reminoir Napisano 23 Lipiec 2016 Share Napisano 23 Lipiec 2016 (edytowane) Panie i Panowie, niniejszym prezentuję Wam gotową scenę z udziałem czołgu 7TP, którego budowę można prześledzić w tym wątku WIP: http://max3d.pl/forum/threads/100879-7tp. Z tego miejsca chciałbym podziękować wszystkim, którzy zechcieli podzielić się swoimi uwagami na temat powstającego modelu, a zwłaszcza użytkownikowi kliment woroszyłow za wiele cennych porad i referencji. Dzięki :) Oto gotowa scena, którą zatytułowałem "7TP na służbie". Wszelkie uwagi i krytyka mile widziane. Wrzucam też kilka "kawałków z mięsnego" jak to ktoś kiedyś ładnie tu na forum ujął :) czyli ujęcie z viewportu i kilka siatek. Zapraszam do oglądania i komentowania. Edytowane 16 Sierpień 2016 przez reminoir Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Akierek Napisano 31 Lipiec 2016 Share Napisano 31 Lipiec 2016 Bardzo fajny model, niestety sama prezentacja sceny oraz materialy juz gorsze. Ciezko wyczuc mase tego pojazdu, tu pewnie chodzi o kadr ktory mi zupelnie nie podpasowal, za bardzo rzucaja sie drzewa po lewej i jednolitosc lisci. Widzialbym tu jakies urozmaicenie. Wzrok ucieka wlasnie na ta lewa strone. Materialy moglyby byc lepsze, szczegolnie na czolgu , wyglada to na material diffuse + gdzie niegdzie pomalowane pedzlem zabrudzenia. Na plus za to trawa, chociaz tu tez przydaloby sie troche urozmaicic. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
reminoir Napisano 1 Sierpień 2016 Autor Share Napisano 1 Sierpień 2016 Dzięki za konstruktywną krytykę :) materiały faktycznie są dość proste, zwykła tekstura malowana w photoshopie i zmiksowana z odrobiną glossy oraz jakieś tam bumpy, których w zasadzie nie widać. Zależało mi na takim wyglądzie jakby czołg lata świetności miał już za sobą - teraz jest podrdzewiałym i lekko wypranym z barw staruszkiem, ale nadal stoi na posterunku by pilnować ojczyzny ;) w każdym razie będę wiedział na co zwracać uwagę w przyszłości. Tutaj już chyba zostawię tak jak jest bo czasu wiecznie brak a tyle jeszcze projektów chciałoby się zrealizować... jeszcze raz dzięki :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DrRambo Napisano 1 Sierpień 2016 Share Napisano 1 Sierpień 2016 Ja bym ten znak trochę ubrudził i obdrapał, zróżnicował zieleń roślin, zmniejszył nasycenie i trochę poprawił trawkę. Poza tym odsłoniłbym bardziej czołg - dał go jeszcze do przodu, przed znak. Model super. Szkło lamp popraw także. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
reminoir Napisano 1 Sierpień 2016 Autor Share Napisano 1 Sierpień 2016 Dzięki DrRambo :) Ze szkiełkami walczyłem ale jak widać poległem. Użyłem zwykły shader glass ale generuje on bardzo duży szum i zwiększanie sampli niewiele pomagało. Na internetach podają żeby pokombinować coś z Light Path ale nie bardzo jeszcze kumam zasadę działania tego noda. Muszę przeprowadzić bardziej wnikliwe śledztwo w temacie :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebazx6r Napisano 1 Sierpień 2016 Share Napisano 1 Sierpień 2016 (edytowane) Fajnie ;). Brakuje troche deetalu roznorodnosci. Szczegolnie na slupku. Bump/disp na brzozach za mocny za glutowaty. Kwiatki maja ten sam kierunek. Wszystko bym troche zdestaturował pobawil sie swiatlem. Na modelu czolgu wiecej brudu szczegolnie na gasienicach i jakis displacement na piachu bo nosiowato. Ogolnei thumbs up . Glebia ostrosci by sie przydala i bloto bardziej zlane. Mistrzem kompositingu nie jestem ale ten sluopek jest z sterylny za ronwy i zaburza kompozycje. Wywalilbym go lub postawil z lewej zabruzidz zdestaturowal albo polozyl przejechanego na ziemi a zrobil slady po czolkach na ziemi... Slupek moglby tez wskazywac na czolg. Edytowane 1 Sierpień 2016 przez Sebazx6r Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
