Napisano 18 Luty 20169 l Witam, od kilku dni zastopowałem projekt gdyż nie mogę sobie poradzić z weldowaniem wertexów. Ani nie idzie bridgowanie polygonów, ani ni jak nie mogę połączyć krawędzi do siebie. Czy macie może jakiś pomysł? Byłbym wielce wdzięczny :)
Napisano 18 Luty 20169 l Powodów może być wiele: nakładające się verteksy lub krawędzie, odwrócone normale itd, screeny nie dają jednoznacznej odpowiedzi. Ja w takim wypadku zacząłbym od funkcji Colapse z Editable Poly, zaznacz verteksy (regionem a nie pojedynczo bo może być ich kilka w jednym miejscu) i kliknij kilkukrotnie Colapse. Możesz szybko sprawdzić ile zaznaczyłeś vertexów w zakładce selection w editable poly, masz tam na przykład na twoim screnie "vertex 3942 Selected" gdy zaznaczysz kilka pojawi sie tam wartość ile masz wertexów, tak samo z krawędziami. masz też w maxie narzedzie xView do sprawdzania pokrywających i nakładających się vertexów poligonów itp.
Napisano 20 Luty 20169 l Autor Coś mi nie idzie, wydaje się jak by te vertexy były w dobrej liczbie hmmm. Stormwind, z rana sprawdzę czy to pomoże, co mówisz. Dzięki wielkie za odpowiedzi, bo naprawdę od tygodnia mam przestój, przez takie coś :( wstawiam link do sceny (max 2015 student version) http://www.speedyshare.com/cGuST/wstretne-vertexy.max :)
Napisano 20 Luty 20169 l Strasznie namieszałeś w tym miejscu. Nie możesz tego połączyć, bo między vertexami w górnej i między vertexami w dolnej części jest krawędź, z której wychodzą po dwa poligony, tylko od razu ich nie widać, bo nachodzą na siebie. Teraz próbujesz zrobić krawędź, z której w sumie będą wychodziły 4 poligony, a tak się nie da.
Napisano 22 Luty 20169 l Autor Dzięki wielkie za pomoc, najprawdopodbniej odłożyłem z weldowanie tych krawędzi na później i zapomniałem o nich. Połączyłem je i już prawie mi się udało. plik sceny max 14 http://www.speedyshare.com/9NSEf/wertexy-max-14.max nie udało się złączyć nadal wszystkich polygonów, teraz nie mogę odnaleźć przyczyny. Czy mielibyście chwilkę sprawdzić o co chodzi tym razem?
Napisano 22 Luty 20169 l Autor Zrobiłem to w taki sposób, że usunąłem polygony z tego miejsca i użyłem opcji cap. Jeszcze lekko muszę poprawić, ale o to mi chodziło! Dziękuje bardzo za pomoc! :)
Napisano 4 Sierpień 20168 l Autor Witam panowie i panie, znowu mam problem mniej więcej podobny. Niestety tu nie widzę rozwiązania i znowu taka pierdołka mnie zatrzymała w projekcie. Chciałbym zrobić taki plastik czarny jaki bywa czasami na tylnich szybach, ale nie mogę kompletnie tego miejsca całego zrównać, aby wszystko było ze sobą zweldowane. Próbowałem różnymi sposobami i nic, ciągle turbosmooth to wszystko weryfikował i wyskakiwały jakieś dziury, kreski czarne. Macie jakąś rade? pozdrawiam upload pic plik maxa: http://www.speedyshare.com/TGJRb/hmmmmmmm.max
Napisano 4 Sierpień 20168 l Najpierw zrób bazę, a dopiero potem dodawaj detal. Ten plastik jest osobnym elementem więc na tym etapie będzie ciężko to dodać. Ale niech się wypowiedzą bardziej doświadczone osoby przy modelowaniu samochodów.
Napisano 4 Sierpień 20168 l Dlaczego w ogóle robisz samochód z jednego elementu? Zrób drzwi, szyby itd. osobno. Będzie Ci o wiele łatwiej zamiast martwić się o loopy dookoła modelu.
Napisano 5 Sierpień 20168 l Strasznie chaotycznie prowadzisz siatke tego modelu, widac ze gdzie nie gdzie sa urwane loopy, za gesto polaczone. Zrob porzadna baze i na dosc gestej siatce wytnij te detale typu plastik.
Napisano 5 Sierpień 20168 l Autor Dobra, zabieram się do skończenia całego kształtu, nie muszę się zatrzymywać przy jednej rzeczy. Faktycznie, o wiele lepiej wydaje się zrobić z osobnych elementów, z jednego elementu ciężko się to rzeźbi. Loopy są tylko przy elementach które mają być proste po turbosmoothie, wydawało mi się, że tak się robi. Dzięki za odpowiedzi, dokończę całość auta i następnie zajmę się detalami. pozdro