Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

TRIGGERED! :D

 

Bigu, co rozumiesz przez "nie udało się Blenderowi"? Chodzi ci o to że zespołowi kilkunastu zapaleńców nie udało się jeszcze pokonać ADSK? Korporacji wartej 13 pierdyliardów dolarów, zatrudniającej setki programistów i wydającej na sam marketing setki razy więcej niż zgarnia ze wszystkich możliwych źródeł Fundacja Blendera? Nie rób czarnego pijaru. ;)

 

Wiele się zmieniło przez ostatnie lata. Blender to najszybciej popularyzujący się soft 3D. Przez ostatnie lata najszybciej się rozwijający. W wybranych dziedzinach kladzie na łopatki taki kolosy jak Max czy Maya (jestem byłym majkowcem btw). Takich rzeczy z roku na rok przybywa. Fundacja Blendera w ciągu ostatnich 2 lat zyskała wsparcie między innymi od: Pixar, EPIC, Valve, AMD, Chaous Group (Vray).... W zeszłym tygodniu AMD zaprosiło ich do Vulcan Advisory Panel, razem z najważniejszymi firmami branży będą współtworzyć Vulkana, nowoczesne API renderingu które ma zastąpić w przyszłości OpenGLa.

Zupełnie nie nazwałbym tego "nie udało się". Patrząc na ich skalę to jest ogromny sukces.

 

Rozumiem twoje podejście do Krity której bardzo wiele brakuje do PSa, tak samo GIMPa który jest po prostu bardzo nieudaną kopią. Jednak w przypadku Blendera sprawy mają się zupełnie inaczej. To jest soft o jakości porównywalnej do Maxa czy Majki, ma po prostu trochę inny zestaw funkcji, inaczej ulokowane plusy i minusy. W mojej działce (game art) akurat jest lepszy wyborem niż majka, bynajmniej nie dlatego że jest darmowy i kupując majkę nie stać by mnie było na żelki dla Bogny. Po prostu to lepszy soft do trzaskania modeli do gier. ;)

  • Odpowiedzi 72
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Użyłeś argumentu Goliat vs David to zestaw teraz Kritę z Adobe:)

Wiem że Blender znajduje swoje nisze, że ma sporo plusów a nawet pewne technologie wyprzedziły komercyjne softy. Mam tego świadomość, jednak na razie nie ma chyba znaczącego studia w którym był by podstawą pipoliny?

Napisano

Ty zacząłeś. ;) Znaczące studia stawiają pipeline na Maya lub Hudym. Inne softy w tej kwestii nie są jeszcze tak dopracowane lub się zestarzały i nie radzą sobie ze skalą dzisiejszych projektów. Rozpatrując to w kryteriach które napisałeś to Modo, Cinemie też się "nie udało w 3D" a Max lada dzień wypadnie z rynku. Jak dla mnie to niebardzo. Można strzelać z armaty do komara, pytanie czy to wygodne (taka analogia do modelowania Maya vs Blender).

Napisano

Oki, tu muszę się z tobą z grubsza zgodzić. I Modo i Cinema to też softy które mają swoją niszę i przędą finansowo na tyle żeby utrzymywać się na rynku i rozwijać. Podobnie z Blenderem. W tym sensie sformułowanie "nie udało się" jest grubo przesadzone.

Podobnie imo będzie z Kritą. Szopa nie zmiecie u ilustratorów i koncepciarzy. Nie znaczy to że nie ma na nią miejsca na rynku. Niemniej śmieszą mnie porównywania do PS, zwłaszcza wytykanie PSowi że nie ma tych funkcji których Krita też nie ma ;P (podgląd PSD i masowy eksport do kilku formatów, przy czym okazuje się że to ostatnie PS jednak ma)

Napisano

Przy masowym eksporcie pisalem o czym innym wiec chyba na tyle ciezko nam sie porozumiec ze szkoda czasu na dialog. Mysle ze kazdy ma prawo sie wypowiedziec i nie rozumiem co moze smieszyc. Porownujemy przeciez cos za co bede musial zawsze placic - bo nie moge kupic pudelka - z czyms co moge miec zawsze za darmo.

Napisano
Przecie to "zawsze" to iluzja, co ci dziś po photoshopie 5.0 czy windowsie 98.

 

Nie wiem jak sytuacja wygląda teraz, ale pamiętam posta, w którym @Morbid Karbid pisał w odniesieniu bodajże do tego jak CC dopiero wtedy wchodziło, że On nadal pracuje na CS4 i więcej nie potrzebuje, bo w jego pracy liczą się Jego umiejętności, a nie narzędzie.

 

Nie sprzeczam się, bo średnio znam inne opcje niż CS6, bardziej piszę to jako ciekawostkę...

Napisano

A ja lubie pracowac w photoshopie 7.0 bo sie szybko uruchamia, a to dla mnie wazniejsze czasem niz toole jakie ma, bo tylko uzywam schowka i jest bardziej zaawansowany niz paint. Zawsze mam na mysli ze jak za 10lat bede chcial cos wygrzebac z programu to mi nie wyskoczy popup zebym najpierw kupil licencje na miesiac. Moge tez dac jakiemus pracownikowi czy asystentowi do obslugi, czy miec zainstalowane na kilku kompach jednoczesnie - tak uzywam kilku jednoczesnie. Nie wiem czy zauwazyles ze caly czas tylko wspominam, ze sa rozni ludzie i potrzeby, kompletnie z Toba nie sprzeczajac sie w zadnej kwestii. Obaj korzystamy na roznorodnosci w miare naszych potrzeb, nie wodze potrzby przerzucania sie argumentami, bo to kwestia potrzeb.

