sprawa! Widzę, że Houdini inspirować nie przestaje :-) Niecałe 3 lata temu zaczęliśmy pisać coś "podobnego" w moim nieistniejącym już studio. Na początku chcieliśmy po prostu zrobić kompozytor obrazu na gpu ale w miarę pisania wyszło, że można po prostu programować GPU takimi mikro-nodami i zamieniać to dynamicznie na opencl. Z czasem okazało się tez że zawężanie tego do kompozycji obrazu jest trochę stratą ukrytego potencjału i można to spokojnie przełożyć ogólnie na dane każdego typu. Niestety firma miała kłopoty ze zleceniami i musieliśmy projekt zamrozić a z czasem też zamknąć firmę. Także cieszę się, że ktoś rozwija podobną myśl. Potencjał tego podejścia jest ogromny choć z początku ludzie nie wiedza o co chodzi bo światy programistów i grafików czy innych specjalistów wydają się bardzo odległe. Jak sami programiści mówią: "programowanie, to nie pisanie kodu" - chodzi o myśl i sposób działania, który trzeba jakoś zapisać - a skoro dla wielu łatwiej jest "pisać" kod przeciągając nody niż klepiąc słowa to myślę że jest ten projekt ma duże szanse się rozwinąć. Pozdrawiam i życzę powodzenia!
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto