Kroopson Posted February 27, 2016 Posted February 27, 2016 Heja - razem z bratem coś tam ostatnio modelowaliśmy coś razem i naszła mnie taka refleksja, że przydałby się taki operator który wyrówna długość zaznaczonych edge'y. Czy istnieje w Blenderze takie narzędzie?
Maciek Jutrzenka Posted February 27, 2016 Posted February 27, 2016 skalowanie do 3D cursora. wzdłóż osi normalnych.
Monio Posted February 27, 2016 Posted February 27, 2016 Maciek- To zadziała tylko na płaskim plane przy powyginanym loopie już nie. Domyślam się że raczej chodzi dowolną geometrie bo płaskiego planea nie jest trudno zrobić. ;) Kroopson- No nie ma a przydałoby się. Jak się kiedyś zabiorę za skryptowanie bmesha to z chęcią napisze.
Kroopson Posted February 28, 2016 Author Posted February 28, 2016 Wersja 0.1.0 http://pastebin.com/RfV6hC9S Może ktoś to potestować? W wolnej chwili dorobię opcje wyrównania do średniej, najmniejszej i największej długości itp. PS. Działa to tak, że jak macie zaznaczone edge w trybie edycji to wchodzicie w Space bar menu i piszecie Equalize edge length
Kroopson Posted February 28, 2016 Author Posted February 28, 2016 (edited) Monio - Możesz napisać czy Ci się to nie wywala jakoś? Już prawie skończyłem finalną wersję, spróbuję wrzucić do trunk'a jak mnie wpuszczą. Edited February 28, 2016 by Kroopson
Kroopson Posted February 29, 2016 Author Posted February 29, 2016 https://github.com/kroopson/blenderedgeequalize/blob/master/mesh_edge_equalize_operator.py Mały update - puściłem to już na github, dodałem parametr "Scale" który po wyrównaniu pozwala jeszcze przytweak'ować długość wszystkich edge'y.
YetoKnight Posted February 29, 2016 Posted February 29, 2016 (edited) A co z Loop Tools - GStretch? Coś mu brakuje? EDIT: chociaż tak teraz myślę, że może jednak brakuje :) Edited February 29, 2016 by YetoKnight
Kroopson Posted March 1, 2016 Author Posted March 1, 2016 A co z Loop Tools - GStretch? Coś mu brakuje? EDIT: chociaż tak teraz myślę, że może jednak brakuje :) No właśnie zapytałem tu i zapytałem tu http://blenderartists.org/forum/showthread.php?393601-Addon-Edge-length-equalizer i okazuje się że takiego tool'a nie ma co mi się absolutnie nie mieści w głowie :)
Kroopson Posted March 2, 2016 Author Posted March 2, 2016 https://github.com/kroopson/blenderedgeequalize/blob/master/mesh_edge_equalize_operator.py Parametr Scale zmieniłem na Length, oraz dodałem opcję dopasowania do aktywnego edge'a
Nanoman Posted June 17, 2016 Posted June 17, 2016 Świetny skrypt. Czy dałoby radę zrobić tak aby podczas wyrównywania długości krawędzi jedna strona werteksów pozostała na swoim miejscu? Obrazek poniżej: https://i.imgur.com/PpA4pK3.png
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now