Napisano

@Gnacik - Pisał że ->szybko się

Bo to nie tak że umiejętności są same w sobie, one idą w parze z warsztatem czyli z tym że do underdrawingu używa się innego pędzla niż do wykończenia, że lubi się trzymać palety po lewej albo po prawej stronie, że ma się takie a nie inne skróty klawiszowe. Jestem pierwszy który ci powie że możesz malować czymkolwiek i mieć rewelacyjne efekty ale przywykasz do tego co wykorzystujesz i jak masz zrobić coś sprawnie to nie zaryzykujesz zupełnie nowych technik. To jest właśnie warsztat, to się wypracowuje latami. Też spokojnie mogę żyć ze starszymi szopami. Mam cs6 i aktualne cc, czasem zdarza mi się włączyć cs6 i zauważam to zwykle dopiero wtedy gdy chcę sobie poeksperymentować i wykorzystać camera raw, czyli zwykle pod koniec pracy. Wszystkie nowe ficzery wykorzystuje dość sporadycznie i mogę bez nich żyć. Tylko po co? Ja nie mam problemu nawet z tym żeby wrócić do analogów, tylko muszę mieć ku temu powód.

 

@Maciek- co jest w CS1 co wycięto? bom ciekaw.

 

@Olaf. Mam backupowo CS6. Jak jest potrzeba to łatwiej wybulić 50 zyla na miesiąc CC niż 2 tysie (?) na jakiegoś archaicznego szopa. Używając kilku jednocześnie łamiesz postanowienia licencji. Licencja pozwala na 2 kopy na raz.

Napisano (edytowane)

chociażby to że pliki vectorowe otwierasz jako vector i możesz sobie je edytować dowolnie i zapisać spowrotem do vectora. teraz już tak niemożna. przy importowaniu zamienia na rastr. pisałem w tej spraie na FB adobe była nawet spora dyskusja. skończyło się na tym że powiedzieli mi abym kupił illustratora.

 

no i jeszcze był cały wbudowany program do WEB.dev.

Edytowane przez Maciek Jutrzenka
Napisano

Pisalem, ze uzywam kilku komputerow, a nie photoshopow. Fajnie,ze masz CS6 ale ja caly czas probuje zwrocic uwage, ze Twoj punkt widzenia nie koniecznie musi byc moim. A poniewaz mamy rozne, moge sobie narzekac i tyle.

Napisano

@Olaf. CC też możesz mieć na dowolnej liczbie kompów, przy czym tylko (lub aż) 2 mogą być odpalone równocześnie na jednym loginie.

Sam mam na tablecie, stacjonarnym i na kompie w PI.

Możesz więc korzystać równocześnie z pracownikiem, lub dwóch twoich pracowników może pracować w PS gdy ty zabawiasz się z Kritą ;)

A poważnie to znowu niestety mnie rozczarowała, okazało się że banalny pędzel z teksturą laguje potwornie;( Ja naprawdę lubię małe softy i daje im szansę.

Napisano

Ten patch niestety usunal synchronizacje (workspace/brushe/skroty klawiszowe i inne rzeczy), Adobe niezbyt przekonujaco sie z tego tlumaczylo i zastanawia sie nad alternatywa, oczywiscie w nieokreslonej przyszlosci. Czyli chyba zostaje manualne kopiowanie folderow i importowanie paru plikow miedzy komputerami

Napisano
Ten patch niestety usunal synchronizacje (workspace/brushe/skroty klawiszowe i inne rzeczy), Adobe niezbyt przekonujaco sie z tego tlumaczylo i zastanawia sie nad alternatywa, oczywiscie w nieokreslonej przyszlosci. Czyli chyba zostaje manualne kopiowanie folderow i importowanie paru plikow miedzy komputerami

 

Zaraz wypuszczą program pod nazwem Adobe Settings CC za jedyne 5$ miesięcznie! z tym ficzerem.

Napisano

Oni są znani ze spontanicznego wywalania rzeczy, często bez stworzenia działającego zamiennika. Podobnie było z pluginami opartymi o flasha, bez żadnej informacji wywalili ich support w którymś update CC i zostawili developerów na lodzie mówiąc "napiszcie sobie w html5". Chociażby popularny Coolorus polskiej produkcji miał ten problem. Przez ponad pół roku nie działał na bieżącej wersji CC, musieli go napisać totalnie od zera. Nie chce pytać ile potencjalnych klientów przez to stracili i jakie ponieśli koszta tworzenia aplikacji od nowa. Industry standard my ass.

Napisano

@Monio, Nie bez informacji - ogłaszali to rok wcześniej. Niemniej mi szkoda configuratora 4, miałem poręczny panel do cs6.

Coolorus jest sam sobie winien, Magic Picker poradził sobie z problemem w niecały miesiąc.

 

@Tonic, nie wiem jak u ciebie, u mnie synchro działało dziadowsko i dużych plików nie potrafiło synchronizować (brusze i patterny). Używam do współdzielnia onedriva.

Napisano

Prawde mowiac, dotad tylko eksportowalem :D (przesiadlem sie z CS6 na CC raptem miesiac temu, poki co pupy nie urywa z nowymi ficzerami do malowania/matte, ale chyba troche za wczesnie na osad). Podpinasz foldery photoshopa do onedrive, czy sam kopiujesz?

Napisano

Niespecjalnie trzeba kopiować, szop pamięta gdzie ostatnio zapisywałeś preset i skąd go wciągałeś, więc raz zapiszesz/wciągniesz w/z interesującej cię lokacji to potem już tylko replace/save bez gmerania po dysku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności