Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

od kilku dni zastopowałem projekt gdyż nie mogę sobie poradzić z weldowaniem wertexów. Ani nie idzie bridgowanie polygonów, ani ni jak nie mogę połączyć krawędzi do siebie. Czy macie może jakiś pomysł? Byłbym wielce wdzięczny

:)

 

2dwa.png

 

probleme.png

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Powodów może być wiele: nakładające się verteksy lub krawędzie, odwrócone normale itd, screeny nie dają jednoznacznej odpowiedzi.

Ja w takim wypadku zacząłbym od funkcji Colapse z Editable Poly, zaznacz verteksy (regionem a nie pojedynczo bo może być ich kilka w jednym miejscu) i kliknij kilkukrotnie Colapse. Możesz szybko sprawdzić ile zaznaczyłeś vertexów w zakładce selection w editable poly, masz tam na przykład na twoim screnie "vertex 3942 Selected" gdy zaznaczysz kilka pojawi sie tam wartość ile masz wertexów, tak samo z krawędziami.

 

masz też w maxie narzedzie xView do sprawdzania pokrywających i nakładających się vertexów poligonów itp.

Napisano

Strasznie namieszałeś w tym miejscu. Nie możesz tego połączyć, bo między vertexami w górnej i między vertexami w dolnej części jest krawędź, z której wychodzą po dwa poligony, tylko od razu ich nie widać, bo nachodzą na siebie. Teraz próbujesz zrobić krawędź, z której w sumie będą wychodziły 4 poligony, a tak się nie da.

Napisano

Zrobiłem to w taki sposób, że usunąłem polygony z tego miejsca i użyłem opcji cap. Jeszcze lekko muszę poprawić, ale o to mi chodziło! Dziękuje bardzo za pomoc! :)

 

 

sqd0g3vdl

 

solveed.jpg

Napisano

Witam panowie i panie,

 

znowu mam problem mniej więcej podobny. Niestety tu nie widzę rozwiązania i znowu taka pierdołka mnie zatrzymała w projekcie.

 

Chciałbym zrobić taki plastik czarny jaki bywa czasami na tylnich szybach, ale nie mogę kompletnie tego miejsca całego zrównać, aby wszystko było ze sobą zweldowane. Próbowałem różnymi sposobami i nic, ciągle turbosmooth to wszystko weryfikował i wyskakiwały jakieś dziury, kreski czarne.

 

Macie jakąś rade?

 

pozdrawiam

 

 

 

 

 

003.png

 

001.png

 

pro01.png

 

 

upload pic

 

004.png

 

plik maxa:

 

http://www.speedyshare.com/TGJRb/hmmmmmmm.max

Napisano

Najpierw zrób bazę, a dopiero potem dodawaj detal. Ten plastik jest osobnym elementem więc na tym etapie będzie ciężko to dodać. Ale niech się wypowiedzą bardziej doświadczone osoby przy modelowaniu samochodów.

Napisano

Dlaczego w ogóle robisz samochód z jednego elementu? Zrób drzwi, szyby itd. osobno. Będzie Ci o wiele łatwiej zamiast martwić się o loopy dookoła modelu.

Napisano

Strasznie chaotycznie prowadzisz siatke tego modelu, widac ze gdzie nie gdzie sa urwane loopy, za gesto polaczone. Zrob porzadna baze i na dosc gestej siatce wytnij te detale typu plastik.

Napisano

Dobra, zabieram się do skończenia całego kształtu, nie muszę się zatrzymywać przy jednej rzeczy.

 

Faktycznie, o wiele lepiej wydaje się zrobić z osobnych elementów, z jednego elementu ciężko się to rzeźbi.

 

Loopy są tylko przy elementach które mają być proste po turbosmoothie, wydawało mi się, że tak się robi.

 

Dzięki za odpowiedzi, dokończę całość auta i następnie zajmę się detalami.

 

pozdro




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności