ElementalX7 Napisano 12 Czerwiec 2015 Napisano 12 Czerwiec 2015 Witam ! Przed chwilą coś się stało ze shaderami u mnie w Mayce. Problem polega na tym, że gdy kliknę 3 (Smooth), obiekt robi się gładszy ale także otrzymuje cień "pierworodnej" siatki. Nie mam pojęcia jak to wyłączyć. Nie mam pojęcia czy to ja coś kliknąłem niechcący czy Mayka sama z siebie ;P Zamieszczam tutaj screena: Pozdrawiam !
Kroopson Napisano 14 Czerwiec 2015 Napisano 14 Czerwiec 2015 sprawdź sobie czy normale masz jednorodne, nie masz podwójnych vertexów/faceów etc
ElementalX7 Napisano 12 Lipiec 2015 Autor Napisano 12 Lipiec 2015 Dzięki za odpowiedź. Jakoś samo się to naprawiło. Dzisiaj sprawdziłem i już tego nie mam ;p
ca mel Napisano 13 Lipiec 2015 Napisano 13 Lipiec 2015 U mnie też dzieją się niestworzone rzeczy z nowymi viewportami. A to coś się źle wyświetla, to zostaje w trybie smooth (3) gdy przełączam na (1). Problemy te częściowo rozwiązuje przełączenie trybu polygonów na stary dobry Maya Catmul-Clark zamiast OpenSubdiv, w globalnych ustawieniach, albo w atrybutach aktualnego shape. Mam jednak problem z zaznaczaniem. Przy modelowaniu/teksturowaniu i częstym zaznaczaniu grup krawędzi, po jakimś czasie maya zamiast zaznaczyć tylko dwie krawędzie albo ścianki, zaznacza wszystkie ścianki uv shella. Strasznie to irytujące, po ponownym odpaleniu programu wszystko jest ok. Problem pojawił się w Maya 2015 Extension 1 (SP6 nie pomógł) i jest też w 2016. Może zna ktoś rozwiązanie?
ElementalX7 Napisano 13 Lipiec 2015 Autor Napisano 13 Lipiec 2015 Właśnie ja mam podobnie jak Ty. Od Mayi 15 zaczęły się dziać niestworzone rzeczy ale zawsze udaje mi się je naprawiać. Mam nadzieję, że w 17 już nie będzie takich problemów.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się