reminoir Napisano 2 Sierpień 2016 Autor Share Napisano 2 Sierpień 2016 Wow, dziękówa Sebazx6r :) Niezmiernie się cieszę, że zechciałeś poświęcić swój czas aby pokazać mi jak można by to poprowadzić :) teraz już rozumiem jaką światło i głębia ostrości potrafią zrobić różnicę O_O. Jeszcze raz dzięki, stawiam browara jeśli nadarzy się sposobność! :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keajra Napisano 2 Sierpień 2016 Share Napisano 2 Sierpień 2016 Po postpro Seby praca jest nie do poznania, w bardzo pozytywnym tego slowa znaczeniu. Sa oczywiscie bolaczki tekiego post, jak miejscowe przepalenia, czy sepia na napedzie oraz troche jak zabawka wyglada (jakis DOF dziwny), ale i tak ogolnie praca wyglada dwie ligi lepiej. Ja bym zamiescil to w pierwszym poscie z creditsami do Seby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebazx6r Napisano 2 Sierpień 2016 Share Napisano 2 Sierpień 2016 z 8bitowego obrazka bez pasow troche ciezko cos wyciagnac. Pokazalem keirunek. Wyrenderuj depth pass ID pass etc. Cienie sa troche za ciemne ale zawzse cos. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
reminoir Napisano 13 Sierpień 2016 Autor Share Napisano 13 Sierpień 2016 No dobra. Spiąłem poślady i podjąłem próbę zastosowania się do Waszych rad. Zmieniłem nieco kadr, czołg dałem bardziej do przodu, żeby go wyeksponować, wywaliłem słupek, dodałem dof, powalczyłem ze światłem, zmieniłem nawierzchnię i trochę pokombinowałem z tłem. Nie mam tylko za bardzo pomysłu jak zrobić błoto na gąsienicach i innych elementach. Czy ogarniać to w materiałach, modelować czy może dodać w Photoshopie? Jak Wy byście to zrobili? Oto dotychczasowe efekty. Co o tym myślicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebazx6r Napisano 13 Sierpień 2016 Share Napisano 13 Sierpień 2016 Mysle, ze ciemno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Akierek Napisano 13 Sierpień 2016 Share Napisano 13 Sierpień 2016 Zdecydowanie za ciemno. Kadr juz duzo lepszy. Ja bym bardziej jednolicie oswietlil tak zeby tyl i bok byl bardziej widoczny. Bloto mozesz zrobic spokojnie materialem, tworzysz mapke bump ( nawet proceduralna) podpinasz pod discplacment w blenderze, bawisz sie jeszcze color rampem dla uzyskania odpowiednego przetarcia. Mozesz tez wymieszac kilka textur wtedy efekt bedzie jeszcze lepszy. Oczywiscie musisz miec zmapowana gasienice. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebazx6r Napisano 13 Sierpień 2016 Share Napisano 13 Sierpień 2016 Jaki masz monitor? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
reminoir Napisano 14 Sierpień 2016 Autor Share Napisano 14 Sierpień 2016 Dzięki Wam! Postaram się to poprawić. Próbowałem teraz wcelować w taki lekko mroczny i tajemniczy nastrój ale chyba przedobrzyłem :P Chociaż u mnie nie wygląda to aż tak ciemno :/ faktycznie może to być kwestia monitora bo niestety przy ostatnim apgrejdzie sprzętu cały budżet poszedł na kartę graficzną i więcej ramu, a na monitor już nie starczyło i nadal męczę się przy tanim philipsie z supermarketu. Przy najbliższej okazji zmiana monitora to będzie priorytet. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
reminoir Napisano 15 Sierpień 2016 Autor Share Napisano 15 Sierpień 2016 Wrzucam kolejne podejście. Proszę o krytykę. Jak to się teraz prezentuje Waszym zdaniem? Ujdzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Akierek Napisano 15 Sierpień 2016 Share Napisano 15 Sierpień 2016 Widac poprawe :) Chociaz ja mam wrazenie , ze nadal swiatlo nie gra z otoczeniem. Zwroc uwage na to ze niebo u Ciebie jest szare, (mleko) a na przodzie czolgu widac mocne swiatlo. Nie wiem ja odnosze wrazenie ze tu wlasnie cos nie gra, ale juz jest lepiej . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
reminoir Napisano 15 Sierpień 2016 Autor Share Napisano 15 Sierpień 2016 Dzięki. Faktycznie to światło strasznie mocno daje. Na szybko spróbowałem wyrównać ten kontrast, tło ciut rozjaśnić, a pierwszy plan lekko stonować w dół. Wyszło teraz tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tempe Napisano 15 Sierpień 2016 Share Napisano 15 Sierpień 2016 Przygasiłbym jeszcze trochę to światło padające na front. Jest coraz lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pit-lol Napisano 15 Sierpień 2016 Share Napisano 15 Sierpień 2016 (edytowane) Sorry, bo robi się z tego WiP zamiast Finished, ale czemu tak uparcie wszystko rozmywasz? Wygląda to jak screen z jakiejś gry, a nie render gdzie jednak przede wszystkim chodzi o jakość i nie trzeba przykrywać mankamentów blurem. W Twojej scenie całkowite rozmycie tła jest zbędne. Wiem, że łatwiej jest wszystko rozmazać, ale u Ciebie nie daje to żadnego dodatkowego podkreślenia samego modelu. A wygląda po prostu sztucznie, bo blur jaki nakładasz jest bardzo mocny - a sam model zrobiłeś świetny. :) Nie chcę Cie wkurzać kolejnym postpro, ale osobiście poszedłbym w stronę czegoś takiego (więcej realizmu, mniej efektów) Pozdrawiam PS nowy kadr lepszy, ale edytowałem stary, bo był najmniej dotknięty postpro. :) edit: wróciłbym do znaku granicznego w scenie, bo czuć wtedy jakąś historię w obrazku (nie jest to po prostu "czołg w lesie" - ale potraktuj to zdanie czysto subiektywnie). Edytowane 16 Sierpień 2016 przez pit-lol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebazx6r Napisano 16 Sierpień 2016 Share Napisano 16 Sierpień 2016 Nie potrzebnie rozmyles model. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
reminoir Napisano 16 Sierpień 2016 Autor Share Napisano 16 Sierpień 2016 @Tempe Dzięki, ze światłem jeszcze będę walczył :) @pit-lol Dzięki za uwagi. Rozmycie tła może rzeczywiście za mocne ale nie chciałbym z niego całkiem rezygnować. Jak sobie porównuję obrazki z dofem i bez to zdecydowanie lepszy w odbiorze jest ten z rozmyciem tła. Tylko tutaj to przesadziłem i wszystko się zlało. A z tym wipem to masz słuszność za co sorry :/ Jak poprawię całość to wrzucę ostateczną wersję i więcej poprawek tu nie będzie. @Sebazx6r Dzięki za zwrócenie uwagi. Czasami za szybko bym chciał wszystko zrobić i przez to umykają mi szczegóły. Muszę bardziej cierpliwie, a dokładniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
reminoir Napisano 16 Sierpień 2016 Autor Share Napisano 16 Sierpień 2016 Wrzucam ostateczną wersję. Wiem, że dużo można by tu jeszcze poprawiać ale na tę chwilę skilla brakuje więc zostawiam tak jak jest. Dzięki wszystkim za rady i komentarze! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi