Skocz do zawartości

WELDOWANIE VERTEXÓW 3ds max


macko5000

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

od kilku dni zastopowałem projekt gdyż nie mogę sobie poradzić z weldowaniem wertexów. Ani nie idzie bridgowanie polygonów, ani ni jak nie mogę połączyć krawędzi do siebie. Czy macie może jakiś pomysł? Byłbym wielce wdzięczny

:)

 

2dwa.png

 

probleme.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Powodów może być wiele: nakładające się verteksy lub krawędzie, odwrócone normale itd, screeny nie dają jednoznacznej odpowiedzi.

Ja w takim wypadku zacząłbym od funkcji Colapse z Editable Poly, zaznacz verteksy (regionem a nie pojedynczo bo może być ich kilka w jednym miejscu) i kliknij kilkukrotnie Colapse. Możesz szybko sprawdzić ile zaznaczyłeś vertexów w zakładce selection w editable poly, masz tam na przykład na twoim screnie "vertex 3942 Selected" gdy zaznaczysz kilka pojawi sie tam wartość ile masz wertexów, tak samo z krawędziami.

 

masz też w maxie narzedzie xView do sprawdzania pokrywających i nakładających się vertexów poligonów itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi nie idzie, wydaje się jak by te vertexy były w dobrej liczbie hmmm.

Stormwind, z rana sprawdzę czy to pomoże, co mówisz.

 

Dzięki wielkie za odpowiedzi, bo naprawdę od tygodnia mam przestój, przez takie coś :(

 

wstawiam link do sceny (max 2015 student version)

 

http://www.speedyshare.com/cGuST/wstretne-vertexy.max

 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strasznie namieszałeś w tym miejscu. Nie możesz tego połączyć, bo między vertexami w górnej i między vertexami w dolnej części jest krawędź, z której wychodzą po dwa poligony, tylko od razu ich nie widać, bo nachodzą na siebie. Teraz próbujesz zrobić krawędź, z której w sumie będą wychodziły 4 poligony, a tak się nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za pomoc, najprawdopodbniej odłożyłem z weldowanie tych krawędzi na później i zapomniałem o nich. Połączyłem je i już prawie mi się udało.

 

 

plik sceny max 14 http://www.speedyshare.com/9NSEf/wertexy-max-14.max

 

nie udało się złączyć nadal wszystkich polygonów, teraz nie mogę odnaleźć przyczyny. Czy mielibyście chwilkę sprawdzić o co chodzi tym razem?

problemeee.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie i panie,

 

znowu mam problem mniej więcej podobny. Niestety tu nie widzę rozwiązania i znowu taka pierdołka mnie zatrzymała w projekcie.

 

Chciałbym zrobić taki plastik czarny jaki bywa czasami na tylnich szybach, ale nie mogę kompletnie tego miejsca całego zrównać, aby wszystko było ze sobą zweldowane. Próbowałem różnymi sposobami i nic, ciągle turbosmooth to wszystko weryfikował i wyskakiwały jakieś dziury, kreski czarne.

 

Macie jakąś rade?

 

pozdrawiam

 

 

 

 

 

003.png

 

001.png

 

pro01.png

 

 

upload pic

 

004.png

 

plik maxa:

 

http://www.speedyshare.com/TGJRb/hmmmmmmm.max

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, zabieram się do skończenia całego kształtu, nie muszę się zatrzymywać przy jednej rzeczy.

 

Faktycznie, o wiele lepiej wydaje się zrobić z osobnych elementów, z jednego elementu ciężko się to rzeźbi.

 

Loopy są tylko przy elementach które mają być proste po turbosmoothie, wydawało mi się, że tak się robi.

 

Dzięki za odpowiedzi, dokończę całość auta i następnie zajmę się detalami.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności