Jump to content
notte

Teczka 3D - Notte

Recommended Posts

Witajcie forumowicze!

Wrzucam pracę którą udało mi się popełnić w zeszłym tygodniu.

Miała to być podobizna aktora, niestety podejrzewam, że nie zbliżyłam się do oryginału :)

Krytyka mile widziana (serio)

Edited by notte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ogladam Mr.Robot, ale na z daleka widac, że Rami Malek :)

 

Z bliska juz troche gorzej, bo gość ma troche inny ksztalt ust i nosa. O krytyke ciezko, bo większosc rzeczy wydaje sie na miejscu, moge zasugerowac jedynie katowanie anatomii. Zacznij od czaszki, gdy nauczysz się co jest pod skóra, podobizny będa o wiele łatwiejsze :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jack

Również nie oglądam Mr. Robot. Rami utkwił mi w pamięci po Until Dawn gdzie użyczył swojej twarzy i głosu postaci o imieniu Josh. Polecam tę grę:) Fakt, ćwiczenia z anatomii zawsze się przydadzą.

 

@Graft

Planuję jeszcze poćwiczyć na nim detal i na końcu obiecuję że go powykrzywiam :>

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z ciekawości przeanalizowałem jego twarz i wyszły mi takie różnice

 

0Nxa0fR.jpg

 

Może przed detalami warto go jeszcze dopracować ;P

 

W jakim programie rzeźbisz ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za zaangażowanie :) Są różnice, przeanalizuje to sobie jeszcze raz.

Unikam raczej przy takich 'wprawkowych' pracach podkładania zdjęć czy rysowania linii. Staram się ćwiczyć oko (wiesz o co mi chodzi:))

 

Swoją drogą jestem ciekawa waszych praktyk. Zdarza się wam korzystać w ten sposób z refek?

 

Zapomniałam dodać - korzystam z Zbrusha

Edited by notte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tym razem wrzucam projekt nad którym siedzę od dłuższego czasu, a oryginalnie był częścią kursu z Sze Jones.

Wiem, że nie jest i nie będzie to mistrzostwo świata, dlatego przymykam oko na pewne niedociągnięcia, przede wszystkim chcę to skończyć :)

A że ostatnio po przerwie na Rami'ego (do którego wrócę) przyszła wena tak więc tutaj jest apdejt.

Pozę jeszcze podrzeźbię, ponieważ detale tam widoczne pochodzą tylko z projekcji.

 

Nazwałam ją Gail. Siatka od boxa stworzona w maxie (kurs obejmował samodzielne tworzenie topologii), następnie sculpt w zbrushu, pozowanie za pomocą bipeda - max, co oczywiscie wymagało lekkiego podrzeźbienia.

 

Kurs zakładał stworzenie pełnej postaci na potrzeby cinematików i gier. Zamierzam sprostać :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Analizujac foty trzeba brac pod uwagę xD ze tam jest perspektywa inna innych kat etc... najlepiej do proporcji brac zdjęcia paparazzi z długiej lufy robione z daleka. Blizsze sa orto. A tak jak widać ze podobny to spoko. ladnie paniennke polamales xD.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie polagało na tym czy dosłownie zdarza się wam podkładać zdjęcia lub rysować kreski tak jak wyżej zapostował Graft.

Możliwe, że połamana (chociaż ja tego nie widzę). Pytanie, co, gdzie i jak? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nie podkładam ale używam transpose do mierzenia i proporcje sprawdzam bez perspektywy wlaczonej. Uzywam Tez angle view na 27 stopni. zmienia się to w draw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to dziękuję za miłe słowa :D

Tez czasem posiłkuję się mierzeniem za pomocą transpose.

Dlaczego akurat 27? Ja używam 45, ale raczej bez konkretnej refleksji - Ryan Kingslien polecał tak w którymś z tutków.

Share this post


Link to post
Share on other sites

około 20 kilku stopni to jest kat widzenia ludzkiego oka. przy 45 stopniach rozjezdza się perspektywa w zetce. Cierpliwy jestest jak Kingsleya xD szybko przestałem ogladac i wywaliłem subskrypcje xD od maili.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kingslien mocno nadwyręża moją cierpliwość swoimi mailami, tez muszę do wyrzucić :D

Przetestowałam jak rzeźbi mi się z angle 27 i faktycznie bardziej przekonuje mnie Twoja wersja.

 

Mały update, powrót do Rami'ego. A w tle trwa praca nad ciuszkami do mojej postaci.

 

Offtop: Czy mogę udostępnić obrazek w poście (nie jako miniaturkę załącznika) bezpośrednio z mojego komputera?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posiedziałam jeszcze trochę nad twarzą Rami'ego i projekt uznaję oficjalnie za zakończony.

(wiem, że to jest teczka WIP, ale sądzę, że ta ze skończonymi pracami czeka na level up:))

C&C welcome

 

MIKjp4C.jpg

GCXoxBi.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

calkiem fajna glowka Ci wyszla. Rob nastepna, moze tym razem kobieca? Jak sie uczylem skulpcic jeszcze w blenderze 2.48 to podkladalem refki i za kazdym razem robilem basemeshe a potem reczne retopo zeby nauczyc sie jak too dziala. Teraz albo dynamesh z kulki albo gotowy base mesh dla kazdego rodzaju postaci ludzkich nie podkladam refek, albo z pamieci albo otwieram swoja biblioteke referencji pomocniczych obok i sklejam cos ze wszystkiego co mam.Wlosy mozesz potrafktowac jakas faktura albo narzedziem typu tubecurve zmieniajac w opcjach stroke/curve modifiers koncowke rurki na spiczasta. Jest tez taki brush ale platny chyba curvehair bardzo fajnie robi kosmki wlosow, niestety ale nie dziala na 64 bitowym zbrushu jesli sie nie myle.

pozdrawiam

Edited by genitalius

Share this post


Link to post
Share on other sites

@genitalius dobrze zauważyłeś, że borykam się z problemem dotyczącym włosów, eksperymentuję jak ugryźć ten temat, dzięki za wskazówki :)

 

Dawno nie wrzucałam tutaj apdejtów mojej postaci, ostatnio poprawiłam jej twarz:

(dlaczego sculpty zawsze wyglądają lepiej w zbrushu niż wyrenderowane np w vray? :o)

 

KghgJ8W.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heja

 

Wrzucam update mojej postaci, przed teksturowaniem muszę zrobić sobie przerwę na coś mniejszego :)

Uwagi mile widziane, najpewniej więcej renderów wrzucę na artstation.

 

Pozdro!

 

Gcfym6M.jpg

uItDCDC.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajnie wyszlo :)

 

Dwie uwagi tylko, na pierwszy rzut oka, przy tym widoku 3/4 na twarz mam wrazenie, ze gorna warga moze byc za bardzo wysunieta do przodu.

Paski, ktore teoretycznie ciagna bluzke do gory, same wygladaja strasznie luzno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozkrecasz sie z rzezby na rzebe. Fajnie, ze zadalas sobie dosc sporo trudu i conajwazniejsze uniosla temat.W czym render?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jack

Chyba mas rację, usta cofałam już dwukrotnie, chyba wciąż zbyt delikatnie..

Zastanawiam się czy wrażenie luźno trzymanej bluzki nie bierze się stad, ze tkanina nie jest mocno naciągnięta. Albo stąd, że paski idą po ciele a naprężone może powinny bardziej odstawać.. Muszę to sprawdzić.

 

@genitalius

Dziękuję za miłe słowa, włożyłam w to trochę czasu i wysiłku. Miło jest przeczytać że ktoś to dostrzega i docenia :)

Render został wykonany w Vray.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy